Sytetråd

Blødde også i uke 8 (alt ok på ul) samme gjorde min søster (som har fått en nydelig gutt)...kanskje det er noe i det...hmmm...
Det er noen som blør litt rundt de tidene man "skulle" hatt mens. Det er nok derfor.
 
Jeg har "endelig" blitt uggen i magen noe jeg har ventet på i og med at jeg har hatt mindre symptomer. MEN det betyr ikke at det er kjekt å gå kvalm..

Jeg er personlig trener i tillegg og vil ikke ha i meg for mye usunn mat, men jeg gulper nesten bare av tanken på den maten jeg vanligvis spiser.. Fikk tips av mamma på å spise mariakjeks, og det hjelper faktisk litt mot kvalmen.. Men jeg vil bare ikke legge på meg for mye i svangerskapet :/

Jeg er 7+1 i dag :)

Noen som har noen tanker angående dette?
 
Jeg har "endelig" blitt uggen i magen noe jeg har ventet på i og med at jeg har hatt mindre symptomer. MEN det betyr ikke at det er kjekt å gå kvalm..

Jeg er personlig trener i tillegg og vil ikke ha i meg for mye usunn mat, men jeg gulper nesten bare av tanken på den maten jeg vanligvis spiser.. Fikk tips av mamma på å spise mariakjeks, og det hjelper faktisk litt mot kvalmen.. Men jeg vil bare ikke legge på meg for mye i svangerskapet :/

Jeg er 7+1 i dag :)

Noen som har noen tanker angående dette?
Sliter med det samme. Jeg er kronisk sulten, er opptatt av å spise sunt. Men ingenting smaker og har ikke lyst på det jeg spiser til vanlig. Og jeg vil ikke spise kjeks med sukker i eller junk de neste mnd og bli unødvendig stor. Men hva skal vi spise? Nå går det i mager kesam med banan og varme skogsbær.
 
Sliter med det samme. Jeg er kronisk sulten, er opptatt av å spise sunt. Men ingenting smaker og har ikke lyst på det jeg spiser til vanlig. Og jeg vil ikke spise kjeks med sukker i eller junk de neste mnd og bli unødvendig stor. Men hva skal vi spise? Nå går det i mager kesam med banan og varme skogsbær.
Takk gud for at det er noen "som meg" her også! Jeg vet jo hva jeg burde spise og det som frister mest hos meg er smoothie med fryste blåbær og jordbær med vanilje youghurt og kanskje banan :D smaker himmelsk og ikke usunt! Nøtter faller ikke i smak hos meg, blir kvalm av det! Samme med smågodt også, hahahaha. Nei jeg vet ikke :( i dag spiste jeg grønnsaks suppe med litt flatbrød til. Men gikk over til mariakjeks rett etterpå. Huff, dette kan ikke fortsette :D
 
Takk gud for at det er noen "som meg" her også! Jeg vet jo hva jeg burde spise og det som frister mest hos meg er smoothie med fryste blåbær og jordbær med vanilje youghurt og kanskje banan :D smaker himmelsk og ikke usunt! Nøtter faller ikke i smak hos meg, blir kvalm av det! Samme med smågodt også, hahahaha. Nei jeg vet ikke :( i dag spiste jeg grønnsaks suppe med litt flatbrød til. Men gikk over til mariakjeks rett etterpå. Huff, dette kan ikke fortsette :D
Jeg elsket grønnsakssuppe. Nå takler jeg det ikke. Tomatsuppe kan gå til nød. Hasselnøtter kan jeg spise litt av. Evt riste mandler med salt i komfyren. Flatbrød spiser jeg en del av og drikker farris. Og frokosten kan bestå av klementiner. Men jeg trenger middagstips som resten i familien kan spise også, nå spiser stortsett de og jeg ser på.
 
Mulig det er pga. lite søvn og hormoner som herjer her, som fører til at jeg får en reaksjon på de siste innleggene, så håper dere kan bære over med meg. Men tror vi er mange her som er "som deg" og vil aller nådigst gå strengt tatt opp i vekt noe mer utover det som er nødvendig. Samtidig så er det en gang sånn, at dersom man sliter med å få i seg noe som helst mtp. "vanlig" sunn kost grunnet kvalme og uvelhet, er det vel bedre å heller få i seg det som anses for "usunne" kalorier, fremfor ingenting. Til syvende og sist, så er det mht. den lille inni oss som står høyest og viktigst. Det er tross alt snakk om bare noen få måneder også, kanskje tom. uker for noen, før den verste kvalmen slipper taket. Særlig for de som allerede i forkant av en graviditet lever sunt og er godt trent, så er kanskje takhøyden enda høyere mtp. hva man har av inntak og dermed vet å skulle kvitte seg med det igjennom trening? Og ikke minst, er bedre kvalifisert til å skulle riste av seg babykiloene, fremfor de som kanskje allerede hadde par kilo for mye og ikke har samme disiplinen mht. trening og kosthold. Tror alle må bare gjøre det som er riktig for enhver uten å tenke for mye, få dårlig samvittighet og bli kroppsfiksert i en slik fase, det er jo i utgangspunktet bare en midlertidig fase og ser da ikke nødvendigheten med å skulle hause seg opp om man må få i seg noen mariekjeks fremfor de grove knekkebrødene en dag eller to. :)
 
