Tigerliljes vei til baby nr 2 ♥

7+6
Jeg drømte i natt at alt gikk fint på ultralyd, men var likevel så nervøs at jeg nesten kastet opp før jeg hadde time. Jeg kan ikke huske sist jeg var så nervøs. Heldigvis slapp jeg ventetid denne gangen og legen var presis. Først må jeg bare si at det er så utrolig deilig å få oppfølging av noen som kjenner meg og virkelig vil at vi skal lykkes. Om jeg først skulle få dårlige nyheter er det ingen andre jeg ville fått det av.

Jeg pleier å se bort på skjermen med en gang, men denne gangen lå jeg der bare med øynene lukket. Hun sa nesten med en gang at dette så veldig bra ut. Hjertet slo sterkt og den målte 8+0 som er perfekt i forhold til hvor langt på vei jeg er. Når jeg endelig så bort så jeg at det lignet veldig på en gummibjørn, kanskje en rar sammenligning :knegg:

Hun sa at hun har veldig troen på at det skal gå denne gangen og jeg får oppfølging så mye jeg vil i ukene fremover. Vi avtalte ny UL om ca to uker, men jeg kan ringe inn når som helst om jeg skulle blø o.l. Jeg er også sykemeldt ut uke 12.

Jeg føler meg jo veldig rar nå da, om jeg kan si det sånn. Børen på skuldrene lettet med en gang jeg fikk vite at alt var bra, men jeg kjenner jo ingen glede enda. Det tok lang tid før jeg kunne glede meg over svangerskapet med Junior også, men det er vel sånn for vi som har mistet. Nå håper jeg bare at alt ser bra ut på neste ultralyd også og at ukene frem til uke 12 går raskt. Da skal jeg prøve å faktisk tenke at det kan bli baby ut av dette her :Heartred
Åååååh nå sitter jeg med tårer i øynene, så utrolig deilig nyheter ❤️❤️❤️ dette fortjener dere virkelig, håper så inderlig bamsemumsen sitter hele veien :notworthy:love7

Hurra!!! Dette gjorde dagen min ❤️❤️❤️❤️
 
Hurra! Nå skal det gå hele veien❤❤❤

Kan jeg spørre om hvorfor du er sykmeldt? Er det pga formen eller for å forebygge en abort?
For vært inne på å be om det selv når jeg først skulle blitt gravid igjen:shy:
 
Gratulerer så mye med vellykket ul!
 
Åååååh nå sitter jeg med tårer i øynene, så utrolig deilig nyheter ❤️❤️❤️ dette fortjener dere virkelig, håper så inderlig bamsemumsen sitter hele veien :notworthy:love7

Hurra!!! Dette gjorde dagen min ❤️❤️❤️❤️
Tusen takk, får helt tårer i øynene av å lese dette også :sad010:Heartred Håper så veldig dette går veien, denne oktoberbabyen er så ønsket :love7
 
Hurra! Nå skal det gå hele veien❤❤❤

Kan jeg spørre om hvorfor du er sykmeldt? Er det pga formen eller for å forebygge en abort?
For vært inne på å be om det selv når jeg først skulle blitt gravid igjen:shy:
Tusen takk :Heartred Klart du kan spørre! Jeg forventet det på ingen måte, men gyn mente det var viktig å få mest mulig ro og minst mulig stress i de kritiske ukene. Egentlig er det en lettelse da jobben min er veldig tung fysisk og jeg allerede sliter med blodtrykksfall :love2
 
Tusen takk :Heartred Klart du kan spørre! Jeg forventet det på ingen måte, men gyn mente det var viktig å få mest mulig ro og minst mulig stress i de kritiske ukene. Egentlig er det en lettelse da jobben min er veldig tung fysisk og jeg allerede sliter med blodtrykksfall :love2

Greit å gjøre noe annerledes og bare ta vare på seg selv og! Komme over disse ukene❤
Høres veldig lurt ut også med tanke på blodtrykk og jobb:happy:
 
Greit å gjøre noe annerledes og bare ta vare på seg selv og! Komme over disse ukene❤
Høres veldig lurt ut også med tanke på blodtrykk og jobb:happy:
Ja, greit å ta det mest mulig med ro :) Hvordan går det med deg? :Heartred
 
