To tette?

Hvordan er dette med HCG og prøve igjen? Leser et sted det er lettere å bli gravid neste syklus, mens noen sier EL tester kan reagere på HCG nivåer så det kan være vanskelig å finne EL? Og at man burde vente til etter en mens... Ikke lyst til å vente så følger spent med på deg ;)

Hvordan er dette med HCG og prøve igjen? Leser et sted det er lettere å bli gravid neste syklus, mens noen sier EL tester kan reagere på HCG nivåer så det kan være vanskelig å finne EL? Og at man burde vente til etter en mens... Ikke lyst til å vente så følger spent med på deg ;)
Ja, tror hcg kan rote med el testene, så tar resultatet med en klype salt. Tenker å legge aksjer annenhver dag uansett og så får egentlig el komme når den kommer. Venter nå på at tempen skal gjøre et hopp og at el testene skal blir svakere igjen før jeg kan virkelig konkludere med at el faktisk har funnet sted. Hcg hadde i alle fall ikke ført til økningen jeg fikk på testene mellom i går og i dag, så noe skjer i alle fall vil jeg tro (og håpe) :happy:

CD 14 etter BO
Ooog der var el testen positiv :rolleyes:
Kan vel si at jeg er nokså overrasket over at el kom så tidlig etter aborten. Håper kroppen har greid å falle på plass igjen nok til at dette kan gå veien :smiley-angelic001

Ikke for å klusse, men er ikke den EL testen opp ned..? Den er sterkere, men hvis du snur den rett vei, så ville jeg ikke kalt den helt positiv enda , i og med at teststreken enda er litt svakere enn kontrollstreken.. :O
Men ser ut som EL er veldig rundt hjørnet, så tipper kanskje du får helt positiv i ettermiddag :)

Ikke for å klusse, men er ikke den EL testen opp ned..? Den er sterkere, men hvis du snur den rett vei, så ville jeg ikke kalt den helt positiv enda , i og med at teststreken enda er litt svakere enn kontrollstreken.. :O
Men ser ut som EL er veldig rundt hjørnet, så tipper kanskje du får helt positiv i ettermiddag :)
Haha, nå som du sier det har faktisk premom registrert den oppned ja :hilarious: Har et bilde av den utenom også da, er ganske sikker på at den var rett vei når jeg tok bilde til appen, men gudene må jo vite...

Vedlegg

• 20200903_063433.jpg
    20200903_063433.jpg
    18,4 KB · Visninger: 114
Haha, nå som du sier det har faktisk premom registrert den oppned ja :hilarious: Har et bilde av den utenom også da, er ganske sikker på at den var rett vei når jeg tok bilde til appen, men gudene må jo vite...

Haha, aldri testet appen, så jeg vet ikke :P

Ville bare si at jeg ønsker deg masse lykke til denne pp'n, og følger deg videre på reisen:happy: Det virker som du har mye kunnskap / har lest deg opp godt, og du skriver veldig bra!

Ville bare si at jeg ønsker deg masse lykke til denne pp'n, og følger deg videre på reisen:happy: Det virker som du har mye kunnskap / har lest deg opp godt, og du skriver veldig bra!
Tusen takk, det var veldig koselig å høre! Godt å se at testen som endte opp med å være oppned ikke ødelagte all tillit :hilarious:

Ja, tror hcg kan rote med el testene, så tar resultatet med en klype salt. Tenker å legge aksjer annenhver dag uansett og så får egentlig el komme når den kommer. Venter nå på at tempen skal gjøre et hopp og at el testene skal blir svakere igjen før jeg kan virkelig konkludere med at el faktisk har funnet sted. Hcg hadde i alle fall ikke ført til økningen jeg fikk på testene mellom i går og i dag, så noe skjer i alle fall vil jeg tro (og håpe) :happy:
Har og lurt på det om HCG og EL test, tok en EL test i dag tidlig (en fra babyplan) bare for å se hva som skjedde :)
Og den ble knallpositiv ja :P

Så, her er konklusjonen på denne historien. Jeg prøver å være så detaljert som mulig, for dette er ting jeg vil huske og kanskje vil det hjelpe noen andre som er i min situasjon. Så ja, dette blir nok langt!

