To tette?

19+1
Da var OUL vel overstått. Det viser seg at det er en liten jente som kommer til oss i oktober og hun ser så langt heldigvis helt frisk og fin ut. :dummy1::Heartred

Viste seg at de egentlig hadde flyttet termin litt på uke 7 ultralyd, så termin er 20.oktober i stedet for 18., men om jeg ikke hadde blitt ekstra godt fulgt opp hadde jeg blitt flyttet frem på OUL da hun målte et par dager større på alle målingene. Velger dermed å forholde meg til min egen menstermin fortsatt da jeg føler det streng tatt ikke har så mye å si siden babyene stort sett ikke kommer på termin uansett. Men offisielt sett er jeg da 18+6 i dag.

Bevegelsene hennes har nå begynt å bli synlige på utsiden og nå som de kommer litt og litt høyere opp blir det litt og litt mindre ukomfortabelt for meg. Det er jeg veldig glad for og det gjør at jeg kan sette pris på bevegelsene på en annen måte. :joyful:

Slenger med et bilde av bebis og av magen min. :p

Vedlegg

• 20210522_194834.jpg
    20210522_194834.jpg
    705,8 KB · Visninger: 198
  • image000000.jpg
    image000000.jpg
    43 KB · Visninger: 194
Så fiiiine bilder av deg og lille frøkna i magen:love7:dummy1::Heartpink Herlig med spark og bevegelser fra lille nurket:love017

19+1
Da var OUL vel overstått. Det viser seg at det er en liten jente som kommer til oss i oktober og hun ser så langt heldigvis helt frisk og fin ut. :dummy1::Heartred

Viste seg at de egentlig hadde flyttet termin litt på uke 7 ultralyd, så termin er 20.oktober i stedet for 18., men om jeg ikke hadde blitt ekstra godt fulgt opp hadde jeg blitt flyttet frem på OUL da hun målte et par dager større på alle målingene. Velger dermed å forholde meg til min egen menstermin fortsatt da jeg føler det streng tatt ikke har så mye å si siden babyene stort sett ikke kommer på termin uansett. Men offisielt sett er jeg da 18+6 i dag.

Bevegelsene hennes har nå begynt å bli synlige på utsiden og nå som de kommer litt og litt høyere opp blir det litt og litt mindre ukomfortabelt for meg. Det er jeg veldig glad for og det gjør at jeg kan sette pris på bevegelsene på en annen måte. :joyful:

Ei jente!:dummy1::Heartred Så koselig!!
Og for en fin mage!:joyful:

Hurra for fin oul og ei jente på vei! Sååå stas :love017 Og veldig fine bilder! Nyt tiden fremover med voksende mage, spark og bevegelser. Det er jo så innmari koselig ❤️

19+1

Så koselig! :HeartredOg så flott mage! :joyful: Gratulerer med en liten jente i magen! :wav

For en søt nese!

Og, rart at de ikke flyttet på terminen på OUL. Er som regel den de pleier å gå etter.
Her er IVF-termin 6. Okt. Den er jo 100% sikker. Likevel, OUL terminen min er 7. Okt. Så jm skrev i journalen at 'lege får vurdere selv hvilken de vil bruke - paret bruker 6. Oktober'.
Så, vanligvis ville kun oul vært gjeldende her.

Hyggelig oppdatering da ❤️❤️

Fin mage og fin baby♥️

Fiiiine magen:love7
Gratulerer så mye med ei lita frøken i magen:dummy1::love7:Heartpink

19+1

Gratulerer med en frisk og fin jente! Og så fin mage:angel8

Så fiiiine bilder av deg og lille frøkna i magen:love7:dummy1::Heartpink Herlig med spark og bevegelser fra lille nurket:love017
Hurra for fin oul og ei jente på vei! Sååå stas :love017 Og veldig fine bilder! Nyt tiden fremover med voksende mage, spark og bevegelser. Det er jo så innmari koselig ❤️
Så koselig! :HeartredOg så flott mage! :joyful: Gratulerer med en liten jente i magen! :wav
Ei jente!:dummy1::Heartred Så koselig!!
Og for en fin mage!:joyful:
Fin mage og fin baby♥️
Gratulerer med en frisk og fin jente! Og så fin mage:angel8
Tusen takk skal dere ha. :Heartred:Heartred

For en søt nese!

