Tias dagbok ⏳️ Gravid med andremann ☀️

Sender mange gode tanker din vei, Tia, håper alt står bra til! :love7

Står heldigvis bra til nå ❤️ Korona har reist, bare restsymptomer igjen og veldig sliten. Håper alt står bra til med deg og :love017 Snart er det 2024, helt rart å tenke på!
Godt å høre at koronaen har reist. Huff, det er noe dritt. Vi starta jula med omgangssyken, heldigvis var ikke hele familien nede samtidig. Jeg hadde ikke klart å ta meg av datter om det hadde skjedd ... Ja, tenk, snart 2024, det blir et spennende år på så mange vis! Synes sommeren er så fin å føde på, har et julibarn. Nå får vi se om det evt kan komme en søskenspire i det kommende året.

Godt å høre at koronaen har reist. Huff, det er noe dritt. Vi starta jula med omgangssyken, heldigvis var ikke hele familien nede samtidig. Jeg hadde ikke klart å ta meg av datter om det hadde skjedd ... Ja, tenk, snart 2024, det blir et spennende år på så mange vis! Synes sommeren er så fin å føde på, har et julibarn. Nå får vi se om det evt kan komme en søskenspire i det kommende året.
Ja, det er veldig intenst når alle blir syke samtidig. Og omgangssyke og da, det er jo helt forferdelig... Godt dere ikke ble syke samtidig ❤️

Så godt å høre at juli var en fin måned å føde i. Litt spent på det selv mtp å være høygravid i varmen. Men det er jo virkelig en perfekt timing i forhold til barnehageplass!

Krysser fingrene for at terminspiren flytter inn snart ❤️ :smiley-angelic001

Ja, det er veldig intenst når alle blir syke samtidig. Og omgangssyke og da, det er jo helt forferdelig... Godt dere ikke ble syke samtidig ❤️

Så godt å høre at juli var en fin måned å føde i. Litt spent på det selv mtp å være høygravid i varmen. Men det er jo virkelig en perfekt timing i forhold til barnehageplass!

Krysser fingrene for at terminspiren flytter inn snart ❤️ :smiley-angelic001
Takk :Heartred Jeg var også litt engstelig for varmen, men det var egentlig aldri et problem, men kommer jo selvfølgelig an på hvor man bor.

⏳️ Graviduke 12 Oppsummert ️☀️

Og straks, 2024!

Baby - uke 13
Opp fra 22g til 34g, og hele 6,8cm lang. Beveger seg nå ganske mye, men dette merker ikke jeg noe til enda hvertfall. Er på størrelse med en limefrukt!

Formen
Korona har reist. Det værste om dagen er egentlig at jeg føler meg så lav på energi. Har omtrent ingenting i overskudd, og jeg har egentlig lyst til å gjøre mer enn hva jeg har overskudd til. Blir mange timer på sofaen, og jeg smågruer meg litt til jobb. Slik overskuddet er nå føler jeg at en arbeidsdag fort kan bli en liten kamp å få gjennomført, i det hele tatt det å skulle stå opp i ok tid tror jeg blir utfordrende. Og jeg er egentlig A-menneske, så det pleier ikke å være et problem. Men, jeg har tenkt å prøve, så får man bare ta det derfra.

Humør
Følt meg ubrukelig, og denne uka har jeg vært ganske lei. Savnet energien jeg har som ikke gravid. Hatt lyst til å være ute med mini og leke i snøen, finne fram skia, få meg en skitur, gå en tur i vinterlandskapet osv. Men bare korte turer ut gjør meg helt utslitt.. Så ja, denne uka har jeg vært litt lei meg og savnet meg selv i stor grad. Føler meg lat både i hverdagen og i jobb, føler at jeg ikke strekker til, og har bare så lyst til å føle meg normal igjen. Men jeg vet fra sist svangerskap at jeg var ganske lav på energi omtrent hele svangerskapet, og måtte legge til side mye av egne hobbyer og interesser og erstatte dette med hvile. Jeg håper litt at lysere tider og vår vil hjelpe på.

