Vårt lille Knøtt er født ♡

Lykke til med siste vaksinen, blir godt å være ferdig tenker jeg :)
 
Hei. Så utrolig leit å lese hva du har gått gjennom <3

Jeg bare lurer på en ting. Hvordan du tenker at det skal bli å gå gravid i 9 mnd og ta vare på et barn, når du er så dårlig som du skriver, og ikke kan jobbe? Siden du er 100% ufør pga fysiske plager, slik jeg forstod det? Ikke noe vondt ment fra min side! Jeg bare lurer siden det er veldig påkjenning for en frisk kropp å gå gravid, og for et fysisk friskt menneske å ta vare på et barn sammen med en partner.
 
Hei. Så utrolig leit å lese hva du har gått gjennom <3

Jeg bare lurer på en ting. Hvordan du tenker at det skal bli å gå gravid i 9 mnd og ta vare på et barn, når du er så dårlig som du skriver, og ikke kan jobbe? Siden du er 100% ufør pga fysiske plager, slik jeg forstod det? Ikke noe vondt ment fra min side! Jeg bare lurer siden det er veldig påkjenning for en frisk kropp å gå gravid, og for et fysisk friskt menneske å ta vare på et barn sammen med en partner.
Jeg vet det kan bli en utfordring, men jeg har mannen min som kan hjelpe til. Vi skal også flytte nærmere søstrene mine, og foreldrene mine, så får ett støttenettverk. Så ja, kommer sikkert til å være utslitt store deler av tiden, men satser på å hente meg inn når babyen sover, og når den en gang begynner i barnehagen. Det er ikke en lett beslutning å ta, men jeg trenger noe mer i livet mitt enn det jeg har nå.
 
Jeg vet det kan bli en utfordring, men jeg har mannen min som kan hjelpe til. Vi skal også flytte nærmere søstrene mine, og foreldrene mine, så får ett støttenettverk. Så ja, kommer sikkert til å være utslitt store deler av tiden, men satser på å hente meg inn når babyen sover, og når den en gang begynner i barnehagen. Det er ikke en lett beslutning å ta, men jeg trenger noe mer i livet mitt enn det jeg har nå.

Så bra at dere har et familienettverk som er villige til å hjelpe til:)! Hva mener fysioterapauten din angående det å gå gravid? Vil det gjøre kroppen din mye verre?
 
Så bra at dere har et familienettverk som er villige til å hjelpe til:)! Hva mener fysioterapauten din angående det å gå gravid? Vil det gjøre kroppen din mye verre?
Det kan enten bli mye bedre, eller mye verre. Det er rett og slett a toss of the dice. Så får se når den tiden kommer.
 
Føler meg heldig med fastlegen min, for jeg trengte ikke å gå igjennom gynekologen for å få fornyet metforminen. :) :D Jeg har også gått ned rundt 4 kg. :D
Flink! Har du gjort noe spesielt ?
 
Gått en del turer, beveget meg mer, begrenset matinntaket. Mindre snop, mer vann, :)
Så bra! Hvor lenge brukte du på de 4 kg ? :happy: har du spist lite snop eller ingenting? Hva med generelt, har du byttet til sunt brød/knekkebrød osv eller ?:)
 
Så bra! Hvor lenge brukte du på de 4 kg ? :happy: har du spist lite snop eller ingenting? Hva med generelt, har du byttet til sunt brød/knekkebrød osv eller ?:)
Går for sunnere versjon av alt. Mindre poteter, helst søtpotet. Unner meg litt godteri innimellom. Har vel vært siden mai. Prøver å holde oss til mindre enn 100 gram karbohydrater om dagen. Spiser og drikker ikke noe mellom måltidene, holder oss stort sett unna brus. Drikker vi iløpet av dagen blir det vann med isbiter. Og prøver å ha faste mellomrom, og lang tid fra kveld til morgen slik at ett eller annet skjer med insulinproduksjonen.
Nå er jeg heldig, er glad i frukt og grønt. Liker nøtter.
Med søtpoteter baker vi det i micron, smasher opp og spiser med diverse retter, kjøttboller f eks, eller kun sprøstekt bacon med hvitløkssmør. Deler en søtpotet mellom oss til store måltider, mens til bacon blir det en hver. Handler vel egentlig om kontroll mellom måltider, og spise litt mindre. Snop blir det sjelden, men det er ok, prøver å kutte sukker allikevel.
 
CD43, nok en lang syklus. På 5 tablett med Provera, så snart er det forhåpentligvis over.
Skal til Gyn om 5 dager, kjenner jeg gruer meg, for de kommer til å ta blodprøve, og forrige gang den helsesekretæren tok blodprøve kjentes det som om hu stakk meg med en kniv, og det gjorde vondt og var hovent i flere timer etterpå... :(
 
Back
Topp