VårFørste <3

11+4
Da har jeg levert urinprøve nr 2, og di syntes ikke det så bra ut og regnet med at jeg har uvi. Legen skal ringe meg i ettermiddag når han har svaret, så blir det en antibiotikakur. Di skal også sjekke lever og nyreverdier pga svangerskapskløen.

Oppdatering:
Ahrg, tror MANGE leger sliter med å ringe når di sier di skal :-/ Sittet å ventet i flere timer, har ikke turt å ta en nap en gang... "sur"

Last edited:
11+6
Syntes di siste ukene har vært slitsomme, blødninger, spotting, bekymringer og angst.
Jeg sliter mye med angst og psyken til vanlig, og di siste ukene har ikke vært mye til hjelp. Føler meg utslitt hele tiden, føler at jeg er konstant sur og grinete, spesielt mot samboeren, og får veldig dårlig samvittighet pga det :-( Jeg ber så klart om unnskyldning, og han er utrolig snill og forståelsesfull! Men allikevel føler jeg meg slem rett og slett. Veit også at han er livredd for at jeg skal forlate han, men det er ikke i min villeste fantasi en gang. Og det forteller jeg han så klart.
Håper blødningene og spottingen kan ta slutt snart, så jeg kan begynne å nyte svangerskapet. Alt jeg vil er at dette skal gå bra.. Det er mitt høyeste ønske!

12+0
Da har vi endelig nådd den magiske linja vi også! Men jubelen slipper jeg ikke løs før blødningen/spottingen igjen er over.. Har heldigvis ikke rent no mer siden i går når vi kom hjem fra legevakta! *Bank i borde*
Bare kommet innimellom etter dobesøk.
Har litt småvondt i magen, aner ikke helt hva det kommer av, men prøver å ikke få panikk. Er ikke no kraftig, bare litt *murring*
Ellers tar jeg det helt med ro nå, ligger rett ut på sofaen og slapper av hele tiden :-)

12+1
Da har jeg omsider fått overtalt vår jordmor til å henvise meg til sykehuset så vi kan finne ut av disse blødningene. Deilig og endelig bli hørt altså!
Har også turt å gå en tur i dag, var deilig og bevege seg litt :-) Er spent på å se om det trigger noen spotting/blødning..

12+2
Da har jeg vært til ny urinprøve hos helsesøster. Legen som skulle sjekke uvi ville ikke gi meg antibiotika fordi jeg ikke har vondt :-/ Ble temlig fornærma og frustrert, og sa det som det var at det høres latterlig ut om prøven er positiv. Vet at infeksjoner kan gå over til fosteret, og det er vel ikke bra? Dessuten blør/spotter jeg enda, og det kan jo være grunnen!
Så da fikk jeg time hos en annen lege der i morgen før jeg skal til jordmor, så håper ting kan ordne seg nå ;-) Føler iallfall at jeg endelig blir hørt!

12+3
I dag skal jeg til lege og jordmor, håper på og kunne få noen svar, og har di ingen håper jeg på henvisning videre :-)
Ingen blod på papiret i dag *bank i borde*!!! Så nå blir det litt avslapping og en dusj før turen først går til legen, og deretter jordmor. Så når jeg er ferdig kommer jeg med oppdatering :-)

Oppdatering:

Var jo først hos legen, har fått påvist uvi, men fordi jeg ikke har smerter/symptomer ville ho absolutt ikke gi meg antibiotikakur..
Så kom jeg til jordmor, fortalte ho hva legen hadde sagt, og ho ble rasende. Uvi kan (ubehandlet) føre til nyrebekkenbetennelse og inværste utfall, ABORT!
Jeg ble livredd, men som den engelen ho er slo ho det opp med en gang i systemet og fant ut av at nyere forskning viser at det ikke er farlig og gi gravide antibiotika. Så tok ho tlf og ringte til legen, leste det som stod, og 30 sek senere hadde jeg resepten min. Menst sannsynlig har blødningene/spottingen kommet av irriterte slimhinner pga uvi.
Vi ble enige om at jeg skulle ta denne kuren fullt ut, for så ta en ny urinprøve. Om blødningene da fortsetter etter uvi er borte, skulle ho henvise med til fødepoliklinikken.
Så spurte ho om vi skulle lytte litt, og igjen fant ho hjertelyden med doppler (12+3 i dag). Så føler meg meget fornøyd med dagens hjelp :-D