Søvn
Sover mye, og mye trøtt. Snudd døgnet litt ettersom vi har vært med andre i ferien. Men som oftest vært i seng til 11. Hvis jeg da får sove uavbrutt sover jeg lett til 9/10. Og får fortsatt en knekk midt på dagen hvor jeg kan hvile/sove i et par timer.

Livmor/mage
Livmora ligger fortsatt veldig lavt. Så magen har ikke begynt å vokse heller. Hvis jeg kjenner etter så tror jeg nå jeg kan kjenne oversiden av livmoren, men den har ikke begynt å heve seg helt enda. Ikke så mye strekking og stikking i livmora denne uka her, men vondt i magen og fortstoppet har jeg vært som alltid.

Appetitt/Cravings
Vært mye godteri og kaker osv. denne uka her. Har og fått endel middager borte hos andre. Så spist mye mer! I tillegg hjelper det igjen å spise på kvalmen, så jeg har tatt meg noe å spise med en gang jeg våkner. Tror appetitten i seg selv og har blitt litt bedre. Ingen spesifike cravings da.

Vekt
Nå har det gått oppover, så det er bra. Nå er jeg 1,1kg unna startsvekta.

Kvalme
Mye småuggen, noen kvalmebølger med brekninger og behov for å sette meg. Det hjelper nå å spise igjen, som er fint. Føler at kvalmen slik den er nå egentlig burde være ok, iforhold til hvordan den kan være, men jeg blir så sliten og lei av å skulle være kvalm i en eller annen form over så lang tid. Men, jeg er fortsatt veldig glad for at kvalmen virker å være mye mildere dette svangerskapet enn sist svangerskap. Og kanskje den da pakker kofferten for godt nå straks. Håper veldig på det!

Andre symptomer
Jeg har dotter i øret, nesten konstant. Noen ganger veldig irriterende.
Hjernetåke deluxe. Må kjempe meg igjennom tykk tåke for å klare å forstå noe som helst om dagen.
Mye kviser og uren hud.

Ultralyd
Skal på ultralyd denne uka som kommer, og gleder meg veldig til det! Endelig få se at noe skjer nedi magen, og forhåpentligvis få høre at alt står bra til.

Last edited:
⏳️ Graviduke 13 Oppsummert ️☀️

Baby - uke 14
90g ig 8,2cm lang.

Denne uka fikk vi se lille på ultralyd! Det var stor stas, og så uvirkelig. Klarer ikke å venne meg til tanken om at det er noen som vokser og gror der. Så det hjelper på å se at det faktisk er en liten der inne. Lille var såklart helt perfekt og i full fres. Mannen var overbevist om at siden vi ikke så de tydelige tre strekene som viste kjønnsorganet til jente sist, så må det være en gutt. Jeg syns jeg så en jentenub i forbifarten, uten at jeg er helt overbevist om at jeg kan den teorien godt nok. Så dette blir spennende, jeg håper jo å vente til fødsel med å vite kjønn. Men vi begge vet jo hva man ser etter for jente fra sist gang, så vanskelig å unngå å følge med litt på dette og :angelic:

Vi hadde første praten om navn her om dagen. Ingen navn på lista enda, mulig vi fant et guttenavn vi begge likte da, som da vil være en oppkalling. Jentenavn har vi et fra forrige gang som var en av to det sto mellom, men dessverre har dette navnet vært veldig populært de siste årene, så selvom vi liker navnet godt er vi litt usikre på det.

Formen
Egentlig vært relativt greit. Hatt litt mer vondter i kroppen, i korsrygg, hofter og egentlig ryggen forøvrig og. Men det husker jeg at jeg fikk sist graviditet og etter lengre tid med lite aktivitet og lengre pauser borte fra kontorstolen. Det gikk seg ofte litt til etter noen uker, så satser på det nå og.

Humør
Mye bedre! Kommet meg tilbake i jobb og jobbet timene mine, vært mye bedre forpsyken å komme seg ut og få fylt dagen med noe. Så humøret har egentlig vært bra.

