Tvillingtråd

Nå har jeg vært på kontroll. Er 36+4.
Tvillingene hadde lite tilvekst og litt lite fostervann på tv2. Legen ville sette meg igang om ikke ctg var bra, men den var helt topp Jeg skal til ny kontroll på Fredag og de regnet med igangsettelse Søndag eller Mandag. Nå er det plutselig veldig spennende å være meg
Flere som har vært til kontroll de siste dagene?
Så spennende! Fint at barna har det bra der inne! Krysser fingrene!
Jeg har først kontroll neste tirsdag. Da er jeg uke 38+0. Jentene er veldig aktive og jeg tror jeg sprekker snart!
 
Hvordan går det med dere i innspurten? Er det noen flere som har fått datoer for igangsetting evt keisersnitt?

Jeg må innrømme at jeg begynner å bli KLAR:) Ny time på sykehuset i morra og da krysser jeg det jeg har for at jeg får en dato å forholde meg til. Jeg har nemlig blitt forespeilet igangsetting 3ganger i forrige uke og når det da ikke blir noe av, så går det på tålmodigheten løs.

Nå har heldigvis temperaturen sunket litt da, så det er mulig å lee seg uten å dåne av varme:D

Ha en fin dag!
 
Hvordan går det med dere i innspurten? Er det noen flere som har fått datoer for igangsetting evt keisersnitt?

Jeg må innrømme at jeg begynner å bli KLAR:) Ny time på sykehuset i morra og da krysser jeg det jeg har for at jeg får en dato å forholde meg til. Jeg har nemlig blitt forespeilet igangsetting 3ganger i forrige uke og når det da ikke blir noe av, så går det på tålmodigheten løs.

Nå har heldigvis temperaturen sunket litt da, så det er mulig å lee seg uten å dåne av varme:D

Ha en fin dag!
Jeg er glad for at dette snart er over! Begynner å bli veldig klar jeg og!

Høres småfrustrende ut å stadig få endringer på når det skal/kan skje! Det er jo litt av en kraftprøve vi skal gjennom så å hele tiden måtte få nye datoer man forbereder seg til er slitsomt. Naturligvis fint at det går så bra med barna at de ikke trenger å komme ut

Jeg skal også på kontroll i morgen. To uker siden sist... Håper inderlig på at det har foregått litt modning og vi drømmer om fødsel senest til helgen. Håper du får en klar dato og at det blir den endelige! Vi forventer vel også å få en dato for igangsetting (uke 38+0 i morgen), men tipper beskjeden blir "ny kontroll om en uke" og at livmorhals er 2-3 cm lang, ned fra 5 cm... Huff, hører jeg syter litt nå :confused: Men det er jo ikke plass til disse barna mer!
 
Jeg er glad for at dette snart er over! Begynner å bli veldig klar jeg og!

Høres småfrustrende ut å stadig få endringer på når det skal/kan skje! Det er jo litt av en kraftprøve vi skal gjennom så å hele tiden måtte få nye datoer man forbereder seg til er slitsomt. Naturligvis fint at det går så bra med barna at de ikke trenger å komme ut

Jeg skal også på kontroll i morgen. To uker siden sist... Håper inderlig på at det har foregått litt modning og vi drømmer om fødsel senest til helgen. Håper du får en klar dato og at det blir den endelige! Vi forventer vel også å få en dato for igangsetting (uke 38+0 i morgen), men tipper beskjeden blir "ny kontroll om en uke" og at livmorhals er 2-3 cm lang, ned fra 5 cm... Huff, hører jeg syter litt nå :confused: Men det er jo ikke plass til disse barna mer!


Da blir det spennende i morra. Vi får gi lyd fra oss etter kontrollene
 
Ja, hvilken overraskelse! Ny kontroll om en uke!

