VårFørste <3

7+4, 31 dager til uke 12 :)
I dag har det også vært lite med symptomer, bare ømme bryster, tissa treng og trøtt. Men det kan jeg fint leve med ;-)
Har vært på date med samboeren, og spist deilig middag, for så å rusle en tur etterpå. Nå blir det sofakos og en film, så skal det bli godt å legge seg :)
 
8+0, 28 dager til uke 12 :-D
Nå har jeg kjøpt med Sea-Band, var litt skeptisk, men di funker altså :-D Kommer nok til og ha med Postafen på turen også, men skal la være å ta dem så lenge Sea-Band fungerer :)
Fortsatt lite symptomer, små kvalm, tissa treng, og blir fort trøtt og sliten. Men det er fortsatt til og leve med :)
Nå er det 9 dager til avreise, begynner å glede meg nå! Gruer meg bare til varmen, så kommer nok til å bo i vannet :p
Håper alle har hatt en bra helg ^^,
 
8+1, 27 dager til uke 12 :)
Ååhh, brunost og karamell smaker litt for godt om dagen.. Ikke sammen altså, hver for seg så klart ;-)
Blitt veldig glad i Sea-Band, med en gang jeg kjenner kvalmen komme, tar jeg di på, og i løpet av få minutter føler jeg meg SÅÅÅ mye bedre :-D Absolutt til og anbefale!
I dag skal jeg begynne å pakke, iallfall finne frem det jeg skal ha med meg til syden :) Er VELDIG glad for at jeg tok vare på klærne jeg brukte når jeg veide 40 kg mer, di blir gode å ha fremover ;-)
Ønsker alle en super uke, og di som er dårlige riktig god bedring ^^,
 
8+4, 24 dager til uke 12 ;-)
Formen er veldig opp og ned om dagen, uggen og trøtt for det meste.. Og føler meg som en stappa julegris :p hihi...
Nå er det bare 5 dager til avreise, ååå som jeg gleder meg :-D Kofferten er så og si klar, bare småting som mangler!
Skal bli godt med 14 dager i sol og varme kjenner jeg <3
 
9+0, 3 uker til uke 12:-D
Er så utrolig trøtt og sliten om dagen, ikke så mye kvalm og verkende pupper, men uvell og helt utmatta :-(
På tirsdag reiser vi til syden, og gruer meg litt igjen! Håper ikke det bli 14 dager med bare sutring på meg altså :-/ Men må nok bare ta ting som det kommer! Og håpe på bedre dager ;-)
 
9+4 :)
Da er det ikke mange dagene før turen går hjem til kalde norge! Kjenner at jeg ikke gleder meg til kulden, men blir godt med egen seng, og tine melk :-D
Etter blødningen jeg hadde på tirsdag, ringte jeg jordmor i dag, og fikk time når jeg kommer hjem så jeg kan få en sjekk :-D Skal også høre om en tidlig ultralyd hjemme også! Liker å være på den sikre siden. Og blir jo veldig nervøs så klart :-/ Men nå har det ikke kommet noe mer blod siden litt spotting på morgenen i dag, så tar det som ett godt tegn :-D
Ble satt tilbake en uke, men det gjør ingenting så lenge bebisen har det bra, og hjertet slo <3 Det er jo det viktigste for oss!!!
Lite med symptomer her i syden, blir fort trøtt og sliten, så sover en del på ettermiddagen; -)
Bilde av ul kommer når jeg er hjemme igjen :-D
 
10+0 :)
2 dager til hjemreise, borte bra hjemme best ;-)
Har fått snakket med jordmor, så skal til en sjekk hos ho 7 okt. Skal også høre om en ul til før oul, vil bare føle meg sikker på at ting fortsatt er bra med bøllefrøet <3
I følge ul termin er det nå 14 dager til uke 12 og 7 dager i følge menstermin. Skal bli godt å komme over den magiske grensen nå kjenner jeg, selv om jeg har lest at sannsynligheten for spontanabort er under 20% etter man har sett/hørt hjertelyden! Det hjelper litt med tanke på spottingen.
 