Og, rart at de ikke flyttet på terminen på OUL. Er som regel den de pleier å gå etter.
Her er IVF-termin 6. Okt. Den er jo 100% sikker. Likevel, OUL terminen min er 7. Okt. Så jm skrev i journalen at 'lege får vurdere selv hvilken de vil bruke - paret bruker 6. Oktober'.
Så, vanligvis ville kun oul vært gjeldende her.

Hyggelig oppdatering da ❤️❤️
Tusen takk! Trodde også OUL var det som var bestemmende, men jordmoren min sa at de begynner å få familiære trekk når de kommer så langt som 18 uker og at det derfor kan lettere være feil, og at det ideelt sett bør vurderes så tidlig som mulig, da fostre er mest like da. Har ikke så lyst til at hun skal ha familiære trekk som gjør at hun blir stor da. :smiley-ashamed004 Min mann var bare et par gram unna å være 5kg, det vil jeg helst unngå kjenner jeg :hilarious:

Tusen takk skal dere ha. :Heartred:Heartred

Tusen takk! Trodde også OUL var det som var bestemmende, men jordmoren min sa at de begynner å få familiære trekk når de kommer så langt som 18 uker og at det derfor kan lettere være feil, og at det ideelt sett bør vurderes så tidlig som mulig, da fostre er mest like da. Har ikke så lyst til at hun skal ha familiære trekk som gjør at hun blir stor da. :smiley-ashamed004 Min mann var bare et par gram unna å være 5kg, det vil jeg helst unngå kjenner jeg :hilarious:

Haha, såpass ja! Jeg var på OUL 19+1, og JM ville sette meg en dag tilbake... Mine barn har ligget på en grei vekt tidligere (2770g 5 uker før termin, og 3160 2 uker før termin), så denne blir sikkert ganske akkurat passe den og.
Men ja; fra gammelt av, har jo de helst gått mest ut fra oul, så synes det var rart :P Men greit at de tar hensyn til tidligere ultralyder, da.

21+3
Og dermed var man kommet over halvveis! Føles fortsatt som at det er veldig lenge igjen, men i det minste er vi i siste halvdel nå. Lillemor sparker godt ifra seg gjennom store deler dager og av og til lurer jeg på om det er plass til henne inni der i det hele tatt, siden det strekker så godt i livmoren.

Hjemme har vi begynt den endeløse jobben å rydde og få ut mest mulig før vi begynner å få inn babyutstyr. Vi har begynt så smått å se litt på klær og har vært gledelig overrasket over å ha funnet ulltøy hos mine foreldre fra når jeg selv var liten som har tålt årenes løp.

Bare en skarve 3 uker til sommerferie nå og det går ganske fort, spesielt nå som jeg bare jobber 60%. Det var forresten gull verdt å få innvilget svangerskapspenger, føler meg som en ny kvinne!

23+0
Bare en sjapp post for å si hurra for nådde 23 uker! :wav

Nå ville de forsøkt å redde henne om hun mot formodning skulle forsøke seg på å komme. Om det skulle være noe jeg lurer på, kan jeg også kontakte føden direkte nå, i stedet for å gå via legevakten. Og det er veldig kjekt å vite!

17 uker igjen til vi blir en familie på tre :happy:

23+0
Bare en sjapp post for å si hurra for nådde 23 uker! :wav

Nå ville de forsøkt å redde henne om hun mot formodning skulle forsøke seg på å komme. Om det skulle være noe jeg lurer på, kan jeg også kontakte føden direkte nå, i stedet for å gå via legevakten. Og det er veldig kjekt å vite!

