TUL bilder og opplevelser

Ultralyd nr 2 i går pga litt mørk 20211022_120907.jpg blødning. Alt bra, lille mums er 10+6 i dag :Heartred
 
Av dere som har fått hint/vite kjønn: har dere vært til JM eller gynekolog? Skal til gynekolog på 12+6 men ser for meg at de ikke vil si noe, mens at enkelte JM er mer åpne for å si hva de tror det kan være :) aner såklart ikke, men er såå nysjerrig! :dummy::dummy1:
Gynekolog var jeg hos I går 12+2 og hun mente det var ei jente uten å si 100% sikkert :)
 
Av dere som har fått hint/vite kjønn: har dere vært til JM eller gynekolog? Skal til gynekolog på 12+6 men ser for meg at de ikke vil si noe, mens at enkelte JM er mer åpne for å si hva de tror det kan være :) aner såklart ikke, men er såå nysjerrig! :dummy::dummy1:

Sist gang jeg gikk gravid var vi på ultralyd i uke 13/14 hos en gynekolog og fikk vite kjønnet :)
 
Var på ultralyd i dag hos en som jobber med fosterdiagnostikk på Rikshospitalet. Han gikk gjennom organer og anatomi og sa at alt så perfekt ut. Han målte fosteret til å være 11+0, akkurat det jeg er i følge første ultralyd også. Det som var litt rart var at han sa terminen var 14.mai, mens det etter mine beregninger blir 17.mai hvis jeg er 11+0 i dag. Hun som tok forrige ul sa også at terminen er 17.mai.

sånn det ser for meg regner han jeg var hos i dag fullgått som 40+0, mens hun andre (og alle andre jeg har hørt) regner 40+3.

Gøy å se hvor mye som har skjedd fra 8+4 til 11+0. Bitteliten hoppet, sprellet og snurret rundt, og så nå ut som en liten baby, ikke bare en liten bamsemums lenger :) 4,1 cm fra hodet til rompa
 
Var på ultralyd i dag hos en som jobber med fosterdiagnostikk på Rikshospitalet. Han gikk gjennom organer og anatomi og sa at alt så perfekt ut. Han målte fosteret til å være 11+0, akkurat det jeg er i følge første ultralyd også. Det som var litt rart var at han sa terminen var 14.mai, mens det etter mine beregninger blir 17.mai hvis jeg er 11+0 i dag. Hun som tok forrige ul sa også at terminen er 17.mai.

sånn det ser for meg regner han jeg var hos i dag fullgått som 40+0, mens hun andre (og alle andre jeg har hørt) regner 40+3.

Gøy å se hvor mye som har skjedd fra 8+4 til 11+0. Bitteliten hoppet, sprellet og snurret rundt, og så nå ut som en liten baby, ikke bare en liten bamsemums lenger :) 4,1 cm fra hodet til rompa
Brukte han et sånn terminhjul? Min erfaring er at de ofte kan være litt ødelagt, og dermed peker på litt feil dato. Har selv testet meg selv på terminhjulet og fått både 6, 7 og 8. mai, mens korrekt er 8. mai:) men det bør jo en gynekolog vite, så han bør jo dobbeltsjekke elektronisk:angelic:. Men endelig får man jo først ved OUL, så ville ikke brydd meg så mye om det. Må være så fint å vite at alt er i skjønneste orden!
 
Brukte han et sånn terminhjul? Min erfaring er at de ofte kan være litt ødelagt, og dermed peker på litt feil dato. Har selv testet meg selv på terminhjulet og fått både 6, 7 og 8. mai, mens korrekt er 8. mai:) men det bør jo en gynekolog vite, så han bør jo dobbeltsjekke elektronisk:angelic:. Men endelig får man jo først ved OUL, så ville ikke brydd meg så mye om det. Må være så fint å vite at alt er i skjønneste orden!

Nei, det var det som kom opp så skjermen hans, når han målte lengden. Han sa at dette var beste tidspunkt å sette termin, for nå er feilmarginen +/- 3 dager, mens det rundt den tiden vi har ordinær ultralyd i Norge er større feilmargin (+/- 10 dager). Så jeg fikk med masse tall jeg skulle vise frem på OUL hvis de prøvde seg på å flytte termindatoen noen særlig. :)
 
Nei, det var det som kom opp så skjermen hans, når han målte lengden. Han sa at dette var beste tidspunkt å sette termin, for nå er feilmarginen +/- 3 dager, mens det rundt den tiden vi har ordinær ultralyd i Norge er større feilmargin (+/- 10 dager). Så jeg fikk med masse tall jeg skulle vise frem på OUL hvis de prøvde seg på å flytte termindatoen noen særlig. :)
Utenlandsk lege / program?
Ganske mange land bruker 40 +0 som fullgått. Norge har 40 +3 da.
 
Hadde tidlig ultralyd på onsdag og det var en fantastisk opplevelse. Hun vi var hos, var så nøye og flink. Hun brukte veldig lang tid og gikk igjennom alle deler av fosteret og sjekket alt veldig nøye. Og hun var opptatt av at vi skulle skjønne hva vi så og forklarte veldig bra underveis. I tillegg tok hun mange bilder underveis. Og hun hadde veldig bra kvalitet på utstyret virket det som, for det ble veldig bra bilder/var lett å se ting tydelig. Var så fint å kunne få se fosteret og at det lignet på et lite minimenneske! Var på en ultralyd i uke 8/9, pga en blødning, men den gikk veldig fort og jeg skjønte ikke helt hva jeg så, så var ekstra fint å få denne gode opplevelsen nå. Kjenner at jeg gleder meg for første gang siden jeg ble gravid, for alt så bra ut og nå er jeg over 12 uker. Har ikke turt å glede meg tidligere, da jeg var veldig redd for å miste pga blødningen(har opplevd å miste en gang tidligere), så jeg er så glad for at denne gangen var det en uskyldig blødning.
 
