Tidlig UL

Okei. Takk! Det visste jeg ikke. Trodde de kunne se hjerteslag. Når kan de se det da? Men kan få avkreftet BO da i hvert fall :)

For å se hjerteslag må hjerte ha begynt å slå. Det er vel i uke 5 + ett eller annet. Husker ikke, men det er bare å google så finner du det! :)

Men de kan vel se om det er et foster eller MA eller BO? Jeg trenger ikke å se noe så lenge de kan fortelle meg at det bor noen inni der ;)

Og takk for lykke til :)

Hvis jeg husker rett så eksisterer alt utenom selve fosteret under en BO. Når jeg hadde det så måtte jeg på UL fra 6 uker (ved neste graviditet) siden det var da de kunne se aktivitet der inne. En MA kan skje i både uke 6 og uke 9. Alt ettersom. Har en venninne som fikk UL da hun var fem uker på vei og de kunne som sagt over her bare se ar hun var gravid, men ikke så mye annet :)

Altså: I morgen er jeg 5+1, altså i uke 6

Det er trolig for tidlig å konstantere noe som helst. Men det vil bekrefte en graviditet. Jeg hadde anbefalt deg å vente minst en uke hvis det er hjerteslag du er ute etter å se, da hjertet begynner å slå i løpet av uke 6, men med individuelle forskjeller. Man kan heller ikke bekrefte BO så tidlig, men man kan kanskje fatte mistanke dersom formen på embroet er avvikende. Men så kommer det an på hvor stort det er osv.

Leste et sted at det stod når fosteret er 3+1, dvs når jeg er 5+1 som er i morra :) krysser fingrene. Skulle ønske jeg visste dette da jeg bestilte timen så hadde jeg ventet en uke. Jaja

Åh... får ikke gjort om på timen nå. Det var dumt :( så på nettsidene til klinikken at de utførte ultralyd fra uke 5 så regna med jeg var innafor når jeg er i uke 6 :/

Åh... får ikke gjort om på timen nå. Det var dumt :( så på nettsidene til klinikken at de utførte ultralyd fra uke 5 så regna med jeg var innafor når jeg er i uke 6 :/

Det går sikkert bra! :)

Det kan jo hende du er heldig! :) I følge appen begynner det ved uke 5+1, men flere andre steder står det i løpet av/mot slutten av uke 6. Ville bare forberede deg på forskjellige scenarier. Masse lykke til!!

Er det jeg synes er så dumt med å si sånn uke... Når det står uke 5 har jeg trodd at det betydde i uke 5 altså 4+0 til 4+6. Men i uke 5 betyr da altså 5+1 til 5+6?
Hvorfor kan de ikke holde seg til ett begrep??

Back
Topp