Tvillingtråd

Var på UL og legekontroll i går. Fikk se to store og aktive gutter, som var 8% og 5% over gjennomsnittet :D på legekontroll ble livmorhals målt til 2,4cm :( den har da halvert seg på 4uker..noe legen ikke var helt fornøyd med. Fikk streng beskjed om å ta det heeeelt med ro..noe jeg synes er litt vanskelig. Hvordan er det med dere andre? Har dere målt lmh og fått lignende beskjed? Noen som vet om det kan holde seg slik lenge?? Vil ikke at de skal komme så tidlig!! :( beklager syteinnlegg..men ble litt satt ut kjenner jeg:/

Var på UL og legekontroll i går. Fikk se to store og aktive gutter, som var 8% og 5% over gjennomsnittet :D på legekontroll ble livmorhals målt til 2,4cm :( den har da halvert seg på 4uker..noe legen ikke var helt fornøyd med. Fikk streng beskjed om å ta det heeeelt med ro..noe jeg synes er litt vanskelig. Hvordan er det med dere andre? Har dere målt lmh og fått lignende beskjed? Noen som vet om det kan holde seg slik lenge?? Vil ikke at de skal komme så tidlig!! :( beklager syteinnlegg..men ble litt satt ut kjenner jeg:/
Flott at alt går så bra med guttene! Det er flott at de er store og vokser bra! Forstår det var nedtur med livmorhals. Det er nok ikke noe annet enn å sette seg/ legge seg godt til rette i godstolen de neste ukene... Ruging er litt kjedelig... Jeg har forresten hørt om andre tvillingmammaer som har hatt åpning på 4cm i flere uker før fødsel, men det er vel helt greit å slippe det.

Jeg var til kontroll i dag og var litt urolig for livmorhals ble målt til 3,6cm for tre uker siden, men i dag var den over 5cm. Forskjellen lå nok i at i dag var det innvendig og sist gang kun utvendig ul. Jentene var passe store på 1100g (uke 27+0). Det kjedelige er at tv1 nå ligger i seteleie. Tv2 er i en på tvers variant. Og for første gang så man at den ene morkaken ligger for nærme livmormunnen... Rart de ikke har sett det før?

Flott at alt går så bra med guttene! Det er flott at de er store og vokser bra! Forstår det var nedtur med livmorhals. Det er nok ikke noe annet enn å sette seg/ legge seg godt til rette i godstolen de neste ukene... Ruging er litt kjedelig... Jeg har forresten hørt om andre tvillingmammaer som har hatt åpning på 4cm i flere uker før fødsel, men det er vel helt greit å slippe det.

Jeg var til kontroll i dag og var litt urolig for livmorhals ble målt til 3,6cm for tre uker siden, men i dag var den over 5cm. Forskjellen lå nok i at i dag var det innvendig og sist gang kun utvendig ul. Jentene var passe store på 1100g (uke 27+0). Det kjedelige er at tv1 nå ligger i seteleie. Tv2 er i en på tvers variant. Og for første gang så man at den ene morkaken ligger for nærme livmormunnen... Rart de ikke har sett det før?

Ja er nok best å bare ta det heeeelt med ro, selv om det er kjedelig er det jo verdt det <3
Synes det er litt rart at de ikke har sett det før ja..men kan den ha "flyttet" på seg siste tiden, og de har derfor ikke sett det før? Håper de to herlighetene dine snur seg til hodeleie snart, så slipper du å bekymre deg for det :)

Min venninne som fikk tvillinger akkurat fortalte meg at hennes var helt ned på 2-ettellerannet, men så ble den lenger igjen (4cm eller noe), så ble den kortere igjen! Ta i mot legens råd, hvil deg, så skal du se at det går bra :) Bra at du har store gutter da!! :) Når var din termin igjen?

Min venninne som fikk tvillinger akkurat fortalte meg at hennes var helt ned på 2-ettellerannet, men så ble den lenger igjen (4cm eller noe), så ble den kortere igjen! Ta i mot legens råd, hvil deg, så skal du se at det går bra :) Bra at du har store gutter da!! :) Når var din termin igjen?
Har termin 11.august:) satser på bedre nyheter neste måling;) godt å høre at det kan bli lenger :)

Heisann er no 26+2, for to uker så var livmorhalsen min 6 cm og no 4,5 cm noe som er og bra.
Jeg tar det mye med ro da eg blir fort sliten og andpusten uansett:)
Termin min er 22 august men fikk beskjed at det blir rundt 20 juli
Så mindre en 10 uker til eg får møte jentene mine og jeg klarer knapt å vente.
Jentene målte 940 og 980 ca så de er store:)
Kjekt å møte andre i samme båt:):)

