Tias dagbok ⏳️ Gravid med andremann ☀️

Tia

Elsker forumet
Julibarna2024☀️
Førstegangsmamma her. Er 27år gammel, og vært sammen med min bedre halvdel i snart et tiår. Vi syns det er fantastisk å være en familie, og vi bestemte oss kjapt etter førstemann at vi ønsker hvertfall en til. For øyeblikket ammer jeg, og hverken kan vi eller ønsker vi å starte prøvingen helt enda, men jeg ønsker å ha et sted å skrive litt fra meg i hele prosessen fram mot andremann.

Oppdatering pr oktober 2023:
Startet opp prøvingen med bonusprøving i januar/februar 2023, aktiv kontinuerlig prøving startet vi med fra juni 2023.

Med førstemann gikk det 9 måneder med prøving uten en positiv test før den som resulterte i førstemann. Jeg har en magefølelse på at det vil ta minst like lang tid med neste, derfor startet vi også litt før vi var klare og latt oss rive med litt i blant. Håper det vil klaffe innen august 2024, men tar denne reisen litt som det kommer.
Magefølelsen tok feil :love017 Positiv test etter ca 5mnd kontinuerlig prøving, ca 7mnd totalt :Heartred :Heartred
 
Last edited:
Veien til nestemann oppsummering:
Bonusprøving i januar/februar 2023.
Oppstart prøving juni, side 5.
Start nåværende syklus, side 8

⭐️ Positiv test og julitermin, side 16 ⏳
Graviduke 5 oppsummert, side 20
 
Last edited:
Babysyken er litt sterkere i disse dager. Har en venninne som er gravid nå, og var heldig å ha ei venninne som fikk sin første noen mnder før vi fikk vår første Det syns jeg var så utrolig hyggelig at det får meg til å drømme om litt samme situasjonen igjen. Hjelper ikke at syklusen nå er på plass igjen og at mulighetene faktisk er der.

Fornuften sier at det beste er å vente. Jeg har flere venninner som tenker på baby om dagen, så jeg får nok selskap i permisjonen uansett. Men det frister å la skjebnen bestemme litt, bare se hva som skjer Så vi får se om vi ikke får kose oss litt ekstra på nyttårsaften, kunne jo vært en spennende måte å starte 2023 på.

Ønsker alle en fin nyttårsfeiring
 
Last edited:
PP1 - CD15 - neg EL/Eggløsning
EL-testen var negativ søndag. Og lar meg drømme meg litt bort i ideen om eggløsning idet det ble et nytt år. Vi lot oss rive med denne gangen, og brått var det en mulighet for 2023-barn.

Vi hadde jo i utgangspunktet tenkt til å vente til nærmere sommeren, men nå gleder vi oss veldig over denne muligheten. Aktiv prøving skal vi ikke begynne med enda, men tilfeldighetene ga meg såpass god oversikt denne måneden. Hadde vært så utrolig fint om det ble en spire nå Men, vi får vente og se.

Jeg drømmer litt om å slippe den lange prøveperioden med nestemann. De første månedene gikk forsåvidt fint, men på et tidspunkt kommer skuffelsen. Nå sitter jeg i en annen situasjon enn sist, vi har fått et barn og vi sjekket oss sist og fikk vite at vi var fertile og at det kun var snakk om tid. Så denne gangen slipper vi forhåpentligvis den usikkerheten i det hele, men jeg håper veldig på at det denne gangen går i en av disse mndene hvor man bare ser hva som skjer
 
Last edited:
PP1 - CD21 - 6DPO
Jeg er litt spent på hvor spontanprøvingen bærer. Har kjent noe stikking i magen, men det kan jo være noe helt annet. Har veldig vanskelig for å tro at det skal gå på første forsøk når det tok 10 forsøk med første. Men vi får se, det er jo så tilfeldig om det går eller ei og vi kan jo ha vært heldige.
 
Last edited:
PP1 - CD22 - 7DPO
Jeg vet så altfor godt fra sist gang vi var på prøvern at symptomene jeg opplever nå ikke trenger å være noe spesifikt. Men, jeg føler meg altså litt kvalm og litt småstikking i magen.

Jeg merker at jeg begynner å bli klar for å begynne aktiv prøving på nestemann, begynner i større grad å vente på testedager, og vurderer nå sterkt å begynne testingen fra imorgen :smiley-angelic002 I tillegg har jeg nå virkelig kost meg med å lese i prøvedagbøker etter en lang pause i barseltiden. Så nå vil jeg si hodet og kropp driver og forbereder seg, og godt er det når det er en viss sjans for at jeg er gravid igjen allerede :Heartpink

Hvis det ikke blir noe av denne spontanprøvingen så skal jeg få skaffet batteri til termometeret mitt så jeg får begynt å tempe igjen. Da får jeg noen mnder nå før prøving til å komme igang og få litt grunnlag.

