Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gynekolog var jeg hos I går 12+2 og hun mente det var ei jente uten å si 100% sikkertAv dere som har fått hint/vite kjønn: har dere vært til JM eller gynekolog? Skal til gynekolog på 12+6 men ser for meg at de ikke vil si noe, mens at enkelte JM er mer åpne for å si hva de tror det kan væreaner såklart ikke, men er såå nysjerrig!
![]()
Av dere som har fått hint/vite kjønn: har dere vært til JM eller gynekolog? Skal til gynekolog på 12+6 men ser for meg at de ikke vil si noe, mens at enkelte JM er mer åpne for å si hva de tror det kan væreaner såklart ikke, men er såå nysjerrig!
![]()
Brukte han et sånn terminhjul? Min erfaring er at de ofte kan være litt ødelagt, og dermed peker på litt feil dato. Har selv testet meg selv på terminhjulet og fått både 6, 7 og 8. mai, mens korrekt er 8. maiVar på ultralyd i dag hos en som jobber med fosterdiagnostikk på Rikshospitalet. Han gikk gjennom organer og anatomi og sa at alt så perfekt ut. Han målte fosteret til å være 11+0, akkurat det jeg er i følge første ultralyd også. Det som var litt rart var at han sa terminen var 14.mai, mens det etter mine beregninger blir 17.mai hvis jeg er 11+0 i dag. Hun som tok forrige ul sa også at terminen er 17.mai.
sånn det ser for meg regner han jeg var hos i dag fullgått som 40+0, mens hun andre (og alle andre jeg har hørt) regner 40+3.
Gøy å se hvor mye som har skjedd fra 8+4 til 11+0. Bitteliten hoppet, sprellet og snurret rundt, og så nå ut som en liten baby, ikke bare en liten bamsemums lenger4,1 cm fra hodet til rompa
Brukte han et sånn terminhjul? Min erfaring er at de ofte kan være litt ødelagt, og dermed peker på litt feil dato. Har selv testet meg selv på terminhjulet og fått både 6, 7 og 8. mai, mens korrekt er 8. maimen det bør jo en gynekolog vite, så han bør jo dobbeltsjekke elektronisk
. Men endelig får man jo først ved OUL, så ville ikke brydd meg så mye om det. Må være så fint å vite at alt er i skjønneste orden!
Utenlandsk lege / program?Nei, det var det som kom opp så skjermen hans, når han målte lengden. Han sa at dette var beste tidspunkt å sette termin, for nå er feilmarginen +/- 3 dager, mens det rundt den tiden vi har ordinær ultralyd i Norge er større feilmargin (+/- 10 dager). Så jeg fikk med masse tall jeg skulle vise frem på OUL hvis de prøvde seg på å flytte termindatoen noen særlig.![]()
Oi så rart. I Norge brukes vel hhv 40+3, og noen sykehus 40+2. Du får bare se hva som blir endelig på OUL tror jeg, selv om han mente det var mindre nøyaktig er det jo den som skal fastslå faktisk terminNei, det var det som kom opp så skjermen hans, når han målte lengden. Han sa at dette var beste tidspunkt å sette termin, for nå er feilmarginen +/- 3 dager, mens det rundt den tiden vi har ordinær ultralyd i Norge er større feilmargin (+/- 10 dager). Så jeg fikk med masse tall jeg skulle vise frem på OUL hvis de prøvde seg på å flytte termindatoen noen særlig.![]()
Så fint å høre at alt ser bra utUl i dag - 15uker på veilille lå og moste seg godt inn i morkaken, så vanskelig å så gode bilder, men alt ser fortsatt bra ut
I dag er jeg over milepælen på når jeg måtte ta abort forrige svangerskap i april, så nå håper jeg at jeg kan slappe litt mer av fremover…
Ja, om det ikke nødvendigvis blir hver uke, så blir det nok ett par til før OUL som er om 4 ukerSå fint å høre at alt ser bra utGodt milepæle å være over
Fortsetter du med flere ultralyder fremover utover OUL?
Skjønner deg godt! Så fint du får muligheten med regelmessig sjekk! Skulle gjerne ha flere innblikk i livmora jeg ogsåJa, om det ikke nødvendigvis blir hver uke, så blir det nok ett par til før OUL som er om 4 ukerdet er noe med det å se at babyen har det bra, og ikke bare gå rundt å tro at alt er bra
![]()