Heisann er no 26+2, for to uker så var livmorhalsen min 6 cm og no 4,5 cm noe som er og bra.
Jeg tar det mye med ro da eg blir fort sliten og andpusten uansett:)
Termin min er 22 august men fikk beskjed at det blir rundt 20 juli
Så mindre en 10 uker til eg får møte jentene mine og jeg klarer knapt å vente.
Jentene målte 940 og 980 ca så de er store:)
Kjekt å møte andre i samme båt:):)
Gratulerer :) så kjekt! Jeg blir også satt i gang rundt 20.juli dersom guttakrutt fortsatt er inni magen da ;)

Har termin 11.august:) satser på bedre nyheter neste måling;) godt å høre at det kan bli lenger :)
Da har vi termin på samme dag! Jeg venter toeggede, og blir nok ikke satt i gang før siste uka eventuelt. Har ikke vært noe tema enda! Men man kan vel regne med at de kommer av seg selv før den tid.

Sent from my iPhone using BV Forum

Wow, flere vet allerede når de blir satt i gang! Spennende! Det har ikke vært noe snakk om det enda for min del. Blir nok mer aktuelt på neste ul 12/6
Er det noen som vet de skal ha keisersnitt?

Har dere gjort i stand mye til babyenes ankomst?
Har gjort altfor lite :O hehe.. Men vi har litt unntakstilstand her hjemme, for vi holder på å pusse opp ;) men må vel snart få opp senga og vugga :) er litt vanskelig å venne seg til tanken at de egentlig kan komme ganske snart...og jeg er ikke så flink til å være tidlig ute med ting :p

Hei.
Jeg blir litt stressa av alle disse utstyrstrådene:) Vi har ikke gjort klart noe....har vogn da. Tvillingene kan jo bo i den;)
Vi pusser også opp, så om de bestemmer seg for å komme veldig tidlig blir det trangt og kaotisk, men at det går det er jeg overbevist om:)
Har noen en romslig vugge å anbefale?

Hei.
Jeg blir litt stressa av alle disse utstyrstrådene:) Vi har ikke gjort klart noe....har vogn da. Tvillingene kan jo bo i den;)
Vi pusser også opp, så om de bestemmer seg for å komme veldig tidlig blir det trangt og kaotisk, men at det går det er jeg overbevist om:)
Har noen en romslig vugge å anbefale?
Jeg er kanskje naiv, som tenker at "alt ordner seg";) det meste som trengs kan kjøpes nesten alle dagene i uka, så jeg tar bare det helt nødvendigste og så ser jeg hva jeg evt trenger når de kommer :p kan hende jeg angrer når det står på som verdt, men den tid den sorg:) har bare en vanlig vugge jeg, så skal de i grindseng eller lekegrind etter hvert:)

Jeg er kanskje naiv, som tenker at "alt ordner seg";) det meste som trengs kan kjøpes nesten alle dagene i uka, så jeg tar bare det helt nødvendigste og så ser jeg hva jeg evt trenger når de kommer :p kan hende jeg angrer når det står på som verdt, men den tid den sorg:) har bare en vanlig vugge jeg, så skal de i grindseng eller lekegrind etter hvert:)

Jeg er også veldig avslappet merker jeg, men istad spurte min ellers så bedagelige samboer på om jeg har pakket bagen...Bagen??? Den har jeg ikke ofret en tanke engang..o_O Jeg er mer opptatt av at det er gulv på rommet og sånne trivielle ting. Tror han får litt hetta av å tenke på at han må pakke for meg om det plutselig skulle skje noe. Han ville antageligvis ikke funnet noe av det jeg ville ha:)
De får holde seg inne i magen en god stund til, så skal jeg nok bli ferdig med alt som skal gjøres.

Vi har vel akkurat begynt... Kjøper vogn denne uken. Ellers har jeg elektrisk brystpumpe, to dundyner til vogn og klesskap... Gjenstår litt med andre ord! Du da, Reinbue?
Vi driver også og pusser opp som mange av dere andre! I dag har jeg tapetsert, så da er vi nesten i mål med rommet til eldste. Etter det er planen å få gjort klart rommet til minsten, for så å gjøre klart til tvillingenes ankomst :) Med andre ord, mye som gjenstår! Meeen, vi har vogn, bilstoler og soveplasser i orden. Så jeg trenger bare å finne frem litt dyner og sånn, vaske den ene bilstolen, og handle inn litt klær, så kan de komme. Resten kan tas etter at de er født om det blir knapt med tid før de kommer

Jippi! Var på ny måling av lmh idag, og den var nå 3,5cm :D så det har tydeligvis hjulpet å ta det helt med ro:) var så redd for å bli innlagt med liggepåbud, så nå er jeg meeeeget letta:) har også fått henta vogna vår idag, og den virker utrolig god å trille:D

Back
Topp