Våre symptomer

Jeg har plutselig fått så vonde pupper, føles ut som de brenner :banghead: Ingen kvalme enda så krysser fingre for at jeg slipper unna… all sympati til dere som sliter med det :Heartred

Jeg er bare 13dpo, men har hatt tydelige mensensmurringer og stikking fra ca 8dpo. Hadde en liten pause, men i dag er det skikkelig tilbake igjen. Føler meg småkvalm allerede, litt rar smak- og luktesans, også veldig mye mer oppblåst enn sist svangerskap. Føler livmoren allerede er større

Jeg måtte akkurat kaste opp! :D :D :D
Så nå ligger jeg på sofaen og knasker tørt knekkebrød sånn at jeg har noe i magen før jeg skal på jobb snart. Stod nesten å jublet når jeg kastet opp. Blir glad for slike symptomer, tar de som et godt tegn ❤️
Jippi! Så herlig at du kan juble for spying :laughing001 Krysser fingrene for at spiren sitter helt til mål :D

Mine symptomer går opp og ned, og det bekymret meg. Det vil si at jeg har vært litt kvalm og ikke kunnet spist søt mat, men slik har det ikke vært de siste dagene. Jeg er fremdeles trøtt og litt svimmel, men mindre enn for noen dager siden (det kan være fordi jeg sluttet å snuse når testen ble positiv og man kan jo bli trøtt og svimmel av abstinenser også). Eneste som er hver dag er stikkinger og murringer, samt helt utrolig ømme bryst. Er dette noe å bekymre seg over?

Mine symptomer går opp og ned, og det bekymret meg. Det vil si at jeg har vært litt kvalm og ikke kunnet spist søt mat, men slik har det ikke vært de siste dagene. Jeg er fremdeles trøtt og litt svimmel, men mindre enn for noen dager siden (det kan være fordi jeg sluttet å snuse når testen ble positiv og man kan jo bli trøtt og svimmel av abstinenser også). Eneste som er hver dag er stikkinger og murringer, samt helt utrolig ømme bryst. Er dette noe å bekymre seg over?
Jeg hadde omtrent ingen symptomer første gangen jeg var gravid.

Graviditet nr 1, resulterte i ei frisk lita jente: Var kun ekstra trøtt og sov ofte på sofaen - fra rundt uke 11. Etterhvert kunne jeg ane litt kvalme, men svært sjeldent.

Graviditet nr 2, endte i SA: Ingen symptomer. Visste ikke at jeg var gravid og mistet like etter uke 6.

Graviditet nr 3, endte i SA: Ingen symptomer, mistet like etter uke 6.

Graviditet nr 4, endte i MA: Sinnsykt ømme bryster før positiv test og frem til utskraping. Var også veldig kvalm. Tok utskraping når jeg skulle vært 13 uker på vei, men hjertet hadde sluttet å slå rundt uke 9.

Graviditet nr 5 (nå): Har vært litt ekstra trøtt. Ingen ømme bryster. I dag meldte kvalmen sin ankomst på morgenen (men borte når jeg har spist), men har ellers ingen andre symptomer forutenom trøtthet og murringer.

Poenget mitt er altså at dette varierer så utrolig mye og kan variere fra dag til dag :Heartred Jeg tror heller ikke at mangelen på symptomer hos meg var årsaken til SA. Tenker at det er like normalt med få/ingen symptomer som mange symptomer.

Jeg måtte akkurat kaste opp! :D :D :D
Så nå ligger jeg på sofaen og knasker tørt knekkebrød sånn at jeg har noe i magen før jeg skal på jobb snart. Stod nesten å jublet når jeg kastet opp. Blir glad for slike symptomer, tar de som et godt tegn ❤️
Så gøy at vi blir glad for sånne ting! Jeg er ikke så kvalm i dag, og er nesten lei meg selv om jeg vet det er normalt at symptomer kommer og går. Kastet opp helt til uke 18 sist, så jeg bør egentlig bare nyte kvalmefrie dager nå :angelic:

Føler også jeg har lite symptomer nå. Er kvalm på morgenen, men det gir seg et par timer etter matinntak. Ellers føler jeg meg i ganske fin form. Blir også bekymret, men prøver å roe meg ned med at det er helt normalt det også.

Jeg har også blitt i så utrulig mye bedre form enn forrige uke, men mistenker en liten virusinfeksjon forrige uke så kanskje ikke så rart. Bare litt småkvalm innimellom, spesielt etter å ha spist. Fint hvis det varer ei god stund nå. Mannen reiste bort idag og er borte 16 dager, så jeg er alene med mini. Jeg har også litt ligamentsmerter når jeg reiser meg eller hoster/nyser, men det er jo bare smerte så det stresser meg ikke.

Hvordan går det med symptomene deres ? Jeg har så lite symptomer nå i uke 7+5 synes det er litt skummelt. Vet ikke om jeg bare er super heldig som slipper kvalmen eller om det går dårlig inni der Har vert trøtt og titsa er ømme og klør, ellers good Var på tidlig ultralyd i uke 6 der jeg fikk høre et sterkt hjerte ! Fler i samme båt ?

Så gøy at vi blir glad for sånne ting! Jeg er ikke så kvalm i dag, og er nesten lei meg selv om jeg vet det er normalt at symptomer kommer og går. Kastet opp helt til uke 18 sist, så jeg bør egentlig bare nyte kvalmefrie dager nå :angelic:
Ja, er jo bare å nyte❤️ Spiste nettopp lunsj... og nå er jeg veldig kvalm igjen :bag: Ser jo at det ikke er trivelig i lengden. Men akkurat nå blir jeg glad for alle tegn på at ting går fremover ❤️

…… jeg sitter på jobb å lurer veldig. Jeg jobber i byggevare og bærer 10 litere med maling hele dagen på flisegulv. Kjenner magen eser ut og blir hard pluss at jeg får noe mer murring nederst i magen når jeg blir mer sliten utover dagen. Andre med lignende jobb? Hva tenker dere mtp graviditet, tunge løft, kunde stress og hardt gulv hver dag? Er dette helt trygt? Føler det blir litt vell mye å sykemelde seg allerede men noe tilpasning her er jo egentlig ikke mulig. De to andre graviditetene mine som har endt i ma har jeg begynt å blø nettopp på jobb og denne gangen vil jeg skikkelig ikke at det skal skje.

…… jeg sitter på jobb å lurer veldig. Jeg jobber i byggevare og bærer 10 litere med maling hele dagen på flisegulv. Kjenner magen eser ut og blir hard pluss at jeg får noe mer murring nederst i magen når jeg blir mer sliten utover dagen. Andre med lignende jobb? Hva tenker dere mtp graviditet, tunge løft, kunde stress og hardt gulv hver dag? Er dette helt trygt? Føler det blir litt vell mye å sykemelde seg allerede men noe tilpasning her er jo egentlig ikke mulig. De to andre graviditetene mine som har endt i ma har jeg begynt å blø nettopp på jobb og denne gangen vil jeg skikkelig ikke at det skal skje.
Jeg hadde ikke vært redd for å drøfte det med legen.. evt gå 50% for å redusere mengden stress en periode?

Jeg ville snakket med legen din. Jeg går ut i svangerskapspenger nå (5+6 idag) grunnet fare for vold på arbeidsplassen. Gravide har rett til å bli beskyttet fra det som kan være skadelig for fosteret. Omplassering kan også skje, men det får de dessverre ikke til i mitt tilfelle..

Høres ut som du har kynnere allerede? Ville absolutt tatt en prat med legen iallefall.

Back
Topp