To tette?

Tusen takk for gode ord :Heartred Det gikk heldigvis veldig fint, baby målte helt rett størrelse og lå og sprelte inni der. Helt magisk. :sad010

Fine lille spiren ♥️ Hurra for at alt så fint ut!

Tusen takk for gode ord :Heartred Det gikk heldigvis veldig fint, baby målte helt rett størrelse og lå og sprelte inni der. Helt magisk. :sad010
Ååå, se på lille da:angel8 Herlig altså:Heartred:Heartred:Heartred

12+0
Plutselig var den etterlengtede dagen her. Eller... ikke helt plutselig da. Må innrømme at tiden har gått umenneskelig treigt til tider og det tyner min allerede dårlige tålmodighet. Så kan heller si at nå var den etterlengtede dagen her ENDELIG.

Familie og venner er nå alle informert om den ventede familieøkningen og tanken har virkelig begynt å modnes oppi hodet mitt. Det føles naturlig å planlegge for de kommende månedene og å snakke om baby mer som en selvfølge enn som en mulighet. Jeg har på en måte kunne legge bort litt av frykten og endelig glede meg mer over den lille mageboeren min. :Heartred

Formen er på bedringens vei, kvalmen er nå heldigvis nesten helt borte. Trøttheten er fortsatt ganske til stede, samme med forstoppelse og mageknipen som følger med den dessverre. Synes det er utfordrende å drikke nok nå. Drikker mellom 2-3 liter for dagen, men merker det på både urinmengde og farge at det ikke er tilstrekkelig. Men er vel bare å ta det som kommer. Ingen som sa at det å skulle lage nytt liv var bare enkelt!

Har nå lagt på meg ca. 3 kg, varierer litt ut ifra hvor obstipert jeg er den dagen naturlig nok. Magen er oppblåst som bare det og jeg ser passelig gravid ut når jeg slapper godt av i magen. Ellers er det ikke så mye å se enda. Har endelig kjent at livmor stikker opp over symfysebeinet de siste dagene og det har vært veldig stas.

Skal tilbake på ultralyd via prosjektet om litt over en uke. Har håp om at de kanskje kan se noe til kjønnet, så er veldig spent på den ultralyden. Så lenge ungen er frisk så er jo det viktigst, men synes nå allikevel det er litt spesielt å få vite kjønnet. :rolleyes:

Er tilbake i 100% jobb etter å ha vært litt sykemeldt og håper å kunne stå i jobben ut september :happy:

12+0
Plutselig var den etterlengtede dagen her. Eller... ikke helt plutselig da. Må innrømme at tiden har gått umenneskelig treigt til tider og det tyner min allerede dårlige tålmodighet. Så kan heller si at nå var den etterlengtede dagen her ENDELIG.

Familie og venner er nå alle informert om den ventede familieøkningen og tanken har virkelig begynt å modnes oppi hodet mitt. Det føles naturlig å planlegge for de kommende månedene og å snakke om baby mer som en selvfølge enn som en mulighet. Jeg har på en måte kunne legge bort litt av frykten og endelig glede meg mer over den lille mageboeren min. :Heartred

Formen er på bedringens vei, kvalmen er nå heldigvis nesten helt borte. Trøttheten er fortsatt ganske til stede, samme med forstoppelse og mageknipen som følger med den dessverre. Synes det er utfordrende å drikke nok nå. Drikker mellom 2-3 liter for dagen, men merker det på både urinmengde og farge at det ikke er tilstrekkelig. Men er vel bare å ta det som kommer. Ingen som sa at det å skulle lage nytt liv var bare enkelt!

Har nå lagt på meg ca. 3 kg, varierer litt ut ifra hvor obstipert jeg er den dagen naturlig nok. Magen er oppblåst som bare det og jeg ser passelig gravid ut når jeg slapper godt av i magen. Ellers er det ikke så mye å se enda. Har endelig kjent at livmor stikker opp over symfysebeinet de siste dagene og det har vært veldig stas.

Skal tilbake på ultralyd via prosjektet om litt over en uke. Har håp om at de kanskje kan se noe til kjønnet, så er veldig spent på den ultralyden. Så lenge ungen er frisk så er jo det viktigst, men synes nå allikevel det er litt spesielt å få vite kjønnet. :rolleyes:

Er tilbake i 100% jobb etter å ha vært litt sykemeldt og håper å kunne stå i jobben ut september :happy:
Så koselig oppdatering! :joyful: 12 uker ja! Stor milepæl det! :joyful: Koselig at dere ser fremover og har fortalt det til familie etc:) Nå blir det jo baby!:love7 Godt å høre at formen er bedre og at du føler deg frisk nok til å jobbe igjen :) Håper du får en fin påske! :Heartred

Jeg er 7+4 og har bestilt meg en tul til om 2 uker (privat, ingen grunn annet enn at jeg har lyst:rolleyes:). Her er det rolig hjemmepåske med alle barna hjemme og strålende sol, så vi koser oss:chicken:

12+0

Herlig oppdatering! :angel8 gratulerer med 12 uker!! Så stas!

