Tigerliljes vei til baby nr 2 ♥

Jeg har vært på kontroll igjen! Det ser ut til at det meste har kommet ut nå. Jeg er så lettet over at jeg slapp cytotec denne gangen også, MEN det ser ut til at gynekologen har endret mening og ønsker ikke at jeg prøver noe annet neste gang. Jeg er kjempeskuffa, har jo lest masse positivt om lavdose prednisolon og habituell abort.. Jeg fikk beskjed om at vi heller diskuterer strategier på nyåret så får kroppen en liten pause nå. Det positive er jo at jeg får kjempegod oppfølging og kan få time når jeg har behov for det, men samtidig har jeg ikke håp om å klare dette uten medisiner :( Kjenner jeg har veldig blanda følelser rundt dette her :sorry:
 
Jeg har vært på kontroll igjen! Det ser ut til at det meste har kommet ut nå. Jeg er så lettet over at jeg slapp cytotec denne gangen også, MEN det ser ut til at gynekologen har endret mening og ønsker ikke at jeg prøver noe annet neste gang. Jeg er kjempeskuffa, har jo lest masse positivt om lavdose prednisolon og habituell abort.. Jeg fikk beskjed om at vi heller diskuterer strategier på nyåret så får kroppen en liten pause nå. Det positive er jo at jeg får kjempegod oppfølging og kan få time når jeg har behov for det, men samtidig har jeg ikke håp om å klare dette uten medisiner :( Kjenner jeg har veldig blanda følelser rundt dette her :sorry:

Æsj... så trist at gyn endret mening! :(
Håper meningen endres igjen på nyåret!


Håper du og dine får en fin jul :santa
Vi håper 2020 er babyåret!
 
kjedelig når de skal forandre mening altså!
Kan evt lete om du finner noe forskning på det da.. Helsebiblioteket skal alle i Norge ha tilgang til..
 
kjedelig når de skal forandre mening altså!
Kan evt lete om du finner noe forskning på det da.. Helsebiblioteket skal alle i Norge ha tilgang til..
Jeg hadde med meg en forskningsartikkel de skulle lese gjennom. Håper det kanskje hjelper :happy:
 
Godt nyttår til alle som leser! Nytt år og nye muligheter :)

Jeg er så sikker som jeg kan bli uten å teste på at EL har passert. Har hatt noen dager med mye slim og stikking i magen. Vi har enda ikke hoppet i høyet da jeg har hatt en del brunlig utflod og vil være helt sikker på at alt er OK "der inne" :rolleyes: Mannen og jeg har vel kommet frem til at vi sannsynligvis prøver en gang til med bare albyl-e og lutinus... Da skal jeg i såfall ta albyl-e fra TR og lutinus fra etter EL. Mannen vil jo aller helst at jeg ikke tar medisiner i det hele tatt, han er nok alt for optimistisk til at det skal gå bra uten noen ting :wacky:

Vi startet nok prøvingen igjen allerede fra neste EL slik det ser ut nå. Vet ikke om jeg en gang gidder å gå til gyn først siden vi sannsynligvis bare får beskjed om å bruke samme "oppskriften" uansett. Mister vi atter en gang har vi blitt enige om å gå privat og bare få prøve alle støttemedisiner vi kan. Får jo bare krysse fingrene for at alle gode ting er fire denne gangen også.
 
Denne måneden har vi forresten prøvd på lillebrøster i ett år :( Det har gått så fort og så utrolig sakte. Håper 2020 blir lykkeåret vårt.
 
Denne måneden har vi forresten prøvd på lillebrøster i ett år :( Det har gått så fort og så utrolig sakte. Håper 2020 blir lykkeåret vårt.
Håper det jeg også!
Lykke til med 2020! :Heartpink
 
CD1

Veldig glad over at TR er tilbake! Det er ca 3,5 uke siden jeg var på kontroll og det aller meste fra MA'en var ute, så føler den er noenlunde presis. Jeg er faktisk spent på å prøve igjen og har fått litt av motivasjonen tilbake. Det hjelper at jeg og mannen er enige om at vi går privat om vi mister enda en gang. Da er liksom planen klar..

