Blir nok stille fra meg en god stund. Usikker på om jeg kommer til å være noe her i tiden fremover.
Vi hadde første forsamtale i 2017, og siden det har det vært turbulent. Vi fikk et barn, og opplevelsen av graviditet, keisersnitt og babytid er ikke egentlig noe vi ser tilbake på med gode minner og en følelse av at dette vil vi gjøre igjen. I vår lille leilighet... med et barn som allerede har krav på oppmerksomheten vår.
Kanskje vi rett og slett ikke blir klare for en til møkkagraviditet og enda et refluksbarn. Dårlig gjort mot ungen vi allerede har, det er det det er.
Vi sa vel på et punkt at vi bare skulle bruke de vi har på frys og så si oss ferdig.. vel, kanskje vi faktisk er ferdig? Vi får se.
det blir naturligvis hysteroskopi og den endometrietesten... men kanskje det rett og slett stopper der.
Kanskje det er nå vi heller bare skal leve enn å bruke nesten 100 000 på å få en til. Det offentlige føles ikke som noe alternativ for psyken uansett av alt det andre.
Tør ikke gjette hvor mye dette egentlig har kostet i tid, penger, energi, muligheter i livet. Er egentlig ganske flau over økonomien for tiden. Vi har allerede mye gjeld på diverse, riktignok har vi bolig, men likevel. Jeg har latt være å søke på jobber jeg ville ha fordi vi har vært midt i prosessen. Skal vi fortsette sånn? Nei.
Vi har hatt mange runder nå hvor det blir så sinnsykt alvorlig og altoppslukende. I prosessen som ivf er, er det kun en ting som gjelder og hodet kverner rundt det til en hver tid.
Jeg kaller det at vi gir opp pr nå. Jeg forsøker å venne meg til tanken på at vi trolig bare er ferdig. Vi har ingen igjen på frys som kanskje muligens ånei tenk hvem det kunne blitt, og det i seg selv er en god følelse. Vi må igjen med nye uttak og det er ikke risiko for at noe skjer galt i en eller annen jorunal og noen får "vårt" barn ved en feil. Så tja, ferdig?
På tide å leve livet med barnet vi faktisk har? Vi har gjort det vi kunne uten å ødelegge oss selv helt. Litt ødelagt og litt knust hjerte over en uke gammel baby på besøk på jobb blir nok lettere når jeg klarer å puste meg gjennom og frem til at dette faktisk er ok.