VårFørste <3

24+1

Julen fløy av gårde syntes jeg :p Vi har hatt datteren til samboeren hos oss, og har hatt det helt supert ♡
Vi feiret med mamma og pappa, og tok med oss svigerfar :)
Har hatt lite med plager på dagen, men på kvelden føler jeg meg mye uvel og har en del ubehag :-/ Natta sover jeg passe greit, men kjenner at det vokser og strekker seg til tider, noe som er veldig ubehagelig. Men på morgenen føles alt bra igjen :) Kjenner det verker litt i sidene nederst i magen i dag, men er nok bare ligamentsmerter!
 
25+1

I dag skal julen pakkes bort, skal bli deilig å få tilbake hverdagen :)
Vi har kjøpt oss ny sofa, og i dag kommer det en som har kjøpt den gamle ;-) Så nå skal det bli god plass her! Pengene vi får for den gamle sofaen går til ny kommode til lille prins ♡
I går kjøpte vi barnevogn, brukt kun i 2 mnd, så den ser jo splitter ny ut :-D Er det merket vi har sett på ny, men da vi fikk denne til 1500,- slo vi til ;-) Mangler kun vognpose og stelleveske, som vi skal se etter i morgen :)
Så nå er det lite som mangler til lille prins!

Plagene er mindre nå, men trenger fortsatt en hvil midt på dagen og bekkenet verker når jeg styrer for mye, men kan fint leve med det :) Ikke lenge igjen uansett!
Neste uke, 13.01.15, skal vi på 3D ultralyd, gleder oss masse ♡
 
26+1

I morgen skal vi på 3D ul på Det gule huset i Moss. Gleder oss masse til å se prinsen igjen ♡

Her begynner ting å komme på plass, soverommet vårt er snart klart til at vi kan hente sprinkelsenga hos mamma og pappa, vogna står også klar, bilsete er i hus, babykurv, og en haug med klær :) Vippestol og badebalje kommer om ikke lenge, samme med kommoden! Liker å ha ting klart i god tid ;-) Veit jo aldri hva som kan skje!

Føler meg i ganske så god form om dagen, trenger ikke hvilen min midt på dagen lengre, bare innimellom ;-) Men kjenner at enkelte ting som og bøye seg, eller kle på seg stående begynner å bli vanskelig/tungt :p
 
26+3

Ble ingen 3D ul i går, våknet opp natt til i går med omgangssjuken :-( Ligget rett ut i to dager, men er på bedringens vei nå! Var egentlig mest bekymret for prinsen, men han gav meg betryggende spark og bevegelser under veis :)

Fikk ny time til 3D ul, 12.02.15! Så gleder oss fortsatt ♡
 
27+1

Da har vi vært på kontroll hos jordmor i dag, alt av prøver er fortsatt bra, og prinsen vokser som han skal ♡
Fikk også med bekreftelse på svangerskapet, så på onsdag blir det å søke foreldrepenger :)
Neste tirsdag skal jeg på glukosebelastning, gruer meg veldig med tanke på å skulle faste OG så drikke den guffa, for så å sitte og glo i 2 timer :p Men greit å få det overstått!

Formen er opp og ned, sliter med å få gått ordentlig på do, så vurderer å ta en tur på apoteket :-/ Liker ikke svisker, og kaffe/juice fungerer ikke :-(
Ellers prøver jeg å nyte siste del av svangerskapet ;-)
 
Har du prøvd biola? Ellers pleier det å funke for meg å spise weeta-bix med melk. Masse fiber i. Så om en drikker rikelig med væske i tillegg hjelper det godt på fornøyelsen :)
 
Har du prøvd biola? Ellers pleier det å funke for meg å spise weeta-bix med melk. Masse fiber i. Så om en drikker rikelig med væske i tillegg hjelper det godt på fornøyelsen :)
Ja, prøvd det meste nå :-( Så tok turen til apoteket i går og fikk god hjelp ;-) Skal prøve laktulose, den er godkjent for gravide, og skal få systemet i gang på 2-4 dager, også kan den brukes for å "vedlikeholde"!
Drikker normalt 2-3 liter vann om dagen, noe farmasøyten sa var helt supert :)
Men tusen takk for gode råd uansett :-D
 
28+2

I dag har jeg vært på glukosebelastning, og var overhodet ikke så fælt som jeg hadde trodd :p Drakk det ned på høykant, og lot vær å smake noe særlig på det! Og fikk en liten kopp vann til å skylle det ned med :) Var værre det å sitte og glo i 2 timer, men gikk fortere enn forventet, hadde også tatt med matpakke som smakte veldig godt når siste blodprøve var tatt ;-)

Deretter tok vi oss en tur til sverige, så da ble det badebalje på lillegutt og 2 stilige pysjer :-D Nå er jeg utslitt kjenner jeg, så skal bli godt med en nap!

Endelig klarer jeg nr 2 på toalettet igjen, og har mindre plager og litt mer overskudd (så lenge jeg får en god natt søvn)!
 
