Tvillingtråd

Full forståelse! Hyperemesis er noe skikkelig herk! Jeg hadde det begge gangene med de to jentene jeg har fra før, men slapp denne gangen. Største forskjell er at jeg har vært sykmeldt og hjemme og tatt det helt med ro på sofaen og spist hver tredje time. Vet ikke om det er grunnen, men utrolig godt å slippe å være så dårlig. Kun de som har opplevd det vet hvordan det er...

Forstår du er ekstra klar for to på en gang! Mye bra med å være to, men det har noen andre utfordringer...
 
Full forståelse! Hyperemesis er noe skikkelig herk! Jeg hadde det begge gangene med de to jentene jeg har fra før, men slapp denne gangen. Største forskjell er at jeg har vært sykmeldt og hjemme og tatt det helt med ro på sofaen og spist hver tredje time. Vet ikke om det er grunnen, men utrolig godt å slippe å være så dårlig. Kun de som har opplevd det vet hvordan det er...

Forstår du er ekstra klar for to på en gang! Mye bra med å være to, men det har noen andre utfordringer...
Så bra du har sluppet unna det værste denne gangen! Med to fra før av, tenk det! Er visst vanlig blandt de med hyperemesis å ha flere enn en sa legen og:)

Det er nok mange utfordringer jeg ikke har tenkt på engang!! Men dobbel lykke også <3


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har mest sannsynlig toeggede. Du da?
Jeg har mest sannsynlig toeggede jeg og. Men så har jeg bare hatt en ultralyd, hvor legen ikke sa noe om hvor mange morkaker o.l., kun at det var tydelig skillevegg og dermed toeggede. Men så har jeg jo lest at det godt kan være eneggede selv om de har skillevegg. Så alle her har hatt flere ultralyder nå? Hvor mange, og hvorfor?
Jeg tok en tidlig privat i uke 11, fant da ut at det var to fostre. Og nå skal jeg ikke til noe kontroll før jeg har ordinær ul den 12.
 
Jeg har mest sannsynlig toeggede jeg og. Men så har jeg bare hatt en ultralyd, hvor legen ikke sa noe om hvor mange morkaker o.l., kun at det var tydelig skillevegg og dermed toeggede. Men så har jeg jo lest at det godt kan være eneggede selv om de har skillevegg. Så alle her har hatt flere ultralyder nå? Hvor mange, og hvorfor?
Jeg tok en tidlig privat i uke 11, fant da ut at det var to fostre. Og nå skal jeg ikke til noe kontroll før jeg har ordinær ul den 12.

Jeg tok privat ul i uke 8 for jeg hadde en blødning og vi ville se om det fortsatt var liv der inne. Og det var det! To med bankende hjerter! Jeg har siden hatt ul i uke 12 ( privat - nysgjerrig på om alt går bra) og uke 13 som en del av tilbudet til mødre over 38. Alle gynekologene har vært klare på at det er toeggete siden det er så klare skillevegger og to morkaker. Har også lest det du sier og tok opp det på siste ul. Hun var meget sikker på toeggete så jeg stoler på det. Skal ha oul den 17. Gleder meg til å se dem igjen!
 
Jeg var på første ultralyd allerede i uke 6. Det var fordi det nærmet seg jul og vi ikke ville klare å holde dette skjult for familien gjennom julen. Jeg ville derfor forsikre meg om at det var liv inni der. Gynekologen ville da at jeg skulle komme tilbake etter 14 dager siden det visstnok ikke er helt uvanlig at ett embryo faller fra så tidlig. Etter dette ble jeg innkalt til ekstra ultralyd i uke 13. Dette fordi legen synes det var lenge å vente til OUL.
 
