Tvillingtråd

Hvis man ikke følte at det klaffa helt med jordmor på første kontroll på sykehuset, kan jeg da be om å få gå til ei annen ei? Jeg er satt opp på ny time til samme jordmor, men vurderer veldig sterkt å avbestille for å få ny hos ei annen, hvis det er mulig!

Hehe..har visst vært ferie her inne også:) spennende med UL da!! Jeg skal neste uke:)
Her begynner det å bli tungt, og vanskelig å sove om natta :( men ellers er det masse liv og sprelling i magen, noe som er veldig artig da:D
Vi kjøpte vogn forrige uke! Endte på Bugaboo donkey:) veldig spent på om den er god å trille på alle underlag:)

Det er den vognen vi har tenkt å kjøpe :) Flott hvis du kan si litt om hvordan den virker. Jeg tipper vi kjøper vogn i løpet av mai

Her er det også fullt av liv! Blir spennende å se hvor mye plass det er igjen nå... Ikke akkurat behagelig når den ene snur seg opp ned...

Utrolig at det er ca 13 uker igjen... Vi runder fullgåtte 24 uker i morgen

Det er den vognen vi har tenkt å kjøpe :) Flott hvis du kan si litt om hvordan den virker. Jeg tipper vi kjøper vogn i løpet av mai

Her er det også fullt av liv! Blir spennende å se hvor mye plass det er igjen nå... Ikke akkurat behagelig når den ene snur seg opp ned...

Utrolig at det er ca 13 uker igjen... Vi runder fullgåtte 24 uker i morgen
Får vel ikke prøvd den før du skal kjøpe den dessverre:/ vi er nesten like langt på vei:) 24fullgåtte uker på fredag;)
Men alle jeg har snakket med, har vært veldig fornøyd da:)

Hei. Jeg har visst også hatt litt ferie herfra.
Jeg har vært på ul i og alt er bra med de to små. Jeg er nå 24 uker og begynner å merke det på kroppen, så fra i dag er jeg sykemeldt og skal prøve så godt jeg kan å slappe av.
Hvordan gikk det på ul Tvillingmor2B?

Jeg har vært på ul i og alt er bra med de to små. Jeg er nå 24 uker og begynner å merke det på kroppen, så fra i dag er jeg sykemeldt og skal prøve så godt jeg kan å slappe av.
Godt å høre at alt er bra med dine to! Det var veldig rørende å se de to knøttene... De lå begge med hodet ned og de lå kinn mot kinn :p Jeg tror det er slik de ligger mest. Utrolig hyggelig å se at de har kontakt med hverandre :) Alt er bare bra med dem og de er akkurat så store som de skal være (ca 600g) 24 +0.
Det er vel greit å være sykmeldt nå. Utrolig godt å kunne sove akkurat når jeg er trett. Du får ta livet med ro og bare gjøre litt hver dag

Får vel ikke prøvd den før du skal kjøpe den dessverre:/ vi er nesten like langt på vei:) 24fullgåtte uker på fredag;)
Men alle jeg har snakket med, har vært veldig fornøyd da:)
Hehe, glemte visst det :) Fint å høre at du kjenner andre som er fornøyde! Og gratis med kjøpet! Forresten, hva valgte du av farger? Jeg lurer på svart med rød topp. Tror ikke mannen blir med på rosa ;) Han vil nok ha mest mulig nøytral farge

Hvis man ikke følte at det klaffa helt med jordmor på første kontroll på sykehuset, kan jeg da be om å få gå til ei annen ei? Jeg er satt opp på ny time til samme jordmor, men vurderer veldig sterkt å avbestille for å få ny hos ei annen, hvis det er mulig!
Hei! Fikk høre fra en jordmor at hun håper alle som ikke er fornøyde med jordmor sier i fra og ber om en annen. Hun sa at det er normalt at man ikke klikker like godt med alle. De ønsker bare at du og mannen din skal få en topp opplevelse og det er nedtur for dem hvis de i ettertid forstår at man ikke har vært helt fornøyde

Hehe, glemte visst det :) Fint å høre at du kjenner andre som er fornøyde! Og gratis med kjøpet! Forresten, hva valgte du av farger? Jeg lurer på svart med rød topp. Tror ikke mannen blir med på rosa ;) Han vil nok ha mest mulig nøytral farge

