Treningstråd

Så flinke dere er! Jeg er dårlig på å trene, men har veldig aktiv jobb så holder kroppen i "form" for det. Et litt rultin kanskje men ikke tjukk og det er godt nok for meg :hilarious:
Viktig med hverdagsaktivitet :) Er bare ment som en motivasjons/inspirasjonstråd :joyful:

I dag ble det en halvtime på mølla og en halvtime med styrkeøvelser etterpå :happy: Det mest slitsomme var egentlig ryddinga etter lille var lagt :hilarious:

Er selv glad i å trene, da hovedsakelig styrke. Spent på hvordan formen blir etterhvert, og om man klarer å holde treningen vedlike. :rolleyes: Denne uken har jeg fått inn 4 økter. Veldig fornøyd med det. :) Har dog økt litt på kardio-biten, og ikke trent like hard styrke. Men greit å få opp kondisen litt når lungekapasiteten omsider går ned, tenker jeg. :wacky:

ferdig med ukens 5! er så støl!? pleier ikke bli det siden jeg trener så ofte.. kan det være pga gravidititeten? :P

Er selv glad i å trene, da hovedsakelig styrke. Spent på hvordan formen blir etterhvert, og om man klarer å holde treningen vedlike. :rolleyes: Denne uken har jeg fått inn 4 økter. Veldig fornøyd med det. :) Har dog økt litt på kardio-biten, og ikke trent like hard styrke. Men greit å få opp kondisen litt når lungekapasiteten omsider går ned, tenker jeg. :wacky:
Absolutt greit ja hihi :hilarious: Så flink du er! Er så glad for at formen foreløpig tillater fysisk aktivitet i svangerskapet, helt innstilt på at man kan unngå en del plager hvis man er aktiv, det er min motivasjon :joyful:

ferdig med ukens 5! er så støl!? pleier ikke bli det siden jeg trener så ofte.. kan det være pga gravidititeten? :p
Wooho, godt jobba!!!! :gen014 Tviler ikke på at hormonene også påvirker musklene og evnen til å restituere, men tenker det ikke gjør noe, annet enn at det er litt slitsomt da :laughing002 Går 7 etasjer på jobb med trapper hver dag, spent på hvordan det blir etterhvert, men jeg vil ikke ta den heisen altså! :hilarious:

Wooho, godt jobba!!!! :gen014 Tviler ikke på at hormonene også påvirker musklene og evnen til å restituere, men tenker det ikke gjør noe, annet enn at det er litt slitsomt da :laughing002 Går 7 etasjer på jobb med trapper hver dag, spent på hvordan det blir etterhvert, men jeg vil ikke ta den heisen altså! :hilarious:
Så blir vi vist litt løsere i ligamenter, så plutselig strekker jeg noen litt lengre enn jeg burde :hilarious:

Absolutt greit ja hihi :hilarious: Så flink du er! Er så glad for at formen foreløpig tillater fysisk aktivitet i svangerskapet, helt innstilt på at man kan unngå en del plager hvis man er aktiv, det er min motivasjon :joyful:

Spent på hvor tungt det blir etterhvert. :knegg: Samme her. Foreløbig er formen såpass grei at man fremdeles kan trene, og motivasjonen for å unngå plager etc. er stor her også.:happy: Samt å ikke legge på meg så alt for mye. Har noen kilo ekstra fra før, så skal prøve å unngå for mye "balast". :hilarious:

Prøvde meg på markløft her forleden, det var vondt. Reiv liksom i musklene på en annen måte enn tidligere, så det spørs om jeg må unngå det enn så lenge.:wideyed: Mulig det er hormonelt. Merker at jeg blir lettere støl enn før, også.:p

Spent på hvor tungt det blir etterhvert. :knegg: Samme her. Foreløbig er formen såpass grei at man fremdeles kan trene, og motivasjonen for å unngå plager etc. er stor her også.:happy: Samt å ikke legge på meg så alt for mye. Har noen kilo ekstra fra før, så skal prøve å unngå for mye "balast". :hilarious:

Prøvde meg på markløft her forleden, det var vondt. Reiv liksom i musklene på en annen måte enn tidligere, så det spørs om jeg må unngå det enn så lenge.:wideyed: Mulig det er hormonelt. Merker at jeg blir lettere støl enn før, også.:p
Hehe ja, gruer meg litt til å pese som en hval:hilarious: Men kanskje det blir bedre denne gangen, hvor man er aktiv hele veien? Jeg har og definitivt for mye, var egentlig i vektreduksjon og gått ned mye, så må omstille meg på den biten.. Tenkte å ta det opp med lege og helsesøster, skal jo ikke slanke seg som gravid :)

Hvis markløft var vondt ville jeg definitivt droppet det ja, kroppen er god til å si fra når det er nok:joyful: Det må være noe med det! Jeg merker det også!:hilarious:

