Tvillingtråd

Velkommen og gratulerer:)

Vi er så heldige at vi får kjøpe vogn av noen kjente til en veldig bra pris. Det er en Tfk- vogn. Jeg har en venninne som skryter veldig av den i enkeltvogn, så jeg håper at også tvillingvognen står til forventningene.

Takk og gratulerer til deg også:)
Ja har sett på tfk-vogna også, da den ofte er på bruktsalg, og det er jo supert å få kjøpt utstyr brukt!!:) Det eneste jeg er litt skeptisk til, er at "kalesja" ser litt kort ut..bor på Sunnmøre, så her trengs det god beskyttelse for vær og vind:p
Men vet om et par stk som har tvillingvogna, og de er veldig fornøyde da! Så er ikke umulig at jeg ender opp med den;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg venter eneggede jenter 22 august")
Har Vært sykemeldt til No grunna kvalme.
Jeg er 16+5.
Og kommer fra ei lita øy som heter Bømlo, skal føde ikke Haugesund:)
 
Jeg får stadig høre av folk rundt meg at jeg kommer til å bli tilbudt sykemelding fra uke 20 og "tvangssykemeldes" ikke lenge etter. Jeg spurte legen min om dette var tilfelle, men han mente at jeg kunne jobbe så lenge jeg følte andet gikk greit. Noe jeg synes var helt topp:)
Har dere andre blitt forespeilet noe i forhold til dette?
 
Jeg får stadig høre av folk rundt meg at jeg kommer til å bli tilbudt sykemelding fra uke 20 og "tvangssykemeldes" ikke lenge etter. Jeg spurte legen min om dette var tilfelle, men han mente at jeg kunne jobbe så lenge jeg følte andet gikk greit. Noe jeg synes var helt topp:)
Har dere andre blitt forespeilet noe i forhold til dette?

Sjefen min fikk beskjed fra jordmor at jeg skulle ut i "permisjon" uke 24. Virker ikkje som et valg. Men dette er jo fordi man senker risikoen med for tidleg fødsel.
Og jeg gjør det jeg kan for å ha de små lengst mulig i magen:)
Jobber i bhg her:)
 
Jeg får stadig høre av folk rundt meg at jeg kommer til å bli tilbudt sykemelding fra uke 20 og "tvangssykemeldes" ikke lenge etter. Jeg spurte legen min om dette var tilfelle, men han mente at jeg kunne jobbe så lenge jeg følte andet gikk greit. Noe jeg synes var helt topp:)
Har dere andre blitt forespeilet noe i forhold til dette?
Ja, det er mange meninger :)
Noe av det første min lege sa da vi fant ut at det var tvillinger, var at det var vanlig med sykemelding fra uke 20. Han mener at det er et viktig forebyggende tiltak for å unngå fortidlig fødsel. Jordmor mente derimot at sykemelding fra uke 28 nå er mer vanlig. Legen mener at når man er gravid med tvillinger skal man holde seg langt unna flink pike-rollen. Litt uvant for en som er vant med å jobbe hardt og levere mye... Og stortrives på jobb! Han mener han har ansvaret for tre menneskers helse nå og vil ikke ta noen sjanser. Klart min alder spiller inn her.
Mitt tips er å være ærlig med deg selv. De siste månedene blir lange og tunge og når de er over skal man gjennom en tvilingfødsel og deretter ta vare på og amme to barn. Det er lurt å ikke være helt utslitt... Det er massevis av år å ha det gøy på jobben i fremtiden, noen uker ekstra sykemelding blir bare en dråpe i havet :) Det er iallfall det jeg forteller meg selv her jeg sitter hjemme og blir nektet av legen å jobbe før fødselen :D Å være sykmeldt fra uke 8 til fødselen var ikke akkurat planen min...
 
Jeg venter eneggede jenter 22 august")
Har Vært sykemeldt til No grunna kvalme.
Jeg er 16+5.
Og kommer fra ei lita øy som heter Bømlo, skal føde ikke Haugesund:)
Har du blitt noe bedre med kvalmen? Klarer du å spise og drikke nok tror du? Jeg krysser fingrene for deg!
 
Tvillihpost: 17193223 skrev:
Har du blitt noe bedre med kvalmen? Klarer du å spise og drikke nok tror du? Jeg krysser fingrene for deg!

