Tvillingtråd

Jeg er så spent på kontroll til mandag. Er helt bombesikker på at noe er forandra, for jeg kjenner veldig mange små bevegelser langt nede i underlivet, som om tv1 skulle liggi med beina ned, så dette blir spennende!
Her har det også forandra seg litt i magen.. Har hatt veldig mye bevegelse helt nede i bekkenet, men jeg føler det er mer småbevegelser:) hååååper virkelig at det betyr at den ene tvillingene har gravd seg nedi bekkenet med hodet først ;)
Er det flere som har opplevd at tvilling 2 plutselig har vært den som har lagt seg nederst og på en måte da blir tvilling 1? Synes det er forvirrende at det kan skje :p

Hvordan er formen deres ellers? Jeg føler meg skikkelig tung for tida, og har begynt å få vondt i bekkenet dersom jeg går litt for mye el.lignende :oops:
 
Her har det også forandra seg litt i magen.. Har hatt veldig mye bevegelse helt nede i bekkenet, men jeg føler det er mer småbevegelser:) hååååper virkelig at det betyr at den ene tvillingene har gravd seg nedi bekkenet med hodet først ;)
Er det flere som har opplevd at tvilling 2 plutselig har vært den som har lagt seg nederst og på en måte da blir tvilling 1? Synes det er forvirrende at det kan skje :p

Hvordan er formen deres ellers? Jeg føler meg skikkelig tung for tida, og har begynt å få vondt i bekkenet dersom jeg går litt for mye el.lignende :oops:
Formen er ok, men merker tydelig at magen er stor. Ikke tung enda, men det kommer vel... Å gå er også vanskeligere, men spesielt å reise seg fra go'stolen :eek: Merker også at jeg har mindre pust og at jeg ikke har plass til mye mat.

Er 32+2 i dag :) Kanskje 4 uker igjen?
 
Hei.
I dag er jeg 32 uker og det var tid for kontroll. Alt var bra med de små og nå har tv1 lagt seg med hodet ned. Jeg håper hun blir der til det er fødetid. De er henholdsvis ca 1600 og 1700 gram.
Menssmertene jeg har hatt har ikke gjort noe og cervix er like lang og lukket.

Jeg hadde litt sukker i urinen, så det ble tatt blodprøver for å utelukke preklampsi.

Formen min er ganske bra egentlig. Jeg begynner å få vondt i ryggen, vann i kroppen og sover dårlig, men føler liksom ikke at jeg kan klage riktig ennå:)

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere andre etterhvert som dere er på kontroller.
Vi nærmer oss med stormskritt.
Heia oss!
 
Hei.
I dag er jeg 32 uker og det var tid for kontroll. Alt var bra med de små og nå har tv1 lagt seg med hodet ned. Jeg håper hun blir der til det er fødetid. De er henholdsvis ca 1600 og 1700 gram.
Menssmertene jeg har hatt har ikke gjort noe og cervix er like lang og lukket.

Jeg hadde litt sukker i urinen, så det ble tatt blodprøver for å utelukke preklampsi.

Formen min er ganske bra egentlig. Jeg begynner å få vondt i ryggen, vann i kroppen og sover dårlig, men føler liksom ikke at jeg kan klage riktig ennå:)

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere andre etterhvert som dere er på kontroller.
Vi nærmer oss med stormskritt.
Heia oss!
Så flott! Godt å høre at alt er bra! Fint at tv1 har lagt seg godt til rette :)

Det er flott at alle barna holder seg fint inni magene og at de nå er ganske så klare for et liv utenfor magehulene! Helt enig med deg, heia oss!
 
