Så deilig! Et program som det er mulig å dele? Eller har du kanskje tips til noen gode nettsider å kikke på? Tenker det blir mer og mer aktuelt med styrkeprogram hjemme i tiden framover, men har litt lite inspirasjon akkurat på det området kjenner jeg
Jeg søkte bare på styrkeprogram for gravid, så la jeg bare sammen de øvelsene jeg likte best. Det jeg har av utstyr er:
- treningsstrikk til å ha rundt bein
- stort treningsstrikk i to forskjellige tykkelser
- en kettlebell (kan bruke det man har feks. vannflaske, sekk med bøker, etc)
- doorgym som henges i dørkarmen for pullups
- en enkel vektstang + vektskiver på tilsammen 20kg(kjøpt på xxl, men typ som denne
https://www.biltema.no/fritid/treni...VKGCVft4pK61h7iN0-rHrjb41qkUvzb8aAtFJEALw_wcB)
Men er absolutt ikke nødvendig med så mye utstyr, kommer langt med bare strikkene og noe tungt til formen melder seg! Har lagt to øvelser så jeg kan velge hva jeg vil utifra form og styrke. Husk også å aktivere kjernemuskulaturen riktig så magen ikke ser ut som en pyramide.
Treningsprogram Preggo Edition
1. Pull-up m/strikk i doorgym så 3 x så mange reps du klarer
eller
roing med strikk + dips på kasse, bord eller sofa 3 x 12
2. Utfall med eller uten vekt 3 x 12
3. Glutebridge eller hipthrust med fokus på bekkenbunnsmusklaturen 3 x 12
4. Pushup enten på knær eller forhøyet på et bord 3 x så mange du klarer
5. Knebøy med strikk og eventuelt ekstra vekt 3 x 12
eller
Markløft 3 x 12
6. Firfotstående diagonalhev 3 x 12
7. Bekkenbunntrening liggende med rull under knær (knipeøvelse) 5 x 5 sek, 5 x 10 sek
8. Bicep curl med vekt 3 x 10
9. Planken 2 x 45 sek
Og ja det er ganske mange øvelser, men det er bare å kutte ut de man ikke vil eller gjennomføre hele programmet