VårFørste <3

17+5

En uke igjen til oul :-D
Nå har det heller ikke vært noe spotting på en GOOOD stund, så virker som at det omsider er over ;-) "Bank i borde"

18+1, 4 dager til oul :-)

Gleder meg masse til fredag, da skal vi nok en gang hilse på babyen♡ Håper virkelig alt står bra til, og ingen ubehagelige beskjeder kommer...!
Trettheten har kommet tilbake, og får vondt i ryggen av å gå lengre en i 30 min :-/
Men ellers kan jeg ikke klage..! ;-)
Vi skal få startet julegaveshoppingen nå, orker ikke gjøre det i julerushet :P Så får bruke god tid nå mens jeg kan ;-) Regner med det blir litt shopping til babyen på fredag også, etter oul :-)

18+3

2 dager til oul ;-) Kjenner bekymringene prøver å trenge seg på, men jeg prøver å ikke slippe dem til :P På di 2 ul vi allerede har vært på, har allt vært som det skal, både ul i uke 9 og i uke 14 :-) Så tror det bare er psyken som prøver å spille meg ett puss..
Tror jeg begynner å kjenne liv daglig nå, kjennes som om noe poker/peker/prikker på meg fra innsiden i magen, og på forskjellige steder hver dag :-)

18+5

Oul i dag :-D Kl 10.30! Mamma og samboer skal være med, og vi gleder oss som små barn alle sammen ;-)

Kommer med oppdatering når vi er hjemme igjen :-)

Vi er hjemme igjen, og lykkelige ♡
Alle målingene stemte på en prikk med menstermin 22.04.15 :-) Hjerne, hjerte, nyrer og involler var som dem skal!
Og vi venter en liten prins♡♡♡

Last edited:
18+6

Vedlegg

• 1416679921399.jpg
    1416679921399.jpg
    60,1 KB · Visninger: 24
  • 1416679933999.jpg
    1416679933999.jpg
    59,4 KB · Visninger: 28
19+3

I dag skal vi til jordmor på kontroll. Kjenner jeg gleder meg hver gang vi skal til ho, ho er så rolig og dyktig. Håper virkelig ho får muligheten til å ta imot prinsen vår :-)
Kjenner ikke utvendig spark enda, men er jo førstegangs så kan jo ta sin tid ;-) Kjenner iallfall liv innvendig!

19+5

Jordmortimen gikk veldig bra, prinsen har fin hjerterytme sa ho :-) Ho sa også at jeg hadde bygd en fin babyhybel :P
Symfysemålet er som det skal, men har mest sannsynlig uvi IGJEN :-( Heldigvis ingen blødninger da!! *bank i borde*

Men er veldig frustrert om dagen pga mora til dattra til samboeren.. Di har 50/50 løsningen, altså mandag - mandag, noe som fungerer godt for alle parter. Men så har ho 3 unger med 3 fedre, og forventer at vi støtt og stadig skal følge hennes ønsker og valg.. Så nå til jul mener ho at vi skal ha lille mor fra mandag før julaften, til 2. nyttåradag. Deretter skal ho hjem over helgen, så være hos oss uka etter. Samboeren min prøvde å sette foten ned, for han mener det blir for mye for lille mor på 2 1/2 år, og foreslo at vi har juleuka, og ho nyttårsuka, for så omvendt neste år. Altså, følge 50/50 som avtalt... Men da fikk jeg skylda, ho mener jeg nekter samboeren min å være sammens med datteren sin. Noe av det dummeste jeg har hørt, kunne så absolutt ikke falt meg inn. Endte med at ho skal bestille time til mekling i dag, noe samboer syntes er helt i orden, så får di allt skriftlig ;-)

20+0

Endelig halvveis :-D Når jeg ser tilbake nå, har tiden egentlig gått veldig fort.. Selv om det ikke kjentes sånn, når man har sine bekymringer og gleder seg til oul osv... ;-)
Tror jeg har begynt å få litt vann i kroppen også, er veldig stiv i hendene om kvelden, ikke særlig behagelig, men hjelper litt å knyte/løsne/knyte :-)

20+3

Huff, fått uutholdelige smerter i ryggen, finner ingen gode sovestillinger. Har prøvd pute under magen, alle varianter, samme med dyner :-/
Men nå har jeg fått time til legen i morgen, og håper på henvisning til fysio :-)
Ellers går det bra, begynt å handle inn til prinsen, og julegavene er snart på plass.

