Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor langt på vei her?Lille eskimoen min.
Alt så riktig ut ifølge gynekologen - hjertefrekvens, størrelse ift antall uker, plommesekk på vei bort, begynnende morkake.
Selv om det ser ut som en bitteliten kylling
![]()
åååh BamsemumsBamsemums på 15mm, 7+6 i dag, målt til 8+3 ish![]()
7+5Hvor langt på vei her?![]()
Lille bamsemums har blitt 8+5 og begynt å bevege seg![]()
Vis vedlegget 366426
alt så bra til på UL, terminen er den samme. Og lillereka er i livmor. dårlig bilde da hun ikke har så bra utstyr her (privat gynekolog, ikke spesialisert inne fosterdiagnostikk)
Fikk ultralyd for et par dager siden fordi jeg havnet på sykehus og måtte operere. Så legene ville bekrefte svangerskapet for å velge riktig bedøvelse. Var 5+2, så har veldig tidlig, men vi så at det var noe i livmoren og det var mulig å se hjerteaktivitet. Så kult å få se hjertet en dag etterr eller samme dag som det begynte å slå! Så legen mente at alt stemte godt med at jeg har rundt 5+2. Var veldig raskt fordi jeg var i store smerter, men jeg fikk i alle fall se lille knøttene i magen!
Nå håper jeg at operasjonen ikke ble for stor påkjenning for lille.alt ble selvfølgelig tilpasset at jeg var gravid, men det er fortsatt en liten risiko...
Hadde allerede booket TUL om en og en halv uke, så da får jeg se om alt fortsatt står bra til med lille og får sett noe mer enn en bitteliten klomp![]()
Så godt med et lite hjerte og at alt ser ut til å være riktig. Lykke til med operasjonenFikk ultralyd for et par dager siden fordi jeg havnet på sykehus og måtte operere. Så legene ville bekrefte svangerskapet for å velge riktig bedøvelse. Var 5+2, så har veldig tidlig, men vi så at det var noe i livmoren og det var mulig å se hjerteaktivitet. Så kult å få se hjertet en dag etterr eller samme dag som det begynte å slå! Så legen mente at alt stemte godt med at jeg har rundt 5+2. Var veldig raskt fordi jeg var i store smerter, men jeg fikk i alle fall se lille knøtten i magen!
Nå håper jeg at operasjonen ikke ble for stor påkjenning for lille.alt ble selvfølgelig tilpasset at jeg var gravid, men det er fortsatt en liten risiko...
Hadde allerede booket TUL om en og en halv uke, så da får jeg se om alt fortsatt står bra til med lille og får sett noe mer enn en bitteliten klomp![]()
Var på TUL i dag pga bekymring etter MA(juni) sist svangerskap. Var henvist til gynekolog. Fikk se lille med bankende hjerte, målt 4 mm og ca 6,5 uker (jeg har beregnet ca 6+3). Hun sa alt så fint ut. Jeg turde nesten ikke se for det var så traumatisk sist.
Jeg er veldig lettet nå, men opplevde at gynekologen hadde ikke noe mer å si. Tilbydde ikke flere ul(?) Ga meg ikke bilde. Fikk ikke høre hjerteteller vite hjerteslag/pr min
Jeg hadde puls på 100 for var så redd og lettet etterpå. Mildt sagt blandede følelser og klarte ikke utrykke meg. Så dro derfra, ikke helt fornøyd med opplevelsen
Må sikkert bestille meg en privat TUL i uke 10-12 for klarer ikke vente til uke 18. Er så redd for at neste gang ser jeg ikke lenger et bankende hjerte![]()
Jeg har veldig dårlig erfaring med gynekologer og ultralyd. Ville heller gått privat og fått en skikkelig kontroll, fordi de tar seg både tid og forklarer hva de ser osv. (hvertfall hun jeg går til i stavanger)Var på TUL i dag pga bekymring etter MA(juni) sist svangerskap. Var henvist til gynekolog. Fikk se lille med bankende hjerte, målt 4 mm og ca 6,5 uker (jeg har beregnet ca 6+3). Hun sa alt så fint ut. Jeg turde nesten ikke se for det var så traumatisk sist.
Jeg er veldig lettet nå, men opplevde at gynekologen hadde ikke noe mer å si. Tilbydde ikke flere ul(?) Ga meg ikke bilde. Fikk ikke høre hjerteteller vite hjerteslag/pr min
Jeg hadde puls på 100 for var så redd og lettet etterpå. Mildt sagt blandede følelser og klarte ikke utrykke meg. Så dro derfra, ikke helt fornøyd med opplevelsen
Må sikkert bestille meg en privat TUL i uke 10-12 for klarer ikke vente til uke 18. Er så redd for at neste gang ser jeg ikke lenger et bankende hjerte![]()
Så fint det var et bankende hjerte og bra størrelse på mini.Var på TUL i dag pga bekymring etter MA(juni) sist svangerskap. Var henvist til gynekolog. Fikk se lille med bankende hjerte, målt 4 mm og ca 6,5 uker (jeg har beregnet ca 6+3). Hun sa alt så fint ut. Jeg turde nesten ikke se for det var så traumatisk sist.
Opplevde litt det samme. Altså, legen som tok ul var veldig hyggelig og prøvde å betrygge meg så godt som mulig. Jeg spurte om jeg fikk høre hjerteslag eller fikk vite hvor mange slag i minuttet, men det kunne de ikke måle med apperatet sitt. Merkelig at et av landets største sykehus ikke har like bra UL-utstyr som privateVar på TUL i dag pga bekymring etter MA(juni) sist svangerskap. Var henvist til gynekolog. Fikk se lille med bankende hjerte, målt 4 mm og ca 6,5 uker (jeg har beregnet ca 6+3). Hun sa alt så fint ut. Jeg turde nesten ikke se for det var så traumatisk sist.