Treningstråd

Er heller ikke blitt kvalm enda, fortsatt tidlig, qå jeg prøver å få til trening 2-3 ganger i uka. Har kuttet ut Catslide, for det er veldig tung trening, men tenkte å prøve å fortsette med innebandy noen uker til. Problemet er at treningene er veldig sent på kvelden, og med lange dager på jobb i det siste har jeg vært for trøtt. Men igår fikk jeg tatt en 30 min ro-økt på loftet med 10 min styrke, etter barna var lagt. Føltes godt. Tenker å fortsette med det, samt prøve meg på litt jogging neste uke :)

En forholdsvis tung styrkeøkt på onsdag og en time spinning i går.
I dag blir det gåtur og planlegger en time spinning i løpet av helga :):)

Uff, håper det blir bedre snart! :wideyed: Gøy med ny gravidtights da.:joyful: Ble du fornøyd med den? :) Skal selv prøve å komme meg i vei en tur eller to denne uka. :woot: Føler dog jeg har mistet motivasjonen allerede.:oops:
Kjempefornøyd med tightsen! :joyful: Her ble været plutselig pent, så det hjalp på motivasjonen og kom meg ut en tur i går :)
Men dørstokkmila er høy! :oops:

I dag fikk jeg en god styrkeøkt på treningssenteret :) Litt demotiverende å kjenne på hvor svak/sliten kroppen var etter å ha vært syk lenge, men vet jo at det går seg til :)

Da ble det gravidyoga hjemme i går:) Og jeg bestilte en bok om gravidetrening, virket veldig bra! Tar utgangspunkt i hvordan du lå an før fødsel og har gode øvelser og tilpasninger, gleder meg. til å prøve den!:joyful:

Har du noen youtube gravidyoga kanaler å anbefale? Eller annet online?

Trente hos fysioterapeuten igjen idag. Fikk i tillegg laserbehandling for demping av betennelse i ledd. Målte også noe bedring i hofteledd/bekkenet. Så treningen begynner sakte men sikkert å hjelpe. :happy: Satser å komme unna med mindre bekken plager dette svangerskapet!

Har hatt aktivitetsuke med klassen denne uka, så har fått gått mye og vært mye i aktivitet med dem. I dag ble det tilsammen 13km gåtur og i morgen blir det tur i marka i fint høstvær. Håper jeg kan komme igang med litt hjemmetrening i løpet av høstferien og at trøttheten gir seg litt snart så jeg kan kombinere hjemmetreningen med jobb uka etter :joyful: Går også hjem fra jobb (ca 50 min) hver dag, så har trøstet meg med at jeg i det minste har vært litt aktiv. :smiley-bounce012

Drar opp igjen denne nå som jeg har fått energi til å trene :D

Har trent veldig av og på siste årene, men har tidligere vært veldig godt trent. Etter et tungt svangerskap sist har jeg en sinnsyk motivasjon til å trene denne gangen, for å forhåpentligvis unngå mye plager. Har en mer aktiv jobb denne gangen enn sist og :)

Denne uken har jeg gått 2-3 km med hunden hver dag. På mandag sprang jeg bakkeintervaller og tok noen øvelser ute. Idag hadde jeg styrketrening hjemme med tung sekk :) så utrolig deilig og håper denne energien varer!!

Kjenner formen er bedre om dagen ja! Gått 5km både fredag, mandag og tirsdag :joyful: Fredag og tirsdag var jobb, kjente på slutten av tirsdag at kroppen var litt ferdig :dead: Men bedre enn på lenge!

Denne uken ble det litt mindre tur/trening fordi jeg er alene med frøkna. Men ble ca 10 000 skritt på jobb mandag og torsdag. Også fikk jeg til 2 km tur og styrketrening hjemme på tirsdag. I dag var planen motbakkeløp og styrke ute men etter 4 drag var jeg så kvalm at jeg måtte avslutte. Prøvde å roe ned og gjøre styrke inne i steden, men kroppen ville bare ikke. Var like før jeg kastet opp og var kjempe skjelven. Planen for helga er en tur lørdag og søndag og mobilitetstrening en av dagene :)

Har stort sett ikke fått til mer enn ei økt i uka, noe jeg ikke er helt fornøyd med... Nå er formen bedre, så jeg håper å få til litt mer aktivitet framover. Har akkurat hatt ei økt nå, og må erkjenne at kvalmen fortsatt kommer krypende under styrketrening :(

