Tidlig ultralyd

Har bestillt tul når jeg er 12+1, har egentlig lyst til å ta en før og, men det er jo bare litt over 2 uker å vente...

Flere som fortsatt ikke har vært på tul?
Vi har ikke bestilt enda, men tenker å gjøre det i uke 12-13. Bedre å ta det når jeg er ca 12+4 eller ta det ca 12? For er litt usikker om jeg tar rundt 12+4 om jeg kan være enten en-to dager kortere (mest sannsynlig motsatte) eller inntil tre dager lengre, så da seinest uke 13. Det kan selvfølgelig være begge veier, men mtp positiv test vil jeg ikke tro de kan sette meg så mye som ei uke tilbake dersom jeg testet positivt rundt dag 9/10.

Vi har ikke bestilt enda, men tenker å gjøre det i uke 12-13. Bedre å ta det når jeg er ca 12+4 eller ta det ca 12? For er litt usikker om jeg tar rundt 12+4 om jeg kan være enten en-to dager kortere (mest sannsynlig motsatte) eller inntil tre dager lengre, så da seinest uke 13. Det kan selvfølgelig være begge veier, men mtp positiv test vil jeg ikke tro de kan sette meg så mye som ei uke tilbake dersom jeg testet positivt rundt dag 9/10.
Testa positivt på dag 10, ble satt tilbake 5 dager:facepalm:

Skal ha en når jeg er 8+3 og en i uke 13 eller 14 dersom det er liv i spiren på den første UL'n :) så her teller jeg ned, med veldig blandede følelser etter MA i august.. Håper denne spiren holder hus :Heartred

Satt frem igjen 3 dager i dag. Så hvis du planlegger ca midt i uke 12 burde det gå fint:)

Skal ha en når jeg er 8+3 og en i uke 13 eller 14 dersom det er liv i spiren på den første UL'n :) så her teller jeg ned, med veldig blandede følelser etter MA i august.. Håper denne spiren holder hus :Heartred
Hadde også ma i august. Denne ganger ser alt fint på ul 7+6 og ny ul i morgen!
Er skikkelig nervøs. Skal samme plass som ma ble oppdaget

Hadde også ma i august. Denne ganger ser alt fint på ul 7+6 og ny ul i morgen!
Er skikkelig nervøs. Skal samme plass som ma ble oppdaget

Får jeg spørre hvor langt du var kommet? Jeg hadde en sånn rar følelse på at noe var galt.. Skulle vært 8 uker når vi var på UL i august men så knapt annet enn gestasjonssekken :( så må ha stoppet opp i rundt uke 5 tror jeg..håper så inderlig at denne spiren har klort seg fast :)
Hvor langt er du kommet nå? Masse lykke til på UL og med spiren! :Heartred

Får jeg spørre hvor langt du var kommet? Jeg hadde en sånn rar følelse på at noe var galt.. Skulle vært 8 uker når vi var på UL i august men så knapt annet enn gestasjonssekken :( så må ha stoppet opp i rundt uke 5 tror jeg..håper så inderlig at denne spiren har klort seg fast :)
Hvor langt er du kommet nå? Masse lykke til på UL og med spiren! :Heartred
Var på ul 8+4 alt fint, ny ul uke 11 viste at fosteret kun målte 8+4.
nå er jeg øyeblikk 10 uker 9+6 ;) lykke til med spiren:Heartbigred

Akkurat bestilt tul her :D ca uke 12. Må dra aleine pga restriksjoner, men kunne kanskje få ringe/filme. :eek:

Har allerede vært på ultralyd 3 ganger. I uke 5+(tu etter ivf), uke 7 pga blødninger og nå i uke 9+5. Har ikke betalt noe for det.

Fikk henvisning til TUL i går når jeg var hos fastlegen pga høyt blodtrykk. Spent på når det blir :)

Var i går sammen med samboeren, det var helt nydelig å se en bitteliten krabat inni der:happy: sprøtt at det ligner et menneske selv om det er bare rundt 3 cm stort! slått meg ganske godt til ro med at dette går bra og at jeg faktisk er gravid nå, så nå er det bare å glede seg til fortsettelsen.

9C62EAEF-9A40-404C-8888-F316F8335549.jpg Hei!

Noen som er litt mer erfaren og kan forklare hva vi ser på dette bildet av barnet? Ultralyd tatt 8+1.

Hilsen førstegangs

Vis vedlegget 348034 Hei!

Noen som er litt mer erfaren og kan forklare hva vi ser på dette bildet av barnet? Ultralyd tatt 8+1.

Hilsen førstegangs

Vanskelig å si helt sikkert, men ser ut som du ser fosteret rett ovenfra (eller rett underfra). Du ser det står CRL der, som betyr Crown-Rump Length, altså lengden fra kronen på hodet ned til «rumpa» til fosteret. Vet ikke om du har sett bilder av hvordan det skal se ut på den tida, men det er nesten som en liten bamsemums med små utstikkere som blir armer og bein. Det er de utstikkerne du ser på hver side der :) Den lille rundingen er nok plommesekken, som snart forsvinner når funksjonen blir overtatt av morkaka.

Akkurat bestilt tul til begynnelsen av mars, da skal jeg være 11+1. Kan nesten ikke vente!! Vurderte før, men får bare smøre meg med tålmodighet :rolleyes::rolleyes:

Back
Topp