17 uker igjen til vi blir en familie på tre :happy:

Gratulerer så mye med 23uker:wav Herlig å endelig bikke den uka:love7

24+5
Endelig er det sommerferie og det fine vestland slår på stortrommen med varmen denne uken. Med et noe ustabilt blodtrykk som gravid må jeg innrømme at det er en blandet fornøyelse, men med et par støttestrømper og et par kalde dusjer så fungerer det allikevel ganske så bra! :cool01

Den kommende uken går med på forberedelser til bilferie i sommer. Vi har ikke helt bestemt oss hvor vi skal spesifikt, men tenker heller å bare kjøre nordover til vi finner et hyggelig sted. Nå drar vi jo midt i fellesferien, så ser for meg at turiststedene er noe overfylt, så vil gjerne unngå dem.

Ellers har jeg vært på ny oppfølgingstime via prosjektet, veldig kjekt å se at baby vokser til og har det bra. Uttrykte min frykt for at baby skal være veldig stor ved fødsel ettersom min mann var veldig stor, men hun ser enn så lenge ut til å ligge innenfor normalen. I 80 percentilen for jenter på dette punktet faktisk, noe som heldigvis er langt ifra det min mann var. Han var 4940g ved fødsel. Stakkars svigermor. :dead:

Fikk noen nye bilder av henne som jeg slenger med her da. Fikk også et 4D bilde, noe som var kult, men også ganske rart. De ser jo ikke helt frisk ut på de 4D bildene synes jeg :eek:

Ellers har jeg også vært på en ny time hos jordmor. Min mann og jeg har vært gjennom et sånt godt samlivskurs via helsestasjonen, som var ganske så underholdende. Noe kleint siden det foregikk på teams, men kjekt å bli pushet til å snakke om viktige emner før man står midt oppi det. Har jo også vært fulgt opp av psykolog via helsestasjonen, men har dessverre ikke helt funnet tonen med denne psykologen. Har dermed diskutert saken med jordmor, som anbefalte meg å forsøke små- og spedbarnsteam for å lage en kriseplan om jeg skulle bli psykisk dårlig i barseltiden. Har nevnt det litt tidligere i innleggene mine, men min psykiske helse er veldig tett knyttet opp mot stress. Så slik som at noen får knuter i skuldrene, prolaps i ryggen eller magesår ved stress, så får jeg utslag i min psykiske helse. Så for å forebygge best mulig er tanken å lage en plan for hva vi skal gjøre om det skulle bli så ille at det gikk utover min evne til å ta vare på baby. Håper jo selvfølgelig at planen aldri må tas i bruk, men er sånn sett godt å vite at man har den i bakhånd om krisen skulle være et faktum. Så veldig glad for at jordmor tar det alvorlig og at jeg får god hjelp til å jobbe konstruktivt med å forhindre at det skjer. :happy:

Kroppen er også i stadig forandring og magen har vokst masse de siste ukene synes jeg.
Har også begynt å få lekkasje av råmelk fra brystene, så har kjøpt inn ammeinnlegg. Noe tidligere enn jeg trodde at jeg måtte handle inn slikt, men etter litt googling fant jeg ut at det i alle fall ikke er unormalt og har vel bare akseptert det. :rolleyes:

Håper alle har en fortreffelig sommer :Heartred:Heartred

Vedlegg

• 20210625_062736.jpg
    20210625_062736.jpg
    670,8 KB · Visninger: 131
  • 20210625_062746.jpg
    20210625_062746.jpg
    611,1 KB · Visninger: 127
  • 20210630_205111.jpg
    20210630_205111.jpg
    714,7 KB · Visninger: 124
27+4
Bare et par dager igjen av 2. trimester. Plutselig tok nervene meg når jeg innså at det bare var tre skarve måneder til vi sitter med en baby.

Jeg er jo redd. Redd for fødsel, redd for å ikke greie å oppdra denne ungen godt nok, redd for at det å være småbarnsforeldre skal ødelegge forholdet mellom meg og min mann. Redd for å angre på valgene jeg har tatt og skal ta i tiden fremover. Så nå gjelder det å puste med magen.

