Tigers drøm om egne barn, drømmen om tigersøsken

Godt nytt år, tiger
Håper dette er deres år!
 
Tusen takk for at dere har vært der for meg i året som har passert! Nå nermer vi oss forsøk med stormskritt, og jeg er sååå nervøøøøøs! Tr skal komme uken vi har både dag og kveldsskole, så jeg kommer til å dø litt da, og neste runde (enten tr eller positiv test) er eksamensuken! Vi har praktisk ukeseksamen og det blir helt sykt berg og dalbane for meg frem til da!
Har heldigvis vært veldig åpen i klassen ang det vi går igjennom, og jeg er helt sikker på at uansett utfall så får jeg støtte og gode klemmer fra dem rundt meg, og det er en god tanke.
Har bestilt med bbhugme og noen gravid-klær. Ser for meg at det er greit med tilgjengelig gravid-klær om jeg blir oppblåst og grinete rundt uttak og innsett.
Gubben har faktisk sett på babyseng :shy: men vi kommer til å slite litt med å finne en høy nok seng.
Tenk at nå er vi straks på startstreken! Håper tiden går fort! Nå kommer medisinene mine på fredag og bbhugme ca samtidig.
Åååå, kom igjen, januar, gå fort!!!
 
Godt nytt år Tigerbaby! ❤️ 2018 blir det tigerbaby❤️❤️
Lykke til med eksamen :) Januar kommer til å gå kjempe fort! Snart på dag 4 allerede;p Gleder meg til å følge reisen din videre ❤️❤️
 
Godt nytt år! Dette blir spennende å følge, gu for en kjekk,nervepirrende,vanskelig,morsom,fæl,spennende reise du skal ut på! Og tenk, premien er et barn! Nei, dette blir deres år, og i år skal du nyte gravid klærne og kjenne på kroppen alle forandringene en graviditet bringer! Håper du slipper unna masse bivirkninger med medisinene!
 
Heia heia :D
 
I dag har jeg hentet medisiner til de første dagene(ca halvparten), og tr er i anmarsj så jeg er klar for å ligge i senga med pc'en på fanget og spille wow hele kvelden mens gubben gjør sitt :)
Fint å kunne spille litt og si ifra meg alt når formen likevel kommer til å være elendig.
Nå er det siste syklus før oppstart! Jeg er så spent! Vi har bestilt hotell i Trondheim til hele forsøket(kan forskyves og justeres etter behov, men rommet er vårt) da det ikke er hensiktsmessig å reise hjem underveis pga reiseveien, med både frokost og kvelds.
Han har fått godkjent ferie når vi har forsøk så jeg skal slippe å være alene utenom uttak. Blir en liten mini-ferie med masse turer på sykehuset, det blir romantisk, ikke sant? Jeg har snakket med min sjef om at jeg ikke vet om jeg kommer på jobb den helgen eller ikke, og det var helt greit, hun er like spent som oss :hilarious: :Heartred
Så nå kan januar bare fly av gårde så jeg kan begynne med sprøyter! Vi er klare for forsøk!
 
Jeg håper virkelig at dere får full klaff på første forsøk! :Heartred
 
Jeg håper virkelig at dere får full klaff på første forsøk! :Heartred
Det håper jeg og!

Tiger - høres så koselig ut med en liten romantisk ferie ut av det og bare være sammen. Lykke til!
 
Jeg er så optimistisk på dine vegne! Nå er det snart din tur :-) godt dere har ordnet det praktiske! Nå kan februar bare komme :-)
 
Må bare klage litt.. igår hadde jeg mye vondt, og tok en smertestillende da jeg stod opp også gikk jeg i dusjen.
Hadde så voldsom kvalme pga smertene at jeg måtte ta pause fra dusjen og gå ut av badet og puste to ganger før jeg klarte bli ferdig, og da jeg endelig var ferdig med dusjen så ble jeg sittende på badegulvet og brekke meg. Prøvde for harde livet å holde det nede da jeg visste jeg måtte ta mer smertestillende om jeg begynte å spy. Gubben ble kommandert hjem fra jobb for å hjelpe meg med å koke vann til varmeposene, han dro tilbake på jobb når jeg klarte slappe av igjen og ligge rolig på sofaen. Hver gang jeg satte meg opp eller reiste meg opp ble jeg overkjørt av intens kvalme, klarte ikke spise før kl 18 :confused2
Håper ikke jeg får den smerten der neste mens, og håper neste mens er siste på ihvertfall ett år!
 
Huff, det høres virkelig ikke godt ut, tiger. Godt du har noen som passer godt på deg!
Klem
 
Åh, da har skoleåret startet med kaos for meg, føler ikke at jeg har kontroll på noe og at det kanskje er feil studie for meg. Håper det endrer seg til slutten av året, for det var jo dette jeg ville!