Føler jeg er i en litt heldig situasjon nå, ideelt sett så burde jeg ikke bli gravid nå. Har hatt endel store endringer i livet nylig og det vil nok være fint med litt ekstra tid til å få den nye hverdagen på plass og få ting ferdig avklart. I tillegg tror jeg at litt større aldersforskjell vil være fint. Men, jeg vil på eneste bli litt glad og litt skuffa om testen blir negativ og ganske glad og litt stressa om den blir positiv :)

Imellomtiden prøver jeg å bli litt kjent på forumet, koser meg med å lese ulike tråder og dagbøker og lærer noen småting her og der. I går fant jeg blant annet ut at smileyene på mobilen ikke funker, haha. Så da må jeg venne meg til å bruke forumet sine :happy8
 
Last edited:
8 DPO
Jeg vet så altfor godt fra sist gang vi var på prøvern at symptomene jeg opplever nå ikke trenger å være noe spesifikt. Men, jeg føler meg altså litt kvalm og litt småstikking i magen.

Jeg merker at jeg begynner å bli klar for å begynne aktiv prøving på nestemann, begynner i større grad å vente på testedager, og vurderer nå sterkt å begynne testingen fra imorgen :smiley-angelic002 I tillegg har jeg nå virkelig kost meg med å lese i prøvedagbøker etter en lang pause i barseltiden. Så nå vil jeg si hodet og kropp driver og forbereder seg, og godt er det når det er en viss sjans for at jeg er gravid igjen allerede :Heartpink

Hvis det ikke blir noe av denne spontanprøvingen så skal jeg få skaffet batteri til termometeret mitt så jeg får begynt å tempe igjen. Da får jeg noen mnder nå før prøving til å komme igang og få litt grunnlag.

Føler jeg er i en litt heldig situasjon nå, ideelt sett så burde jeg ikke bli gravid nå. Har hatt endel store endringer i livet nylig og det vil nok være fint med litt ekstra tid til å få den nye hverdagen på plass og få ting ferdig avklart. I tillegg tror jeg at litt større aldersforskjell vil være fint. Men, jeg vil på eneste bli litt glad og litt skuffa om testen blir negativ og ganske glad og litt stressa om den blir positiv :)

Imellomtiden prøver jeg å bli litt kjent på forumet, koser meg med å lese ulike tråder og dagbøker og lærer noen småting her og der. I går fant jeg blant annet ut at smileyene på mobilen ikke funker, haha. Så da må jeg venne meg til å bruke forumet sine :happy8
Så spennende! :)
Blir kjekt å følge deg! :)
 
Har altså vært så uggen i dag, og litt oppblåst og rar? Men, så har mini-sjefa i huset hatt så dårlige netter og slitt forferdelig med å sove den siste uka. Så det påvirker jo for oss alle. Så kan rett og slett være litt søvnmangel ute og går også :smiley-ashamed004

Fikk uansett for meg at jeg skulle teste. Den var såklart blenda, ikke noe sjokk der i gården. Oppdaget da at jeg hadde kjøpt make sure sine tester og ikke babyplan sine. Hadde ikke tenkt over det før det slo meg nå. Men jeg syntes make sure sine tester var en god nummer to sist jeg var prøver heldigvis. Går det ikke denne gangen så får det bli batterishopping og testeshopping tenker jeg. Hovedsaklig eltester som skal brukes de neste mndene, men når vi lar oss rive med i blant er det veldig kjekt å ha g-tester liggende og :)
 
Har altså vært så uggen i dag, og litt oppblåst og rar? Men, så har mini-sjefa i huset hatt så dårlige netter og slitt forferdelig med å sove den siste uka. Så det påvirker jo for oss alle. Så kan rett og slett være litt søvnmangel ute og går også :smiley-ashamed004

Fikk uansett for meg at jeg skulle teste. Den var såklart blenda, ikke noe sjokk der i gården. Oppdaget da at jeg hadde kjøpt make sure sine tester og ikke babyplan sine. Hadde ikke tenkt over det før det slo meg nå. Men jeg syntes make sure sine tester var en god nummer to sist jeg var prøver heldigvis. Går det ikke denne gangen så får det bli batterishopping og testeshopping tenker jeg. Hovedsaklig eltester som skal brukes de neste mndene, men når vi lar oss rive med i blant er det veldig kjekt å ha g-tester liggende og :)
Veldig mange som opplever skygge på babyplan sine tester! Så det ser it som om de fleste har gått over til makesure som et sikrere valg nå :happy: (Meg inkludert)
Vet ikke om babyplan har gjort noe med produksjonen. Men fler som sverger til makesure nå altså :happy:
Men selvfølgelig. Smak og behag :love7 Masse lykke til!
 
