TUL bilder og opplevelser

Jeg har veldig dårlig erfaring med gynekologer og ultralyd. Ville heller gått privat og fått en skikkelig kontroll, fordi de tar seg både tid og forklarer hva de ser osv. (hvertfall hun jeg går til i stavanger)

men bra du fikk sett lille ❤️

Jeg var hos Stavanger Gynekologene, hvilken privat gikk du til? Vurderer å bestille privat hos Meretes Ultra.
 
Opplevde litt det samme. Altså, legen som tok ul var veldig hyggelig og prøvde å betrygge meg så godt som mulig. Jeg spurte om jeg fikk høre hjerteslag eller fikk vite hvor mange slag i minuttet, men det kunne de ikke måle med apperatet sitt. Merkelig at et av landets største sykehus ikke har like bra UL-utstyr som private:confused:

Jeg fikk beskjed om å bestille privat ul hvis jeg var mer bekymret. Fikk jo se et foster på riktig størrelse og høy hjerteaktivitet, så alt så tilsynelatende bra ut der og da.

Jeg har bestilt privat ul til uke 9, og kommer nok til å ta enda en rundt uke 12.

Så bra alt så fint ut hos deg og. Synd at vi skal oppleve sånne dårlige situasjoner :shifty:
Vurderer å bestille privat ultralyd i uke 11 slik at jeg har et fint bilde av babyen for å dele til familie i uke 12. Men frister å bestille en tidlig ultralyd før det og....kanskje uke 9 som deg :angelic: syns det blir altfor lenge å vente 5 uker til neste gang(hvis det er slik at det er dårlige nyheter). Vet at jeg burde holde meg positiv, men er så vanskelig etter å ha gått gjennom MA :(
 
Så bra alt så fint ut hos deg og. Synd at vi skal oppleve sånne dårlige situasjoner :shifty:
Vurderer å bestille privat ultralyd i uke 11 slik at jeg har et fint bilde av babyen for å dele til familie i uke 12. Men frister å bestille en tidlig ultralyd før det og....kanskje uke 9 som deg :angelic: syns det blir altfor lenge å vente 5 uker til neste gang(hvis det er slik at det er dårlige nyheter). Vet at jeg burde holde meg positiv, men er så vanskelig etter å ha gått gjennom MA :(
Her blir det bare to uker mellom UL'ene. Synes disse to ukene har gått ekstremt sakte, så sakte at jeg vurderte enda en ul i uke 8:joyful: Hadde også en MA sist, og jeg er helt med deg på at det er vanskelig å være positiv. Jeg har litt lyst å glede meg over at jeg kanskje skal få et barn til nå, men tør ikke glede meg for mye, for da blir fallhøyden så alt for stor:sorry: Jeg skal ha ny ul på torsdag, og hvis alt er bra da, kan jeg begynne å glede meg litte granne.
 
Så bra alt så fint ut hos deg og. Synd at vi skal oppleve sånne dårlige situasjoner :shifty:
Vurderer å bestille privat ultralyd i uke 11 slik at jeg har et fint bilde av babyen for å dele til familie i uke 12. Men frister å bestille en tidlig ultralyd før det og....kanskje uke 9 som deg :angelic: syns det blir altfor lenge å vente 5 uker til neste gang(hvis det er slik at det er dårlige nyheter). Vet at jeg burde holde meg positiv, men er så vanskelig etter å ha gått gjennom MA :(
Jeg ville hatt en UL i hvert fall etter uke 12 (da er anatomien ca ferdig og man kan oppdage avvik osv) så kan du evt ha en i uke 9 også? :)
 
Jeg ville hatt en UL i hvert fall etter uke 12 (da er anatomien ca ferdig og man kan oppdage avvik osv) så kan du evt ha en i uke 9 også? :)

Ja! Jeg er sååå enig :happy: det blir akkurat bra ventetid mellom ultralydene slik at jeg slipper å engste meg sånn. Skal bestille hos Meretes Ultra nå med engang :thumleft
 
Ja! Jeg er sååå enig :happy: det blir akkurat bra ventetid mellom ultralydene slik at jeg slipper å engste meg sånn. Skal bestille hos Meretes Ultra nå med engang :thumleft
Du kommer ikke til å angre :D
 
6DE9AE76-433E-45E8-807C-82098ED3D7C9.jpeg Fra første ultralyd fredag. Da var jeg 6+6. Ikke så mye å se på bildet men jeg så hjertet dunke og gynekolog forsikret meg om at alt var som det skulle.
 
