Tidlig ultralyd tråden

Hadde time i dag! Tror jeg er et sted mellom 7+4 eller 7+2.
Fikk se et bankende hjerte og en liten ostepop som var 1cm lang. Han sa at skjermen deres viser 1,2 ved 8 uker. Så sa jeg nærmet meg 8 uker - var et sted mellom 7-8 uker.

Andre som var på tidlig ul hvor spiren var 1cm? Hvor lenge anslo legen/gynekologen at dere var på veg da?

Kjekt med vellykket Ul!
Jeg gikk når jeg trodde jeg var et sted i uke 7+. Men spiren var ca 1,2 cm og ble da målt til 8+0 :)
 
Hadde time i dag! Tror jeg er et sted mellom 7+4 eller 7+2.
Fikk se et bankende hjerte og en liten ostepop som var 1cm lang. Han sa at skjermen deres viser 1,2 ved 8 uker. Så sa jeg nærmet meg 8 uker - var et sted mellom 7-8 uker.

Andre som var på tidlig ul hvor spiren var 1cm? Hvor lenge anslo legen/gynekologen at dere var på veg da?
Kom på, sist runde jeg var gravid var jeg på ul 7+2, og da var spiren 7mm :) (trodde jeg var 7+0 men ble flyttet frem to dager pga crl 7 mm)
 
Hadde time i dag! Tror jeg er et sted mellom 7+4 eller 7+2.
Fikk se et bankende hjerte og en liten ostepop som var 1cm lang. Han sa at skjermen deres viser 1,2 ved 8 uker. Så sa jeg nærmet meg 8 uker - var et sted mellom 7-8 uker.

Andre som var på tidlig ul hvor spiren var 1cm? Hvor lenge anslo legen/gynekologen at dere var på veg da?

Min lille var 1,3 cm og jeg ble målt til 8+1☺️
 
Kom på, sist runde jeg var gravid var jeg på ul 7+2, og da var spiren 7mm :) (trodde jeg var 7+0 men ble flyttet frem to dager pga crl 7 mm)

Åh, så kjekt med noe å sammenligne med. Men det kan sikkert variere noe i lengde og hvor mange uker en er på vei? Eller er det ganske så likt så tidlig? I såfall burde jeg jo være litt mer enn 7+2? :rolleyes:
 
Jeg har bestilt til tirsdag neste uke. Er da 9+1. Håper å se at alt er vel. Og kanskje det hjelper på humøret. Er så dårlig (kvalm og oppkast), så det er ikke så gøy nå om dagen. Godt dette er siste gang!
 
Åh, så kjekt med noe å sammenligne med. Men det kan sikkert variere noe i lengde og hvor mange uker en er på vei? Eller er det ganske så likt så tidlig? I såfall burde jeg jo være litt mer enn 7+2? :rolleyes:
Jeg tenker uten å ha særlig peiling at du er en plass mellom 7+3 og 8+0 så lenge spiren din var 10 mm. Min var 7mm 7+2, og 12 mm 8+0 :)
 
Jeg tenker uten å ha særlig peiling at du er en plass mellom 7+3 og 8+0 så lenge spiren din var 10 mm. Min var 7mm 7+2, og 12 mm 8+0 :)
Men har og hørt det kan variere litt ja, hadde forholdt meg til det de sa på ultralyden! Og det var vell rett før 8+0?
 
Jeg skal 9 sept, er da 7+5 :love017
Jeg skal dagen etter deg. Er da ca 9+5 etter mine beregninger. Grugleder meg. Må dra alene og hadde øøøønsket å ha med meg samboer. Men pga lange avstander og at jenta mi på 4 går på dans hver tirsdag rekker ikke samboer å være med.
 
Jeg skal dagen etter deg. Er da ca 9+5 etter mine beregninger. Grugleder meg. Må dra alene og hadde øøøønsket å ha med meg samboer. Men pga lange avstander og at jenta mi på 4 går på dans hver tirsdag rekker ikke samboer å være med.

Spennende!!

Det skjønner jeg godt. Kanskje du kan få med ei venninne? Det skal jeg siden mannen ikke kan :)
 
Spennende!!

Det skjønner jeg godt. Kanskje du kan få med ei venninne? Det skal jeg siden mannen ikke kan :)
Det hadde vært en veldig god ide om jeg hadde visst hvem jeg kan spørre. De fleste jobber jeg jo med og de er lærere og min aller beste venninne bor i en annen by:(

Men jeg har vært på tul i de andre svangerskapene mine og tror jo det går bra denne gangen også:rolleyes:
 
Da har vi vært på tidlig ultralyd :)

Hjertet slo med 178 slag i minuttet, og embryoet målte 16 mm. Jordmor mente at jeg da er 8+4 uker på vei, ikke 7+6, som jeg trodde. Helt greit for meg! :)
 
Da har vi vært på tidlig ultralyd :)

Hjertet slo med 178 slag i minuttet, og embryoet målte 16 mm. Jordmor mente at jeg da er 8+4 uker på vei, ikke 7+6, som jeg trodde. Helt greit for meg! :)
Gratulerer med bankende hjerte :Heartred kjekt å plutselig hoppe noen dager frem i dette evige ventegamet.
 
Så lurt :)

Jeg var på første ul sist uke og ble da målt til 8+0. Spiren var 1,2 cm lang :) Fikk se og høre hjerteslag, men er ikke så mye mer å se så tidlig! Skal på neste ul 10+0.
Så rart, jeg fikk målt spiren til 1,33 cm, og ble satt til 7+3. Merkelig
 
Last edited:
7AE2EEA8-F5A3-4DEA-9142-A2478753E2AA.jpeg
Jeg fant denne fine oversikten inne i et 45-siders PDF-dokument fra Haukeland om fosterbiometri (fosterdiagnostikk og måling av lengder/alder ved ultralyd). Spennende artikkel, men kanskje for spesielt interesserte, kan finne link om noen ønsker. Uansett, her er målene som skal avgjøre svangerskapets lengde i begynnelsen, utifra CRL
 
Da har vi vært på tidlig ultralyd :)

Hjertet slo med 178 slag i minuttet, og embryoet målte 16 mm. Jordmor mente at jeg da er 8+4 uker på vei, ikke 7+6, som jeg trodde. Helt greit for meg! :)


Så gøy, og gratulerer så mye med vellykket UL:Heartred
 
Så rart, jeg fikk målt spiren til 1,33 cm, og ble satt til 7+3. Merkelig
Hun jeg går til er tidligere jordmor, og i ettertid utdannet til spesialist innen fosterdiagnostikk. Hun bruker esnurra, har forstått at dette er det de bruker nå innen fosterdiagnostikk verden. Med en crl på 12, viser det at jeg er 8+1, men jeg lå rett under dette sånn ca, og fikk da 8+0.
 

Vedlegg

  • F63CD198-31F5-4118-8303-ACAC999C9A0B.png
    F63CD198-31F5-4118-8303-ACAC999C9A0B.png
    72 KB · Visninger: 32
Back
Topp