Ja, greit å ta det mest mulig med ro :) Hvordan går det med deg? :Heartred

Det går forsåvidt greit! Litt tungt idag, skulle jo hatt termin idag❤
Men håper spiren sitter snart for oss og!:)
 
❤️
 
Det går forsåvidt greit! Litt tungt idag, skulle jo hatt termin idag❤
Men håper spiren sitter snart for oss og!:)
Huff, jeg har også tenkt mye på marsspiren som vi mistet :( Håper spiren sitter snart for deg :Heartred Hvis dette går bra ser det ut som om "alle gode ting er fire" for meg igjen, så håper det er det for deg også :love2
 
Huff, jeg har også tenkt mye på marsspiren som vi mistet :( Håper spiren sitter snart for deg :Heartred Hvis dette går bra ser det ut som om "alle gode ting er fire" for meg igjen, så håper det er det for deg også :love2

Ja, jeg og :(
Håper på alle gode ting er fire❤ for oss begge!
 
8+3

Plutselig kom graviditeten litt i bakgrunnen og tiden fremover kommer nok til å gå raskere med Junior hjemme :Heartred Jeg prøver å finne på litt morsomme aktiviteter vi kan gjøre sammen. I dag skal vi bake boller og jeg skal sende mannen ut på jakt etter plastilina og perler. Jeg tror vi kommer til å unngå lekeplasser og lignende, så da er det greit med aktiviteter vi kan gjøre hjemme. Heldigvis har vi også stor hage vi kan leke i :love2

Jeg føler meg ikke så veldig gravid om dagen egentlig. Sulten har roet seg litt, men jeg blir fortsatt uggen/får sur smak i munnen hvis jeg ikke spiser ofte nok. Brystene er også tidvis ømme og jeg kjenner litt ligamentsmerter. Også er jeg trøtt da. Det er en skikkelig utfordring å ikke sovne sammen med tre-åringen under leggetid..

Håper at alt fortsatt er bra inni der - kjenner disse ukene er utfordrende mtp når jeg har mistet tidligere. Når symptomene dempes litt er det vanskelig å holde seg positiv. Nå håper jeg bare at UL ikke blir avlyst og at Spirulini (som mannen sier) fortsatt vokser og gror i magehulen :Heartred
 
Når er neste ul?
 
Jeg har forresten bestilt jordmortime også. Da jeg mistet første gangen i prøvingen på nr 2 hadde jeg allerede hatt en time hos en veldig koselig jordmor. Har ringt tidlig hver gang ved neste graviditet for å sikre meg at jeg får den samme.

Det blir litt milepæler fremover:

Neste UL: 23/3
Jordmortime: 31/3
Uke 12: 8/4
 
Det blir 23/3, om 9 dager. Jeg skulle egentlig hatt neste uke, men siden gyn har hatt ferie var det veldig fullt i uken som kommer nå. Får vel bare smøre meg med tålmodighet :shy:
Er vel større sjanse for at det ikke blir avlyst i liten/privat praksis enn på sykehus tenker jef
 
9+0

Det går sakte, men sikkert fremover. Dette er den skumleste uken siden jeg har mistet så mange ganger i uke 9 tidligere. Jeg bekymrer meg veldig for at UL på mandag blir avlyst. Den er så viktig for meg psykisk. Hvis alt ser bra ut da skal jeg senke skuldrene og begynne å se fremover. Jeg orker ikke tenke på hva som skjer hvis det ikke ser bra ut..

Den ekstreme sultfølelsen er borte og foruten svært (!) ømme bryster er jeg i veldig fin form nå. Jeg har egentlig hatt veldig dårlig matlyst de siste dagene. Litt ligamentsmerter her og der. Jeg sover også dårlig for tiden. Tenker veldig mye på dette viruset og hvordan månedene blir fremover. Men prøver å fokusere på her og nå, og det er veldig koselig å ha Junior hjemme :)
 
Jo, også er jeg ekstremt trøtt om dagen. Sovnet i går under hvilen til Junior og det er vanskelig å holde øynene oppe under leggetid også. Er i seng senest kl 22 hver kveld :sleep002
 
Back
Topp