Våre symptomer

Kjenner til vonde nipler nå som jeg er gravid og lillemor ammer. Her har jeg et lite håp å trappe ned ammingen og slutte helt før mageboeren melder sin ankomst. Men nå som hun har hatt ferie har hun ammet mye mer enn hun gjorde før ferien. Sikkert siden hun har tilgang hele dagen. Så må nok jobbes en del med det de neste månedene..
Alt vi må tenke på... Håper det går bra av seg selv. For oss begge.
 
Kjenner til vonde nipler nå som jeg er gravid og lillemor ammer. Her har jeg et lite håp å trappe ned ammingen og slutte helt før mageboeren melder sin ankomst. Men nå som hun har hatt ferie har hun ammet mye mer enn hun gjorde før ferien. Sikkert siden hun har tilgang hele dagen. Så må nok jobbes en del med det de neste månedene..
For mange går melkemengden ned i første trimester. Melken kan også smake saltere fordi det er mindre karbohydrater i når det produseres mindre mengde. Når råmelken kommer mellom 4-8mnd kan også smaken endre seg og noen barn slutter. Jeg satser på førstemann på 2 år og 4mnd gir opp ammingen av seg selv mens jeg er gravid. Hvis ikke avvenner jeg nok selv i høst en gang. Ammer 2-3 ganger om dagen nå som vi er tilbake på jobb og barnehage og rutinen, men han kunne be mye oftere i ferien..
 
For mange går melkemengden ned i første trimester. Melken kan også smake saltere fordi det er mindre karbohydrater i når det produseres mindre mengde. Når råmelken kommer mellom 4-8mnd kan også smaken endre seg og noen barn slutter. Jeg satser på førstemann på 2 år og 4mnd gir opp ammingen av seg selv mens jeg er gravid. Hvis ikke avvenner jeg nok selv i høst en gang. Ammer 2-3 ganger om dagen nå som vi er tilbake på jobb og barnehage og rutinen, men han kunne be mye oftere i ferien..
Kommer råmelken så tidlig om man ammer fra før? Vil det ikke bli slutt på råmelk før neste baby kommer da?
Ammer også minste (per nå) litt enda, og usikker på hvordan det blir dersom vi ammer fram mot fødsel.. kan det gi premature rier? (Anbefales jo ikke å stimulere brystvorter i svangerskapet ellers) og får den nye lille akkurat den melka den trenger dersom man allerede ammer et større barn?
 
For mange går melkemengden ned i første trimester. Melken kan også smake saltere fordi det er mindre karbohydrater i når det produseres mindre mengde. Når råmelken kommer mellom 4-8mnd kan også smaken endre seg og noen barn slutter. Jeg satser på førstemann på 2 år og 4mnd gir opp ammingen av seg selv mens jeg er gravid. Hvis ikke avvenner jeg nok selv i høst en gang. Ammer 2-3 ganger om dagen nå som vi er tilbake på jobb og barnehage og rutinen, men han kunne be mye oftere i ferien..
Håper lillemor finner ut selv at melka smaker annerledes og at hun sier seg ferdig med hele puppen. Hun har vært så glad i puppen fra start, alltid nektet smokk. Vi var nede i 2 amminger om dagen og 3 om natten da hun var i barnehagen, men nå i ferien er vi visst tilbake til fri bar hele dagen :smiley-ashamed004 Men det går seg nok til raskt når hverdagen starter, det er den kosen hun er så glad i :Heartred
 
Back
Topp