Tvillingtråd

Snart uke 30, og nå begynner folk virkelig å kommentere magestørrelsen:p litt nysgjerrig bare; er det mange av dere andre som venter tvillinger som resultat av ivf? Og dere som ikke har det, ligger det i familien?
Selv har jeg tvillinger på både mor- og farssiden, så mest sannsynlig er det derfor jeg har blitt heldig utvalgt "tvillingmor to be":)
Både min mann og jeg er tvillinger, men han er enegget så det er nok min "skyld". Han har noen toeggete tvillinger på sin side, men min søster og jeg er eneste tvillinger på min side.

Bare så det er sagt, det er fint å være tvilling ;)
 
Det er virkelig hardt å konsentrere seg om eksamen når man er gravid, og sååå stor som jeg føler meg nå!
 
Både min mann og jeg er tvillinger, men han er enegget så det er nok min "skyld". Han har noen toeggete tvillinger på sin side, men min søster og jeg er eneste tvillinger på min side.

Bare så det er sagt, det er fint å være tvilling ;)

Blander meg litt inn selv om jeg ikke bærer tvillinger selv da jeg kan litt om temaet. Fars gener kan ikke påvirke hvorvidt mor får tvillinger da det er mor som må enten slippe to egg eller ha et egg som deler seg. I tillegg så finner forskerne at toeggethet er arvelig, dvs at mødre med toeggede tvillinger i familien har større sannsynlighet for å få toeggede tvillinger enn andre. Det virker jo logisk siden man kan arve tendensen til å slippe flere egg. Eneggede tvillinger derimot har man visst ikke større sannsynlighet for å få enn andre selv om man har det i familien.=)
 
Både min mann og jeg er tvillinger, men han er enegget så det er nok min "skyld". Han har noen toeggete tvillinger på sin side, men min søster og jeg er eneste tvillinger på min side.

Bare så det er sagt, det er fint å være tvilling ;)
er du og søsteren din eneggede eller toeggede?
 
er du og søsteren din eneggede eller toeggede?
Vi er toeggete.

Har lest at toeggete tvillinger blir det mer av når det er godt med mat, og mindre når det er dårligere tider. Vet ikke om dette er sant, men det er teorier om det fra forskere. Eneggete tvillinger holder seg stabilt. Slike lykketreff lar seg visst ikke påvirke av så mye :)
 
Så flotte mager dere har!

Jeg har forsøkt å ta noen bilder, men det blir for tett på. Så glemmer jeg å spørre mannen min når han kommer hjem fra jobb. Glemmer mye annet også da o_O Mannen min forstår ikke at det går an ;) Ammetåken har vel meldt sin ankomst... Uansett tilbake til magen! Den er litt skjev. Hun på høyre side tar større plass virker det som. Navlen er ikke midt på magen, men godt over på venstre side. Ser litt rart ut! Uansett, jeg er super glad i magen og de to små tullene der inne :)
 
Da har vi vært på kontroll på sykehuset. Alt er bare bra med jentene. De like store med 1600g i dag uke 31+0. Godt å vite at de vokser og at alt er som det skal. De er nå litt ugreie siden begge ligger med hodet opp. Legen sier de fortsatt kan snu seg så ingenting er sikkert enda...

Jeg har lyst til å unngå keisersnitt, men jeg tar det som det kommer
 
Jordmorkontroll i dag, og alt er fint! Utrolig sliten etter denne dagen da! Huset ser helt bomba ut, men jeg orker ikke gjøre noenting!
 