Søvn
Ikke mye endring egentlig. Mye trøtt, sover mye. Må legge meg veldig tidlig for å få nok søvn når jeg må tidlig opp for jobb. Så legger meg rett etter eller samtidig som mini. Blir ikke så mye egentid eller kjærestetid om dagen, men vi får ta det igjen siden tenker jeg.

Livmor/mage
Og plutselig hevet livmora seg. Kjenner den nå ikke så langt under navlen. Magen syns nå bedre på et vis, men det er ikke livmora som syns, mer hele magen som er litt mer utstående. Tror egentlig det kommer mest av at livmora krever litt plass nå som gjør at annet må flytte seg for å gi den det. Får litt smerter, strekking og stikkinger, innimellom. Kjenner det veldig godt når jeg hoster.

Kvalme
Litt uggen, våkner ofte kvalm, kvalm om jeg ikke spiser hyppig nok, men alt i alt er det nå veldig håndterbart. Jeg må igjen spise noe med en gang jeg våkner, også knaske på noe jevnt og trutt gjennom dagen. Men så lenge jeg er flink til dette så går det overraskende bra. Frokosten er vell den største kampen hvor jeg kan bli voldsomt kvalm før jeg har frokosten klar, men har gått greit. Lunsjen gjør som oftest litt vondt å spise, blir så uggen mens jeg spiser, må spise sakte og ja. Egentlig veldig glad i lunsjen jeg lager meg på jobb, men ja, kroppen er ikke akkurat helt vennligstilt til mat i første trimester.

Appetitt/Cravings
Spiser for å holde kvalmen i sjakk, men matlysten er heller dårlig.

Vekt
500gr opp fra sist uke! Haha, vekten har jo virkelig satt fart etter at kvalmen ble bedre.

Innkjøp
Vi har begynt å tenke på innkjøp til nestemann, må innrømme at endel av innkjøpene og går på mini for å frigjøre litt til nestemann.
- Vogn: mini bruker emmaljungavogna i bhg som sovevogn. Vet ikke hvor lenge hun kommer til å sove i bhg, men kan vell fort gå et år til det. I tillegg ble jeg aldri helt fornøyd med denne vogna. Drømmer om en jeg kan bruke med bilstolen i starten, da vi savnet det med mini, og egentlig bare en ny vogn egentlig, uten feil og mangler (kjøpte den forrige brukt, vært litt greier med den). Så nå sikler jeg litt på cybex talos lux eller cybex balios lux. Har tenkt å dra og prøve dem i butikk kanskje i løpet av uka eller neste, og se hvor dyrt det vil bli.

- Moonboon: Vi savnet ikke dette med mini, men hørt så mange snakke varmt om dette. Så har veldig lyst til å prøve det selv. Får kjøpe venninna mi sin.
- Juniorseng til mini slik at Stokke Sleepi kan brukes av baby.
- Madrass til bedside crib (kjøper bare en billig på jysk og skjærer den til).
- Ny tripp trapp stol til mini, slik at Stokke tripptrappen med nyfødtsete kan brukes av baby.

Andre symptomer
Jeg har dotter i øret.
Hjernetåke deluxe. Men det går faktisk overraskende greit.
Mye kviser og uren hud.

Avtaler/timer
Ultralydtimen gikk veldig bra.
Denne uka blir det første jordmortime, så det blir bra!

Last edited:
⏳️ Graviduke 14 Oppsummert ️☀️

Baby - uke 15
9,5cm og 114g. Nå er det en liten miniatyrbaby! Det er passe sprøtt.

Lurte litt på om jeg kjente noe i starten av denne uka, men har nå konkludert med at det var tarmbevegelser. God og oppblåst var jeg, og jeg har før jeg ble gravid måtte ta en gravidtest når magen har holdt på slik fordi følelsen mellom det og spark har vært utrolig lik. Har jo visst at det ikke er det da, for måtte jo vært godt på vei for at det skulle vært en graviditet og kjenne bevegelser, men bare følelsen har vært så lik at behovet for å sjekke bare har meldt seg. Det som skiller tarmbevegelser og baabybevegelser i starten for meg er nok egentlig hyppigheten. Sånn her holder tarmene mine på en sjelden gang i blant, men den lille romsterer jo flere ganger daglig. Så har slått meg til ro med at det ikke var det denne gangen. Jeg tror egentlig ikke jeg er så følsom i/rundt livmora, for var mye bevegelse jeg ikke merket sist svangerskap og. Så i utgangspunktet er jeg forberedt til å vente noen uker til med å merke lille.