Gratulerer med 12 uker:wav:love7

13+4
Det var nok en ultralyd på gang i går via prosjektet og det var veldig kjekt. Baby lå og sprelte inni der og ser ut til å ha det bra. Alt anatomisk ser i alle fall så langt bra ut! De ville ikke kikke på kjønnet, da de hadde som prosedyre å ikke gjøre det før tidligst uke 15. Det er egentlig helt OK. Skal ikke tilbake igjen før uke 18 nå da, så dette blir det lengste jeg har gått uten ultralyd!

Ellers er formen nokså god. Ikke kvalm lenger, men har begynt å bli svimmel i stedet. Noe skal det jo være. :rolleyes: Hadde møte med bedriftsjordmor i dag, som jeg synes var veldig ålreit. Synes jeg ble tatt på alvor og det var fint å høre om mulighetene jeg har fremover med svangerskapspenger og lignende. I første omgang skal vi forsøke å redusere antall sen-tidligvakter jeg går og se om det i seg selv er nok eller om jeg må redusere litt for å holde meg gående. Har litt historikk med psykiske utfordringer som gjør seg kjent med stressbelastninger og gravideten har definitivt trukket frem en del av det. Ikke så kjekt, men har i alle fall blitt henvist til psykolog via helsestasjonen og håper det kan hjelpe meg litt på vei og sikre videre oppfølging :happy:

Vedlegg

• 20210412_122810.jpg
    20210412_122810.jpg
    37,8 KB · Visninger: 111
13+4
Det var nok en ultralyd på gang i går via prosjektet og det var veldig kjekt. Baby lå og sprelte inni der og ser ut til å ha det bra. Alt anatomisk ser i alle fall så langt bra ut! De ville ikke kikke på kjønnet, da de hadde som prosedyre å ikke gjøre det før tidligst uke 15. Det er egentlig helt OK. Skal ikke tilbake igjen før uke 18 nå da, så dette blir det lengste jeg har gått uten ultralyd!

Ellers er formen nokså god. Ikke kvalm lenger, men har begynt å bli svimmel i stedet. Noe skal det jo være. :rolleyes: Hadde møte med bedriftsjordmor i dag, som jeg synes var veldig ålreit. Synes jeg ble tatt på alvor og det var fint å høre om mulighetene jeg har fremover med svangerskapspenger og lignende. I første omgang skal vi forsøke å redusere antall sen-tidligvakter jeg går og se om det i seg selv er nok eller om jeg må redusere litt for å holde meg gående. Har litt historikk med psykiske utfordringer som gjør seg kjent med stressbelastninger og gravideten har definitivt trukket frem en del av det. Ikke så kjekt, men har i alle fall blitt henvist til psykolog via helsestasjonen og håper det kan hjelpe meg litt på vei og sikre videre oppfølging :happy:
Så fin baby! :joyful: Og veldig koselig oppdatering :Heartred Godt at du har et system som følger deg opp og passet på at du har det bra! :love7

15+0
Dere er veldig søte som legger igjen spor her. Beklager at jeg er så dårlig på å svare, men vit at jeg setter veldig pris på det. :Heartred Ellers rusler nå dagene forbi. Formen er fortsatt på bedringens vei, nå begynner det virkelig å ligne på noe som kan minne om livet før gravid, og det er kjekt å føle at man har litt energi igjen. Er fortsatt ganske sliten etter jobben da, men får heldigvis god tilrettelegging og fikk flyttet ene ferieuken jeg egentlig skulle ha i oktober til første uken i mai, så det gleder jeg meg veldig til! Jeg skal også ha ferie i nesten fem uker i juli, så i denne farten er sommeren plutselig over og det begynner å nærme seg babytid. Blir litt susen av å tenke på det. :woot: Er utrolig rart å ha ventet så lenge på noe, og så plutselig skjer det.

Vanskelig å skjønne hele babygreien generelt sånn helt synes jeg. Er for eksempel ingen reell forståelse for at det som foregår oppe på ultralydskjermen faktisk skjer inni magen min. Utrolig bissart. Lurer på om jeg kommer til å virkelig forstå at vi skal ha barn, på ORDENTLIG, før jeg står med baby i hendene. :hilarious:

Ellers kjenner jeg jo livmoren min godt i buken nå, kjennes ut som et nytt og fremmed organ inni der, og det kjennes at de andre organene begynner å få mindre plass. Lurer på om jeg kjenner fosteret også av og til, men det så svakt at det kan lik så godt være innbilning :hilarious:

Prøver å være flink og gjøre de øvelsene jeg fikk av jordmor for å styrke bekken, rygg og mage, men innsatsen går litt opp og ned får man si. Jeg gjør dem i alle fall av og til. :rolleyes: Har ikke begynt å få noen kroppslige vondter enda da og håper jeg kan unngå det verste av det.

