Tvillingtråd

Vi reiser på 1 ukes campingtur nå. Uke 34+2. Er i nærheten av Tønsberg, så der har jeg mulighet for å føde om noe skulle skje!

Når det gjelder babynest fikk jeg det av ei venninne i babyshower, hun sydde en sånn til tvillinger :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi reiser på 1 ukes campingtur nå. Uke 34+2. Er i nærheten av Tønsberg, så der har jeg mulighet for å føde om noe skulle skje!

Når det gjelder babynest fikk jeg det av ei venninne i babyshower, hun sydde en sånn til tvillinger :)


Sent from my iPhone using BV Forum
God ferie! Det går sikkert bra :)
 
Vi hadde kontroll på sykehuset i dag og alt er bra med begge to (og meg) :) De veier nesten det samme 2240g og 2200g (uke 34+0). Godt med gode nyheter! Ellers ligger de begge i seteleie og den ene morkaken ligger ugunstig til. Blir nok keisersnitt om det ikke skjer noe spesielt. Jaja, skulle gjerne unngått det, men det viktigste er at jentene kommer trygt ut
 
Hei.
Vi var også på kontroll på Tirsdag. Jeg var da 33+5 og jenta var 1800 g og gutten var 2000g. De er ikke så store disse to, men de to siste ukene synes jeg det virkelig har blitt tyngre å gå gravid og vannet har for alvor inntatt kroppen:confused:
Nattesøvn er en privilegium og det er også en natt uten kløe. Nå begynner heldigvis oppussingen å bli ferdig for jeg begynner å bli klar:)

Hvordan går det med dere andre?
 
Hei.
Vi var også på kontroll på Tirsdag. Jeg var da 33+5 og jenta var 1800 g og gutten var 2000g. De er ikke så store disse to, men de to siste ukene synes jeg det virkelig har blitt tyngre å gå gravid og vannet har for alvor inntatt kroppen:confused:
Nattesøvn er en privilegium og det er også en natt uten kløe. Nå begynner heldigvis oppussingen å bli ferdig for jeg begynner å bli klar:)

Hvordan går det med dere andre?
Har heldigvis ikke fått sånne føtter som jeg fikk sist (pga vann) håper jeg slipper unna, for det er ikke deilig!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei.
Vi var også på kontroll på Tirsdag. Jeg var da 33+5 og jenta var 1800 g og gutten var 2000g. De er ikke så store disse to, men de to siste ukene synes jeg det virkelig har blitt tyngre å gå gravid og vannet har for alvor inntatt kroppen:confused:
Nattesøvn er en privilegium og det er også en natt uten kløe. Nå begynner heldigvis oppussingen å bli ferdig for jeg begynner å bli klar:)

Hvordan går det med dere andre?
Merker alt blir tyngre nå... Magen kan vel ikke bli noe større nå??? Sliten og ikke akkurat i topphumør... Føttene hovnet opp så pass mye at mannen fikk det med seg. Da ble det masse massasje og det var fint ;) Nå som det er kjøligere er ikke føttene så store heldigvis

Vi har hatt noen deilige sommerdager og fått badet en del. Skjønt! Men veldig rart å svømme med to jenter som beveger seg masse inne i magen samtidig...

Håper det går bra med dere!
 
Jeg er i dag 34+5 var på kontroll 34+3 og jentene var målt til 2400 og 2600:) store flotte jenter:)
Blir sett i gang i uke 36 som bere er 9 dager til så her går det sakte men sikkert opp for meg at det nærmer seg .
Fått vann i beina og magen er litt uggen (løs)
Så skal Ikkje sjå boRT fra at de kjem før:):)
Gleder meg masse!!!!
 
Dere flinke tvillinggravide:) godt å se at dere blir tatt vare på både dere som venter og dere som allerede har fått babyene. En spennende tråd å følge med på. Håper guttene som kom i uke 33 har det fint og at du har fått snakke med noen om opplevelsen. Bra jobbet supermammaer :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dere flinke tvillinggravide:) godt å se at dere blir tatt vare på både dere som venter og dere som allerede har fått babyene. En spennende tråd å følge med på. Håper guttene som kom i uke 33 har det fint og at du har fått snakke med noen om opplevelsen. Bra jobbet supermammaer :)


Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er såå enig med deg Nimas! :) syns det er mer enn tungt nok å bære på et barn... :eek: all respekt!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei!
Vi er fortsatt innlagt på neonatal.. Men det går veldig bra med guttene:) de har fått navn: Trym og Teodor:) Trym begynner å bli klar for å spise selv, litt spennende å se om han klarer å regulere litt selv nå fremover!! Teodor (tv.2), er fortsatt litt mindre og skjørere..så han får koffein-sitrat som hjelper han å huske å puste. Han får også en del mat gjennom sonde enda.
Der er ganske tøft å være på neonatal "innestengt"..selv om personalet er fantastiske og vi får utrolig god hjelp! Man er i en situasjon som er veldig krevende og veldig unaturlig i forhold til hvordan det ville vært etter en vanlig fødsel til termin..
Men jeg prøver å se fremover, og gleder meg voldsomt til å kunne trille hjem guttene mine<3
Lykke til med innspurten til dere alle!!:)
Det er faktisk helt utrolig herlig å holde to babyer som begge er dine!:)
 
Jeg er i dag 34+5 var på kontroll 34+3 og jentene var målt til 2400 og 2600:) store flotte jenter:)
Blir sett i gang i uke 36 som bere er 9 dager til så her går det sakte men sikkert opp for meg at det nærmer seg .
Fått vann i beina og magen er litt uggen (løs)
Så skal Ikkje sjå boRT fra at de kjem før:):)
Gleder meg masse!!!!