Leiligheten er et kaos for tiden, da vi maler, organiserer, handler og kaster til for å få det fint og ordentlig før hun kommer. Jeg finner liksom ikke helt roen for tiden med mindre jeg rydder eller fikser et eller annet.

Jeg prøver så godt jeg kan å huske å nyte denne tiden midt oppi det hele. Sette pris på alle bevegelsene hennes, på tiden jeg har sammen med min mann før vi går fra to til tre. Er blitt ganske emosjonell (les: hormonell) over hele greien og nå kan ikke min mann gå lenger enn på butikken uten at jeg blir på gråten av at han går ifra meg.

Kroppen min har begynt å bli tyngre. Jeg merker det når jeg må bøye meg ned dypt og ofte. Etter å ha teltet i over en uke på bilferie var jeg ganske ferdig. Vektoppgang på over 10kg nå. Prøver å ikke tenke så mye på det.

Ellers er det mye som gjenstår. Utenom litt klær så har vi ikke kjøpt noen ting til henne enda. Vi mangler vel så og si alt. Så akkurat nå håper jeg virkelig at hun blir der inne så lenge som mulig slik at vi får forberedt oss så godt vi kan. Har begynt så smått å snuse litt på hypnobirthing denne uken blant annet, og jeg merker at jeg trenger all den tiden jeg kan få for å finne litt indre fred som jeg kan dykke inn i under fødselen. :hilarious:

Heldigvis enda to uker igjen med ferie, så håper å få brukt dagene godt, både til avslapning og forberedelser!
20210720_105420.jpg

27+4
Bare et par dager igjen av 2. trimester. Plutselig tok nervene meg når jeg innså at det bare var tre skarve måneder til vi sitter med en baby.

Jeg er jo redd. Redd for fødsel, redd for å ikke greie å oppdra denne ungen godt nok, redd for at det å være småbarnsforeldre skal ødelegge forholdet mellom meg og min mann. Redd for å angre på valgene jeg har tatt og skal ta i tiden fremover. Så nå gjelder det å puste med magen.

Leiligheten er et kaos for tiden, da vi maler, organiserer, handler og kaster til for å få det fint og ordentlig før hun kommer. Jeg finner liksom ikke helt roen for tiden med mindre jeg rydder eller fikser et eller annet.

Jeg prøver så godt jeg kan å huske å nyte denne tiden midt oppi det hele. Sette pris på alle bevegelsene hennes, på tiden jeg har sammen med min mann før vi går fra to til tre. Er blitt ganske emosjonell (les: hormonell) over hele greien og nå kan ikke min mann gå lenger enn på butikken uten at jeg blir på gråten av at han går ifra meg.

Kroppen min har begynt å bli tyngre. Jeg merker det når jeg må bøye meg ned dypt og ofte. Etter å ha teltet i over en uke på bilferie var jeg ganske ferdig. Vektoppgang på over 10kg nå. Prøver å ikke tenke så mye på det.

Ellers er det mye som gjenstår. Utenom litt klær så har vi ikke kjøpt noen ting til henne enda. Vi mangler vel så og si alt. Så akkurat nå håper jeg virkelig at hun blir der inne så lenge som mulig slik at vi får forberedt oss så godt vi kan. Har begynt så smått å snuse litt på hypnobirthing denne uken blant annet, og jeg merker at jeg trenger all den tiden jeg kan få for å finne litt indre fred som jeg kan dykke inn i under fødselen. :hilarious:

Heldigvis enda to uker igjen med ferie, så håper å få brukt dagene godt, både til avslapning og forberedelser!
Vis vedlegget 361589

Så flott mage! :love2 Jeg kjenner meg igjen når det gjelder rydding&organisering, aka redebygging:hilarious: Er akkurat som jeg tror at termin er en deadline, hvor alt mulig må fikses FØR denne datoen nærmer seg, selv om man selvsagt har tid etter også:rolleyes: Jeg har vært sånn i alle mine fem svangerskap, og er sånn nå også:wacky: Boder skal sorteres, ting skal gis bort og kastes, kriker&kroker skal vaskes, oppussing skal fullføres etc etc..;)