15+0
Dere er veldig søte som legger igjen spor her. Beklager at jeg er så dårlig på å svare, men vit at jeg setter veldig pris på det. :Heartred Ellers rusler nå dagene forbi. Formen er fortsatt på bedringens vei, nå begynner det virkelig å ligne på noe som kan minne om livet før gravid, og det er kjekt å føle at man har litt energi igjen. Er fortsatt ganske sliten etter jobben da, men får heldigvis god tilrettelegging og fikk flyttet ene ferieuken jeg egentlig skulle ha i oktober til første uken i mai, så det gleder jeg meg veldig til! Jeg skal også ha ferie i nesten fem uker i juli, så i denne farten er sommeren plutselig over og det begynner å nærme seg babytid. Blir litt susen av å tenke på det. :woot: Er utrolig rart å ha ventet så lenge på noe, og så plutselig skjer det.

Vanskelig å skjønne hele babygreien generelt sånn helt synes jeg. Er for eksempel ingen reell forståelse for at det som foregår oppe på ultralydskjermen faktisk skjer inni magen min. Utrolig bissart. Lurer på om jeg kommer til å virkelig forstå at vi skal ha barn, på ORDENTLIG, før jeg står med baby i hendene. :hilarious:

Ellers kjenner jeg jo livmoren min godt i buken nå, kjennes ut som et nytt og fremmed organ inni der, og det kjennes at de andre organene begynner å få mindre plass. Lurer på om jeg kjenner fosteret også av og til, men det så svakt at det kan lik så godt være innbilning :hilarious:

Prøver å være flink og gjøre de øvelsene jeg fikk av jordmor for å styrke bekken, rygg og mage, men innsatsen går litt opp og ned får man si. Jeg gjør dem i alle fall av og til. :rolleyes: Har ikke begynt å få noen kroppslige vondter enda da og håper jeg kan unngå det verste av det.

Det går unna, 15 uker allerede :eek:
Formen min ble mye bedre fra uke 17,så det er ikke så lenge til hvis det blir likt for deg :)
Jeg er 38 uker på vei nå, og jeg forstår fortsatt ikke hva som skal skje :hilarious: Syns de koseligste ukene var fra der du er nå til rundt uke 30-32, da er det fortsatt ikke så tungt og magen er liten og søt :p Du får nyte tiden som kommer :)

Det går unna, 15 uker allerede :eek:
Formen min ble mye bedre fra uke 17,så det er ikke så lenge til hvis det blir likt for deg :)
Jeg er 38 uker på vei nå, og jeg forstår fortsatt ikke hva som skal skje :hilarious: Syns de koseligste ukene var fra der du er nå til rundt uke 30-32, da er det fortsatt ikke så tungt og magen er liten og søt :p Du får nyte tiden som kommer :)
Folk snakker jo om 2. trimester som den beste tiden, så må si jeg har veldig forhåpninger for denne tiden som kommer nå. :p Men herlighet så spennende tid du er i da! Målstreken er jo like rundt hjørnet. Ikke lenge til du har baby der og da må man jo gjerne begynne å skjønne litt :hilarious: :rolleyes:

16+3
Denne uken har jeg ferie fra jobben og det er veldig deilig. Dessverre ikke mye å finne på grunnet lokale restriksjoner, men deilig å kunne bevege seg litt i snegletempo gjennom dagen og ikke måtte tenke på jobb. Målet er å få ryddet litt og malt stuen i løpet av uken, slik at vi er litt mer ajour i forhold til planene vi har hatt for våren som ble litt forskjøvet da jeg var dårlig i første trimesteret.

Har begynt å kjenne bevegelser fra fosteret mer og mer den siste uken. De er ikke regelmessig og det er helt umulig for meg å kjenne hva det er som skjer spesifikt. Men som oftest kjennes det ut som strekkebevegelser, som en luftboble som fylles og holder på å sprekke, men som i steden holdes litt og deretter synker inn igjen. Har også kjent små dult her og der, men da må jeg virkelig følge med for å få det med meg.

