Tegn på fødsel

Uke 36+1 og har hatt en del løs/urolig mage de siste dagene. Litt kynnere på kvelden med nedpress og stikking i underlivet.
 
Hvis du ikke allerede har vært der kan du jo spørre om det er noe «rutine» for om de gjør det eller hva, bare lufte ideen litt og se reaksjonen. Usikker på om min jordmor gjør det, har ikke hørt noe snakk om det at all. En uke til termin og kontroll i dag :)
Glemte å spørre, men sendte henne en melding, hihi :p
Men nå ligger han iallefall veldig langt ned og med festet hode, hun mente det kanskje var maserier, ikke kynnere som jeg hadde og tvilte på at jeg kol til å gå på overtid! Er 38+0 i morgen, som egentlig er sykt bra «til meg å være», dette har vært/ er et risikosvangerskap der jeg ble lagt inn på sykehuset med 2- ukers opphold da jeg var 30 uker, da var det fare for prematurfødsel, og jeg har vært 100% sykemeldt siden. Så nå er jeg litt lei av å gå høygravid her hjemme, og tenker st siden jeg har passet uke 37 så kan han bare komme nå! :p
 
Murret godt idag og, mye mens smerter og økt utflod.. håper det er gode tegn. Føler han ligger lenger ned i bekkenet og
 
Murrer mye, «stølhet»/press ned i bekkenbunn, mere kynnere og plutselig endrede dovaner uten å utdype for mye :hilarious: Termin over helga, håper virkelig det skjer noe neste uke...!
 
Murret godt idag og, mye mens smerter og økt utflod.. håper det er gode tegn. Føler han ligger lenger ned i bekkenet og

Har murrer så mye i natt. Noen skikkelige menssmerter, og med en gang jeg setter meg ned så kommer både de og kynnerene.. skal til fastlegen for kontroll på fredag. Skal be henne sjekke meg igjen.. er ganske vondt og ubehagelig men ...

Nå hadde jeg nettopp to på rappen som tok tak i korsryggen også... Shitt.. plutselig kan det jo bare skje!
 
Har murrer så mye i natt. Noen skikkelige menssmerter, og med en gang jeg setter meg ned så kommer både de og kynnerene.. skal til fastlegen for kontroll på fredag. Skal be henne sjekke meg igjen.. er ganske vondt og ubehagelig men ...

Nå hadde jeg nettopp to på rappen som tok tak i korsryggen også... Shitt.. plutselig kan det jo bare skje!
Gud så spennende :D her er jeg kvalm,mens murringer og løs i magen :wacky:
 
Hatt en skikkelig sterk kynnere i dag, den var som en rie som økte i styrke med smerte helt bak i ryggen. Ble optimistisk og håpte det skulle komme fler men neida:dead: bare vært litt murringer etter det og nå en kynnere til med litt mensverk nederst i magen og ryggen som ikke gir seg kjenner jeg. Mannen er borte på jobbreise så kjenner jeg blir litt nervøs nå:hilarious:
 
Skikkelig mage trøbbel i dag alså! Murrer og litt nedpress. Vært på do 4-5 ganger allerede. Kvalm, lite matlyst og jern smak i munnen. Litt hodepine. Økt mengde utflod.
 
Skikkelig mage trøbbel i dag alså! Murrer og litt nedpress. Vært på do 4-5 ganger allerede. Kvalm, lite matlyst og jern smak i munnen. Litt hodepine. Økt mengde utflod.

Er kvalme et tegn på modning? :)
 
Skikkelig mage trøbbel i dag alså! Murrer og litt nedpress. Vært på do 4-5 ganger allerede. Kvalm, lite matlyst og jern smak i munnen. Litt hodepine. Økt mengde utflod.
Samme som jeg har idag! Også tror jeg nettopp slimproppen forsvant, og murringene er begynt å bli sterkere nå :O
 
Skikkelig mage trøbbel i dag alså! Murrer og litt nedpress. Vært på do 4-5 ganger allerede. Kvalm, lite matlyst og jern smak i munnen. Litt hodepine. Økt mengde utflod.

Må jo skje noe hos deg snart!!! :) her har alt utenom den sprengt høne følelsen forsvunnet. Kynnerene er jo der men ikke på langt nær så vonde. Jaja.. mandag er dagen likevel :)
 
Her har mensverkingen startet igjen, sammen med noen kynnere av og til og en del stikkninger Men den verkingen er konstant og har vært det i 3 timer snart.. Skjønner ikke helt hva det skal være godt for.. Var ikke særlig behagelig å gå på butikken slik kjente jeg.
 
Her har mensverkingen startet igjen, sammen med noen kynnere av og til og en del stikkninger Men den verkingen er konstant og har vært det i 3 timer snart.. Skjønner ikke helt hva det skal være godt for.. Var ikke særlig behagelig å gå på butikken slik kjente jeg.
Så spennende :) Hvordan verk er det?
 
Må jo skje noe hos deg snart!!! :) her har alt utenom den sprengt høne følelsen forsvunnet. Kynnerene er jo der men ikke på langt nær så vonde. Jaja.. mandag er dagen likevel :)
Jeg er så misunnelig.. tror ikke noe skjer på leeenge.... Huff, begynner å bli litt vemodig. Nå er jeg klar for å få kroppen tilbake og det er 3 uker til termindato idag, herregud jeg må motivere meg litt nå :angelic:
 
Jeg er så misunnelig.. tror ikke noe skjer på leeenge.... Huff, begynner å bli litt vemodig. Nå er jeg klar for å få kroppen tilbake og det er 3 uker til termindato idag, herregud jeg må motivere meg litt nå :angelic:

Så du har termin 26. Jeg har egentlig 16.. forstår deg godt.
Man er tung og uhamslig og i det store og det hele sliten av å være gravid.. jeg har veldig ambivalente følelser for at hun kommer en gang neste uke. Leste poliklinisk notat fra legebesøket på tirsdag og da skrev legen at livmorhalsen var lang og lukket men myk. Så regner med at induksjonen kan ta laaaaang tid... med første tok den 3 døgn med 11 cytotec.. men når fødselen først kom i gang gikk det kun 45 min. Med nr to gikk det 1 døgn og 3 cytotec tross 3 cm åpning. Åpnet seg ikke mer så de tok vannet og fra første rie til hun var ute gikk det 34 min... så raske styrtfødsler.
 
Her er menssmertene så vonde at jeg vrir meg i senga...
 
Back
Topp