Beklager..langt innlegg, men vær så snill og les likevel:) trenger litt støtte..
Guttene mine hadde det visst veldig travelt, og kom plutselig til verden igår, uke 33+0. Jeg og samboer var akkurat kommet på sykehuset med storesøster, som skulle fjerne polyppene og sette inn dren.. Da kjente jeg meg litt rar, og de smertene jeg fikk (som jeg trodde var en skikkelig urinveisinfeksjon) var på en måte regelmessig og jeg fikk litt tak baki ryggen også. Ringte opp til føden, og de sa jeg kunne komme opp etter at jeg hadde fått fulgt storesøster inn på dagkirurgien. Samboer ble selvsagt igjen hos henne, så jeg gikk rolig opp på føden kl.7.50. Da jeg kom opp, forklarte jeg hvordan smertene opplevdes, og nevnte at jeg hadde mistanke om kraftig urinveisinfeksjon.. Jordmor så på meg, og sa at dette nok heller var premature rier:/ Så ble jeg tatt inn på et undersøkelsesrom, og med en gang jordmor sjekket hvordan jeg lå an i forhold til åpning, kjente hun noen føtter som lå helt i åpninga og jeg hadde 10cm,med bare en liten kant igjen! Etter dette gikk det i rekordfart, lege og gynekologer ble tilkalt og operasjonsstua ble kontaktet og preparert! Vannet gikk da gynekologen sjekket meg, og riene tok seg veldig raskt opp på vei ned på operasjonsstua! Herfra gikk det veldig fort, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte i narkose, for ungene måtte komme raskt ut! Jeg fikk ikke føde normalt pga leiet til tv.1, som altså lå med føttene først i fødekanalen!
Guttene var ute kl.8.38 og 8.40:) tv1 var 2300g og 43cm, og tv2 var 1750g og 41cm:) veldig sterke og velutviklet for å være så tidlig fødte, og begge pustet selv. Ble likevel lagt i kuvøse og har c-pap og blir matet med sonde..

Jeg har enda ikke fått sett dem skikkelig, og ikke fått holde dem.. Og kjenner at det er utrolig sårt og føler at jeg ikke helt har blitt mamma enda:( selv om jeg selvsagt synes de er de nydeligste vesener på jord nå når jeg ligger på barsel og ser på de to bildene jeg har<3..
Blir også så bekymret for om det kommer til å gå bra med de to gullguttene mine <3

Håper dere andre har det fint, og at deres smågull holder seg i magen noen uker til<3
 
Beklager..langt innlegg, men vær så snill og les likevel:) trenger litt støtte..
Guttene mine hadde det visst veldig travelt, og kom plutselig til verden igår, uke 33+0. Jeg og samboer var akkurat kommet på sykehuset med storesøster, som skulle fjerne polyppene og sette inn dren.. Da kjente jeg meg litt rar, og de smertene jeg fikk (som jeg trodde var en skikkelig urinveisinfeksjon) var på en måte regelmessig og jeg fikk litt tak hvordan smertene opplevdes, og nevnte at jeg hadde mistanke om kraftig urinveisinfeksjon.. Jordmor så på meg, og sa at dette nok heller var premature rier:/ Så ble jeg tatt inn på et undersøkelsesrom, og med en gang jordmor sjekket hvordan jeg lå an i forhold til åpning, kjente hun noen føtter som lå helt i åpninga og jeg hadde 10cm,med bare en liten kant igjen! Etter dette gikk det i rekordfart, lege og gynekologer ble tilkalt og operasjonsstua ble kontaktet og preparert! Vannet gikk da gynekologen sjekket meg, og riene tok seg veldig raskt opp på vei ned på operasjonsstua! Herfra gikk det veldig fort, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte i narkose, for ungene måtte komme raskt ut! 1750g og 41cm:) veldig sterke og velutviklet for å være så tidlig fødte, og begge pustet selv. Ble likevel lagt i kuvøse og har c-pap og blir matet med 3
Gratulerer så utrolig masse! Rart å tenke på, vi er akkurat like langt på vei! Dette kommer til å gå så fint så :) mas om å få hilse på guttene dine med en gang du er i form til det :) stor klem



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her har det også forandra seg litt i magen.. Har hatt veldig mye bevegelse helt nede i bekkenet, men jeg føler det er mer småbevegelser:) hååååper virkelig at det betyr at den ene tvillingene har gravd seg nedi bekkenet med hodet først ;)
Er det flere som har opplevd at tvilling 2 plutselig har vært den som har lagt seg nederst og på en måte da blir tvilling 1? Synes det er forvirrende at det kan skje :p