Formen
Mer vondter i kroppen, noe kvalme, men ellers følt meg ganske fin. Blir så fort stiv i kroppen, hofter og rygg. Er nok en herlig blanding av løsere bekken og en god periode uten særlig aktivitet. Vært i mer aktivitet denne uka enn på lenge. Selvom det og ikke er særlig å skryte av altså.

Humør
Humøret har vært bra!

Søvn
Sover fortsatt mye. Føler jeg har funnet en rytme som funker, men veldig kjedelig å ikke ha noe tid etter mini har lagt seg. Lite tid til noe som helst etter mini har lagt seg egentlig, sover egentlig så kjapt jeg får mulighet.

Livmor/mage
Kjenner livmora godt nå, og når jeg ligger har jeg fått det lille ski-hoppet på magen. Hvis jeg står har hele magen velta ut da, så ser gradvis mer og mer gravid ut. Jeg lurer på om livmora nå har begynt å trimme. Ved lunsjtider får jeg jevnlig et ubehag i magen, og sliter med å spise, litt upraktisk egentlig for jeg blir kvalm om jeg ikke spiser jevnlig og nok. Så da sitter jeg der og lider i meg maten. Har ikke klart å kjenne etter om livmora er typisk steinhard og om det faktisk er kynnere. Men følelsen minner meg litt om det.

Kvalme
Fortsatt det samme, våkner kvalm, håndterer det med å spise. Fortsetter å spise jevnlig gjennom dagen for å unngå det. Og blir veldig kvalm om jeg ikke spiser. Alt i alt er det veldig håndterbart slik det er nå.

Appetitt/Cravings
Matlysten har vært bedre, har og kommet igang med middagslaging igjen. Ellers har jeg denne uka hatt så lyst på å drikke kald melk. Det har vært så godt det! Og jeg som omtrent ikke har drukket melk de siste årene og kun brukt det med frokostblanding/matlaging.

Vekt
Pila peker fortsatt oppover, men ikke så mye opp denne uka.

Innkjøp
Vi har begynt å tenke på innkjøp til nestemann, må innrømme at endel av innkjøpene og går på mini for å frigjøre litt til nestemann.
- Vogn: Jeg kjøpte like gjerne vogn jeg. Vi ble kjapt enige om at det var en god idé, også dro jeg denne uka og kikket i en butikk i nærheten. Hadde egentlig tenkt cybex talos fordi denne funker garantert med bilstolen vi har. Men da hun i butikken pekte på britax smile, og sa den og gikk med bilstolen og var en av de andre som er veldig populære så var jeg kjapt solgt altså. Har en billig britaxvogn som vi kjøpte da sittedelen på den vi har ikke funka. Vært veldig fornøyd med den, og så mange har anbefalt smile til meg. Og digget den da jeg prøvde den i butikken og. Så jeg er strålende fornøyd med valget. Satt den opp med sittedel nå, så da blir den nok brukt litt til våren sammen med mini :Heartred
- Moonboon: Vi savnet ikke dette med mini, men hørt så mange snakke varmt om dette. Så har veldig lyst til å prøve det selv. Får kjøpe venninna mi sin.
- Juniorseng til mini slik at Stokke Sleepi kan brukes av baby.
- Ny tripp trapp stol til mini, slik at Stokke tripptrappen med nyfødtsete kan brukes av baby.

Andre symptomer
- Dotter i øra
- Hjernetåke, men mildere nå enn hva den var.
- Uren hud.