Siden alt går bra med jentene og meg, ønsker overlegen å vente til fødselen starter på egenhånd. Jentene har vokst til ca 2800g og 2700g og følger sine kurver fint. En faktisk overraskelse er at tv2 har snudd seg med hodet ned! Det forklarer en heller ubehagelig kveld i forrige uke... Trodde ikke at tvillinger hadde plass til å snu seg så sent... Og det føltes ihvertfall ikke godt ut for meg :confused:

Både overlegen, min mann og jeg tror de kommer til helgen. Håper det!

Hva med deg, 3to5? Og Reinbue?
 
I går kveld klokka 19.55 og 20.03 kom våre vakre tvillinger til verden i superfart❤️
Jenta var 2550g og gutten var 2645g.
De er friske og ganske så perfekte
Jeg er i babylykkerus og gleder meg til å høre fra alle dere andre når ting begynner å skje.
Lykke til
 
Sniker fra september :) venter eneggede gutter med ks 15 sept.
Gratulerer så masse med to skatter :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Fikk påvist svangerskaps diabetes så begynnte på insulin i dag men utenom det så er det de vanlige gravid " plagene " :) de deler morkake :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Heisann :)
Ligger for tiden på haugesund sykehus:)
Tvillingene Elise og karina kom til verden 24 juli
2556 og 3022 en fin og ukomplisert fødsel.
Desverre fikk eg den mest horrible bivirkning av epudural da de bomma, så jeg har hatt nesten en uke med spinalhodepine og 3 omganger med blood patch. Begynner å bli bedre no.
Men jentene mine er de vakreste på jord og eg overlykkelig:):) Gratulerer til dere andre og:)
 
Heisann :)
Ligger for tiden på haugesund sykehus:)
Tvillingene Elise og karina kom til verden 24 juli
2556 og 3022 en fin og ukomplisert fødsel.
Desverre fikk eg den mest horrible bivirkning av epudural da de bomma, så jeg har hatt nesten en uke med spinalhodepine og 3 omganger med blood patch. Begynner å bli bedre no.
Men jentene mine er de vakreste på jord og eg overlykkelig:):) Gratulerer til dere andre og:)
Gratulerer med jentene! Flott å høre at alt har gått bra med dem og fødselen!
Stakkars deg som hadde så uflaks :eek: Hva går vi ikke igjennom for barna våre...
Kos deg masse med jentene og håper du snart er tilbake i normal form!
 
Fikk påvist svangerskaps diabetes så begynnte på insulin i dag men utenom det så er det de vanlige gravid " plagene " :) de deler morkake :)


Sent from my iPad using BV Forum
Da krysser jeg fingrene for at insulinen gjør jobben! Lykke til med rugingen og at du slipper flere plager :)
 
Ja, hvilken overraskelse! Ny kontroll om en uke!

Siden alt går bra med jentene og meg, ønsker overlegen å vente til fødselen starter på egenhånd. Jentene har vokst til ca 2800g og 2700g og følger sine kurver fint. En faktisk overraskelse er at tv2 har snudd seg med hodet ned! Det forklarer en heller ubehagelig kveld i forrige uke... Trodde ikke at tvillinger hadde plass til å snu seg så sent... Og det føltes ihvertfall ikke godt ut for meg :confused:

Både overlegen, min mann og jeg tror de kommer til helgen. Håper det!

Hva med deg, 3to5? Og Reinbue?


Lykke til på kontroll i dag! :)
 
Lykke til på kontroll i dag! :)
Takk! Jeg kan jo nesten ikke tro at jeg fortsatt går rundt her og er gravid med jentene i dag som er uke 39+0 :eek: Det hadde jeg aldri trodd. Og det er lite som tyder på snarlig fødsel... Har ca 8 kynnere i døgnet og livmorhals var på 2 cm ved sist kontroll...
 
Da fortsetter ventetiden... Alt går bra med jentene så de får lov til å bli i magen enda litt til. Livmorhals er fortsatt 2cm...

Det planlegges ks rundt termin 15/8 hvis de ikke har kommet før. Fødsel settes ikke i gang siden det blir setefødsel så det blir enten spontanfødsel eller planlagt ks.

Jeg får være tålmodig litt lengre...
 
Back
Topp