Nå er det ikke lenge til sprøytestart! Og snakket en del med gubben om forsøket. Jeg skal teste meg ned på hcg etter uttak; for å ha sammenligningsgrunnlag til videre testing, og gubben synes det var en god idé å bare teste meg ihjel for å bli kvitt testene etterpå, flere ganger daglig er helt ok! Han er like spent som meg, og vil gjerne være med på testegalskapen, så han vil ikke ha planlagt overraskelse, han vil vite med en gang!
Jeg har inntrykk av at han har gjort mye egenstudier av ivf og icsi altså, og det er utrolig motiverende med en partner som er sånn!
Vi ser på babyutstyr av og til, og drømmer oss vel litt bort, godt på motivasjonen. Har funnet ut at vi bare må prøve vogner, men er vel emmaljunga vi ender på til slutt om ikke stokke tar oss med storm på prøverunder. Trolig venter vi med vogn til Black friday uansett, dersom termin blir like rundt hjørnet, siden emmaljunga edge duo komplett med stellebag kostet 6500 sist, og det hadde vært et røverkjøp. Har flere venninner som bare bar med seg bilstol rundt omkring i starten, så det går sikkert fint så lenge jeg ikke har tenkt meg lange turer med knøtte:shy:

Vi diskuterer navn, hvem hadde trodd at det var sååå vanskelig å finne ok guttenavn? Vi har tonnevis med jentenavn og to guttenavn :p
Også har vi snakket litt om annonseringer, fordi veldig mange rundt oss vet at vi går gjennom prøverør, og siden vi reiser bort over tid pga det så vet de fleste ca når også.. vi vet ikke helt hvordan vi skal løse det, fordi vi vil gjerne ruge litt frem til vi har vært på tul på sykehuset. Kan godt være vi lyver og sier der ble totalfrys frem til vi er klare for å annonsere.
Bbhugme kom igår, sammen med t-skjorten jeg bestilte fra jollyroom, skal bruke den til å annonsere babynyheter til folk når den tid kommer. Den ideen likte han!

Vi har avtalt å dra på en ekstra tul privat rundt uke 14 for å kanskje få vite kjønn tidlig, og sjekke at fosteret har alle deler på plass riktig sted, for å si det sånn :rolleyes:
Også ønsker vi begge 3d-ultralyd.

Også jobb og studier da.. hvis det går på første forsøk så søker jeg trolig permisjon fra skolen i ett år uten stipend og jobber meg opp til fødselsperm, også overtar han perm når jeg begynner på skolen igjen. Vil bli ca 6mnd å tjene meg opp fødselsperm.penger, så det er mer lukrativt enn å få fra Lånekassen :p såfremt formen er god og jeg klarer å jobbe da!
 
Masse gode planer og tanker. Så kjekt å virkelig være to om dette prosjektet!
Blir så spennende å følge dere altså!
Ja, test ned EL-sprøyta og så er det bare å fortsette å teste for å se det blir sterkere igjen
 
Godt å få planlagt litt, det hjelper nok på ventetiden, selvom den blir lang.. gleder meg til å følge dere :)

Sykt god pris på emmaljunga edge duo da, var det et lokalt tilbud? Saumfarte nettet etter tilbud på b.f. men fant ingenting.. Vi betalte 11600,- med regntrekk (fikk da gratis stellebag). Tror de pleier å selge ut fjorårsmodeller i løpet av sommeren for å gjøre plass til 2019-modellene, så ville fulgt med da også :)
 
Godt å få planlagt litt, det hjelper nok på ventetiden, selvom den blir lang.. gleder meg til å følge dere :)

Sykt god pris på emmaljunga edge duo da, var det et lokalt tilbud? Saumfarte nettet etter tilbud på b.f. men fant ingenting.. Vi betalte 11600,- med regntrekk (fikk da gratis stellebag). Tror de pleier å selge ut fjorårsmodeller i løpet av sommeren for å gjøre plass til 2019-modellene, så ville fulgt med da også :)
Sikkert lokalt.. :cat: det var gørrbillig!!
 
Murrer og stikker skikkelig i eggstokkene, håper det er kroppen som prøver seg på tidlig el. igjen, det hadde vært flott! Ff mener el kommer ca neste torsdag, hadde vært fint med litt tidligere, sånn at vi kunne starte forsøk tidligere også!
Jeg synes nesten det er værre å vente på el nå enn noe annet jeg har ventet på før. Tankene raser gjennom, tenk om den er kjempesen og jeg må vente lenge på forsøk. Et par dager fra og til føles som en evighet akkurat nå! Ååh, kom igjen nå kroppen! Jeg vil komme igang med forsøk, jeg gleder meg så sykt til å kunne føle at vi har en sjans for en gangs skyld!
 
Murrer og stikker skikkelig i eggstokkene, håper det er kroppen som prøver seg på tidlig el. igjen, det hadde vært flott! Ff mener el kommer ca neste torsdag, hadde vært fint med litt tidligere, sånn at vi kunne starte forsøk tidligere også!
Jeg synes nesten det er værre å vente på el nå enn noe annet jeg har ventet på før. Tankene raser gjennom, tenk om den er kjempesen og jeg må vente lenge på forsøk. Et par dager fra og til føles som en evighet akkurat nå! Ååh, kom igjen nå kroppen! Jeg vil komme igang med forsøk, jeg gleder meg så sykt til å kunne føle at vi har en sjans for en gangs skyld!

Håper el er rett rundt hjørnet :-) dagene går sakte ja, men nå er du nærmere enn noen gang!!:)
 
Back
Topp