Våre symptomer

Takk for tips! Nå har jeg nettopp tatt digital, og fikk 2-3 uker. Og det skal være mellom 200-2000 i hcg. Det beroliger meg litt, for jeg pleier å ha rundt 200 når jeg er 4+0 (som jeg er i dag). Det er jo normalt i uke 6-7 det går galt, så enn så lenge lover ting godt forhåpentligvis :oops:

så bra! Godt du kunne bli litt beroliget. Krysser fingre og tær for at spirene våre holder til mars :joyful:
 
Uke 5 (4+5)

Hos meg begynte symptomene tidelig så selvom testen ikke slo ut med en gang så var jeg sikker på jeg var gravid!

Mitt værste symtom er at jeg ikke får sove om natten. Siden forrige søndag har jeg sovnet rundt 04-05.

Begynte i ny jobb idag (de vet ikke at jeg er gravid) så er livredd for at det med søvnen ikke skal gi seg for er allerede helt utslitt etter en uke uten søvn. Og redd for at kvalmen er rett rundt hjørnet.

Ellers har symptomene vært

- mensmurringer
- ømme bryster
- irritasjon

jeg sluttet også å snuse når jeg fant ut om graviditeten og har nå vært en uke uten håper det er derfor jeg er så sur og ikke får sove!

Mannen min og min søster mener jeg har disse symtomene fordi jeg er instilt på det og at hvis jeg blir kvalm er det fordi jeg tenker på det og at det er psykisk.. dette gjør meg enda surere! Som at jeg syntes det er så gøy å ikke sove og være sur hele dagen

off ble ett langt innlegg! Gjerne kom med tips til hvordan håndtere søster og mann når de er så lite hensynsfull ❤️
 
Last edited:
Uke 5 (4+5)

Hos meg begynte symptomene tidelig så selvom testen ikke slo ut med en gang så var jeg sikker på jeg var gravid!

Mitt værste symtom er at jeg ikke får sove om natten. Siden forrige søndag har jeg sovnet rundt 04-05.

Begynte i ny jobb idag (de vet ikke at jeg er gravid) så er livredd for at det med søvnen ikke skal gi seg for er allerede helt utslitt etter en uke uten søvn. Og redd for at kvalmen er rett rundt hjørnet.

Ellers har symptomene vært

- mensmurringer
- ømme bryster
- irritasjon

jeg sluttet også å snuse når jeg fant ut om graviditeten og har nå vært en uke uten håper det er derfor jeg er så sur og ikke får sove!

Mannen min og min søster mener jeg har disse symtomene fordi jeg er instilt på det og at hvis jeg blir kvalm er det fordi jeg tenker på det og at det er psykisk.. dette gjør meg enda surere! Som at jeg syntes det er så gøy å ikke sove og være sur hele dagen

off ble ett langt innlegg! Gjerne kom med tips til hvordan håndtere søster og mann når de er så lite hensynsfull ❤️

Sniker her inne foreløpig, men som en med erfaring fra å slutte med snus må jeg bare svare at den søvnløsheten hadde jeg også! Sov sinnsykt dårlig i et par uker etter at jeg slutta. Det var helt sinnsykt frustrerende, så keg føler veldig med deg. Men det går over!! Du er flink som holder ut, og så i ny jobb som er slitsomt i seg selv! Mannen min opplevde samme søvnløshet da han sluttet, så jeg er ganske sikker på sammenhengen. Lykke til videre :)
 
Sniker her inne foreløpig, men som en med erfaring fra å slutte med snus må jeg bare svare at den søvnløsheten hadde jeg også! Sov sinnsykt dårlig i et par uker etter at jeg slutta. Det var helt sinnsykt frustrerende, så keg føler veldig med deg. Men det går over!! Du er flink som holder ut, og så i ny jobb som er slitsomt i seg selv! Mannen min opplevde samme søvnløshet da han sluttet, så jeg er ganske sikker på sammenhengen. Lykke til videre :)


Takk for svar! Dette var faktisk litt betryggende å høre.. håper så inderlig det er snusen og ikke graviditeten! Da blir det noen lange mnd..

Sluttet i februar i tre uker, da fikk jeg ikke slik søvnløshet som nå! Men igjen, det var planlagt og trappet ned på forhånd..

