VårFørste <3

33+3

I natt drømte jeg at jeg fødte :p Aleine under dyna, gjorde ikke vondt og gutten var kjempe stor :p Hehe..
I dag skal jeg være hjemme med dattera til sambo som har feber og er forkjøla stakkars :-( Så blir nok å kose oss under teppet med en film og kanskje litt is ♡
 
34+0

Gratulerer med kvinnedagen alle sammen :-D

Har følt meg mye bedre di siste dagene, så i går bakte jeg skoleboller og i dag ble det sjokoladekake :) Elsker den nye kjøkkenmaskinen vi fikk til jul ♡

Har vært minimalt med halsbrann di siste dagene, og har følt meg mindre stappa etter middag :) Nyter virkelig den lille stunden det varer!
Men kjenner at det presser mer og mer nedover, særlig om kveldene. Og innimellom kjens det ut som han prøver å presse seg ut :p Merker også mer til kynnerne, men dem er ikke smertefulle..
 
34+3

Har sovet så utrolig godt i natt, deilig å få en natt med så god søvn :-D Var oppe en gang for å tisse, for så og sove til klokka tingte ;-)
Nå er det kun 2 dager til jeg er høygravid, og lengter veldig etter å få hilse på prinsen vår♡
Begynner å bli lei, sliten og vondt her og der.. Klarer ikke bøye meg ned lengre heller, så føler at jeg "maser" mye på samboeren min :-/ Bare glad han tar det med ett smil, og ikke blir sur! Beklager meg mye til han, men han er veldig forståelsesfull :)
På lørdan kommer (forhåpentligvis) pappa med sprinkelsenga, gleder meg til å gjøre den klar :-D
 
34+5

Da var siste milepæl nådd, og jeg er offesielt høygravid :-D
 
35+0

Pappa kom med sprinkelsenga og div utstyr i går, så i dag skal sambo sette den sammen, så jeg kan gjøre den i stand! *Gleder seg* Skal få langt ut bilde når jeg er ferdig ;-)
Fått en del vann i føtter og hender, og har måtte ta av meg forlovelsesringen ( har hengt den rundt halsen ) Ganske plagsomt, og verker i leddene! :-(
Halsbrannen har vært av og på denne uka, og det føles befriende di kvelende den holder seg vekk :) Er veldig glad for at det ikke er så mange ukene igjen nå ;-)
På tirsdag er det jordmortime, rutinekontroll også skal vi ha fødesamtale og skrive fødebrev sammen :)
 
35+2

I dag er det tur til jordmor, gleder meg! Alltid like koselig :)
Er fortsatt veldig støl/har vondt mellom bena, gjør virkelig vondt å gå.. Godt det "bare" er 5 uker igjen til termin!
Senga er montert, og skal ta på sengetøyet i dag, så da kommer det bilde :) Er veldig veldig fornøyd ♡
Så nå er det bare småtteri som mangler, det meste får vi i gaver, og enkelte ting må vi kjøpe :)
Stellekommoden blir nok montert i dag, så da skal den også fylles :-D

Oppdatering etter jordmortime:
Alt står bra til med lille prins, hjerterytmen er som den skal og han vokser som gjennomsnittet.
Smertene/stølheten kommer mest sannsynlig av at han "borer"/fester hodet i bekkenet :)
Meeeen... Helsesøster på helsestasjonen hadde glemt å gi min jordmor svaret etter glukosebelastningen i slutten av januar, og fikk vite i dag at jeg har en form for sv.diabetes :-/ Ikke så alvorlig at jeg må på diabetesklinikken, men må til vekstkontroll. Ho ringte inn til sykehuset, og fikk en hastetime på mandag som kommer kl 12 :) Da blir det ctg undersøkelse og ul!
I og med at symfysemålene er fine er ikke jordmor så bekymret, men må allikevel følge med :)
 
Last edited:
36+0

1 uke igjen til full born baby ♡

Helgen her har gått/går tregt, jentungen til sabo har (igjen) fått omgangssjuka for andre helg på rad :-/ Jeg er livredd for å bli smittet, da det var fryktelig vondt å ha det for noen uker siden. Så jeg har for det meste bodd i øvreetasjen og sendt sambo og lillemor ned i første, vi har heldigvis 2 stuer :)

I morgen skal vi på vekstkontroll på sjukehuset, kjenner at jeg både gruer og gleder meg. Men med tanke på symfysemålene er jeg ikke sååå bekymret, og har ingen følelse av at noener galt :)
Kjenner masse med liv ♡

I dag skal fødebagen (endelig) pakkes, og stellebagen til prinsen ♡ Og etter å ha lest at sykehusene har så fæle klær, blir det nok å pakke noen skift med det vi har hjemme :)

Vi gleder oss veldig til å møte lille gutten vår nå, er så sliten av og ikke sove, og smertene i rygg, bekken og knerne :-( Men på en annen side, så er lillegutt vært hver minste lille plage ♡
 
36+4

Gud å lei jeg begynner og bli av ikke å få sove ordentlig om natten lengre :-( Merker at det går utover humøret ovenfor både venner og familie, og har lite krefter til overs. Har ikke fått somlet meg til å pakke fødebag en gang..
Har begynt å kjenne litt på disse "mensmurringene" også, men det er vel ett godt tegn!?.
Magen har også sunket, akkurat som jeg kan se en liten forandring dag for dag :p
Huff, dette ble ett syteinnlegg, men syntes det er lov innimellom. Gleder meg mer for hver dag til og møte gutten vår ♡ Men vil ikke at han skal komme før han er klar for det :)
 
37+1

Da har vi vært på kontroll hos jordmor, alt er i skjønneste orden, han vokser fremdeles etter kurven sin og hode er nå festet :-D Så da er det bare å vente på at han vil ut ♡
Uvi er også borte, og ho kunne se på urinprøven at jeg hadde brendt fett siden sist :p Haha!