Ja jeg trudde hvertfall det, men frokosten kom opp igjen i dag. Men ettermiddagen er Ikkje så verst:)
Men blir nok Ikkje jobb på meg ennå:(
 
Hei.

I dag har jeg vært på OUL. Det var kjempestas og vi fikk se to friske babyer. En gutt og en jente:)

Terminen er satt til 17.August.

Er det flere som har vært på ultralyd?
 
Hei.

I dag har jeg vært på OUL. Det var kjempestas og vi fikk se to friske babyer. En gutt og en jente:)

Terminen er satt til 17.August.

Er det flere som har vært på ultralyd?
Gratulerer! Så godt å vite at de er friske. Artig med en av hver ;)
Vi skal på OUL på mandag. Gleder oss! Vi fikk vite sist at det så ut som to jenter
 
Ja jeg trudde hvertfall det, men frokosten kom opp igjen i dag. Men ettermiddagen er Ikkje så verst:)
Men blir nok Ikkje jobb på meg ennå:(
Godt å høre at du er bedre! Hvil deg hjemme og så håper jeg at du slipper både kvalme og oppkast fremover!
 
Hei dere! Hvor store er dere rundt magen nå? Jeg synes det er litt artig å se hvor mye magen vokser... Jeg måler rundt der hvor magen er størst. Dette viser utviklingen:
16+3: 92 cm
17+0: 95 cm
18+1: 97 cm (i dag)
 
Vi skal på OUL på mandag vi også:) gleder oss veldig!! Aner ikke kjønn..men har jo en liten følelse da:p kjenner mye spark nå, og spesielt kjekt at det begynner å kjennes på utsiden av magen også:)
Når det gjelder mål rundt magen, så aner jeg ikke;) men er nesten lik det jeg var da jeg var 6mnd med storesøster:) er 18+4 idag:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ja, det er mange meninger :)
Noe av det første min lege sa da vi fant ut at det var tvillinger, var at det var vanlig med sykemelding fra uke 20. Han mener at det er et viktig forebyggende tiltak for å unngå fortidlig fødsel. Jordmor mente derimot at sykemelding fra uke 28 nå er mer vanlig. Legen mener at når man er gravid med tvillinger skal man holde seg langt unna flink pike-rollen. Litt uvant for en som er vant med å jobbe hardt og levere mye... Og stortrives på jobb! Han mener han har ansvaret for tre menneskers helse nå og vil ikke ta noen sjanser. Klart min alder spiller inn her.
Mitt tips er å være ærlig med deg selv. De siste månedene blir lange og tunge og når de er over skal man gjennom en tvilingfødsel og deretter ta vare på og amme to barn. Det er lurt å ikke være helt utslitt... Det er massevis av år å ha det gøy på jobben i fremtiden, noen uker ekstra sykemelding blir bare en dråpe i havet :) Det er iallfall det jeg forteller meg selv her jeg sitter hjemme og blir nektet av legen å jobbe før fødselen :D Å være sykmeldt fra uke 8 til fødselen var ikke akkurat planen min...



Det skjønner jeg at er veldig lenge å gå sykemeldt, men er det det som er anbefalt er det liksom bare å adlyde:)
Jeg skal til jordmor i morra og tenker å spørre henne om hva hun mener om saken. Jeg merker jo allerede at å jobbe veldig mange uker til kan bli tungt.
 
Vi skal på OUL på mandag vi også:) gleder oss veldig!! Aner ikke kjønn..men har jo en liten følelse da:p kjenner mye spark nå, og spesielt kjekt at det begynner å kjennes på utsiden av magen også:)
Når det gjelder mål rundt magen, så aner jeg ikke;) men er nesten lik det jeg var da jeg var 6mnd med storesøster:) er 18+4 idag:)



Sent from my iPhone using BV Forum


Lykke til på UL i morra. :)
 
Vi var på oul i går og fikk bekreftet at det er to skjønne jenter :)
De ligger greit til med en på venstre og en på høyre side. Det var det jeg trodde ut i fra bevegelsene. Hvordan ligger deres tvillinger?
 
Denne tråden er så skjønn å lese. Så mange som venter tvillinger. hvordan fant dere ut at dere skulle ha tvillinger? Er alle på tidlig ul eller? er det bare jeg som venter til oul? Har alltid ønsket meg tvillinger :smiley-angelic001 Men regner med at det kun er en her da :D
 
Back
Topp