Jeg var tilbake til ultralyd 8+0, som var nå sist torsdag. Det var ikke skjedd noe mirakel. Som forventet, på mange måter. Fostersekken var fortsatt tom og den var nå blitt såpass stor at de kunne bekrefte at dette var et blighted ovum (over 2 cm i diameter slik jeg forstod det). Legen letet godt og nøye, og jeg har ingen tvil i hjertet om at det var rett diagnose, noe som er godt. Rett etter ultralyden var jeg egentlig bare lettet over at ventetiden var over. En uke med usikkerhet har vært utrolig krevende og jeg har vært borte mye fra jobben fordi jeg har vært så engstelig og stresset at jeg ikke har greid å fungere.

Etter ultralyd fikk jeg fremstilt forskjellige muligheter, enten a) vente på naturlig abort, b) medisinsk abort eller c) kirurgisk abort (utskrapning). Det var egentlig ingen av de som appellerte spesielt til meg (eller noen andre, ser jeg for meg), men jeg valgte medisinsk abort ettersom ventetiden har vært drepende for sjelen min og jeg ikke ville risikere arrvev i livmor fra utskrapning om jeg kunne unngå det. Startet prosessen samme dag med en modningspille som jeg svelgte (Mifegyne, for de som lurer) før jeg måtte vente 24 timer for å starte den faktiske aborten. Fredag satte jeg inn 4 stk Cytotec vaginalt og tok alle smertestillende og kvalmestillende som var anbefalt (1g Paracet, 100mg Voltaren og 10 mg Afipran). I begynnelsen kjente jeg lite, men etter ca. 1/2 time begynte jeg å kjenne mensmurringer. Disse var påøkende de neste timene og jeg følte jeg brukte mange triksene i boken jeg har lært for å håndtere en fødsel. Ikke helt denne sammenhengen jeg så for meg å bruke dem, men på en måte kjekt å se hva som fungerte for meg.

Opplevelsen var ikke det kjekkeste, det skal innrømmes. I motsetning til en tidlig fødsel, var krampene mine konstante, med ingen avbrekk og man vet at det ikke er noe kjekt som kommer ut av opplevelsen. Så, jeg tror jeg vil si at det var noe mer vondt enn jeg forventet at det skulle være. Nå skal det sies at jeg til vanlig har lite til ingen menssmerter, så jeg var vel ikke helt forberedt. Kjentes for meg ut som en kombinasjon av veldig magesyke (diare + oppkast type magesyke, hvor man har veldige magekramper) + kraftige menssmerter. Naivt nok trodde jeg at smertestillende skulle ta mer av smertene enn det gjorde. Vet at jeg har høy legemiddelmetabolisme på smertestillende da, så mistenker at jeg hadde lite til ingen effekt den siste timen før jeg tok en ny runde med piller, for det slapp veldig når jeg til slutt gjorde det. Jeg endte også opp med å måtte ta to Cytotec under tungen da blødningen ikke var kommet godt i gang etter 3 timer og det var det som var anbefalt å gjøre da. Så ja, enten er det grunnen, eller så har jeg bare ikke så god smertetoleranse som jeg trodde...

Men blødningen kom til slutt og jeg har blødd en grei mengde. Jeg blør til vanlig mye og pleier å bruke menskopp for å holde styr på mengden, men siden det er økt infeksjonsfare pga. livmorhalsen er åpen så kan man ikke bruke kopp. Føler på et vis at jeg ikke har blødd noe særlig mer enn en vanlig mensturasjon, men har hatt noe koagler, så tror egentlig at alt som skulle komme er kommet.