Så bra det har gått fint på UL;) kjekt å se når de trives og er fornøyde:)
Jeg valgte kongeblå, og svart base:) var lite å velge i når det er gutter, jeg er ikke superfan av beige:p hadde veldig lyst på petroleum, men det fantes bare til bassoon:( men blir nok bra uansett;)
Hehe..hadde nok ikke fått med min heller på rosa om vi skulle ha jenter:p men rød er veldig fint det og da!:)

Så bra det så fint ut på UL:) alltid godt med bekreftelse:)
Jeg skal på kontroll på tirsdag, og spent på om jeg får UL da, eller om det bare er "vanlig time";)
Var det jordmor/lege som anbefalte deg å bli helt sykemeldt? Begynner å kjenne det veldig på kroppen selv, så regner med jeg også må inn i "hvilemodus" etter neste uke:)

Så bra det så fint ut på UL:) alltid godt med bekreftelse:)
Jeg skal på kontroll på tirsdag, og spent på om jeg får UL da, eller om det bare er "vanlig time";)
Var det jordmor/lege som anbefalte deg å bli helt sykemeldt? Begynner å kjenne det veldig på kroppen selv, så regner med jeg også må inn i "hvilemodus" etter neste uke:)

Fastlegen min sa jeg kunne jobbe så lenge jeg orket og vi hadde en avtale på at jeg bare kunne ringe når jeg ikke orket mer. Så jeg bestemte det egentlig selv, men da jeg kom til legen på sykehuset og litt spak fortalte at jeg var sykemeldt fra i dag reagerte hun med å si "Så bra, nå er det på tide å ta det med ro og ta vare på seg selv." Det gjorde at samvittigheten overfor jobben lettet et par hakk:)

Jeg tenker at når kroppen sier stopp,så er det av en grunn.

Fastlegen min sa jeg kunne jobbe så lenge jeg orket og vi hadde en avtale på at jeg bare kunne ringe når jeg ikke orket mer. Så jeg bestemte det egentlig selv, men da jeg kom til legen på sykehuset og litt spak fortalte at jeg var sykemeldt fra i dag reagerte hun med å si "Så bra, nå er det på tide å ta det med ro og ta vare på seg selv." Det gjorde at samvittigheten overfor jobben lettet et par hakk:)

Jeg tenker at når kroppen sier stopp,så er det av en grunn.
Helt sant!:) leste en plass at etter 24uker burde man ta d ganske med ro som tvillinggravid. Og det er nok en grunn til det;) nyt det! Vi får tidsnok en 200% "jobb":p hehe

Vi nærmer oss 30 uker! Det blir så spennende når sommeren kommer å se hvem som føder når :)
Ja, det går unna dette her! Jeg håper alle sammen får ha sine friske og raske tvillinger i magen frem til uke 38!
Det blir nok en stadig tøffere tid for oss mammaer...

Jentene mine har hatt noen veldige aktive dager... Hele magen fra topp til bunn og side til side er i bevegelse. Begynner nesten å gjøre litt vondt når de sparker i vei...

Da har jeg vært på kontroll, og begge ligger nå med hodet ned, og ble estimert til å være ca. 900g begge to. Blir spennende å se hvor store tvillinger jeg skal føde :D

Det er alltid like deilig å se at alt står bra til i magen. Her ligger tv1 med rumpa ned, men hun har fått beskjed om å snu seg i Juli:)
Hvor langt er du på vei? På sist kontroll fikk ikke lege estimert vekt pga dataproblemer og hun var ikke akkurat et teknisk geni heller;)

Det er alltid like deilig å se at alt står bra til i magen. Her ligger tv1 med rumpa ned, men hun har fått beskjed om å snu seg i Juli:)
Hvor langt er du på vei? På sist kontroll fikk ikke lege estimert vekt pga dataproblemer og hun var ikke akkurat et teknisk geni heller;)
Jeg er 27 fullgåtte uker. Så de ligger jo helt på gjennomsnittet til en enling, men jeg har forstått det som at de gjerne flater litt ut etterhvert. Litt redd for 4kg babyer

Back
Topp