Har faktisk fått bestilt meg et bæresjal fra jollyroom nå, så veldig kjekt å høre at man har gode erfaringer med nettsiden.Så flott mage! Jeg kjenner meg igjen når det gjelder rydding&organisering, aka redebygging Er akkurat som jeg tror at termin er en deadline, hvor alt mulig må fikses FØR denne datoen nærmer seg, selv om man selvsagt har tid etter også Jeg har vært sånn i alle mine fem svangerskap, og er sånn nå også Boder skal sorteres, ting skal gis bort og kastes, kriker&kroker skal vaskes, oppussing skal fullføres etc etc..
Når det gjelder å grue seg til fødsel, så har jeg faktisk aldri gjort det. Selv første gangen var jeg mer spent enn redd. Av erfaring er det iaf lurt å prøve å finne måter å slappe av og roe seg ned på, uansett hva som funker for deg (fødselskurs live/podcaster/prate med en venninne/jordmor/partner etc om bekymringer) Jeg er en over gjennomsnittet optimistisk og ‘dette ordner seg’ -person, så kanskje lett for meg å si, men tror virkelig at hvis man klarer å gå til fødsel med en holdning om at man tar ting som de kommer, fremfor å ‘låse seg’ til enkelte tings (feks ikke smertelindring/absolutt smertelindring etc), at man får det lettere Husk at kvinnekroppen er laget for dette, og samme hvor foreberedt eller uforberedt man er, så går det fint Norge er også et av de absolutt tryggeste landene i verden å føde, så ikke bekymre deg- dette går fint Jeg hat hatt lang fødsel (33t i aktiv fødsel), korte styrfødsler (45min i aktiv fødsel), igangsatte fødsler og født 8 dager etter termin, jeg har også født på tre forskjellige sykehus, og jeg sitter bare igjen med gode fødselsopplevelser Jeg synes faktisk at det å føde et helt rått- en intens og fantastisk opplevelse som ikke kan sidestilles med noe annet Og så er plutselig premien din her!
Håper dere blir ferdige med litt huslige prosjekter så du rekker å slappe av litt fremover- kanskje mens du surfer Finn, evt feks Jollyroom.no etc for babyutstyr etc? Jollyroom har alltid gode tilbud, så vi har bestilt mye derfra, ellers er Finn smart
Masse lykke til, og god sommer videre!
Ellers tror jeg du har rett i det du sier. Man vet jo aldri hvordan fødselen kommer til å gå, så er jo sånn sett vanskelig å forberede seg på noe spesifikt. Håper avslapning kan hjelpe meg til å ta det litt som det kommer.
Masse god sommer til deg og dine også.