Da nærmer det seg virkelig for deg
Kan jeg spørre hvorfor du blir satt igang såpass tidlig?

Lykke til!
 
Jeg er i dag 34+5 var på kontroll 34+3 og jentene var målt til 2400 og 2600:) store flotte jenter:)
Blir sett i gang i uke 36 som bere er 9 dager til så her går det sakte men sikkert opp for meg at det nærmer seg .
Fått vann i beina og magen er litt uggen (løs)
Så skal Ikkje sjå boRT fra at de kjem før:):)
Gleder meg masse!!!!
Så spennende! Ikke lenge igjen! Virkelig store jenter du bærer på :)

Jeg skal på kontroll i morgen (36+0) og håper å få vite mer om når mine jenter senest skal komme til verden. Gleder meg sånn til å holde dem i armene ;)
 
Hei!
Vi er fortsatt innlagt på neonatal.. Men det går veldig bra med guttene:) de har fått navn: Trym og Teodor:) Trym begynner å bli klar for å spise selv, litt spennende å se om han klarer å regulere litt selv nå fremover!! Teodor (tv.2), er fortsatt litt mindre og skjørere..så han får koffein-sitrat som hjelper han å huske å puste. Han får også en del mat gjennom sonde enda.
Der er ganske tøft å være på neonatal "innestengt"..selv om personalet er fantastiske og vi får utrolig god hjelp! Man er i en situasjon som er veldig krevende og veldig unaturlig i forhold til hvordan det ville vært etter en vanlig fødsel til termin..
Men jeg prøver å se fremover, og gleder meg voldsomt til å kunne trille hjem guttene mine<3
Lykke til med innspurten til dere alle!!:)
Det er faktisk helt utrolig herlig å holde to babyer som begge er dine!:)
Så godt å høre at det går fremover! Flott at dere får så god hjelp og støtte :) Det høres ut som en krevende start, men snart løper gutta rundt i full fart klar for nye eventyr. Kos deg med godguttene og du er heldig som kan holde dem og se hvor flotte de er!
 
Da har vi vært på kontroll (uke 36+0 i følge jm og uke 35+6 i følge sykehus...). Alt ser bra ut jentene trives og vokser i henhold til sine kurver. De er ca 2450g. Ctg ga bare gode svar. Beste nyhet var at morkaken ligger 2cm fra åpningen så jeg ble klarert for normal fødsel! Det blir da to setefødsler, men overlegen var overbevist om at det ville gå bra grunnet vekt på tidligere barn som var født normalt på en enkel og rask måte. Litt overraskende siden vi hadde forberedt oss på ks pga morkaken. Livmorhals ble målt til ca 5 cm. Dette var svært unormalt hos tvillinggravid i uke 36 sa overlegen. Siden ingenting tyder på snarlig fødsel, jentene og jeg har det bra, skal jeg først på kontroll om to uker (uke 38+0). Det ser jommen ut som det blir augustbarn :):)
 
Kjempe bra tvillingmor2B, flott størrelse på jentene og fint at du får en normal fødsel (høres ut som du ønsket deg det?) ? 5 cm livmorhals er jo helt utrolig bra :)
 
Kjempe bra tvillingmor2B, flott størrelse på jentene og fint at du får en normal fødsel (høres ut som du ønsket deg det?) ? 5 cm livmorhals er jo helt utrolig bra :)
Takk! Ja, jeg ønsket normal fødsel. De to forrige gikk såpass greit (med nr. 2 tok det 40 min fra 3 cm til jeg holdt henne i armene. Hun var 4 kg) så føltes det litt ergelig å måtte operere ut disse to når kroppen takler fødsler så bra. MEN jeg har ikke glemt hvor vondt og intens en styrtfødsel er...:eek:
 
Jeg blir igangsatt grunna eneggede tvillinger:)
Og er så sliten no at det skal bli godt å få mobiliteten igjen:):)


Så bra at de passer på både babyene og deg. Det blir spennende tider for oss slle framover og det er veldig hyggelig å følge noen som er i samme situasjon som en selv.

Her er det mye nedpress, kynnere og murringer om dagen. Jeg håper imidlertid de blir inne litt til. De er ikke estimert til mer enn 2,1 og 2,2, så de kan godt bli litt større før dem melder sin ankomst
 
Idag fikk vi komme hjem det er så kjekt at jeg har ikke ord! Guttene koser seg i "reda" sine, og jeg kan gå ut på terassen å nyte fineværet og være ilag med storesøster❤️ Gir guttene noen av måltidene på flaske, så vet jeg at de får i seg fulle måltid de gangene i hvert fall:) åh for en lykke det er å få ha to små:D håper på litt søvn, så denne lykkefølelsen holder litt til;) hehe
 
Nå har jeg vært på kontroll. Er 36+4.
Tvillingene hadde lite tilvekst og litt lite fostervann på tv2. Legen ville sette meg igang om ikke ctg var bra, men den var helt topp Jeg skal til ny kontroll på Fredag og de regnet med igangsettelse Søndag eller Mandag. Nå er det plutselig veldig spennende å være meg
Flere som har vært til kontroll de siste dagene?
 
Back
Topp