Last edited:
12+4
Deilig å få begynt denne kuren altså, ikke hatt spotting eller blødning på 2 dager nå :-D *bank i borde*
Så vi feiret med en hyggestund i går, og ingen blødning da heller ;-)
Skal a gårde å kjøpe tranebærjuice eller saft etterpå, bare for sikkerhetsskyld ;-)
Ellers er det veldig smått med symptomer, er stadig trøtt og sliten, oppblåst om kvelden, og det er helt til å leve med :-)
Ett vennepar av oss som har termin en mnd før oss har doppler, så vi får komme dit å prøve når vi vil. Føler det veldig betryggende :-)

14+2
Etter innvendig ul i går ble jeg satt frem til menstermin datoen ;-)
Bøllefrøet hadde vokst masse siden sist ul, sprellet og turna rundt! Veldig morsomt å se på ♡

14+3

Begynner å bli lei av å ligge på sofaen altså :-/ Men er visst til det beste, så da må jeg jo bare..
Kan ikke si jeg har så mye symptomer lengre, trøttheten har også begynt å avta.. :-)
Ellers syntes jeg tiden til oul går fryktelig sakte.. Gleder oss veldig, blir så spennede å se hvor mye h*n har vokst til da! Håper også vi kan få vite kjønnet ♡

14+4

Tok magebilde i dag, og føler meg mer tjukk enn gravid :-/

Vedlegg

• 1414057722336.jpg
    1414057722336.jpg
    107,5 KB · Visninger: 32
15+1
Ikke lenge til halvveis nå, og kun 25 dager igjen til oul :-)
Etter gyn undersøkelsen, har ikke spottingen gitt seg :-/ Men det kommer heldigvis ikke noe fersk blod, og har forsonet meg med at det kan være vanlig. Er ferdig med antibiotikakuren nå, og skal ta urinprøve i morgen og på torsdag, så får vi se om uvi er borte ;-)

16+0

Syntes dagene går veldig tregt altså :-P
Uvi er endelig borte, og spottingen er så og si over *bank i borde* :-)
Nå er det 19 dager til oul, og vi gleder oss veldig masse :-D
Kjenner at det vokser, det stikker og verker, og tar det som gode tegn! :-)

Syntes det vokser seg til her :-)

Vedlegg

• 1415130741833.jpg
    1415130741833.jpg
    45,2 KB · Visninger: 27
16+3

Syntes synd på meg selv :-( Blitt forkjøla med feber, og syntes ikke det er særlig deilig altså :-/
Men jeg har jo verdens beste samboer som tar godt vare på meg da ♡ Håper bare på og være frisk til helgen, samboeren har bursdag på lørdag, samme dag er det ett år siden hans mor gikk bort, og på søndag er det både barnedåp hvor sambo er fadder og farsdag så klart ;-) Så har rett og slett ikke tid til sjukdom :P
Holder med trøtthet og ligament smerter ;-)

16+5

14 dager til oul :-) Gleder meg mer og mer for hver dag, mamma og samboer skal være med, og tenker di gleder seg enda mer enn meg ;-)
Fortsatt skikkelig forkjøla, feber, vondt i kroppen og verker i bihulene :-( Har jo helgen full av planer, og ingen tid til sjukdom! :'(

17+2

10 dager til oul ;-) Og nå tror jeg at jeg kjente liv også, er førstegansgravid, og kjente nettopp noe som minnet om "poking" inne i magen :-D Kom 3 ganger... Mulig det var babyen?
Formen begynner å bli bedre, feberen er borte, men snørr og slim sitter igjen :(

17+3, 9 dager til oul ♡

Vedlegg

• 1415784075150.jpg
    1415784075150.jpg
    49,2 KB · Visninger: 24
Back
Topp