Blåser liv i denne tråden igjen :joyful: Her har formen kommet seg veldig de siste ukene, og jeg merker at trening hjelper på smertene i bekkenet.
Så nå gjør jeg øvelser fra fysioterapeut pluss litt mer 2-3 ganger i uken:)
Og så har jeg meldt meg på gravidsvømming etter jul, og en annen gruppetrening for gravide som starter etter jul, gleder meg! :joyful:

Blåser liv i denne tråden igjen :joyful: Her har formen kommet seg veldig de siste ukene, og jeg merker at trening hjelper på smertene i bekkenet.
Så nå gjør jeg øvelser fra fysioterapeut pluss litt mer 2-3 ganger i uken:)
Og så har jeg meldt meg på gravidsvømming etter jul, og en annen gruppetrening for gravide som starter etter jul, gleder meg! :joyful:

Så deilig! Jeg har ikke lenger sjans å gjøre noe mer enn 20% jobb (er 80% smld) og ta vare på hus og unge :p

Veldig takknemlig for å ha kunnet holde aktivitetsnivået oppe så langt, løper 2-4 ganger i uken, hadde senest ein deilig runde før jobb i morges :happy: Men synes magen vokser 'faretruende' raskt om dagen, så får se hvor lenge det varer :D Går ellers en del tur, super anledning til å 'lytte seg opp' på diverse podcaster!

Så deilig! Jeg har ikke lenger sjans å gjøre noe mer enn 20% jobb (er 80% smld) og ta vare på hus og unge :p
God trening å ta vare på unger da, de har nok energi for oss alle til sammen tror jeg :joyful:

Veldig takknemlig for å ha kunnet holde aktivitetsnivået oppe så langt, løper 2-4 ganger i uken, hadde senest ein deilig runde før jobb i morges :happy: Men synes magen vokser 'faretruende' raskt om dagen, så får se hvor lenge det varer :D Går ellers en del tur, super anledning til å 'lytte seg opp' på diverse podcaster!
Så herlig å kunne løpe enda!:joyful: Føler kondisen var det første som forsvant her :confused: Veldig supert å lytte seg opp på podcaster, gjorde det med minstemann som kun sov i vogn i bevegelse, ble noen podcaster da for å si det sånn :hilarious:

Har endelig våkna nok til å gå på fjelltur etter gamalt.. :happy:
jogging er uaktuelt, føle puppane skal ramla av bare eg går hardt i ulendt terreng..:confused:

Å kva i alle daga skjer med den manglande kondisen? Følte han forsvant i det samme eg pissa på pinnen..:banghead: fryktelig frustrerande!:banghead:

Trener fortsatt en gang i uka hos fysioterapeuten, for så å få behandling. Ellers er det minimalt jeg kan gjøre. Hypermobilitet +graviditet er utrolig tungt. Veldig lite som skal til før det trigger smerter og plager.:shifty: Har hatt problemer med at armene dovner av bare jeg gjør enkelt husarbeid om dagen. :arghh: Tidligere kom følelsen tilbake etter kort tid. Nå sist manglet jeg følelsen i flere fingre i tre dager. :shifty:Ble heldigvis bra igjen etter behandling... Og jeg er bare 18+4 :arghh: Jizez....

Heldigvis holder bekkenet seg ok med trening/behandling og minimum belastning ellers :rolleyes::hilarious::hilarious::hilarious:

Her har det også vært utrolig lite trening gitt, litt for sliten litt lenge nå (startet med blødninger i uke 7 og streng beskjed om å ta det helt rolig, og så fort de stoppet rundt uke 11 kom slitenheten :banghead:). Nå i det siste har jeg prøvd å gå litt tur igjen, føler meg som en hval der jeg peser opp bakken, men jeg får være glad til at jeg bare klarer å gå! Har også prøvd litt styrketrening i kjernemuskulaturen, men orker ikke mer enn 15 min max. Fikk til en 20 min ro-økt forleden, har romaskin på loftet, det var deilig! Håper å fortsette med roing, litt styrke og gåturer etter jul! :happy:

Har endelig våkna nok til å gå på fjelltur etter gamalt.. :happy:
jogging er uaktuelt, føle puppane skal ramla av bare eg går hardt i ulendt terreng..:confused:

Å kva i alle daga skjer med den manglande kondisen? Følte han forsvant i det samme eg pissa på pinnen..:banghead: fryktelig frustrerande!:banghead:
Samme her, kondisen ble borte over natta :dead: er syrefest i beina så fort jeg har gått opp trappa hjemme :wacky: ta på sko er allerede et lite helvete, spent på hvordan det blir om noen måneder o_O

Back
Topp