Min mann fikk innvilget velferdspermisjon for å være hjemme med meg da det var et krav at noen skulle være med meg under prosessen og jeg er blitt sykemeldt i en uke. Det har vært deilig. Legen sa at det ikke var sikkert det var nødvendig med så lenge og at jeg gjerne måtte dra tilbake igjen på jobb om jeg følte for det. Jeg kan se litt hvorfor hun sa det, da jeg i dag kun føler at jeg har vanlig mens. Mer ekkelt siden jeg ikke kan bruke koppen og må kjenne på all som renner forbi, men allikevel nokså normal blødning. Jeg tenker jeg ser det an i løpet av helgen og begynnelsen av neste uke, tror jeg enda har litt som skal prosesseres oppe i hodet også.

Så ja, det var historien for denne gang. Menneskene i prosjektet jeg er med i har vært veldig snille og hjelpsomme, og jeg har følt meg veldig ivaretatt, som har vært fint. Jeg har reflektert litt og føler egentlig nå at på sett og vis så føler jeg meg mer klar for veien videre. Jeg var så utrolig stresset for å ha en spontanabort etter jeg ble gravid at det var altoppslukende. Nå føler jeg meg mer balansert. Nå har liksom det jeg fryktet allerede skjedd, og det gikk fint det også. Jeg er optimistisk for fremtiden! De sier at man er mer fertil etter et blighted ovum fordi man gjerne fortsatt har hcg i blodet når første eggløsning kommer, så krysser fingrene masse og gleder meg til denne blødningen er ferdig så vi kan begynne igjen :)
Hei! Så trist at du måtte oppleve det. Har selv gjort det 5 ganger. Kan faktisk fortelle deg at jeg synes medisinsk abort var vondere enn åpningsfasen av en fødsel. Da jeg fødte sønnen min i juni i fjor ble jeg helt sjokkert da jeg ankom sykehuset med 8cm. Hadde jo ikke vært noe vondere enn en medisinsk abort. Skal dog sies at får du riktig smertelindring ved en medisinsk abort så skal det ikke være så vondt. Det kan man ikke når man skal føde, men jeg har bommet på smertelindringen ved to medisinske aborter (kastet opp pillene) og da var det ganske jævlig faktisk. Så da vet du det ;) Håper ny spire sitter raskt og helt til termin :)

Har og lurt på det om HCG og EL test, tok en EL test i dag tidlig (en fra babyplan) bare for å se hva som skjedde :)
Og den ble knallpositiv ja :p
Er litt frustrerende at de hormonene skal være så lik at testene sliter med å skille dem, da er det jo enda vanskeligere å finne el etter abort :nailbiting: Men må vel bare prøve å se ting i sammenheng og ta flere tester slik at jeg har noe å sammenligne med. Veldig kjekt at du fortsetter å få gode tester da, synes det er så trivelig at det har gått veien for dere denne måneden :Heartred

Hei! Så trist at du måtte oppleve det. Har selv gjort det 5 ganger. Kan faktisk fortelle deg at jeg synes medisinsk abort var vondere enn åpningsfasen av en fødsel. Da jeg fødte sønnen min i juni i fjor ble jeg helt sjokkert da jeg ankom sykehuset med 8cm. Hadde jo ikke vært noe vondere enn en medisinsk abort. Skal dog sies at får du riktig smertelindring ved en medisinsk abort så skal det ikke være så vondt. Det kan man ikke når man skal føde, men jeg har bommet på smertelindringen ved to medisinske aborter (kastet opp pillene) og da var det ganske jævlig faktisk. Så da vet du det ;) Håper ny spire sitter raskt og helt til termin :)
Oi, fem ganger! :wideyed: Huff, det høres helt forferdelig ut... Litt godt å høre at det ikke nødvendigvis er sånn at fødsel er mange ganger mer smertefullt enn aborten da, det er faktisk litt beroligende :happy: Håper det blir sånn for meg også når jeg kommer så langt, har så lyst å få til en naturlig fødsel!