Deilig at hode er festet, kjenner det på bekkenet, det verker ikke like mye lengre :)
 
37+4

Er sååå trøtt og sliten om dagen, og lillegutt er veldig aktiv også.. Syntes han er snill som er mest aktiv om dagen, og lar meg sove det jeg får til om natta :)
2 netter på rad nå har jeg så og si lidd meg igjennom natta, hverken godt å ligge på høyre, venstre eller på ryggen. Har måttet satt meg opp, og "rugget" fra side til side, som hjelper noe :-/ Håper dette bare er modning, har ingen vonde kynnere og slimproppen sitter fortsatt på plass..
På dagen er jeg ofte i god form, og nyter det nå i sola ;-)
 
38+1

Syntes påsken har gått sånn passe fort, men syntes det skal bli godt med hverdag igjen ;-)
I dag skal det bakes kanelboller, og i morgen er det oppfølging av vekstkontroll på sykehuset. Kjenner jeg er spent på hvor mye han har vokst på 2 uker :)
Plagene er opp og ned, noen dager er halsbrannen ikke til og leve med,andre dager merker jeg den så og si ikke :-/ Noen netter sover jeg godt, og andre våkner jeg en gang i timen.. Fy å slitsomt! Bekkenet lever jo også sitt eget liv, men har ikke hatt like vondt etter han festet hode :)
 
38+5

Var først veldig fornøyd med vekstkontrollen på tirsdag, da prinsen kun har lagt på seg 2-300gr på 2 uker, og veier nå ca 3000gr. Fikk da inntrykk av at jeg slapp å bli satt i gang om han ikke kommer til termin. Men etter at jeg hadde reist hjem og legen hadde snakket med en annen lege fikk jeg tlf på ettermiddagen om at jeg fortsatt vil bli satt i gang rundt termin om han ikke kommer selv, pga sv.diabetes :-(
Jeg håpet virkelig at jeg skulle slippe det, men så klart vil jeg det beste for prinsen ♡
Så til onsdag skal vi tilbake på nok en kontroll, og skal bli fulgt tett opp fremover :-/ Heldigvis bare 12 dager til termin, men føles så utrolig slitsomt! Vil bare være hjemme og slappe av..
 
39+0

10 dager igjen til termin, og ingen tegn på at han har planer om å komme snart :p
Kontroll på sykehuset på onsdag, og jordmor på torsdag. Blir spennende å høre hva di sier dennne gangen..
Er mer og mer trøtt/sliten om dagen, noen dager har jeg 2 napper på 2 timer hver midt på dagen. Lite med energi til overs, og heller ikke så sosial av meg :-/
Er også møkk lei av å høre "har du ikke født enda?" , og om folk som bare skal snakke om fødsel osv osv... Om jeg vil snakke om det, tar jeg da temaet opp selv!

Huff nei, nå gleder jeg meg til og få dette overstått! Gleder meg til å starte nye familielivet ♡
Bli meg selv igjen ;-)
 
39+3

Da skal vi på enda en kontroll på sykehuset i dag, misforstå meg rett, jeg er glad di følger nøye opp pga sv.diabetes, men denne fartingen frem og til bake, og usikkertheten er veldig slitsom :-/
I går var vi hos mamma og pappa, di skal passe ene voffen vår i noen uker :)
Og i morgen er det ny time hos jordmor ;-) Så skal jeg nyte noen dager uten planer og gjøremål! Så sant ikke prinsen melder sin ankomst :-D

Kommer tilbake med oppdatering etter kontrollen på sykehuset :)
 
Oppdatering etter kontrollen:

Da har vi kommet hjem fra dagens kontroll på sykehuset!
Prinsen veier ca 3450gr nå, og alt i skjønneste orden :)
Ble også sjekket nedentil, og er ikke moden. Så pga sv.diabetes er jeg satt opp til igangsetting på termindatoen 22 april, om 7 dager :)
Både gruer meg og gleder meg, men tanken på og få prinsen i armene i slutten av neste uke gjør det allt verdt det ♡♡♡
 
39+5

5 dager til termin, og til jeg blir satt i gang, om han ikke bestemmer seg for å komme av seg selv..
Kjenner jeg gruer meg skikkelig, og venner rundt meg har fått det for seg å fortelle om sine fødsler, noe jeg helst ikke vil snakke om akkurat nå :-/
Misforstå meg rett, syntes det er koselig å lese om andres føde opplevelser her, for det velger jeg jo selv. Men ellers med venner virker det som at det ikke finnes andre temaer nå :-/ Og det hjelper lite når jeg gruer meg :-( Vil bare slappe av og tenke på andre ting nå di siste dagene.. Så da får jeg vel bare holde meg hjemme..
 
40+0

3 dager til termin/igangsetting!!!
Gruer meg bare mer og mer, i går begynte tårene bare å renne når jeg var aleine :-( Prøver å fortelle di nermeste at jeg gruer meg veldig, mem tror ikke di helt skjønner..
Har iallfall fått lest litt om ballongkateter, og om det å bli satt igang.. Og virker som at di aller fleste har fine/positive opplevelser, så det betrygger meg litt :)
Jeg har også gitt beskjed til sykehuset at jeg ønsker og bli værende, da jeg sliter veldig med angst og vil få helt panikk om noe skulle skje uten at jeg har di som jobber med det rundt meg. Så det ble jeg lovet.. Tenkte også og skrive ett lite fødebrev, forklare litt rundt angsten og mine ønsker..

Ellers driver vi med finpussen i heimen, rydder, vasker og gjør det fint til prinsen skal komme hjem :) Det gleder jeg meg veldig til ♡♡♡
 
Back
Topp