Når det gjelder å grue seg til fødsel, så har jeg faktisk aldri gjort det. Selv første gangen var jeg mer spent enn redd. Av erfaring er det iaf lurt å prøve å finne måter å slappe av og roe seg ned på, uansett hva som funker for deg (fødselskurs live/podcaster/prate med en venninne/jordmor/partner etc om bekymringer):Heartred Jeg er en over gjennomsnittet optimistisk og ‘dette ordner seg’ -person, så kanskje lett for meg å si, men tror virkelig at hvis man klarer å gå til fødsel med en holdning om at man tar ting som de kommer, fremfor å ‘låse seg’ til enkelte tings (feks ikke smertelindring/absolutt smertelindring etc), at man får det lettere:Heartred Husk at kvinnekroppen er laget for dette, og samme hvor foreberedt eller uforberedt man er, så går det fint :) Norge er også et av de absolutt tryggeste landene i verden å føde, så ikke bekymre deg- dette går fint:happy: Jeg hat hatt lang fødsel (33t i aktiv fødsel), korte styrfødsler (45min i aktiv fødsel), igangsatte fødsler og født 8 dager etter termin, jeg har også født på tre forskjellige sykehus, og jeg sitter bare igjen med gode fødselsopplevelser:) Jeg synes faktisk at det å føde et helt rått- en intens og fantastisk opplevelse som ikke kan sidestilles med noe annet:Heartred Og så er plutselig premien din her!:love7

Håper dere blir ferdige med litt huslige prosjekter så du rekker å slappe av litt fremover- kanskje mens du surfer Finn, evt feks Jollyroom.no etc for babyutstyr etc? Jollyroom har alltid gode tilbud, så vi har bestilt mye derfra, ellers er Finn smart:)

Masse lykke til, og god sommer videre! :love2

Fine magen, og fine du ❤️
Det SYNES ikke noe sted, for en utenforstående, at du har gått opp 10kg, om det hjelper. Altså; du ser bare flott ut. :)

Når det kommer til å være redd.. vel, å være redd for at man gjør noe feil i oppdragelsen, den sitter nok litt i. Men tenke på at INGEN gjør det helt perfekt, og man gjør sitt beste ut i fra de verdiene man har. Det kan ikke bli nærmere perfekt enn det.. Det skal ganske heftige feil til for at du ødelegger ungen, i alle fall!
Når det kommer til fødselen, så vil jeg anbefale hypnobirthing kurs, altså. Jeg var ikke redd, sånn sett, men gruet meg en del til smertene.. men nå som jeg har gått gjennom positiv fødsel kurset, så føler jeg at jeg er mer spent og faktisk gleder meg litt i stedet. Og, jeg er blitt mye roligere generelt. Tenker mer at "dette klarer jeg, kroppen min er lagd for dette!", Og ønsker virkelig å ta kontrollen over egen fødsel. Å følge KROPPENs signal, ikke sykehusets prosedyrer; med mindre det skjer noe som gjør det høyst nødvendig.
Men uansett. Det skal gå bra. ❤️

Du får kose deg med de forberedelsene som trengs, og klargjøre deg godt mentalt.
Men lytt til kroppen! Jeg synes selv at jeg akutt ble MYE tyngre og sliten så snart jeg passerte tredje trimester O.o
Så.. hvil så godt du kan !

Du ser flott ut! :)
Jeg syns den delen av graviditeten du er i nå var den fineste tiden :happy:Det er ikke for tungt og man er i gang med å forbedre alt til den lille :joyful:
Jeg var helt vill på nesting, alt skulle ryddes og organiseres før hun kom, alt fra barnerom til kjøkkenskuffer og utebod:hilarious:
De redslene du kjenner på er helt vanlig, og jeg kan dessverre meddele at det blir ikke stort bedre når babyen blir født :bag::p man må bare gjøre så godt man kan, rett og slett, også går det kanskje bedre enn man hadde fryktet til og med :happy:
Kos deg med resten av ferien, og svangerskapet :Heartred

Back
Topp