Ukas første økt i dag :smug: men fytti, får så raskt høy puls!! Tåler jo ikke gå i trapp uten å bli anpusten:banghead:

Her går det mye i toppturer, jogging, ski og svømming :)
Ble en joggetur i dag på ca 1 time :)

Føler kondisen og styrken er sterkt redusert allerede :eek: blir andpusten av ingenting og har allerede masse verk i bekken og korsrygg :( Får bare være kreativ! Sist røyk treningen halvveis. Håper jeg kan holde på lengre denne gangen. 2-3 dager i uka pluss 10 000 skritt per dag er målet :)

Er utdannet PT og trener alt fra 3-6 økter i uken og sykler ofte til jobb.
Håper å kunne holde på litt av rutinene, men da veldig rolig aktivitet som anbefalt sist pga risikosvangerskap.
Den godt innarbeida tunge styrketreningen må jeg nok legge fra meg:arghh:
med denne trøttheten sliter jeg litt med trening før jobb for tiden

Føler kondisen og styrken er sterkt redusert allerede :eek: blir andpusten av ingenting og har allerede masse verk i bekken og korsrygg :( Får bare være kreativ! Sist røyk treningen halvveis. Håper jeg kan holde på lengre denne gangen. 2-3 dager i uka pluss 10 000 skritt per dag er målet :)
Ja det merkes veldig på formen at man er gravid:( Håper treningen kan hjelpe på en del av plagene :) Tenker man må endre treningen underveis, mye man klarer nå er nok utenkelig lengre uti svangerskapet :hilarious:

Er utdannet PT og trener alt fra 3-6 økter i uken og sykler ofte til jobb.
Håper å kunne holde på litt av rutinene, men da veldig rolig aktivitet som anbefalt sist pga risikosvangerskap.
Den godt innarbeida tunge styrketreningen må jeg nok legge fra meg:arghh:
med denne trøttheten sliter jeg litt med trening før jobb for tiden
Har og sagt adjø til den tunge styrketreningen, heller lavere vekt og flere repetisjoner, men innser jeg må nok fortløpende endre en del underveis :oops: Men merker at kroppen reagerer annerledes enn før, mer støl. Trettheten går ut over treningen her og, har prioritert hvile fremfor trening nå når det er tyngst, håper det blir bedre etterhvert. Så gir jo trening energi så det er en god sirkel:)

:meh::meh::meh:
Har og sagt adjø til den tunge styrketreningen, heller lavere vekt og flere repetisjoner, men innser jeg må nok fortløpende endre en del underveis :oops: Men merker at kroppen reagerer annerledes enn før, mer støl. Trettheten går ut over treningen her og, har prioritert hvile fremfor trening nå når det er tyngst, håper det blir bedre etterhvert. Så gir jo trening energi så det er en god sirkel:)
Jeg må nok bare omprioritere hva som er trening for meg. Mer fokus på generell aktivitet og bevegelighet. Så får jeg høre hva de anbefaler på kontroll på sykehuset for dette svangeskapet.

Hehe ja, gruer meg litt til å pese som en hval:hilarious: Men kanskje det blir bedre denne gangen, hvor man er aktiv hele veien? Jeg har og definitivt for mye, var egentlig i vektreduksjon og gått ned mye, så må omstille meg på den biten.. Tenkte å ta det opp med lege og helsesøster, skal jo ikke slanke seg som gravid :)

Hvis markløft var vondt ville jeg definitivt droppet det ja, kroppen er god til å si fra når det er nok:joyful: Det må være noe med det! Jeg merker det også!:hilarious:

Hehe, huff. :hilarious: Kan ikke si jeg gleder meg så mye til det jeg heller. Vet ikke hva jeg går til engang. :wideyed: Liker å tro at det vil hjelpe på med aktivitet, hvertfall.:happy: Kommer til å være en av de som får gigamage - bare føler det på meg.:knegg:
Godt jobba! :smiley-bounce012 Var på tur ned i vekt her også, og rakk å få av 9 kilo i det minste. Men er fortsatt 8-10 kilo unna å være innenfor normalvekt. Jaja. Det får så være. Nei, man skal jo ikke slanke seg som gravid.:) Planen her er å spise sunt og nok, og unngå for mye utskeielser. Spørs dog hvordan det blir om/når kvalmen kommer.:woot: Høres lurt ut å ta det opp med lege og helsesøster. :)

Ja. Er viktig å høre på kroppen. Ikke sant? Noe har skjedd i musklene, altså. :hilarious: Mulig det er forbigående. Man får vel bare prøve seg litt frem framover.:) 2 øker er unnagjort. 1 gjenstår. Jeg kjenner også at lufta går ut av ballongen mye kjappere enn før. Blir ikke like lange eller tunge økter, men det er helt greit. Bare glad jeg får trent noe. :joyful:

Back
Topp