Avtaler/timer
Jordmortimen ble flyttet, så skal dit denne uka istedenfor.
- OTUL uke 13
- Jordmortime uke 15
- OUL uke 19

Last edited:
Åh! Kanskje bevegelser, det er den beste følelsen :love017 ❤️

Jordmortime
Da her jeg hatt første time hos jordmor. Fikk der bekreftet at endelig termin er den jeg fikk på OTUL. Denne var jo akkurat samme som eggløsningstermin, så det var jo helt knall. Har fulgt menstermin inntil videre, men da blir det altså ukesskift på tirsdager istedenfor. Helt fint for min del det :)

Fikk omsider helsekortet, tok jo litt tid å fylle ut dette. Jordmor var nøye og stilte masse spørsmål underveis. Vi begge var storfornøyde med at jeg ligger an til å slippe å måtte ta jerntilskudd mtp forstoppelse og rectocele. Pratet om forrige fødsel, og det var veldig fint. Ikke mye snakking om det, men mest om hvordan det var, hvor lenge jeg var på sykehuset før jeg fødte, hvordan jeg opplevde det osv. I papirene mine står det at jeg hadde en styrtfødsel, strengt tatt kan man ikke vite om jeg hadde det da jeg kom inn på sykehuset med 8/9cm, så hvor fort det gikk fra 4cm vet vi ikke men jeg hadde hvertfall rier i 6timer og litt murringer før. Men mini tok reisen fra å ligge høyt i bekkenet og hele veien ut på veldig kort tid, så de antok at jeg hadde styrtfødsel. Uansett, under første fødselen ble jeg holdt hjemme og fikk stadig beskjed om at dette vil ta tid. Mange rekker jo å være på sykehuset totalt 6timer, så vi tenker at vi vil inn så kjapt som mulig. Så da sa jordmor at vi egentlig bare setter oss i bilen når jeg kjenner riene, og ringer og sier at vi kommer. Så slipper vi å risikere å bli holdt hjemme. Hun hadde ingen tro på at de vil holde meg hjemme når det står styrtfødsel i papirene da, så i utgangspunktet trenger jeg ikke bekymre meg for det. Så det var jo litt betryggende å høre. Da blir det å få barnevakt på plass også dure avgårde med en gang riene kommer denne gangen. Tar gjerne 6timer på sykehuset, fikk tilbud om badekar sist, men helt ærlig, det var det ikke tid til. Mini var vell ute før det badekaret hadde vært fylt :smiley-ashamed004 Så det ønsker jeg gjerne å ha mulighet til denne gangen, og i det hele tatt kunne ha muligheten til å ta litt flere valg denne gangen hadde vært fint. Men for all del, var godt å være lenge hjemme og, men det ble kanskje i overkant hektisk for mannen og meg på slutten der.

Ellers sa hun at det kan hende det kommer mer tanker om fødsel etterhvert som det nærmer seg, så da var det bare å snakke om det og eventuelt gjøre tiltak ved behov. Så får vell kjenne etter litt etterhvert om det dukker opp noen følelser rundt det.

Fikk høre hjertelyden til lille og, så stas. Var nok i aktivitet mens vi lyttet, for lå på en aktiv fin puls. Gleder meg veldig til jeg kan kjenne det, men morsomt å nå få høre via pulsen at lille er i full fres der inne :Heartred:love017

Fikk snakket om at jeg har bekymret meg for livmorsfremfallet i starten av svangerskapet, men at nå som livmoren har hevet seg bekymrer det meg ikke så mye lengre. Men hun sendte det inn informasjon om fremfallene mine til sykehuset sånn at de kan vurdere om det krever noe ekstra oppfølging. Og som hun sa, så burde det følges med på etter fødsel uansett. Det kan jo dessverre bli verre med ny fødsel. Veldig godt at hun tok dette på alvor og var opptatt av at det skulle bli fulgt opp riktig. Jeg fikk jo noen vaginale rifter under fødsel som måtte sys i narkose, og ja, underlivet fikk gjennomgå. Så hun var egentlig overrasket på hvor lite oppfølging jeg hadde fått i etterkant, og at syns det var synd at jeg har brukt penger av egen lomme for seks ukerskontrollen for å sjekke etter riftene, og nå i starten av svangerskapet for å snakke med gynekolog ang fremfallet. Så virker som at hun er litt opptatt av at dette burde bli håndtert bedre av det offentlige. Så spent på om kanskje oppfølgingen blir bedre denne gangen.