Så bra alt ser fint ut med dere Tvillingmor2B og Reinbue:) jeg var på kontroll igår, og de turnet sånn inni magen at legen nesten ikke klarte å måle dem :p men fikk et ca.mål til slutt; tv.1 var +3,8% og ca.1770g og tv.2 var -2,9% og ca.1660g:) de driver fortsatt og kjemper om å ligge nederst, så ingenting er avgjort mtp hvem som kommer ut først! I går lå tv.2 nederst i seteleie..men håper på at tv.1 legger seg med hodet ned når det nærmer seg;)
 
Så bra alt ser fint ut med dere Tvillingmor2B og Reinbue:) jeg var på kontroll igår, og de turnet sånn inni magen at legen nesten ikke klarte å måle dem :p men fikk et ca.mål til slutt; tv.1 var +3,8% og ca.1770g og tv.2 var -2,9% og ca.1660g:) de driver fortsatt og kjemper om å ligge nederst, så ingenting er avgjort mtp hvem som kommer ut først! I går lå tv.2 nederst i seteleie..men håper på at tv.1 legger seg med hodet ned når det nærmer seg;)
Høres ut som det er fullt med aktivitet i magen! Godt å høre at barna legger godt på seg og har det bra :) Og så får vi satse på at alle tv1 legger seg elegant med hodet ned om kort stund. Og blir værende ;)
 
Hei damer.
Jeg har de siste to dagene hatt veldige menssmerter som sitter både i magen og ryggen. Jeg blir litt bekymra for at noe som driver å "klargjøres" for fødsel. Det er jo alt for tidlig. Er 31+4 idag.
Er det noen av dere andre som har eller har hatt det sånn? Hva har dere vet gjort med det?
 
Hei! Det er aldri noe gøy når kroppen gjør noe den ikke pleier å gjøre. Jeg har ikke opplevd det du beskriver så det er vanskelig å gi gode råd utenom å ringe føden.

For noen dager siden fikk jeg en rar og unormal smerte på undersiden av magen. Jeg ringte føden og fikk høre at de trodde det var litt bekkenløsning. Det var veldig beroligende å høre! Jeg ble anbefalt å gå på do og ta 1 g paraset. Hvis dette lettet smerten, var det mest sannsynlig bekkenløsingsrelatert. Jeg har aldri i mine tre svangerskap hatt bekkenløsning og visste ikke hvordan den "ter seg". Smerten ble borte og nå har jeg fokus på holdning for å unngå mer plager.

Det føden ville vite fra meg var om smerten kom og gikk eller om den var konstant.

Vi holder på å bli riktig store nå så kroppen og musklene får kjørt seg! Krysser fingrene for at det bare er en litt sliten kropp som murrer litt! :)
 
Jeg har menssmerter hele tida, hatt i mange uker allerede.. Tror ikke d er noe å bekymre seg over hvis d ikke kommer i tak og magen strammer seg, men hvis du bekymrer deg er d sikkert lurt å ta en tlf..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tror nok det er kroppen din som forbereder seg, men det kan den gjøre leeeeenge! Jeg føler også at jeg modnes for tiden. Innimellom menssmerter, innimellom stikkinger i underlivet, innimellom kraftige kynnere. Det er helt normalt :)
 
Takk for svar:)
Smertene har avtatt litt nå og i morra er det tid for kontroll, så da måler de sikkert og sjekker det som skal sjekkes.

Babyene har fått streng beskjed om å holde seg inne en stund til;)
 
Jeg er så spent på kontroll til mandag. Er helt bombesikker på at noe er forandra, for jeg kjenner veldig mange små bevegelser langt nede i underlivet, som om tv1 skulle liggi med beina ned, så dette blir spennende!
 
Jeg er så spent på kontroll til mandag. Er helt bombesikker på at noe er forandra, for jeg kjenner veldig mange små bevegelser langt nede i underlivet, som om tv1 skulle liggi med beina ned, så dette blir spennende!
Blir spennende å se om du har rett! Lykke til!
Begge mine ligger i seteleie og det er masse bevegelser langt nede i underlivet. Litt surrealistisk :) Det er også brytekamp midt i magen, men på toppen er det hoder som trykker mot ribbein og lunger. Det er ikke så mange bevegelser der som midt i magen og "nede i dypet". Rare og morsomme greier! Men noen ganger litt vondt :(
 
Back
Topp