Nei, det var det som kom opp så skjermen hans, når han målte lengden. Han sa at dette var beste tidspunkt å sette termin, for nå er feilmarginen +/- 3 dager, mens det rundt den tiden vi har ordinær ultralyd i Norge er større feilmargin (+/- 10 dager). Så jeg fikk med masse tall jeg skulle vise frem på OUL hvis de prøvde seg på å flytte termindatoen noen særlig. :)
Oi så rart. I Norge brukes vel hhv 40+3, og noen sykehus 40+2. Du får bare se hva som blir endelig på OUL tror jeg, selv om han mente det var mindre nøyaktig er det jo den som skal fastslå faktisk termin:)
 
Alt fint i dag på TUL 12+6:Heartred skikkelig sprellende baby, med verdens søteste nese, bankende hjerte, og vokser nøyaktig som den skal, helt perfekt med andre ord:love7. Fikk ikke vite noe om kjønn, gynekologen bare lo :laughing002 men det var jo som forventet, så det går helt fint! Nå blir OUL neste:happy093
Legger bilde inne på tråden min på skjult for de som ønsker å se:)
 
Var veldig spent på ultralyd i dag 11+4. sist ultralyd var 6+4, men målte til 6+2 da, alt så jo bra ut da også, men målte bare 3,2mm så jeg var en smule nervøs siden det var mindre enn «alle appene» sa knøttet skulle være. Denne gangen målte vi 11+4, nøyaktig samme som EL beregning. Var ikke store avviket sist da, men blir jo litt nervøs, men alt så perfekt ut denne gangen. Nakkefoldsn var fin, og anatomi så bra ut så puster lettet ut og gleder meg til OUL i desember :Heartred
 
Jeg var på ultralyd idag og er 13+3. Alt stod bra til heldigvis. Skikkelig flink lege som gikk igjennom alt nøye, og kunne også si med 90% sikkerhet at det blir jente :joyful:
 

Vedlegg

  • download.jpeg
    download.jpeg
    79 KB · Visninger: 109
Jeg var også på TUL i dag, og alt så fint ut. :Heartred Alle organer var der de skulle være, så nå venter jeg bare på svar på NIPT. Jordmor mente jeg var noen dager lenger på vei enn opprinnelig termin, men får høre det mer nøyaktig på OUL.
Ungen sprellet og viftet med armene, så den så frisk og rask ut. :joyful:
 

Vedlegg

  • 33B67636-7591-40CC-8345-FA13349FFEF5.jpeg
    33B67636-7591-40CC-8345-FA13349FFEF5.jpeg
    23,2 KB · Visninger: 92
Ul i går, 13+1. Frisk og fin baby som sprellet og spratt:D Det var vanskelig å få noen skikkelig gode bilder, for den lille lå og vred seg hele tiden, men fikk iallefall noen bilder pluss en video :)
 
Tok ultralyd på meg selv med en kollega i dag. Lille var like sprelsk som sist, og hadde hikke! Så søt:love7
 
Ul i dag - 15uker på vei :) lille lå og moste seg godt inn i morkaken, så vanskelig å så gode bilder, men alt ser fortsatt bra ut ❤️ I dag er jeg over milepælen på når jeg måtte ta abort forrige svangerskap i april, så nå håper jeg at jeg kan slappe litt mer av fremover…
 

Vedlegg

  • 3DBA2BBD-B05A-4793-AC11-F82A239E32B9.jpeg
    3DBA2BBD-B05A-4793-AC11-F82A239E32B9.jpeg
    87,1 KB · Visninger: 83
Ul i dag - 15uker på vei :) lille lå og moste seg godt inn i morkaken, så vanskelig å så gode bilder, men alt ser fortsatt bra ut ❤️ I dag er jeg over milepælen på når jeg måtte ta abort forrige svangerskap i april, så nå håper jeg at jeg kan slappe litt mer av fremover…
Så fint å høre at alt ser bra ut :) Godt milepæle å være over :hello2Fortsetter du med flere ultralyder fremover utover OUL?
 
Så fint å høre at alt ser bra ut :) Godt milepæle å være over :hello2Fortsetter du med flere ultralyder fremover utover OUL?
Ja, om det ikke nødvendigvis blir hver uke, så blir det nok ett par til før OUL som er om 4 uker :) det er noe med det å se at babyen har det bra, og ikke bare gå rundt å tro at alt er bra :)
 
Ja, om det ikke nødvendigvis blir hver uke, så blir det nok ett par til før OUL som er om 4 uker :) det er noe med det å se at babyen har det bra, og ikke bare gå rundt å tro at alt er bra :)
Skjønner deg godt! Så fint du får muligheten med regelmessig sjekk! Skulle gjerne ha flere innblikk i livmora jeg også :p
 
Endelig fikk jeg bekreftet at det fortsatt ser bra ut med det lille vesenet som vokser inni meg. Hun trodde det var en gutt og jeg ble målt til 13+2. Etter dato for innsett skal jeg være 12+5 men hun som gjorde undersøkelsen mente det var vanlig for babyer laget på ivf-måten at de vokser litt raskere i starten. Jeg er så letta og glad:Heartred tok nipt-test også og må vente et par uker på de resultatene men foreløpig koser jeg meg med dagens store milepæl:happy:
 

Vedlegg

  • 7029AEC0-7D88-4336-B49A-5985198C9AE7.jpeg
    7029AEC0-7D88-4336-B49A-5985198C9AE7.jpeg
    810,5 KB · Visninger: 64
Back
Topp