CD 15 etter BO
Dagens el test er svakere enn i går, så enten har ikke kroppen min helt greid å oppnå el eller så har jeg bare hatt veldig kort LH topp slik som tidligere. Har ikke fått et temp hopp enda i dag, men får se den an til i morgen tenker jeg da el jo kan komme opptil 48 timer etter LH topp :)

Vedlegg

• 20200904_063812.jpg
    20200904_063812.jpg
    9,6 KB · Visninger: 86
CD 16 etter BO
Sukk, i dag må jeg innrømme at jeg er litt frustrert. Fortsatt ikke noe temperaturhopp i dag, noe som jeg vil tro betyr at el ikke har vært til tross for den veldig sterke testen jeg fikk. Tror den ikke var 100% positiv, som det ble pekt ut så ble den registrert oppned og etter å ha stirret på den i ettertid, så kan jeg være med på at kontrollinjen er en tanke sterkere enn testlinjen. Håpet at det bare handlet om at jeg bommet litt i forhold til testtidspunktet, men den gang ei virker det som.

Uten et temphopp og med hcg testen jeg tok i dag som fortsatt ga utslag, så må jeg nok smøre meg med mer tålmodighet denne syklusen og vente på at kroppen skal gjøre et nytt forsøk på el. Hadde virkelig håpet på å kunne komme inn i dpo-land nå...

For de som er interessert med tanke på aborten, så hadde jeg solid mengde frisk blødning CD 14 etter aksjelegging, og da hadde jeg ikke blødd friskt på en uke. Ringe gyn avd. og de mente det var helt normalt å blø av og på i opptil 4 uker. Så det er jo gøy. Trodd når man var ferdig, så var man ferdig, ikke at det kunne starte opp igjen etter så lang tid uten :eek:

Av positive nyheter så registrerte premom dagens eltest oppned, men jeg oppdaget det med en gang og så ned på testen på bordet. Den lå rett vei. Så er visst ikke helt ute av det, det er faktisk appen som registrerer den feil vei av og til når man har på automatisk bildetakning. Så vet man det :hilarious:

Vedlegg

• Screenshot_20200905-065616_Premom.jpg
    Screenshot_20200905-065616_Premom.jpg
    22,8 KB · Visninger: 85
  • Screenshot_20200905-065624_Premom.jpg
    Screenshot_20200905-065624_Premom.jpg
    16,7 KB · Visninger: 89
  • 20200905_064054.jpg
    20200905_064054.jpg
    17,5 KB · Visninger: 86
CD 16 etter BO
Sukk, i dag må jeg innrømme at jeg er litt frustrert. Fortsatt ikke noe temperaturhopp i dag, noe som jeg vil tro betyr at el ikke har vært til tross for den veldig sterke testen jeg fikk. Tror den ikke var 100% positiv, som det ble pekt ut så ble den registrert oppned og etter å ha stirret på den i ettertid, så kan jeg være med på at kontrollinjen er en tanke sterkere enn testlinjen. Håpet at det bare handlet om at jeg bommet litt i forhold til testtidspunktet, men den gang ei virker det som.

Uten et temphopp og med hcg testen jeg tok i dag som fortsatt ga utslag, så må jeg nok smøre meg med mer tålmodighet denne syklusen og vente på at kroppen skal gjøre et nytt forsøk på el. Hadde virkelig håpet på å kunne komme inn i dpo-land nå...

For de som er interessert med tanke på aborten, så hadde jeg solid mengde frisk blødning CD 14 etter aksjelegging, og da hadde jeg ikke blødd friskt på en uke. Ringe gyn avd. og de mente det var helt normalt å blø av og på i opptil 4 uker. Så det er jo gøy. Trodd når man var ferdig, så var man ferdig, ikke at det kunne starte opp igjen etter så lang tid uten :eek:

Av positive nyheter så registrerte premom dagens eltest oppned, men jeg oppdaget det med en gang og så ned på testen på bordet. Den lå rett vei. Så er visst ikke helt ute av det, det er faktisk appen som registrerer den feil vei av og til når man har på automatisk bildetakning. Så vet man det :hilarious:
Huff, så kjipt når kroppen tuller! Føler virkelig med deg:Heartred Selv om det ikke er lett, så får du prøve å få tankene over på andre ting så godt det går:love2 Gjør noe koselig i helgen? Plutselig er EL her! :joyful:

Ja, ikke noe gøy når kroppen tuller :( Men det går som regel over etter en stund :)
Venter og spent på at du få r EL snart :) :)

Huff, så kjipt når kroppen tuller! Føler virkelig med deg:Heartred Selv om det ikke er lett, så får du prøve å få tankene over på andre ting så godt det går:love2 Gjør noe koselig i helgen? Plutselig er EL her! :joyful:
Ja, tror jeg må det etterhvert. Har jo vanligvis ikke el før CD 18-21, så er jo enda tidlig sammenlignet med det jeg er vant til, men ønsket om å bli gravid igjen surrer mye rundt i hodet. Har arbeidshelg denne helgen da, så tiden går i alle fall fort :)

Ja, ikke noe gøy når kroppen tuller :( Men det går som regel over etter en stund :)
Venter og spent på at du få r EL snart :) :)
Ja, håper den ikke tuller alt for lenge, jeg er ikke den tålmodigste av sjeler :shy:

CD 21 etter BO
Så, små oppdateringer fra meg nå. Ikke så spennende som jeg hadde håpet, men noe skjer i alle fall.
Har hatt el slim de siste to dagene, pluss i dag. El testene er fortsatt negativ og blir egentlig bare svakere, og temperaturen er fortsatt lav. Å vente på el føles som et evighetsprosjekt på dette punktet, noe som er grunnen til at jeg ikke har skrevet noe mer her de siste dagene. Har hatt noen stikninger i livmor området, usikker på hva det kan være, da det er nokså sentrert.

I dag fikk jeg min første blendahvite graviditetstest etter aborten. Yay! Og trist. Nå er jeg liksom offisielt en outsider igjen. Følte på en måte jeg var med i en egen gruppe folk når jeg var gravid. En eksklusiv klubb på mange måter og jeg fikk bare et glimt, før døren ble smekket igjen i ansiktet mitt.

Vi avlivet familiekatten på mandag, så det har vært vanskelig. Mange mentale bilder jeg kommer til å ha med meg over lengre tid tror jeg. Uavhengig av aborten så tror jeg bare stresset jeg har følt på i ventetiden før avlivningen kan ha utsatt el, så prøver å slå meg til ro med det.

Jeg må innrømme at jeg er beskymret i dag. De siste ukene har vært så preget av sorg og tap at jeg føler at jeg faller ned i et hull. Hadde en ganske alvorlig vinterdepresjon i fjor og er redd for at dette skal trigge en ny om jeg ikke kommer meg over denne dumpen snart, nå som mørket kommer mer og mer.

Har forsøkt å finne tilbake til hobbyene mine for å ha noe annet å tenke på, så det har blitt mye lesing, litt skriving og en god del Candy Crush i det siste. Ikke det mest produktive, men det får i alle fall tiden til å gå. Min mann har bursdag i dag, så har forsøkt å gjøre dagen hans så fin som mulig, med fin frokost og gave, men vi jobber motsatt av hverandre, så får ikke sett ham så mye dessverre. Tenker vi tar det igjen til helgen :)

Tror ikke det blir så mange flere oppdateringer før el dukker opp, så om det tar en liten stund, så håper jeg dere alle har en vidunderlig helg:Heartred

Vedlegg

• 119061399_354473492584040_7814088055322910871_n.jpg
    119061399_354473492584040_7814088055322910871_n.jpg
    16,9 KB · Visninger: 69
  • 119066050_422447418732607_5541304134080769268_n.jpg
    119066050_422447418732607_5541304134080769268_n.jpg
    22,9 KB · Visninger: 81
Last edited:
Det høres ut som du har det litt vanskelig om dagne :( Jeg sender over mange gode tanker og lover det at DET BLIR BEDRE :) :)
Ha en fin helg dere da :) Og håper dere får feiret mannen litt da :)

Back
Topp