Tvillingtråd

Er dere fortsatt i jobb, kommende tvillingmødre?


Sent from my iPhone using BV Forum
Er ikke i jobb... Vært sykemeldt hele 2014. Kvalm, svimmel og utslitt. Har en bedre periode nå, men legen passer godt på her og vil ikke at jeg skal bruke den lille energien jeg har på noe annet enn å styrke kroppen.

Du da, Reinbue? Hvordan går det med deg og småtrollene?
 
Sykemeldt ut svangerskapet No. ....
kjenner Ikkje så mye liv.. kjenner eg er utålmodig ...
Men alt står bra til med jentene ikke magen.
18+3
 
Er dere fortsatt i jobb, kommende tvillingmødre?


Sent from my iPhone using BV Forum


Jeg er fortsatt i jobb. Har kun 80% stilling og det synes jeg er deilig nå.
Jeg er 19+1 nå og jeg håper jeg kan jobbe en stund til.
 
Er ikke i jobb... Vært sykemeldt hele 2014. Kvalm, svimmel og utslitt. Har en bedre periode nå, men legen passer godt på her og vil ikke at jeg skal bruke den lille energien jeg har på noe annet enn å styrke kroppen.

Du da, Reinbue? Hvordan går det med deg og småtrollene?
Nei, nå står jeg på litt for mye syns jeg. 100% studier og 100% jobb! I tillegg til to småtasser hjemme og to i magen. Det er slitsomt! Men lurer så på hvordan evt. sykemelding er. Får jeg da betalt for den 50% stillingen er blir sykemeldt fra, eller får jeg for det jeg har jobba i det siste? Jeg har jo tatt på meg masse ekstra, for pengenes del. Hvis jeg ikke får tilsvarende som sykemeldt, må jeg jo bare jobbe videre til jeg absolutt ikke har mer å gå på


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Nei, nå står jeg på litt for mye syns jeg. 100% studier og 100% jobb! I tillegg til to småtasser hjemme og to i magen. Det er slitsomt! Men lurer så på hvordan evt. sykemelding er. Får jeg da betalt for den 50% stillingen er blir sykemeldt fra, eller får jeg for det jeg har jobba i det siste? Jeg har jo tatt på meg masse ekstra, for pengenes del. Hvis jeg ikke får tilsvarende som sykemeldt, må jeg jo bare jobbe videre til jeg absolutt ikke har mer å gå på


Sent from my iPhone using BV Forum
Forstår godt at du er sliten! Utrolig hva man får til når man må for familien sin! Imponerende :)

Jeg er ingen ekspert på området, men jeg sjekket litt på navn.no for å se hva de sier. Er selv ansatt 100 % så det er enklere for megSlik jeg forstår informasjonen fra NAV er det din gjennomsnittsinntekt de siste 4 ukene som legges til grunn. Det som ikke er inkludert i beregningen er bilgodtgjørelse, diett, overtid eller feriegodtgjørelse. Her er lenke https://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding+og+sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere
Det er kanskje greit å ta en prat med NAV for å sjekke nøyere rundt dette.

Arbeidsgiver skal sende inn skjema om din lønn som blir utgangspunktet for sykelønnen din. Kanskje du kan ta en prat med personalkontoret og din leder for å se om det kan innmeldes det du faktisk har jobbet? Hvis du har vært grei med arbeidsgiver og jobbet ekstra så kan jo de være greie med deg og? Her er lenke
https://www.nav.no/Arbeid/Arbeidsgiver/Sykepenger/_attachment/257731?=true&_ts=135d3d2bd10
 
Hei.
Er det noen av dere som har kynnere? Jordmoren jeg var hos i forrige uke synes det var så positivt at jeg ikke hadde det, men nå har de altså ankommet. Er det veldig negativt i forhold til faren for å føde prematurt?
Jeg hadde ikke en eneste kynnere i første svangerskap, så jeg føler meg en smule førstegangs akkurat nå;)
 
