Tidlig ultralyd tråden

Hun jeg går til er tidligere jordmor, og i ettertid utdannet til spesialist innen fosterdiagnostikk. Hun bruker esnurra, har forstått at dette er det de bruker nå innen fosterdiagnostikk verden. Med en crl på 12, viser det at jeg er 8+1, men jeg lå rett under dette sånn ca, og fikk da 8+0.
Ja, jeg sjekket eSnurra selv, de bruker tydeligvis litt andre mål enn de gjør på fosterdiagnostikk. Kan være at de fosterdiagnostiske sentrene har mer nøyaktige UL eller måler på en annen måte. Der ser ut som eSnurra jevnt over måler kortere når man har kommet lengre, enn fosterdiagnostikk gjør
 
Ja, jeg sjekket eSnurra selv, de bruker tydeligvis litt andre mål enn de gjør på fosterdiagnostikk. Kan være at de fosterdiagnostiske sentrene har mer nøyaktige UL eller måler på en annen måte. Der ser ut som eSnurra jevnt over måler kortere når man har kommet lengre, enn fosterdiagnostikk gjør

Virker som de på generelt grunnlag anbefaler esnurra i alle fall :) men altså dette er ikke mitt fag!
 

Vedlegg

  • C098A5E4-F02D-46B0-A700-8E0D424A8F3F.png
    C098A5E4-F02D-46B0-A700-8E0D424A8F3F.png
    116,5 KB · Visninger: 11
Jeg var igår, fikk se bankende hjerte og hørte hjertelyd :Heartred
Spira var 1,77cm og jeg var 8+2 :wav
 
Det hadde vært en veldig god ide om jeg hadde visst hvem jeg kan spørre. De fleste jobber jeg jo med og de er lærere og min aller beste venninne bor i en annen by:(

Men jeg har vært på tul i de andre svangerskapene mine og tror jo det går bra denne gangen også:rolleyes:

Det går nok kjempefint uansett :love017
 
Jeg var da jeg var 7+2. Da målte fosteret 12 mm.
 
Etter henvisning fra lege og en tlf direkte til sjukehuset, så har jeg fått time førstkommende tirsdag 27.august. Håper vi får se et bankende hjerte :Heartred
 
Var på UL i det jeg mente var 6+5
Ble målt til en uke mer, men skal tilbake igjen til mandag for å måle på nytt. Da er jeg 8+1 iforhold til mine beregninger, men 9+1 hvis beregningene hans fra sist stemte.

Er så fort gjort å måle noen mm feil, de gjør det jo tross alt manuelt og en mm teller ganske mye i starten.

Vi skal til Danmark for å ta panorama pluss test, derfor er det viktig at jeg vet hvor langt jeg er på vei - i allefall så lang det er mulig å vite :)
 
Fikk ultralyd hos fastlegen i dag 6+4, fikk se en liten bønne og en pulserende bevegelse med jevn rytme på ene siden . Han sa jeg kunne komme tilbake nest uke å se en gang til (han er bare vikar og har neste uke igjen)
 
Vis vedlegget 306196
Jeg fant denne fine oversikten inne i et 45-siders PDF-dokument fra Haukeland om fosterbiometri (fosterdiagnostikk og måling av lengder/alder ved ultralyd). Spennende artikkel, men kanskje for spesielt interesserte, kan finne link om noen ønsker. Uansett, her er målene som skal avgjøre svangerskapets lengde i begynnelsen, utifra CRL
Takk for at du delte, den var interessant å se på :) Jeg tenker at denne stemmer helt nøyaktig. Jeg har vært på to TUL og målene stemte på mm med den du la ut her. Jeg er gravid ved hjelp av IVF, så vet jo også nøyaktig hvor langt jeg er på vei.
 
Jeg skal kontakte legen for en samtale. Jeg skal legge frem ønsket om TUL pga MA i påsken som var. Oppdaget da jeg var 9+6, mens fosteret ble målt til 8+2. Føler at når jeg er kommet til uke 10, så er jeg trygg.
 
Ble satt 16 dager tilbake Litt kjedelig, men den var to millimeter lang, og et hjerte som pumpet 6+0. Neste ultralyd i uke 13+0 for å se kjønn, veldig spent.
 

Vedlegg

  • 0E02508B-0921-49D5-B38E-68512FCF32A9.jpeg
    0E02508B-0921-49D5-B38E-68512FCF32A9.jpeg
    26,7 KB · Visninger: 27
Ble satt 16 dager tilbake Litt kjedelig, men den var to millimeter lang, og et hjerte som pumpet 6+0. Neste ultralyd i uke 13+0 for å se kjønn, veldig spent.

Gratulerer med vellykket UL:D
Ja, det var ganske langt tilbake, har du hatt uregelmessig sykluser?

Er superspent selv, hvor går du til UL?
 
Gratulerer med vellykket UL:D
Ja, det var ganske langt tilbake, har du hatt uregelmessig sykluser?

Er superspent selv, hvor går du til UL?

Takk tok ut p-staven 4.juli, så har ikke hatt noen syklus annet enn den før p-staven til å gå ut i fra ☺️

Gikk privat i Stavanger, Meretes ultralyd
 
Ble satt 16 dager tilbake Litt kjedelig, men den var to millimeter lang, og et hjerte som pumpet 6+0. Neste ultralyd i uke 13+0 for å se kjønn, veldig spent.
Var det innvendig eller utvendig? Ser du var hos Merete, jeg var også hos henne å fikk utvendig :) kjipt å bli satt tilbake så mange dager! Skal også til henne igjen i uke 13 for å se kjønn :)
 
Ble satt 16 dager tilbake Litt kjedelig, men den var to millimeter lang, og et hjerte som pumpet 6+0. Neste ultralyd i uke 13+0 for å se kjønn, veldig spent.
Så deilig å få se et bankende hjerte<3 kjipt i bli satt så mange dager tilbake da.
 
Back
Topp