Treningstråd

Her blir det også kun rolige, korte gåturer pga bekkenet:( men prøver bittelitt styrke iblant, når jeg har energi. Da er det ryggen, rompa, armene og brystet jeg fokuserer på.
 
Tar og av meg hatten for de som jogger så langt på vei i graviditeten! :happy093. Gleder meg skikkelig til jeg kan jogge igjen:joyful:
Jeg går på gravidtrening 1 gang i uken, det er primært styrkeøvelser og knipeøvelser, veldig bra. Og så denne uken kan gravidsvømmingen endelig åpne, så da blir det også 1 gang i uken. Og så har jeg kjøpt en billig og bra ergometersykkel som står i stuen, siden jeg ikke får til å gå så lenge uten smerter i bekken og nedpress, så fungerer det veldig godt å sykle litt :) Men klart jeg kunne gjort det litt oftere enn jeg faktisk gjør da :angelic:
 
Æsj, nå følte jeg meg nesten litt skrytete/blærete :smiley-ashamed008 Skjønner at jeg er veldig heldig altså, som er i såpass fin form. Det er jo store forskjeller på svangerskap, og det kan være greit å påpeke at jeg nok er ganske 'genetisk heldig' med at jeg er relativt liten og nett, med en foreløpig veldig moderat bump på magen (og generelt lite plager)! Men det er vel heller unntaket.

Synes det er mye mer imponerende med alle dere som trosser bekkensmerter og andre vondter, og likevel kommer dere på gravidtrening, tur, svømming osv.! :happy093. Det krever mye mer innsats :gen053
 
Æsj, nå følte jeg meg nesten litt skrytete/blærete :smiley-ashamed008 Skjønner at jeg er veldig heldig altså, som er i såpass fin form. Det er jo store forskjeller på svangerskap, og det kan være greit å påpeke at jeg nok er ganske 'genetisk heldig' med at jeg er relativt liten og nett, med en foreløpig veldig moderat bump på magen (og generelt lite plager)! Men det er vel heller unntaket.

Synes det er mye mer imponerende med alle dere som trosser bekkensmerter og andre vondter, og likevel kommer dere på gravidtrening, tur, svømming osv.! :happy093. Det krever mye mer innsats :gen053
Det syns jeg ikke du skal tenke! Du er sprek og i god form, og det kan du nyte og være takknemlig for, uten dårlig samvittighet :)
 
Flink å gå tur stort sett..:) men jogging, styrke etc det utgår til høsten trur eg...føle meg stort sett som ein kval på tørre land, pusta å pesa bare eg ser ein oppover bakke...:wtf: bøye meg ner så føle eg alt mageinnholdet kjem opp strupen, syns det begynte tidlig..:hilarious:
 
Litt styrketrening på kvelden gjør godt :) begynner å få litt vondt i korsryggen så er vel best å styrke den litt så det ikke blir så mye værre... Er imponert over dere som har overskudd til lage gåturer og joggeturer :joyful: jeg har gått litt på ski da, her vi bor i snøland, og er fornøyd med det :happy:
 
Flink å gå tur stort sett..:) men jogging, styrke etc det utgår til høsten trur eg...føle meg stort sett som ein kval på tørre land, pusta å pesa bare eg ser ein oppover bakke...:wtf: bøye meg ner så føle eg alt mageinnholdet kjem opp strupen, syns det begynte tidlig..:hilarious:

Det syns jeg også, men med to små barn som plutselig har lyst til at mamma skal kle på og av klærne så har jeg ikke så mye valg... :hilarious: ja skjemmer de sikkert litt bort, men de syns det er så rart at mamma er så sliten :wtf:
 
Da har jeg fått kjøpt meg Redcord mini så jeg kan drive med slynge trening hjemme også!
:D
 
Jeg har en ellipsemaskin stående som jeg investere i da treningssentrene stengte i fjor og det ikke ble noe ferie.

Jeg elsker egentlig å jogge, men pga knærne utgår det (masse artrose i ene kneet etter 8 operasjoner). Ellipsemaskinen er så nærme jogge som jeg kommer uten at det belaster knær noe særlig. Har en gammel tv forran med cromecast og drar på "joggeturer" overalt i Europa gjennom YouTube, eller ser på serier :hilarious:

Det som jeg er særs fornøyd med er at den funker å bruke selv med kranglete og vondt bekken nå! :joyful: Det er myyyye vondere å gå tur, da er jeg helt ødelagt etterpå. Så har benyttet meg mye av den etter jul. Har greid å få til en
økt 5-6 ganger i uka, alt fra 30-60 minutter i varierende tempo og motstand. Blir god og svett. Helt gull, håper jeg får prioritert det videre framover også :rolleyes: Kjenner jeg har godt av det og kroppen responderer bra.
 
30 minutter trening hos fysioterapeuten gjennomført, viderefulgt av 50 minutter behandling :smug:
 
Back
Topp