Nei, alt i alt er jeg veldig fornøyd med jordmor, hun tar meg veldig på alvor og tar seg så god tid til å både stille spørsmål og lytte ❤️ Fikk satt opp neste time i mars før påske, så det blir fint. Tenk, da er jeg i uke 24 allerede :Heartred:love017

Så flott, Tia ❤️ jordmor hørtes veldig fin ut, og så godt dere fikk snakket gjennom ting sånn. Håper du får bedre tid under denne fødselen :love017 (hadde selv styrtfødsel og rakk ikke badekaret, hadde så lyst til å prøve det!)

Så flott, Tia ❤️ jordmor hørtes veldig fin ut, og så godt dere fikk snakket gjennom ting sånn. Håper du får bedre tid under denne fødselen :love017 (hadde selv styrtfødsel og rakk ikke badekaret, hadde så lyst til å prøve det!)
Ja, tror det blir veldig hyggelig å følges opp av henne dette svangerskapet :Heartred :love017 Jaa, får håpe på bedre tid neste gang. Jeg hadde egentlig ikke tenkt noe særlig på badekar før fødsel, og når jordmor spurte meg så var jeg såpass i fødebobla at det føltes som et absurd spørsmål å få :laughing002 Men tenkt i ettertid at jeg gjerne vil sitte i badekar, satt nye i badekar når kynnerne var kjipe, så ser for meg at det kan være god smertelindring ❤️

Hihi, er ikke barebare når det går kjapt heller, får ikke så mye tid til å oppleve fødselen alltid da :smiley-ashamed004

:Heartred jeg følger med og leser hver oppdatering, selv om jeg er litt for dårlig til å legge igjen spor!
Høres ut som en fin samtale med jm :Heartred

:Heartred jeg følger med og leser hver oppdatering, selv om jeg er litt for dårlig til å legge igjen spor!
Høres ut som en fin samtale med jm :Heartred
Så hyggelig å høre at du følger med ❤️
Det var en veldig fin prat og godt å være i gang :love017 :Heartred

Åh, for en god første kontroll det virker som du har hatt! :love7 Det er så godt når man kommer godt overens med jordmor! Fint at man kan få prate litt løst og fast om tidligere fødsel og:Heartred
Jaa, veldig hyggelig prat med jordmor det. Ja, tidligere fødsel kommer jo til å være i tankene fremover, er eneste pekepennen jeg har på åssen neste blir. Så veldig kjekt å ha pratet gjennom den og funnet ut hva som er viktig for oss. Og det å ha litt mer tid på sykehuset tror jeg er viktig for oss begge :)

⏳️ Graviduke 15 Oppsummert ️☀️

Baby - uke 16
Vokser masse!

Nå trooor jeg kanskje jeg tør å konkludere med at jeg kjenner liv. Har vært mye luft i systemet og, så det gjør det vanskelig for meg å være sikker. Men hyppigheten av det jeg kjenner, gjør at jeg tror det er lille som har begynt å klare å fange mammas oppmerksomhet :love017 Noen av bevegelsene nå og skiller seg fra følelsen av luft i tarmene, og minner mer om et lite hint av åssen det var sist, lengre ut i svangerskapet. Kjenner noe nesten daglig nå, men fortsatt veldig svakt.

Formen
Kroppen gjør mer vondt ja, det er klart. Nå får jeg jeg vondt av å sitte over tid, må reise meg og gå litt jevnlig gjennom arbeidsdagen. Kjenner det mest i rygg, hofter, og bekkenområdet. Beinet sovner også veldig kjapt nå og tar seg god tid på å våkne. Prøver å minne meg selv på å aktivere magemuskler for å avlaste bekkenet litt, men det er mye tyngre å bruke magemuskler. Kniping har forsåvidt og blitt endel tyngre. Heldigvis plages jeg lite ellers, kvalmen er under kontroll, og jeg kjenner på mer overskudd!

