TUL bilder og opplevelser

Uventa nummer 3

Bli kjent med forumet
Gøy om folk legger ut bilde og forteller litt om TUL opplevelsen, er vel fler som er i gang?

Må leve gjennom deres opplevelser noen uker til ❤️
 
Bamsemums på 15mm, 7+6 i dag, målt til 8+3 ish ❤️
 

Vedlegg

  • 8AE1B4F7-A3CB-4B1A-9F57-B01D9B0E3DF9.jpeg
    8AE1B4F7-A3CB-4B1A-9F57-B01D9B0E3DF9.jpeg
    70,8 KB · Visninger: 187
Så herlig :) da målte du litt lengre på vei enn sist gang?
Sist onsdag var lille ca 7mm, og rundt 6+5-7+0 utifra målingene, når menstermin var rundt 7+0, så litt lengre på vei denne gang. Denne gangen så det jo ut som en bamsemums og ikke bare en prikk :) så de dagene i forskjell utgjør vanvittig mye på utviklingen :)
 
Sist onsdag var lille ca 7mm, og rundt 6+5-7+0 utifra målingene, når menstermin var rundt 7+0, så litt lengre på vei denne gang. Denne gangen så det jo ut som en bamsemums og ikke bare en prikk :) så de dagene i forskjell utgjør vanvittig mye på utviklingen :)
Det er litt fint å høre at det kan variere såpass i måling fra hang til gang da trenger man ikke bli livredd om man blir «satt tilbake» noen dager
 
Min lille var 7mm når jeg var 7+0 :) så håper du får en fin opplevelse og ser hjertet slå :)
Oi vokst så mange millimeter på under en uke da?? Så fasinerende egentlig ❤️ Jaa krysser alt jeg har.. ❤️
 
Det er litt fint å høre at det kan variere såpass i måling fra hang til gang da trenger man ikke bli livredd om man blir «satt tilbake» noen dager
Jeg ble jo satt tilbake en hel uke på ul når jeg trodde jeg var 6 uker. Veldig spent på om det er riktig eller feil, for jeg vet når eggløsning var. Men tiden vil vise ;)
 
Det er litt fint å høre at det kan variere såpass i måling fra hang til gang da trenger man ikke bli livredd om man blir «satt tilbake» noen dager
Jeg ble jo satt tilbake en hel uke på ul når jeg trodde jeg var 6 uker. Veldig spent på om det er riktig eller feil, for jeg vet når eggløsning var. Men tiden vil vise ;)


Er man for tidlig på Ul, så er det vanskelig å måle korrekt siden babyen er så vanvittig liten. Og en mm eller en halv er ikke bare bare å måle :) så fort gjort at man blir satt tilbake!
For min del er min største frykt å bli satt tilbake (men det var senere i svangerskapet) pga kromosomavvik, men det gjelder ikke så tidlig i svangerskapet :) veldig normalt at man blir satt tilbake en del men blir satt fram igjen ved neste UL :)
 
Er man for tidlig på Ul, så er det vanskelig å måle korrekt siden babyen er så vanvittig liten. Og en mm eller en halv er ikke bare bare å måle :) så fort gjort at man blir satt tilbake!
For min del er min største frykt å bli satt tilbake (men det var senere i svangerskapet) pga kromosomavvik, men det gjelder ikke så tidlig i svangerskapet :) veldig normalt at man blir satt tilbake en del men blir satt fram igjen ved neste UL :)
Ja ikke sant. Jeg var jo så tidlig at han fikk ikke målt selve embryoet, men han målte størrelsen på sekken liksom .
 
Hcg mandag forrige uke var 600 og noe, nå mandag var den på 10 000 og noe. Så stigning ser veldig bra ut:D legen trodde utifra hcg at jeg er 7uker på vei, men var 6+0 da den siste ble tatt i går. UL på mandag:) men tror nok terminen jeg har stemmer ganske bra, +/- 2-3 dager, men ikke noe mer enn det:p opplever at de alltid flytter termin, men to av barna mine er født på menstermin:p den siste hadde jeg ikke noe mens termin, siden jeg ikke hadde fått mens etter fødsel, så der aner vi ikke, men hun ble født for tidlig og var ganske liten:)
 
Var på TUL da jeg var 4+3, da var det for tidlig til å kunne se så mye mer enn en liten prikk og sekken. Men i dag fikk vi sett hjertet slå, og den lille prikken var blitt 2,5mm. Er 6+3 i dag. Legen var meget fornøyd:)
 
Akkurat overstått TUL! Er 7+1 i følge EL, men ble målt til 6+5, som passer med menstermin. Fosteret var 9 mm og det var god hjerteaktivitet. Enn så lenge er alt i orden, men jeg må nok bestille meg en privat ul om ikke så lenge.
 
Akkurat overstått TUL! Er 7+1 i følge EL, men ble målt til 6+5, som passer med menstermin. Fosteret var 9 mm og det var god hjerteaktivitet. Enn så lenge er alt i orden, men jeg må nok bestille meg en privat ul om ikke så lenge.
Så bra alt var bra❤️❤️ Var du på sykehuset? Fikk du bilde?
 
Så bra alt var bra❤️❤️ Var du på sykehuset? Fikk du bilde?
Var på sykehuset, men fikk ingen bilder :( Spurte ikke etter det heller, da. De kunne ikke høre hjerteslag med det ul-apparatet de hadde. Litt merkelig at gynekologisk avdeling ikke har bedre utstyr. Så heldigvis veldig tydelig at hjertet blinket ♥️ Jeg ble jo satt tilbake 3 dager, men i følge appene mine, er fosteret 9 mm først når man er 7+0.
 
Var på sykehuset, men fikk ingen bilder :( Spurte ikke etter det heller, da. De kunne ikke høre hjerteslag med det ul-apparatet de hadde. Litt merkelig at gynekologisk avdeling ikke har bedre utstyr. Så heldigvis veldig tydelig at hjertet blinket ♥️ Jeg ble jo satt tilbake 3 dager, men i følge appene mine, er fosteret 9 mm først når man er 7+0.
Ååh, ikke sikkert jeg heller får da :( vil ha bilde, sånn at mannen kan se også. Skal definitivt spørre :p gynekologisk jeg også skal på.. skulle jo trodd at de hadde bra utstyr :wideyed: men godt du fikk se det iallefall ❤️
Jeg får heldigvis komme tilbake til ultralydklinikken gratis når jeg ønsker det, siden når jeg var forrige gang var jeg for tidlig. Så får jeg ikke bilde idag, så drar jeg til han i morgen. Han har helt tipp topp utstyr ❤️
 
Dere som har vært på sykehuset, det er bare å spørre om å få bilde så får dere det. Har vært med på en god del TUL i andre sammenhenger og på mitt sykehus er hvertfall praksisen sånn :happy: det tar legen 1 sekund å fikse
 
Back
Topp