Forferdelig å slutte med snusen i en slik tid. Umulig å vite hva som er abstinenser og hva som er graviditetssymtomer
 
Jeg var søvnløs i et av svangerskapene, i mestparten da. Hadde forhøyet stoffskifter og det var litt det
I nåværende svangerskapet føler allerede at jeg sover mindre men ikke så ille enda
 
Jeg var søvnløs i et av svangerskapene, i mestparten da. Hadde forhøyet stoffskifter og det var litt det
I nåværende svangerskapet føler allerede at jeg sover mindre men ikke så ille enda


Uff, jeg tenker om dette vedvarer hele graviditeten så blir det nok ikke en nr.2 på oss:(

Håper du slipper unna denne gangen og at du får sove :Heartred
 
4+3 i dag

- Har hatt veldig ømme pupper, men i dag er de mindre øm igjen. Håper det ikke er et dårlig tegn :gen113
- Fikk i går at det viste blodårer på puppene.
- Økt vannlating.
 
4+3 i dag

- Har hatt veldig ømme pupper, men i dag er de mindre øm igjen. Håper det ikke er et dårlig tegn :gen113
- Fikk i går at det viste blodårer på puppene.
- Økt vannlating.


Mine er også blitt mindre øm enn de var i starten. Tok en ny digitaltest og fikk opp flere uker enn testen for en uke siden :) Så HCG øker enda!
 
Mine er også blitt mindre øm enn de var i starten. Tok en ny digitaltest og fikk opp flere uker enn testen for en uke siden :) Så HCG øker enda!
Tenker å ta en i morgen jeg også, 6 dager etter jeg fikk 1-2. Regner med jeg blir beroliget da :)
 
Uff, jeg tenker om dette vedvarer hele graviditeten så blir det nok ikke en nr.2 på oss:(

Håper du slipper unna denne gangen og at du får sove :Heartred

Tro meg, det er utrolig hva man glemmer :angelic::angelic::angelic:

Håper det bedrer seg for deg :thumleft
 
Tro meg, det er utrolig hva man glemmer :angelic::angelic::angelic:

Håper det bedrer seg for deg :thumleft
Haha, ja, det er utroooolig hva man glemmer. Sist svangerskap skrev jeg en slags "dagbok", ukentlig, med hvordan jeg følte meg osv. Gøy å lese nå, men også veldig overraskende hvor innmari mye kynnere jeg hadde og hvor vanvittig sliten jeg var av det! Det kan jeg ikke huske. Eller. jeg husker at jeg hadde kynnere, men ikke at det var daglig fra uke 20. Haha
 
I dag er jeg så trøtt. Klarer ikke våkne til og hjernen er helt bomull.. Godt det bare er 3 dager til ferie.....
 
Ømme brystvorter har dukket opp her siden i går kveld. Ellers er jeg trøtt/slapp, men har nok mye med at jeg har snudd om døgnet litt nå som jeg fortsatt er permittert, også.
 
Gratulerer alle sammen!:Heartred
Jeg er 4+3 i dag:)

-Veldig oppblåst! Mannen ser allerede at jeg er gravid på magen:hilarious:
- Går på do hele tiden
- Småkvalm til tider
- Veeeldig trøtt en periode på ettermiddag:sleep002
- Litt stikkinger og murringer, ikke helt som menssmerter
 
Haha, ja, det er utroooolig hva man glemmer. Sist svangerskap skrev jeg en slags "dagbok", ukentlig, med hvordan jeg følte meg osv. Gøy å lese nå, men også veldig overraskende hvor innmari mye kynnere jeg hadde og hvor vanvittig sliten jeg var av det! Det kan jeg ikke huske. Eller. jeg husker at jeg hadde kynnere, men ikke at det var daglig fra uke 20. Haha

Haha, ja! Det var en tre ukers periode der jeg slet med å sove, hadde voldsom nattesvette, hoste og kvalme/oppkast. Jeg revurderte både svanger- og ekteskap på den tiden, selvom mannen ikke visste hva mer godt han kunne gjøre :rolleyes:
 
Foreløpig ingen, og tipper det fortsetter sånn en stund. Hadde det ikke vært for uteblitt menstruasjon og positive tester hadde jeg ikke ant noe før i uke 20-22 sist, da magen kom og jeg begynte å kjenne liv :p
 
Jeg blir lett trøtt, litt mens murring og tisser mer enn vanlig.

Dette er mitt 4 barn, mistet når jeg var 11+6 dager sist i slutten av februar så håper å ikke miste igjen.

Er idag 3+5 med termin 9 mars
Jeg venter også mitt fjerde barn og har termin 9.mars! og jeg er lei for å høre om det du opplevde. Så trist! Men måtte bare kommentere siden vi har så lik livssituasjon for øyeblikket!
 
Murringen i magen forsvant noen dager, men nå er det tilbake. Ikke vondt, men ubehagelig. Blir selvsagt urolig, men håper det bare er livmoren som jobber :confused005 4+3 i dag. Flere som har det slik at murringene varierer?
 
Back
Topp