Hvordan er formen deres ellers? Jeg føler meg skikkelig tung for tida, og har begynt å få vondt i bekkenet dersom jeg går litt for mye el.lignende :oops:
Bah...jeg føler meg helt bedriten i formen! Det er skikkelig tungt! Og je sliter med å komme meg rundt i senga, og ut av senga! Glad mannen min har ferie nå, da blir hjemmepliktene delt litt mer på :) Skal dere på noe ferie frem til august?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Beklager..langt innlegg, men vær så snill og les likevel:) trenger litt støtte..
Guttene mine hadde det visst veldig travelt, og kom plutselig til verden igår, uke 33+0. Jeg og samboer var akkurat kommet på sykehuset med storesøster, som skulle fjerne polyppene og sette inn dren.. Da kjente jeg meg litt rar, og de smertene jeg fikk (som jeg trodde var en skikkelig urinveisinfeksjon) var på en måte regelmessig og jeg fikk litt tak baki ryggen også. Ringte opp til føden, og de sa jeg kunne komme opp etter at jeg hadde fått fulgt storesøster inn på dagkirurgien. Samboer ble selvsagt igjen hos henne, så jeg gikk rolig opp på føden kl.7.50. Da jeg kom opp, forklarte jeg hvordan smertene opplevdes, og nevnte at jeg hadde mistanke om kraftig urinveisinfeksjon.. Jordmor så på meg, og sa at dette nok heller var premature rier:/ Så ble jeg tatt inn på et undersøkelsesrom, og med en gang jordmor sjekket hvordan jeg lå an i forhold til åpning, kjente hun noen føtter som lå helt i åpninga og jeg hadde 10cm,med bare en liten kant igjen! Etter dette gikk det i rekordfart, lege og gynekologer ble tilkalt og operasjonsstua ble kontaktet og preparert! Vannet gikk da gynekologen sjekket meg, og riene tok seg veldig raskt opp på vei ned på operasjonsstua! Herfra gikk det veldig fort, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte i narkose, for ungene måtte komme raskt ut! Jeg fikk ikke føde normalt pga leiet til tv.1, som altså lå med føttene først i fødekanalen!
Guttene var ute kl.8.38 og 8.40:) tv1 var 2300g og 43cm, og tv2 var 1750g og 41cm:) veldig sterke og velutviklet for å være så tidlig fødte, og begge pustet selv. Ble likevel lagt i kuvøse og har c-pap og blir matet med sonde..

Jeg har enda ikke fått sett dem skikkelig, og ikke fått holde dem.. Og kjenner at det er utrolig sårt og føler at jeg ikke helt har blitt mamma enda:( selv om jeg selvsagt synes de er de nydeligste vesener på jord nå når jeg ligger på barsel og ser på de to bildene jeg har<3..
Blir også så bekymret for om det kommer til å gå bra med de to gullguttene mine <3

Håper dere andre har det fint, og at deres smågull holder seg i magen noen uker til<3
Gratulerer! :p:pFantastisk at de har hatt det så bra siden de kan puste selv og alt mulig. Førstemann var stor! Bra jobba med god ruging helt frem til uke 33!

Full forståelse for at dette ikke var den fødselen du hadde ønsket, men samtidig utrolig flaks at du allerede var på sykehuset. Kjempe fint at du tok kontakt med føden. Jeg tror vi andre kan lære noe av det. Kan du ikke få snakket litt med noen av jordmødrene for å få bearbeidet denne fødselen litt og hva som nå venter dere som foreldre til premature super skjønne gutter? Ingen av oss har vel forberedt oss til det...

Det er nå du kan være glad for at vi bor et så flott land som Norge hvor guttene dine blir tatt vare på av dyktige og erfarne fagfolk. Klart det hadde vært best om du kunne ha dem sammen med deg, men akkurat nå trenger de litt mer. Det er sikkert ikke lenge det skal være slik. Du skal være mammaen deres lenge og får uendelig med muligheter til å kose og vise omsorg for dem :) Kos deg!

Jeg er litt misunnelig for jeg gleder meg sånn til å treffe jentene våre :)
 
Bah...jeg føler meg helt bedriten i formen! Det er skikkelig tungt! Og je sliter med å komme meg rundt i senga, og ut av senga! Glad mannen min har ferie nå, da blir hjemmepliktene delt litt mer på :) Skal dere på noe ferie frem til august?


Sent from my iPhone using BV Forum
Huff, det er lov å klage! Jeg merker helt klart at jentene tar mye mer plass nå. De er aktive og sparker rundt i underlivet mitt... Ikke akkurat behagelig :( Har mye mindre pust enn før og går veldig sakte. De tyngste ukene er vel foran oss nå!

Vi har ønske om en liten ferie på hytta i juli, men får se hva legene sier og hvor ofte jeg må på kontroll... Vi krysser fingrene :)
 