Hei.
Er det noen av dere som har kynnere? Jordmoren jeg var hos i forrige uke synes det var så positivt at jeg ikke hadde det, men nå har de altså ankommet. Er det veldig negativt i forhold til faren for å føde prematurt?
Jeg hadde ikke en eneste kynnere i første svangerskap, så jeg føler meg en smule førstegangs akkurat nå;)
Jeg har også fått noen kynnere. Jeg spurte jm om det forrige uke og det hun sa var at jeg skulle stoppe det jeg gjorde og slappe av til de gikk bort. Dette fordi jeg fikk noen kynnere når jeg gikk på tur. Hun sa videre at kynnere er helt vanlige, men at jeg bør ta det som et tegn på å slappe av. Hvis jeg fikk kynnere når jeg f.eks. Lå i sengen eller satt i sofaen om kvelden burde jeg ta det som et tegn på at jeg har vært for aktiv den dagen og bør roe ned tempoet.
Jeg hadde kynnere i de to forrige svangerskapene og begge barna ble født 13 dager over tiden. Jeg forstod jm slik at man må ta det litt mer alvorlig i tvillingsvangerskap. Så lenge det er kun magen som blir hard og du ikke får vondt er det egentlig ufarlig, men siden livmor etter hvert i svangerskapet blir så strukket av barna kan fødsel lettere settes i gang enn med et barn i magen. Min jm mente at kynnere i tvillingsvangerskap er med på å sykemelde/få svangerskapspenger den gravide.

Blir interessant å høre hva din jm sier! Når skal du ha neste ul?
 
Jeg har også hatt en del kynnere.. Hadde det i forrige svangerskap også, så har ikke tenkt at det var "farlig"??
Skal til jm om 1,5uker, så vil høre hva hun sier også...men skriv gjerne inn her dere som har hørt fra jm?
Trenger ikke nødvendigvis gjøre noe spesielt for å få kynnere heller..men får det med en gang jeg går tur oppover:/
 
Jeg har også hatt en del kynnere.. Hadde det i forrige svangerskap også, så har ikke tenkt at det var "farlig"??
Skal til jm om 1,5uker, så vil høre hva hun sier også...men skriv gjerne inn her dere som har hørt fra jm?
Trenger ikke nødvendigvis gjøre noe spesielt for å få kynnere heller..men får det med en gang jeg går tur oppover:/
Samme med meg! Går fint å gå på flat mark, men går det oppover kommer kynnere. Litt rart å stoppe i en oppoverbakke eller trapp for å "nyte utsikten"/ vente til kynneren har gitt seg :) Hva vi skal igjennom... ;)
 
Hatt kynnere siden uke 7-8 jeg! Aldri noe siom er vondt


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har også fått noen kynnere. Jeg spurte jm om det forrige uke og det hun sa var at jeg skulle stoppe det jeg gjorde og slappe av til de gikk bort. Dette fordi jeg fikk noen kynnere når jeg gikk på tur. Hun sa videre at kynnere er helt vanlige, men at jeg bør ta det som et tegn på å slappe av. Hvis jeg fikk kynnere når jeg f.eks. Lå i sengen eller satt i sofaen om kvelden burde jeg ta det som et tegn på at jeg har vært for aktiv den dagen og bør roe ned tempoet.
Jeg hadde kynnere i de to forrige svangerskapene og begge barna ble født 13 dager over tiden. Jeg forstod jm slik at man må ta det litt mer alvorlig i tvillingsvangerskap. Så lenge det er kun magen som blir hard og du ikke får vondt er det egentlig ufarlig, men siden livmor etter hvert i svangerskapet blir så strukket av barna kan fødsel lettere settes i gang enn med et barn i magen. Min jm mente at kynnere i tvillingsvangerskap er med på å sykemelde/få svangerskapspenger den gravide.

Blir interessant å høre hva din jm sier! Når skal du ha neste ul?