Ja, julen ja. Forstår godt du ville ha et godt svar før det. Fikk blødning lørdag 21. og dro til legevakt. De kunne ikke ta ul, innvendig, men legen trodde alt gikk bra siden jeg ikke hadde vondt. Blødning stoppet fort (fylte kun et truseinnlegg), men vi var urolige hele julen. Jeg var småkvalm, men da julemiddagene var over ble jeg kjempedårlig og kastet opp konstant. Vi fikk ul 27. Desember med gladnyheten vi nesten ikke kunne tro var sann! Det har vært litt vanskelig å tro at dette skulle gå siden jeg er 41. Veldig godt at alle ul har vist at barna vokser bra og er heller for store enn for små. Uten ul ville jeg vært temmelig nervøs!
 
Jaja, nå er det bare 1 og en halv uke til oul, så da trenger jeg jo ikke vente så mye lenger! Gleder meg veldig til å få den overstått, lenge siden jeg var og så at det var to, så veldig spent på hvordan det ligger an nå
 
Har dere tenkt noe på om barna skal være kledd likt eller ulikt? Min toeggete søster og jeg ble aldri kledd likt mens min manns eneggete bror normalt ble kledd likt. Nå har vi vel litt motsatt ønske, jeg synes det er søtt om de er kledd en del likt når de er små, mens min mann synes vi tar på det som er "tilgjengelig" uten å tenke så mye på det. Jeg tipper det også kommer anså hvor like de er... Hvis de er veldig like, må vi vel ha et armbånd for å unngå å ta feil av dem. Det brukte svigermor. Hva tenker dere?
 
Jeg har ikke tenkt på dette med klær. Jeg vet jo ikke kjønnene enda, men blir dette av samme kjønn kan jeg godt tenke meg vi får en del likt i gave om ikke annet. Hvis det blir to jenter blir det nok endel forskjellige klær siden vi har så innmari mye rosa fra storesøster. Det ville være dumt å handle masse nytt når vi har klær man ikke engang kan se at er brukt.
Jeg synes det er litt nydelig når de er like da:)
 
Ja, julen ja. Forstår godt du ville ha et godt svar før det. Fikk blødning lørdag 21. og dro til legevakt. De kunne ikke ta ul, innvendig, men legen trodde alt gikk bra siden jeg ikke hadde vondt. Blødning stoppet fort (fylte kun et truseinnlegg), men vi var urolige hele julen. Jeg var småkvalm, men da julemiddagene var over ble jeg kjempedårlig og kastet opp konstant. Vi fikk ul 27. Desember med gladnyheten vi nesten ikke kunne tro var sann! Det har vært litt vanskelig å tro at dette skulle gå siden jeg er 41. Veldig godt at alle ul har vist at barna vokser bra og er heller for store enn for små. Uten ul ville jeg vært temmelig nervøs!



Det hørtes veldig skummelt ut,men for en fin beskjed å få at alt er bra med de små:)

Er det dine første barn?
 
Dere som venter tvillinger, fikk dere tidlih ulyralyd pga dere hadde en følse på att det var tvillinger? Eller hvorfor har dere vært på tidlig ul?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kan melde meg inn her ser jeg:) er idag 17+2 med tvillinger:) 1,5 uke til OUL, så er rimelig spent på å få se de to herlighetene igjen! Tok privat tidlig UL i uke 11, og selv om jeg var utrolig dårlig, hadde jeg ingen anelse om at der var to☺ har ei jente på 3år fra før, som gleder seg stort til å bli storesøster!! Har vært utrolig dårlig frem til for et par uker siden, men kvalmen har heldigvis gitt seg litt nå:)
Har dere andre tenkt på vogn?? Synes det er vanskelig å velge i jungelen!;)
 
Kan melde meg inn her ser jeg:) er idag 17+2 med tvillinger:) 1,5 uke til OUL, så er rimelig spent på å få se de to herlighetene igjen! Tok privat tidlig UL i uke 11, og selv om jeg var utrolig dårlig, hadde jeg ingen anelse om at der var to☺ har ei jente på 3år fra før, som gleder seg stort til å bli storesøster!! Har vært utrolig dårlig frem til for et par uker siden, men kvalmen har heldigvis gitt seg litt nå:)
Har dere andre tenkt på vogn?? Synes det er vanskelig å velge i jungelen!;)