Lille bamsemums er ikke lenger en liten bamsemums, men nå ligner hen på en liten baby :rolleyes: 10uker i dag :love7
 

Vedlegg

  • 8AB932C4-5CC0-409D-BFD3-BDB4B460FC37.jpeg
    8AB932C4-5CC0-409D-BFD3-BDB4B460FC37.jpeg
    47,2 KB · Visninger: 128
  • DF7B44CE-7279-4E6C-9836-C62B1FB17363.jpeg
    DF7B44CE-7279-4E6C-9836-C62B1FB17363.jpeg
    76,2 KB · Visninger: 130
Gikk veldig fint på TUL i dag, satt fire dager fram, så 8+6:Heartred armer og bein, fin navlesnor, 170 slag/minutt i hjertefrekvens. Såå gøy å se den bevege seg!!
 
Etter to uker med nervøsitet, var dagen for ny ul endelig kommet. Fikk utvendig UL, og jordmor fant den lille med én gang ♥️ Det var mye liv og sprelling, og hjertet banket som bare det. Ble satt frem 1 dag, til 9+2
 

Vedlegg

  • uke9.jpeg
    uke9.jpeg
    99,8 KB · Visninger: 97
Jeg var hos Stavanger Gynekologene, hvilken privat gikk du til? Vurderer å bestille privat hos Meretes Ultra.

Sniker fra mars. Jeg opplevde det samme hos gjessing (kjapt, lite info osv). Bestilte hos Meretes ultra og kjempefornøyd. Sååå flink og forklarte masse.
 
Noen som har hatt utvendig ul 7+0?

Her var det utvendig i dag, fant fosteret lett, og så hjertet osv, men ble målt til 6 mm, og 6+3 mente jordmor. Men tenker kanskje at målene er mer unøyaktig ved ul utvendig?
 
Noen som har hatt utvendig ul 7+0?

Her var det utvendig i dag, fant fosteret lett, og så hjertet osv, men ble målt til 6 mm, og 6+3 mente jordmor. Men tenker kanskje at målene er mer unøyaktig ved ul utvendig?

Jeg hadde akkurat samme opplevelse som deg. Var på utvendig ul 7+0, og ble målt til 6+3. Tipper det er litt unøyaktighet, men egget kan jo også ha festet seg senere enn vanlig.

Planlegger en ul rundt uke 12 igjen, så blir spennende å se hva vi ser da :)
 
Jeg hadde akkurat samme opplevelse som deg. Var på utvendig ul 7+0, og ble målt til 6+3. Tipper det er litt unøyaktighet, men egget kan jo også ha festet seg senere enn vanlig.

Planlegger en ul rundt uke 12 igjen, så blir spennende å se hva vi ser da :)

Ja er nok litt unøyaktig da, håper jeg. Ho sa at alt så fint ut, og var ikke bekymret heldigvis.

Jeg har ny ul i uke 13, så det blir veldig spennende. Men så lenge til :rolleyes:
 
Sniker fra mars. Jeg opplevde det samme hos gjessing (kjapt, lite info osv). Bestilte hos Meretes ultra og kjempefornøyd. Sååå flink og forklarte masse.
Gjessing kan ta seg en stor bolle! Er så sint på han! Lang historie kort, han målte meg ikke når jeg var hos han i uke 7+0 og 10+1, han bare fant fosteret, tok ett bilde og hørte hjertelyden og sa alt var fint. Hadde han målt meg skikkelig, ville vi kunne sitt at fosteret hadde vekstavvik fra tidlig av, noe som kunne gjort at jeg kunne blitt henvist til SUS for mulig kromosomavvik.. aldri mer han!

Merete’s Ultra er best ❤️
 
Jeg hadde akkurat samme opplevelse som deg. Var på utvendig ul 7+0, og ble målt til 6+3. Tipper det er litt unøyaktighet, men egget kan jo også ha festet seg senere enn vanlig.

Planlegger en ul rundt uke 12 igjen, så blir spennende å se hva vi ser da :)
Jeg ble målt til rundt 7mm når jeg var i uke 7+0, som tilsvarte ca 6+5 ish (spørs hvilken tabell di følger) men når jeg var tilbake 7+6 så var lille 15mm og jeg ble satt frem til 8+0 ish :) så vanskelig å måle skikkelig når de er så små, og beregningene blir mer riktige fra uke 8+0 av og ikke før :)
 
Gjessing kan ta seg en stor bolle! Er så sint på han! Lang historie kort, han målte meg ikke når jeg var hos han i uke 7+0 og 10+1, han bare fant fosteret, tok ett bilde og hørte hjertelyden og sa alt var fint. Hadde han målt meg skikkelig, ville vi kunne sitt at fosteret hadde vekstavvik fra tidlig av, noe som kunne gjort at jeg kunne blitt henvist til SUS for mulig kromosomavvik.. aldri mer han!

Merete’s Ultra er best ❤️

Uff for en fæl erfaring :( Merete er super ja!! ❤️❤️
 
Back
Topp