Nå har kynnerene roet seg litt, så det er deilig. Jeg skal til ul om 3 uker.
 
Skal på lege og jordmorkontroll på fredag på sykehuset. Tror dere det er med eller uten ul? Noen som har vært på det? Hva snakker vi om?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Skal på lege og jordmorkontroll på fredag på sykehuset. Tror dere det er med eller uten ul? Noen som har vært på det? Hva snakker vi om?


Sent from my iPhone using BV Forum


Siden det er på sykehuset vil jeg tro de tar ultralyd for å sjekke vekst og sånt. Hvor mange uker er du på vei? Kanskje de måler livmortappen også. Hva man snakker om vet jeg ikke, men jeg ville benyttet sjansen til å spørre om ting jeg går å lurer på.
 
Siden det er på sykehuset vil jeg tro de tar ultralyd for å sjekke vekst og sånt. Hvor mange uker er du på vei? Kanskje de måler livmortappen også. Hva man snakker om vet jeg ikke, men jeg ville benyttet sjansen til å spørre om ting jeg går å lurer på.
Jeg tror også det er med ul. Det blir iallfall det på sykehuset jeg hører til. Mulig du også etter hvert kommer til en fødselslege og ikke jordmor. Lykke til!
 
Hei jenter:) Er i dag 20 uker:)
Jeg var på min 5 ul i går, og jentene vokse jevnt og trutt:)
Jeg fikk og spørsmål om kynnere og jeg kunne Ikkje sei at eg hadde det, kjenner at magen er hard til tider men Ikkje noe som jeg tenker over :)
Og da sa hun hat viss man får voldsomme kynnere som øker og med mensmmerter og vondt i rygg så kunne det bety at man burde ta kontakt, og ved varige kynnere så ville de måtte sjekke livmorhalsen for å se om den var blitt forkorta, men siden alt var greit hos meg så trenger de Ikkje det:)
Men kynnere i seg sjøl er ufarlige og livmorens treningsøkt for å forberede seg til fødsel:)
Jeg venter eneggede så ul hver andre uke:)
Men er over halvveis;)
 
PS jeg har lagt på meg et halvt tonn. ....... Flaut å si det, 15 kg ...... himmel og hav , viser Ikkje i grunn men stoor mage.
håper det er stopp No, ja litt til men bare litt:)
Er dere begynt å handle?
 
Siden det er på sykehuset vil jeg tro de tar ultralyd for å sjekke vekst og sånt. Hvor mange uker er du på vei? Kanskje de måler livmortappen også. Hva man snakker om vet jeg ikke, men jeg ville benyttet sjansen til å spørre om ting jeg går å lurer på.
Jeg får vel skrive en liste over ting jeg lurer på! Er 22 uker. Min første kontroll etter ordinær ul, første på sykehuset. Hatt en kontroll tidligere. Virker som dere andre har fått mye tettere oppfølging fra tidligere i svangerskapet


Sent from my iPhone using BV Forum
 
PS jeg har lagt på meg et halvt tonn. ....... Flaut å si det, 15 kg ...... himmel og hav , viser Ikkje i grunn men stoor mage.
håper det er stopp No, ja litt til men bare litt:)
Er dere begynt å handle?
Jeg har gått opp 7 kg :O har så slår. Begynt å planlegge hva jeg skal handle hvertfall! Har du?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk for svar om kynnere allesammen. Etter at de roet seg noen dager er de nå tilbake og noen av de er vonde. I tillegg er formen litt dårlig om dagen. Lite energi. Så idag kryper jeg lutrygga til korset og ber legen om sykemelding:oops:Jeg har også begynt å legge godt på meg. 6-7 kilo til nå....

Vogna står klar i kjelleren:) Fikk kjøpe den kjempebillig av broren til en kamerat. Vi har masse rosa klær, tepper, poser osv fra storesøster, så prøver å holde meg i skinnet med shoppingen der, menvi har ingenting lyseblått heldigvis;)
 
Back
Topp