Tidlig UL

Okei. Som hvis man er over 38?

Eller om man ikke vet hvor langt man er på vei. Jeg har fått tidlig UL pga at jeg er ung og. sist ba jeg ikke om det, fikk automatisk av legen i uke 7.

Vurderer å ta én i uke 7 siden jeg har fått for meg at det er noe galt, og så en til i uke 12. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ta den tidligste eller ikke. I det ene øyeblikket tenker jeg at det kan jeg vel gjøre, og i det neste tenker jeg at jeg ikke skal la fantasien min påvirke meg... :rolleyes:

Forrige graviditet ventet jeg helt til ordinær ul i uke 18, men denne gangen vil jeg ta en i uke 11/12 for å sjekke at alt er i orden.

Planen er å få med seg to, en i uke 8/9 og en i uke 12/13.

Har bestilt time til tidlig UL privat om 2 uker, da bør jeg være litt mer enn 7 uker :-)
Ringte legekontoret, men der var de veldig slik at jeg ikke fikk kontroll før jeg var 12 uker, hun booket dog time 02.02 - som er litt før 12 uker. Så krysser jeg alt, for at alt er i orden! :-)

Har bestilt legetime og ul i dag. Fikk begge deler i slutten av feb. Da er jeg vel 12 uker, så det ble ikke så veldig tidlig akkurat. .

Har bestilt time til tidlig UL privat om 2 uker, da bør jeg være litt mer enn 7 uker :-)
Ringte legekontoret, men der var de veldig slik at jeg ikke fikk kontroll før jeg var 12 uker, hun booket dog time 02.02 - som er litt før 12 uker. Så krysser jeg alt, for at alt er i orden! :-)

Så teit! Jeg får komme til legen med én gang! Har allikevel ventet litt fordi jeg alt hadde satt opp en time til mandag og tenkte at da kan jeg bruke den :) på min amerikanske app stod det at jeg burde gå til legen i forrige uke (uke 4)

Da ble det til at jeg bestilte tidlig UL i morgen (jeg er i uke 6, 5+0 i dag). Etter å ha lest om MA og BO (eller noe sånt) her inne tenker jeg at jeg ikke vil gå og glede meg i 6 uker til før jeg får beskjed om at det ikke er liv... har gått mange runder med meg selv, men tror dette er rett avgjørelse.

Så teit! Jeg får komme til legen med én gang! Har allikevel ventet litt fordi jeg alt hadde satt opp en time til mandag og tenkte at da kan jeg bruke den :) på min amerikanske app stod det at jeg burde gå til legen i forrige uke (uke 4)

Så deilig å ha det sånn da. Jeg forklarte at jeg hadde hatt en SA tidligere, og at jeg har litt ekstra kilo å bære så jeg var litt bekymret. Men som hun jo egentlig har rett i, går det galt, så er det ikke så mye de får gjort allikevel. Men ba meg ringe med en gang dersom det var noen endringer i tilstanden da. Smerter, blødninger etc

Menmen, veldig greit man kan gå privat, så man får roet nervene litt, eller oppdaget tidligere om det skulle være noe feil.

Da ble det til at jeg bestilte tidlig UL i morgen (jeg er i uke 6, 5+0 i dag). Etter å ha lest om MA og BO (eller noe sånt) her inne tenker jeg at jeg ikke vil gå og glede meg i 6 uker til før jeg får beskjed om at det ikke er liv... har gått mange runder med meg selv, men tror dette er rett avgjørelse.
Da må du oppdatere i morgen :) jeg kommer også til å ta en ul om noen uker, er bare 4+1 i dag...

Hatt en BO tidligere i høst selv, så tenker meg også på ul snart:) Er det noe galt vil jeg vite det så tidlig som mulig :) droppet tidlig ul forrige gang, og angret på det.

Så deilig å ha det sånn da. Jeg forklarte at jeg hadde hatt en SA tidligere, og at jeg har litt ekstra kilo å bære så jeg var litt bekymret. Men som hun jo egentlig har rett i, går det galt, så er det ikke så mye de får gjort allikevel. Men ba meg ringe med en gang dersom det var noen endringer i tilstanden da. Smerter, blødninger etc

Menmen, veldig greit man kan gå privat, så man får roet nervene litt, eller oppdaget tidligere om det skulle være noe feil.

Forresten: Jeg snakket om vanlig legetime, snakket du om ul?

Da må du oppdatere i morgen :) jeg kommer også til å ta en ul om noen uker, er bare 4+1 i dag...
Det skal jeg gjøre. Samme hvordan utfallet blir. Jeg skal ha én ul til i uke 12 og en i uke 18 :) skal forresten ikke ta 3D

Hatt en BO tidligere i høst selv, så tenker meg også på ul snart:) Er det noe galt vil jeg vite det så tidlig som mulig :) droppet tidlig ul forrige gang, og angret på det.
Nå følte jeg at jeg har valgt rett, takk for det :)

Har også hatt BO for 10 måneder siden, og det er nok lurt å få sjekket dette tidlig. MA hadde jeg i august 9+5 (skulle vært 12+ noe egentlig), så der vet man liksom aldri :( Men der var det noe kluss med testene mine og størrelsen på fosteret/termin, så hadde jeg hatt en normal gynekolog ville vi nok fattet mistanke tidligere. Skal uansett på hvertall en ul i uke 6, en i uke 8/9 og en i uke 12 tenkte jeg. Etter det får jeg nok ekstra oppfølging med doppler hos JM :)

Forresten: Jeg snakket om vanlig legetime, snakket du om ul?

Nei, bare det å komme inn, og få kommet inn i systemet..nevnte ikke UL i det hele tatt. Men forsøkte jo å hinte ved å nevne den tidligere SA`en etc. da.. Menmen, nå betaler jeg bare selv, for å få litt ro i sjela :-)

Vet ikke enda. De skulle kontakte meg neste uke. Regner med at jeg får time i slutten av neste uke engang. Er veldig spent :) Håper virkelig at jeg får se et bankende hjerte :Heartred
Det håper jeg vi begge får :) veldig glad jeg bor i Oslo ifht sånne ting, bestilte time i dag og fikk i morgen :)

Back
Topp