20+4

Effektiv i dag ;-)
Time til fysio er bestilt, for både rygg og bekken. Har også bestilt time til 3D ultralyd, 13 januar, er da 26+2 :-)
Nå kan helgen bare komme for min del, skal til mamma og pappa, ha litt førjulskos m/pinnekjøtt :-D

21+0

Kost oss masse i helgen på besøk hos mamma og pappa :-)
Fått gjort en del, besøkt farmor på sykehuset og venninna mi som fikk baby for ca 7 uker siden. Utrolig kos :-)
I går spiste vi deilig pinnekjøtt, og riskrem til dessert ♡
Så i dag skal vi ture hjem!

21+1

Kjente første sparket utvendig i dag ♡ Helt ubeskrivelig følelse! Og samboer var så klart ikke hjemme :-P Så han er en smule sjalu! Hihi.. Kommer nok fler ♡
Har også fått time til fysio i morgen, gleder meg :-)

21+3

Fått time til fysio i dag også, utrolig fornøyd med terapauten! Ho har virkelig spesialisert seg på dette temaet, og har jobbet i over 20 år med gravide og nybakte mødre :-)
Har også fått tilbud om trening i varmebasseng sammen med andre gravide her i kommunen :-)
Ho ville egentlig gi med kjøpesenterforbud, men siden det er førjulstid syntes ho ikke at ho kunne det, så må bruke rullestol :-P For ikke å få større skade på bekkenet ;-)

21+3

Fått time til fysio i dag også, utrolig fornøyd med terapauten! Ho har virkelig spesialisert seg på dette temaet, og har jobbet i over 20 år med gravide og nybakte mødre :-)
Har også fått tilbud om trening i varmebasseng sammen med andre gravide her i kommunen :-)
Ho ville egentlig gi med kjøpesenterforbud, men siden det er førjulstid syntes ho ikke at ho kunne det, så må bruke rullestol :-P For ikke å få større skade på bekkenet ;-)
Rullestol? Det hørtes ut som om du har mye større plager enn meg..! Håper det blir bedre! Har du skade på bekkenet fra før?

Rullestol? Det hørtes ut som om du har mye større plager enn meg..! Håper det blir bedre! Har du skade på bekkenet fra før?
Blæh, ja må visst bruke det. Men kun på kjøpesenteret da :-)
Jeg ble påkjørt når jeg var 14 år, så har sliti mye med ryggen siden den tid. Fysioterapeuten mente at det kan være grunnen til at jeg får så vondt nå :-/

Blæh, ja må visst bruke det. Men kun på kjøpesenteret da :-)
Jeg ble påkjørt når jeg var 14 år, så har sliti mye med ryggen siden den tid. Fysioterapeuten mente at det kan være grunnen til at jeg får så vondt nå :-/
Huff - skjønner :-( håper det går over etter fødsel da! Best å ta hensyn nå!

22+5

Endelig ferdig med juleshoppingen, mangler bare litt mat til stengte dager ;-)
Kjenner det veldig i ryggen og bekkenet at jeg har stått på litt for mye di siste dagene, så i dag skal jeg bare late meg :-)
Helgen går til julevask, jeg skal bare tørke støv, og samboer tar resten sier han :-) Deilig ♡
Ellers er prinsen i god form, daglig spark som kjennes og syntes :-D Formen er opp og ned, fremdeles mye trøtt og sliten, og blir fort sulten :P

Prinsen vokser ♡

Vedlegg

• 1419021357932.jpg
    1419021357932.jpg
    42,7 KB · Visninger: 23
23+1

Kjenner masse liv i fra prinsen, litt rart å se magen bule ut når han sparker, men veldig betryggende ♡
Begynt å slite med halsbrann, men funker med melk og syre tabl. :-)
Nå er det bare gulvvask, og noen gaver som skal pakkes inn, så kan julen bare komme for min del :-) Fått masse god hjelp av samboeren min!
I morgen (senere i dag) skal vi til kontroll hos jordmor, gleder meg til å høre lille prins igjen ♡

Oppdatering etter kontroll:
Gikk super bra :-D Prinsen vokser som han skal, til og med litt over gjennomsnittet :-) Ingen tegn på uvi denne gangen, og alt annet var i skjønneste orden ;-)

Last edited:
Back
Topp