Gratulerer! Og velkommen hit! :)
Godt å høre at du ikke er like dårlig som du var. Hvordan er det med energien?
Vi er nesten akkurat like langt. Jeg er 16+6 i dag. Enig at det blir gøy med OUL! De har nok vokst masse siden sist!
Vi har sett litt på vogn, men ikke bestemt oss helt enda. Det er en Bungaboo Donkey som virker mest aktuell. Den virket lett å trille og lett å slå sammen. Det hadde nesten vært enklere å kjøpe når man har barna å putte inni vognen for å se hvordan de oppleves, men da er men fullt opptatt med mating, bleieskift og soving... Jeg tipper vi kjøper vogn i mai-juni
 
Dere som venter tvillinger, fikk dere tidlih ulyralyd pga dere hadde en følse på att det var tvillinger? Eller hvorfor har dere vært på tidlig ul?


Sent from my iPhone using BV Forum
Det ser ut som at alle har valgt tidlig privat ul av litt forskjellige grunner, men mest for å forsikre seg om at alt går bra med svangerskapet. Tror ingen av oss trodde det var to der inne.
 
Jeg har ikke tenkt på dette med klær. Jeg vet jo ikke kjønnene enda, men blir dette av samme kjønn kan jeg godt tenke meg vi får en del likt i gave om ikke annet. Hvis det blir to jenter blir det nok endel forskjellige klær siden vi har så innmari mye rosa fra storesøster. Det ville være dumt å handle masse nytt når vi har klær man ikke engang kan se at er brukt.
Jeg synes det er litt nydelig når de er like da:)
Enig :)
Blir spennende på oul! Gleder meg! Vi fikk vite at det ser ut som to jenter på ul i uke 13, men gynekologen var tydelig på at det ikke var sikkert og ba oss ikke kjøpe for mye rosa før oul :) Nå strikker jeg babyjakke i hvitt og venter med å kjøpe knapper...
 
Gratulerer! Og velkommen hit! :)
Godt å høre at du ikke er like dårlig som du var. Hvordan er det med energien?
Vi er nesten akkurat like langt. Jeg er 16+6 i dag. Enig at det blir gøy med OUL! De har nok vokst masse siden sist!
Vi har sett litt på vogn, men ikke bestemt oss helt enda. Det er en Bungaboo Donkey som virker mest aktuell. Den virket lett å trille og lett å slå sammen. Det hadde nesten vært enklere å kjøpe når man har barna å putte inni vognen for å se hvordan de oppleves, men da er men fullt opptatt med mating, bleieskift og soving... Jeg tipper vi kjøper vogn i mai-juni

Takk og gratulerer til deg også:) Energien er kommet litt tilbake føler jeg! Så prøver å utnytte den så lenge den er her;) men skal fortsatt lite til før jeg må legge meg nedpå litt:p Hva med deg? Jeg føler jeg ser ut som jeg er 6mnd på vei allerede :D Så de må jo ha vokst litt ja! Kjenner du mye liv?
Bugaboo donkey er skikkelig fin synes jeg!! Og jeg liker at det er ganske stor bag på den:)
 
Kan melde meg inn her ser jeg:) er idag 17+2 med tvillinger:) 1,5 uke til OUL, så er rimelig spent på å få se de to herlighetene igjen! Tok privat tidlig UL i uke 11, og selv om jeg var utrolig dårlig, hadde jeg ingen anelse om at der var to☺ har ei jente på 3år fra før, som gleder seg stort til å bli storesøster!! Har vært utrolig dårlig frem til for et par uker siden, men kvalmen har heldigvis gitt seg litt nå:)
Har dere andre tenkt på vogn?? Synes det er vanskelig å velge i jungelen!;)


Velkommen og gratulerer:)

Vi er så heldige at vi får kjøpe vogn av noen kjente til en veldig bra pris. Det er en Tfk- vogn. Jeg har en venninne som skryter veldig av den i enkeltvogn, så jeg håper at også tvillingvognen står til forventningene.
 
Back
Topp