Beklager..langt innlegg, men vær så snill og les likevel:) trenger litt støtte..
Guttene mine hadde det visst veldig travelt, og kom plutselig til verden igår, uke 33+0. Jeg og samboer var akkurat kommet på sykehuset med storesøster, som skulle fjerne polyppene og sette inn dren.. Da kjente jeg meg litt rar, og de smertene jeg fikk (som jeg trodde var en skikkelig urinveisinfeksjon) var på en måte regelmessig og jeg fikk litt tak baki ryggen også. Ringte opp til føden, og de sa jeg kunne komme opp etter at jeg hadde fått fulgt storesøster inn på dagkirurgien. Samboer ble selvsagt igjen hos henne, så jeg gikk rolig opp på føden kl.7.50. Da jeg kom opp, forklarte jeg hvordan smertene opplevdes, og nevnte at jeg hadde mistanke om kraftig urinveisinfeksjon.. Jordmor så på meg, og sa at dette nok heller var premature rier:/ Så ble jeg tatt inn på et undersøkelsesrom, og med en gang jordmor sjekket hvordan jeg lå an i forhold til åpning, kjente hun noen føtter som lå helt i åpninga og jeg hadde 10cm,med bare en liten kant igjen! Etter dette gikk det i rekordfart, lege og gynekologer ble tilkalt og operasjonsstua ble kontaktet og preparert! Vannet gikk da gynekologen sjekket meg, og riene tok seg veldig raskt opp på vei ned på operasjonsstua! Herfra gikk det veldig fort, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte i narkose, for ungene måtte komme raskt ut! Jeg fikk ikke føde normalt pga leiet til tv.1, som altså lå med føttene først i fødekanalen!
Guttene var ute kl.8.38 og 8.40:) tv1 var 2300g og 43cm, og tv2 var 1750g og 41cm:) veldig sterke og velutviklet for å være så tidlig fødte, og begge pustet selv. Ble likevel lagt i kuvøse og har c-pap og blir matet med sonde..

Jeg har enda ikke fått sett dem skikkelig, og ikke fått holde dem.. Og kjenner at det er utrolig sårt og føler at jeg ikke helt har blitt mamma enda:( selv om jeg selvsagt synes de er de nydeligste vesener på jord nå når jeg ligger på barsel og ser på de to bildene jeg har<3..
Blir også så bekymret for om det kommer til å gå bra med de to gullguttene mine <3

Håper dere andre har det fint, og at deres smågull holder seg i magen noen uker til<3


Gratulerer så mye med guttene:)

Håper alt er bra med dere og at du har kommet deg litt etter den uventede fødselen.
Dette kommer til å gå bra. Legene vet hva de gjør og snart har dere guttene hos dere og kan begynne å nyte tiden.
Håper det går bra med storesøster også. Du snakker om at alt skjer på en gango_O:)
 
Beklager..langt innlegg, men vær så snill og les likevel:) trenger litt støtte..
Guttene mine hadde det visst veldig travelt, og kom plutselig til verden igår, uke 33+0. Jeg og samboer var akkurat kommet på sykehuset med storesøster, som skulle fjerne polyppene og sette inn dren.. Da kjente jeg meg litt rar, og de smertene jeg fikk (som jeg trodde var en skikkelig urinveisinfeksjon) var på en måte regelmessig og jeg fikk litt tak baki ryggen også. Ringte opp til føden, og de sa jeg kunne komme opp etter at jeg hadde fått fulgt storesøster inn på dagkirurgien. Samboer ble selvsagt igjen hos henne, så jeg gikk rolig opp på føden kl.7.50. Da jeg kom opp, forklarte jeg hvordan smertene opplevdes, og nevnte at jeg hadde mistanke om kraftig urinveisinfeksjon.. Jordmor så på meg, og sa at dette nok heller var premature rier:/ Så ble jeg tatt inn på et undersøkelsesrom, og med en gang jordmor sjekket hvordan jeg lå an i forhold til åpning, kjente hun noen føtter som lå helt i åpninga og jeg hadde 10cm,med bare en liten kant igjen! Etter dette gikk det i rekordfart, lege og gynekologer ble tilkalt og operasjonsstua ble kontaktet og preparert! Vannet gikk da gynekologen sjekket meg, og riene tok seg veldig raskt opp på vei ned på operasjonsstua! Herfra gikk det veldig fort, og jeg fikk beskjed om at jeg måtte i narkose, for ungene måtte komme raskt ut! Jeg fikk ikke føde normalt pga leiet til tv.1, som altså lå med føttene først i fødekanalen!
Guttene var ute kl.8.38 og 8.40:) tv1 var 2300g og 43cm, og tv2 var 1750g og 41cm:) veldig sterke og velutviklet for å være så tidlig fødte, og begge pustet selv. Ble likevel lagt i kuvøse og har c-pap og blir matet med sonde..