Ellers sier appen min at livmor nå er på størrelse med en lite melon og det høres rett ut for meg! Akkurat det å få mage har enn så lenge vist seg å ikke være så fantastisk som jeg hadde sett for meg. Har liksom tenkt at det skulle være det store høydepunktet, sammen med bevegelse, men enn så lenge kjennes det litt ut som om jeg har en liten håndball inni der, så kan ikke ligge på magen, å sitte med beina oppi sofaen er ukomfortabelt, når jeg må tisse så kjennes det ut som om livmoren skal tyte ut av magen min og det strekker veldig i ligamentene. Ikke mening å være sytete, er veldig takknemlig for graviditeten og at alt har gått bra så langt, men er så veldig annerledes fra det jeg så for meg at det føles naturlig å notere det ned. Kvalme var jeg liksom veldig forberedt på bli plaget av, men alle disse småplagene har jeg ikke vært forberedt på i det hele tatt. :dontknow Man innser ikke hvor mange posisjoner man vanligvis sitter og ligger i som skviser magen før man plutselig ikke kan gjøre det mer. :rolleyes:

Ellers har ene venninnen min nettopp født og jeg var innom der på besøk, og fyyyyyy. Glad jeg allerede er gravid og venter min egen, ellers tror jeg hadde grått i misunnelse. For et utrolig lite nurk. :Heartred Og det gjør alle de tingene som er ukomfortabelt mer levelig å vite at om bare knappe 6 måneder, så har vi vår egen. Gleder meg så utrolig :Heartred

Hurra for bevegelser i alle fall!
Her er det bare ubehag AV OG TIL, når jeg ligger på magen. Ligger f.eks helt fint på magen nå, og jeg er visst 19+0 i dag. :P
Men hvor mye magen kan være i veien, den signerer jeg. For, ellers, så er det vanskelig å kle på sokker, komme seg ut av sengen, sitte normalt.... :P

18+4
Da var det på tide med en ny, liten oppdatering. Et par ting som har skjedd siden sist.

Svangerskapspenger - Har gått over i 60% jobb og 40% svangerskapspenger da trøttheten ble noe overvelmende. Ikke så mye liv igjen når man sover 3-4 timer på ettermiddagen hver gang man har vært på jobb. Har også begynt å få en del kynnere og er ganske øm i buken, så f. eks. å skulle bøye meg ned og stå på huk, noe jeg gjør en del i jobben, er nokså ukomfortabelt og blir fort vondt om jeg gjør det for mye. Så snakket med bedriftsjordmor og begynte da med denne ordningen fra denne uken av.

Blødning - Hadde en frisk vaginal blødning 17+6, på himmelspretten av alle dager. Så da bar det ned på legevakten med oss. I retrospekt så skulle jeg vel hatt mer is i magen, men det var bare ikke aktuelt i øyeblikket. Blod?! ELSKLING, NÅ MÅ VI PÅ LEGEVAKTEN. Det rasjonelle helsepersonellet i meg gikk bare ut av vinduet. :rolleyes: Endte vel opp med å ikke blø mer enn en t-skje med friskt blod. Fikk høre hjertelyden og siden det stoppet så raskt ble det konkludert med at det nok var et blodkar i livmorhalsen som hadde sprukket. Kan le av det nå, men i øyeblikket var jeg skjelven. Tanken på skulle gjøre hele denne biten av svangerskapet på nytt var ekstremt overveldende.

OUL - Nå nærmer det seg veldig ordinær ultralyd, skal dit 20. mai. Mannen får heldigvis endelig være med og vi gleder oss veldig til å se hvordan det står til inni der.

Bevegelser - Har hatt ganske mye bevegelser fra mageboeren i de siste to ukene. Fortsatt vanskelig å kjenne det på utsiden, men kjenner det veldig godt inni, jevnlig gjennom hele dagen, hver dag. Er veldig fint å kjenne på at det er liv inni der og at ungen har det bra, men må innrømme at det ikke den mest behagelige følelsen. Har tenkt en del på det og for meg kjennes det nå litt ut som hjertebank, men nede i magen da selvsagt. Ikke så koselig bilde som sommerfuglvinger synes jeg :hilarious:

Utseende - Magen har begynt å stikke mer ut og er stort sett det første folk kommenterer på når de ikke har sett meg på en liten stund og jeg omsider tar på meg noe som er litt inntilsittende. Kittelen på jobb skjuler enda magen da, nå som jeg har gått opp en størrelse. Kjenner jeg er litt tilbakeholden for å glede meg over magen enda. Det blir fort litt dumme tanker som "Har jeg fått mage for TIDLIG?", "Kommer folk til å tenke at jeg bare har lagt på meg og at jeg da strutter stolt rundt med en oppblåst, feit mage, ikke en ordentlig babykul?" Sukk, blir litt oppgitt over at jeg er på denne måten. :shifty: Har gått opp 4kg, så skjønner jo teoretisk sett at 4kg ikke kan gjøre en sånn forskjell i seg selv, men er vanskelig å fikse tankemønster man har gått med lenge, altså at "Flat mage = Bra", "Bulende mage = Ikke bra". :facepalm:

Back
Topp