Jeg er litt usikker på om jeg skal ta albyl-e fra etter EL eller fra nå av. Det hjelper jo med blodgjennomstrømningen til livmor, men kan gjøre det litt vanskeligere å bli gravid. Jeg føler kanskje det er verdt det uansett om det tar litt lenger tid. Jeg har blitt gravid på pp 2 etter MA/SA de to siste gangene. Om vi er heldige og får det til like raskt denne gangen er det jo en sjanse for 2020-baby på oss allikevel :)
 
CD5

Ser ut som TR nærmer seg slutten. Jeg er så ekstremt babysjuk om dagen :love7 Føler alle rundt meg er gravide og det er faktisk ikke langt ifra heller. Kjenner utrolig mange som venter barn. Håper håper det er vår tur snart :Heartred
 
CD8

Jeg begynte på blodfortynnende i går. Det var faktisk en lettelse for da slipper jeg å teste tidligst mulig for å begynne på medisiner. Jeg er godt forberedt på at det kan ta lenger tid å bli gravid - men det er greit. Rundt CD 10 skal jeg begynne å teste etter EL og planen er da å ta crinone etter at EL er påvist. Har egentlig lite håp om at det klaffer denne runden, men om det skulle gjøre det blir termin omtrent samtidig som vi hadde termin når vi først begynte prøvingen i fjor. Det er rart å tenke på at jeg kunne hatt en baby på tre måneder nå. Eller at jeg hadde vært gravid i enten uke 31 eller uke 12...

Mannen sa noe veldig fint til meg i går. Det var at "vi gikk gjennom helvete for å få førstemann også, men jeg hadde gjort alt igjen for å få akkurat det barnet vi fikk. For h*n er det mest fantastiske som har skjedd meg". Og jeg bare :sad010Det er jo virkelig så verdt det til slutt, selv om veien dit er tung og vanskelig :Heartred
 
CD 12

Da er EL rett rundt hjørnet. Jeg fryser, har ekstreme cravings på søte ting, litt uren hud og masse (TMI) utflod "der nede". Hadde det ikke vært for negativ EL-test nå nettopp hadde jeg tippet EL var i dag. Jeg skal teste i kveld også for å være helt sikker på at jeg ikke går glipp av det. Mannen har vært syk hele denne uken så vi har bare fått lagt inn aksjer én gang (i dag), men kanskje vi får flere muligheter i helgen. Nå venter jeg bare til klokken 14 så skal jeg hente junior i barnehagen :Heartred

God helg til alle som leser!
 
Lykke til!
God helg
 
CD 14

Ser ikke ut til at EL har vært her enda om jeg skal tro på testene. Har pleid å ha det mellom CD 13-16 før, så er spent på om den kommer i løpet av de nærmeste dagene. I går klarte jeg å forsove meg til jobb for aller første gang og det føles som om hele dagen bare forsvant for meg. Jeg er en sånn type som heller er veldig tidlig på jobb, så det var kjedelig å stresse så mye :hungover:

Sånn ellers prøver jeg å kutte ned på koffein (vanskelig for en kaffoman som meg) og å spise litt mer fermentert mat i denne prøveperioden. Har lest om mange som kutter ut sukker og gluten, men det blir litt for mye for meg.. Kanskje neste gang :p

Jeg frøs veldig for noen dager siden og er en "fryser" generelt, men i går og i dag er jeg veldig varm. Huden er blitt mer uren og jeg er skikkelig sulten så det er nok masse hormoner i spill her. Pleier ikke å bli så påvirket av EL så får håpe det kanskje er er bra tegn da :angelic: Kanskje forbereder kroppen seg på å slippe et lite gullegg :love2
 
CD 16
Hurra, fikk kjempepositiv test på morgenen i dag. Er spent på om den blir negativ senere i dag. Jeg pleier vanligvis kjenne det godt i magen når EL er, men ikke følt noe enda. Huden min derimot ser fortsatt ut som jeg er en tenåring, så tydelig at noe skjer :wacky:

Vi har lagt aksjer CD 12 og 14 og forhåpentligvis blir det gjort i kveld også :p
 
Tvitvi
 
Back
Topp