Jeg har enda ikke fått sett dem skikkelig, og ikke fått holde dem.. Og kjenner at det er utrolig sårt og føler at jeg ikke helt har blitt mamma enda:( selv om jeg selvsagt synes de er de nydeligste vesener på jord nå når jeg ligger på barsel og ser på de to bildene jeg har<3..
Blir også så bekymret for om det kommer til å gå bra med de to gullguttene mine <3

Håper dere andre har det fint, og at deres smågull holder seg i magen noen uker til<3
Gratulerer så mye med gutteme!!:)


Mh
 
Tusen takk for støttende ord! Det går sakte fremover her, men synes guttene mine virker sterke og satser på at de er fightere! <3 <3 ta vare på dere selv ogmagene i innspurten! De har det nok best inni der noen uker til :)
 
Tusen takk for støttende ord! Det går sakte fremover her, men synes guttene mine virker sterke og satser på at de er fightere! <3 <3 ta vare på dere selv ogmagene i innspurten! De har det nok best inni der noen uker til :)
Jeg fødte 20.feb, 9 dager før termin:) men min gutt skulle ut i uke 29+4, heldigvis klarte de å stanse min fødsel da. Og har vært inn og ut på sjekk fra da til fødsel. Alt gikk bra. Håper alt går bra med dere alle de er i trygge hender<3


Mh
 
Tusen takk for støttende ord! Det går sakte fremover her, men synes guttene mine virker sterke og satser på at de er fightere! <3 <3 ta vare på dere selv ogmagene i innspurten! De har det nok best inni der noen uker til :)
Godt å høre! Det kommer nok til å gå bare bra :) Jeg håper du har fått til pumping og at du føler deg bra etter keisersnittet. Håper også at alt går bra med storesøster!
Stor klem :)
 
Gratulerer så masse med guttene
Satser på d snart får de til def:)

Her er jeg 32 uker i dag:) tv1 ligg i hode bog tv2 sete. Og tv1 er så veldig aktiv. .. skal på kontroll på fredag og er supert spent på vekst!!!
Kjenner eg er godt sliten no, og når eg legg meg så kjem kynnere og eg bruke lang tid for å sovne, og så vakner eg av å måtte gå på do:/
Men er ca 4 uker igjen så får me håpe den holder seg inne til dess:)
Men kjenner at eg er utolmodig no:)
 
Magen er helt sinnsykt tung og øm! Nettene er forferdelige! Får vondt av å ligge på sidene, og på ryggen, og på magen :S Haha... ingenting er bra!
 
Hei.

Et par spørsmål:
Jeg har lagt merke til at "alle" nå bruker babynest. Har dere skaffet dette og i tilfelle har dere en som passer til tvillinger?

Drar dere på ferie i år?

Vi kunne tenkt oss et par dager på tur. Det er ca 4 timer unna. Det er et velfungerende sykehus der og jeg har familie på stedet som kan ta seg av storesøster om det mot formodning skulle skje noe akkurat de dagene. Jeg er da 35 uker.

Hadde dere tatt sjansen?

Ha en strålende fin sommerdag allesammen:)
 
Hei.

Et par spørsmål:
Jeg har lagt merke til at "alle" nå bruker babynest. Har dere skaffet dette og i tilfelle har dere en som passer til tvillinger?

Drar dere på ferie i år?

Vi kunne tenkt oss et par dager på tur. Det er ca 4 timer unna. Det er et velfungerende sykehus der og jeg har familie på stedet som kan ta seg av storesøster om det mot formodning skulle skje noe akkurat de dagene. Jeg er da 35 uker.

Hadde dere tatt sjansen?

Ha en strålende fin sommerdag allesammen:)
Jeg har blitt anbefalt babynest av en annen tvillingmor. Hun har et per barn og synes det er praktisk. Ulempen er at de ikke får ligge inntil hverandre. Vi har ikke best oss for å kjøpe en som har plass til to, eller finne en litt mindre variant med en til hver.

Jeg skal på ul på sykehuset 1/7 (uke 34+1) og vi venter på informasjon om hvordan barna og livmor har det og hvor ofte vi skal på kontroll. Vi kommer til å spørre legen også om deres anbefaling. Har lyst på tur til hytta ca 2 timer unna, men vil da være nesten 35 uker på vei

Vanskelig å si hva jeg ville anbefale deg. Hvordan ligger barna, hvordan er det med livmorhals? Hvor erfarne er sykehuset på tvillingfødsler? Det er jo helt vanlig å føde i uke 35 selvom man gjerne vil ha dem dere inne et par uker til... Det høres ut som at du har fint støtte med barnevakt og alt. Er jo veldig fristende å få en liten ferie med eldste barnet før tvillingene kommer :)
 
Mine tvillinger blei målte i går 32 +3 vege over 2 kg begge to:)
Så Ikkje løye det er tungt.
Jeg har kjøpt dobbelt nest til mine:)")
Her er årets ferie hotell weekend no og så å være hjemme resten:)
 
Back
Topp