10+0 :)
2 dager til hjemreise, borte bra hjemme best ;-)
Har fått snakket med jordmor, så skal til en sjekk hos ho 7 okt. Skal også høre om en ul til før oul, vil bare føle meg sikker på at ting fortsatt er bra med bøllefrøet <3
I følge ul termin er det nå 14 dager til uke 12 og 7 dager i følge menstermin. Skal bli godt å komme over den magiske grensen nå kjenner jeg, selv om jeg har lest at sannsynligheten for spontanabort er under 20% etter man har sett/hørt hjertelyden! Det hjelper litt med tanke på spottingen.
God tur hjem :)
 
10+2
Hjemreise i dag! Og endelig er spottingen over ;-) Men kjenner at det strekker og drar seg der nede da.. :p
 
01.10.14
Mage bilde:
 

Vedlegg

  • 1412166226140.jpg
    1412166226140.jpg
    92,7 KB · Visninger: 40
10+4
Syntes det er morro at magen begynner å komme :) Samboeren er så søt og stryker og kysser den♡ Hihi!!
Syntes symptomene har avtatt en del, lite uvell, men mye trøtt og sliten. Merker også at humøret ikke alltid er det samme, og svinger fort :p
Gleder meg til jordmortime på tirsdag, krysser fingrene for at ho vil sende meg på en ul før oul. Er jo fortsatt litt nervøs etter blødningen og spottingen.
 
11+0
I følge menstermin er jeg 12+0 i dag, men i følge ul er det en uke igjen. Håper uken går fort, og at alt er bra når vi skal til jordmor på tirsdag. Da skal jeg tørre og slippe jubelen løs :)
Endelig har jeg funnet meg en ny fastlege også, så fra november slipper jeg å teise 3 timer med tog for å komme til legen :p
Denne helgen har vi hatt jentungen til samboeren her, har vært veldig kos ♡ Og føler at det har gått veldig bra! Har jo mindre med plager om dagen ;-)
 
Mage Bilde 6.10.14:
 

Vedlegg

  • 1412614001345.jpg
    1412614001345.jpg
    97,9 KB · Visninger: 36
11+2
Æsj, dumme blødningen/spottingen har startet igjen :-(
Men skal til jordmor kl 13.30 i dag, så håper jeg får noen svar. Har fått god støtte og svar i fra dere her inne også, og det hjelper masse ♡
Skal virkelig mase meg til en ul, MÅ bare ha det 100% bekreftet at bøllefrøet har det bra :)
Kommer med oppdatering når vi kommer hjem i fra jordmor!

Oppdatering legen:
Tok en urinpeøve her, var ingen tengn på infeksjon men var spor av blod. Så da får jeg bare vente til vi skal til jordmor, se hva ho finner ut.

Oppdatering jordmor:
Urinprøven ho fikk viste at jeg mest sannsynlig har uvi, og at det kan ha skyld i bløningene/spottingen. Skal tilbake til legekontoret på torsdag og levere ny prøve med morgenurin for at di skal være sikre :)
Ellers var alt som det skulle. Jordmor prøvde doppleren på meg (jeg lovet og ikke få angst dersom ho ikke fant hjertelyden), og jaggu fant ho hjertelyden etter 30 sek :-D
Så nå føler jeg meg veldig trygg, ho ba meg kose meg videre med graviditeten :)
 
Last edited:
11+3
Da er hemmeligheten ute for hele familien :)
Har ikke hatt særlig kontakt med mamma og pappa på ett års tid, og reaksjonen der var jo som forventet. Føler at mamma alltid har sett ned på meg, aldri har jeg fått noen særlig med støtte og ho har alltid noe negativt å komme med. Men ho sa iallfall at i bunn og grunn gleder ho seg til å bli bestemor. Selv om ho for ett år siden sa at det kanskje er like greit at jeg aldri får barn :-/
Allikevel vil jeg ikke nekte mitt barn å ha kontakt med sine besteforeldre. Skulle bare ønske di kunne innrømme sine feil, og ikke alltid legge skyld på meg!
Men skal gi dem en sjanse, for babyen sin skyld.
Igjenn har spottingen gitt seg! Og symptomene avtar enda. Utenom at jeg føler meg trøttere enn noen sinne :p Helsigvis har jeg en god og veldig hjelpsom samboer ♡
 
Back
Topp