Veldig mange som opplever skygge på babyplan sine tester! Så det ser it som om de fleste har gått over til makesure som et sikrere valg nå :happy: (Meg inkludert)
Vet ikke om babyplan har gjort noe med produksjonen. Men fler som sverger til makesure nå altså :happy:
Men selvfølgelig. Smak og behag :love7 Masse lykke til!
Ååh, ja da så. Da var det kanskje like greit med make sure sine da :) Bare mente å huske at babyplan sine slo ut tidligere. Ikke at det gjør så mye altså,slutter nok brått med tidlig testingen når vi er i aktiv prøving. Det blir fort for intenst for meg :happy8

Tusen takk for lykkeønskninger :Heartred
 
Ååh, ja da så. Da var det kanskje like greit med make sure sine da :) Bare mente å huske at babyplan sine slo ut tidligere. Ikke at det gjør så mye altså,slutter nok brått med tidlig testingen når vi er i aktiv prøving. Det blir fort for intenst for meg :happy8

Tusen takk for lykkeønskninger :Heartred
Makesure har tidlig tester de også. Men har lest at flere synes de vanlige slår like fort ut som de tidligtestene :happy:
Så jeg bare går for det jeg altså. Enkelt å få tak i de også. En tur på meny! :love7
 
Makesure har tidlig tester de også. Men har lest at flere synes de vanlige slår like fort ut som de tidligtestene :happy:
Så jeg bare går for det jeg altså. Enkelt å få tak i de også. En tur på meny! :love7
Det er sant, det er absolutt en fordel!
 
PP1 - CD 24 - 9DPO
Blenda...

Dro og kjøpte batterier til termometeret i dag. Trodde ikke jeg skulle bli skuffa ettersom det er en bonus prøveperiode. Men den minna meg på at det var noen runder med skuffelse før det satt sist.

Det forteller meg også at jeg begynner å bli klar for en til, og det kan være det blir tøft å vente de neste månedene. Det er så rart, når jeg tenker på det så tenker jeg at det vil ta minst 10PP fra vi offisielt starter, så hvis vi vil ha positiv test i oktober så må vi aktivt prøve nå. Logisk sett så vet jeg at det ikke stemmer. Hvis alt ligger til rette for positiv test i f.eks. oktober så vil den bli det da uavhengig av om vi har prøvd siden januar eller mai.

Ellers føler jeg fortsatt på diverse som kunne vært symptomer, men som ikke er det tydeligvis. Men, nå er alle i heimen i ferd med å bli syke. Så akkurat nå er det uansett dumt å tolke alt av kroppen sine små signaler :smiley-ashamed004
 
Last edited:
PP1 - CD 25 - 11 DPO
Da tror jeg at jeg gir opp testingen for denne gang og venter på tante rød.
 
Last edited:
Absolutt tidlig, og jeg er jo ikke 100% sikker på når jeg hadde el. Men, tror jeg ville sett noe på testen i dag om jeg skulle vært gravid. Får ta det som en hyggelig overraskelse om TR aldri dukker opp :)
Ja skjønner! :)
Hadde vært så kjekt om man ble overasket. Masse lykke til ihvertfall :) ❤️
 
PP1 - CD 27 - 12 DPO
Forventer mensen på søndag hvis jeg regner en lutelfase på 14 dager, men de siste to syklusen har vært på 29 dager. Så ikke helt overraska mensen kommer mandag heller.

Men, hva skjer med syklusen mine? Brått har jeg jo nesten skolebok menstruasjonssyklus! Haha, det må det være lov å være glad for? :D Kun en syklus som har vært litt på tur, og endt med lengde på 35 dager. Nei, må si jeg er veldig fornøyd med det!
 
Last edited:
PP2 - CD 1
Da kom tanta. Egentlig en dag tidligere enn forventet. Men egentlig lik lutealfase som jeg hadde før graviditeten. Så burde vell egentlig forventet det.

Vi fikk jo egentlig lyst på en til nå, men pga så mye som skjer i desember og at vi opplevde usikkerheten rundt barnehage ganske stressende så blir det enten en liten novemberskatt i 2023 eller litt pause og 2024baby (håper jeg!).

Nå skal jeg ta en rolig helg, håpe på en snill mensen med ikke altfor mye kramper. Og prøve å bli frisk fra barnehagevirus. Så starter jeg opp med temping igjen når kroppen er frisk/når mensen har passert. Det ser jeg egentlig fram til. Får jeg da negativ test neste mnd og påfølgende pausesykluser, så får jeg hvertfall et godt grunnlag for å analysere kroppen ved prøving igjen siden :)
 
Back
Topp