Humør
Humøret er så bra det nå. Fikk sånn vårfølelse nå, med sol, snø som smelter, lengre lyst og ja. Jeg håper på litt lengre vinter, men en liten forsmak på vårfølelsen har vært godt. Det å ha litt mer overskudd hjelper og på humøret, det er mer ryddig hjemme, og mer ryddig i sinnet. Mannen har stått på og ryddet han, men det er helt klart enda bedre når vi er to om de hverdagslige gjøremålene.

Søvn
Ikke mye endring egentlig. Trenger mye søvn, sover mye, og ja. Innstilt på at det kanskje blir sånn en stund. Tror jeg sover ganske nære 10 timer i døgnet i hverdagen, enda lengre i helgen om mannen står opp med mini.

Livmor/mage
Magen vokser raskt nå syns jeg. Håper den venter til våren med å bli gravidklærstor, har lyst til å kunne gå mye i kjole, og minst mulig i gravidbukser. Har heldigvis bukser i litt stor størrelse med god plass i livet som jeg bruker nå. Satser på at det går noen uker til hvertfall.

Kvalme
Fortsatt det samme, men påvirker meg veldig lite. Men må spise hyppigere enn hva jeg er vant med.

Appetitt/Cravings
Kald melk frister fortsatt. Kanskje kroppen som passer på inntaket av jod. Ellers er matlysten helt grei.

Vekt
Samme tralten som sist uke.

Innkjøp
- Vogn
- Juniorseng til mini slik at Stokke Sleepi kan brukes av baby. Har bestilt, gleder meg til den er på plass!

Andre symptomer
- Dotter i øra
- Hjernetåke, men mildere nå enn hva den var.
- Uren hud.
- Mye luft i magen.

Avtaler/timer
- OTUL uke 13
- Jordmortime uke 15
- OUL uke 19
- Utredning sykehuset uke 20
- Jordmortime uke 24

Noen dager etter jordmortimen ramlet en innkalling inn i innboksen min. Der hadde sykehuset mottatt informasjon om fremfallene mine, så antar at de nå ønsker å utrede dette. Jeg forventet ikke at jeg skulle få time til det, men veldig takknemlig for det. Godt å få snakket med sykehuset om dette, lagt en plan, og forhåpentligvis få beskjed om at det ikke vel prege svangerskapet i noe særlig grad. Jeg planlegger og å få spurt om fødsel, og om det er tiltak som kan gjøres under fødsel for å hindre forverring. Spent på hva timen vil gå ut på, antar gu, og kanskje innvendig ultralyd? Også må jeg si at dette er litt lærdom til meg selv, nå under svangerskapet hadde det nok vært en fordel å ha is i magen og dra på utredningen på sykehuset heller enn privat, de har dessverre ikke informasjon om fremfallene mine, og det ville de hatt om jeg var utredet der. Eller, kanskje det beste rett og slett hadde vært om jeg hadde dratt på begge timene. Vagifembehandlingen skulle jeg jo ikke gå på mens jeg var gravid, så ville ikke prøve mens jeg gikk på det. Så sånn sett glad jeg ikke utsatte utredningen og. Uansett, nå får hvertfall sykehuset sjekket :happy:

Ja, ikke sant! Den surrer og går for alvor nå :laughing002 Tror tiden nå fram til sommerferie og permisjon kommer til å suse avgårde.

Det var virkelig så utrolig godt å føle seg tatt på alvor og at de vil sjekke dette :Heartred Få vite at jeg gjør de rette tingene framover blir nok viktig for meg. Må nok skrive en liste med spørsmål før timen så jeg husker å stille dem. Jeg føler meg så fort til bry.. Så har så lett for å svare at det går fint for å slippe å være til bry. Følte litt på det når jeg fikk timen, og første tanke ble at nå har jo livmora hevet seg så da vil jeg jo bare bruke tiden dems når det ikke trengs. Måtte minne meg på at livmora fortsatt skal bli tyngre, jeg har andre fremfall, og jeg skal igjennom en fødsel. Så det er jo veldig lurt å få sett på det nå.

Jaa, OUL er snart og, nå skal det jo skje noe oppfølging og svangerskapsrelatert støtt og stadig :hilarious: Hihi, gleder meg til en ny sniktitt :love017

Back
Topp