Det vokser og vokser ♡
 

Vedlegg

  • 1422382522089.jpg
    1422382522089.jpg
    25,8 KB · Visninger: 25
29+1

I dag skal vi male rommet til storesøster, kommer til å bli så fint :) Viktig og varte opp henne også, så ho ikke føler seg utenfor ;-)
Formen er opp og ned om dagen, har stort sett vært kvalm hver kveld siste uken, utenom i går :-/ Heldigvis kaster jeg ikke opp, men merker at det går utover humøret. Kjenner at det skal bli godt å få "kroppen tilbake" ;-)
Ellers kjenner jeg masse masse spark og bevegelser ♡ Har også merket at prinsen har hikket litt innimellom :-D
Woho, har fått innvilget foreldrepenger, fra og med 01.04.15 :) Gikk fort dette gitt :-D
 
Last edited:
30+1

Søvn er visst oppskrytt :-/ Sovet dårlig di siste nettene, lurer på om prinsen driver å snur seg, føler at det presser mot bekkenet til tider.. Prøver å hvile/sove litt på dagtid, men fungerer dårlig det også, får klarer ikke falle ordentlig i søvn :-(
Ellers går tiden halvveis fort, når jeg ser tilbake til da blødningene stoppet, har tiden gått fortere enn jeg tror :p
Til helgen skal vi en tur til Gøteborg og hente en ny hvalp, som skal få navnet Charlie ♡ Gleder oss veldig masse, og tror vår andre hund vil ha mye glede i en ny venn :) ( Ho sliter med separasjons angst :-/ )
Denne uka skal vi også få malt ferdig lister og vindu på rommet til storesøster, for så og begynne på stua som trenger en oppfriskning på veggene :)
 
30+4

Huff, er enda veldig uggen på kveldene! Er så slitsomt og frustrerende :-/ Ble anbefalt ingefær kapsler, og har prøvd det i går og i dag.. Døyver faktisk en del, så humøret er iallfall bedre ;-)
Nå har vi vært på farta hver dag denne uken, så ser frem til en rolig dag i morgen. Har ikke fått malt det siste på rommet til storesøster enda, så det blir nok gjort løpet av helgen!
Gleder oss veldig til og hente lille Charlie på lørdag ( bildet ) :-D Også blir det lunsj og kos i gøteborg før vi drar tilbake!
 

Vedlegg

  • 1423777807964.jpg
    1423777807964.jpg
    53,7 KB · Visninger: 24
30+4

Huff, er enda veldig uggen på kveldene! Er så slitsomt og frustrerende :-/ Ble anbefalt ingefær kapsler, og har prøvd det i går og i dag.. Døyver faktisk en del, så humøret er iallfall bedre ;-)
Nå har vi vært på farta hver dag denne uken, så ser frem til en rolig dag i morgen. Har ikke fått malt det siste på rommet til storesøster enda, så det blir nok gjort løpet av helgen!
Gleder oss veldig til og hente lille Charlie på lørdag ( bildet ) :-D Også blir det lunsj og kos i gøteborg før vi drar tilbake!
Nydelig! Blir nok hektisk med både valp og baby, men flott at de får vokse opp sammen da! :)
 
31+2

Ære være ingefær kapslene altså! Har det mye bedre på kveldene, tar dem også før en lang dag med mange gjøremål, og syntes dem hjelper utmerket ;-)
I dag skal vi til jordmor, rutinekontroll og ammesamtale. Blir godt å høre lillegutt igjen, selv om jeg kjenner masse liv er det alltid like godt å høre hjertelyden hans <3

Oppdatering etter Jordmor time:
Hadde en helt fantastisk samtale med jordmor i dag. Etter alt var kontrollert og vi snakket om amming, hadde vi en dyp og god samtale. Om barndommen min, traumene mine, angsten og alt som hører til! Var så deilig å få snakke om det, uten å bli analysert og vurdert.. Kommer virkelig til å savne min jordmor etter fødsel...
Prinsen har snudd seg, og ligger med hode ned ♡
 
Last edited:
32+2

Syntes fortsatt tiden går fort :)
I går hadde jeg mine første sterke kynnere, og syntes ikke det var særlig godt altså! Varte av og på i ca 30 min, så ga det seg helt og har ikke kjent noe mer til dem. Er heldig som er lite plaget med dette, kun om jeg stresser eller belaster kroppen for mye. Har også lest at førstegangs ikke alltid kjenner dem, så er ikke særlig bekymret :)
Formen er opp og ned, blir fort trøtt og sliten, og halsbrannen blir værre for hver uke. Men er fortsatt ved godt mot! Er jo ikke lenge igjen før prinsen melder sin ankomst :-D
Har skrevet ned alt jeg skal ha med i fødebagen, noen få innkjøp så skal det pakkes ned!
Nå er endelig kommoden til prinsen montert, så nå skal jeg begynne å vaske og stryke babyklær :-D
Så blir det og ordne stellekommoden, senga og vogna ♡ Åh som jeg gleder meg!!!
 

Vedlegg

  • 1424785611730.jpg
    1424785611730.jpg
    85 KB · Visninger: 20
Så fin kommode! Hvor er den fra?
 
33+0

Da er baby klærne sortert, fant fort ut at det meste er i str 62, men er helt greit. Kommer nok ikke til å få en så liten baby med tanke på symfysemålene :) Har jo litt i str 56 også!
Så nå skal det vaskes, strykes og brettes ♡
Di siste dagene har jeg vært veldig støl i hoftene på innsiden, men virker som at det har løsnet litt i dag :) Føler meg trøttere og trøttere for hver uke, og nyter noen timer søvn midt på dagen hver dag ;-) Merker det er slitsomt og ikke ha sammenhengende søvn lengre, men greit å "trene" litt på det også ;-)
Fødebagen er snart klar også, har kjøpt meg ny "kosedress" som jeg skal ha til hjemreisen. Nødvendig toalettsaker er kjøpt inn, så da skal det bare pakkes :)
 
Back
Topp