Mulig det er pga. lite søvn og hormoner som herjer her, som fører til at jeg får en reaksjon på de siste innleggene, så håper dere kan bære over med meg. Men tror vi er mange her som er "som deg" og vil aller nådigst gå strengt tatt opp i vekt noe mer utover det som er nødvendig. Samtidig så er det en gang sånn, at dersom man sliter med å få i seg noe som helst mtp. "vanlig" sunn kost grunnet kvalme og uvelhet, er det vel bedre å heller få i seg det som anses for "usunne" kalorier, fremfor ingenting. Til syvende og sist, så er det mht. den lille inni oss som står høyest og viktigst. Det er tross alt snakk om bare noen få måneder også, kanskje tom. uker for noen, før den verste kvalmen slipper taket. Særlig for de som allerede i forkant av en graviditet lever sunt og er godt trent, så er kanskje takhøyden enda høyere mtp. hva man har av inntak og dermed vet å skulle kvitte seg med det igjennom trening? Og ikke minst, er bedre kvalifisert til å skulle riste av seg babykiloene, fremfor de som kanskje allerede hadde par kilo for mye og ikke har samme disiplinen mht. trening og kosthold. Tror alle må bare gjøre det som er riktig for enhver uten å tenke for mye, få dårlig samvittighet og bli kroppsfiksert i en slik fase, det er jo i utgangspunktet bare en midlertidig fase og ser da ikke nødvendigheten med å skulle hause seg opp om man må få i seg noen mariekjeks fremfor de grove knekkebrødene en dag eller to. :)
Jeg er helt enig med deg.
Jeg har virkelig måtte jobbe med meg selv i alle svangerskapene.
Når kvalmen kommer har jeg valgt og spise ingenting istedenfor å spise usunt. Det bare føltes helt feil. Ville ikke putte sånt i kroppen min.
Jeg fikk masse kjeft og dette ble tatt opp hos Gynt, lege og jordmor. De ba meg spise loff og sjokolade! Sunt kosthold kan man fokusere på senere når formen er bedre!

Å få i seg noe usunt er mye bedre en å ikke få i seg noe. Jeg måtte høre det sikkert 10 ganger før jeg klarte å begynne å spise "søppelmat"
Det som fristet var kakao med krem, eller krem med kakao var det kanskje :p

La på meg 10kg og fikk helt normale barn :)
 
Mulig det er pga. lite søvn og hormoner som herjer her, som fører til at jeg får en reaksjon på de siste innleggene, så håper dere kan bære over med meg. Men tror vi er mange her som er "som deg" og vil aller nådigst gå strengt tatt opp i vekt noe mer utover det som er nødvendig. Samtidig så er det en gang sånn, at dersom man sliter med å få i seg noe som helst mtp. "vanlig" sunn kost grunnet kvalme og uvelhet, er det vel bedre å heller få i seg det som anses for "usunne" kalorier, fremfor ingenting. Til syvende og sist, så er det mht. den lille inni oss som står høyest og viktigst. Det er tross alt snakk om bare noen få måneder også, kanskje tom. uker for noen, før den verste kvalmen slipper taket. Særlig for de som allerede i forkant av en graviditet lever sunt og er godt trent, så er kanskje takhøyden enda høyere mtp. hva man har av inntak og dermed vet å skulle kvitte seg med det igjennom trening? Og ikke minst, er bedre kvalifisert til å skulle riste av seg babykiloene, fremfor de som kanskje allerede hadde par kilo for mye og ikke har samme disiplinen mht. trening og kosthold. Tror alle må bare gjøre det som er riktig for enhver uten å tenke for mye, få dårlig samvittighet og bli kroppsfiksert i en slik fase, det er jo i utgangspunktet bare en midlertidig fase og ser da ikke nødvendigheten med å skulle hause seg opp om man må få i seg noen mariekjeks fremfor de grove knekkebrødene en dag eller to. :)


Ja, er man så dårlig så er det definitivt viktigere at man får i seg noe usunt enn ingenting.
Man skal jo i utgangspunktet ikke slanke seg når man er gravid. Man SKAL legge på seg. De eneste som liksom "har lov" til ikke å legge på seg og gjerne gå ned er de som er veldig overvektige i utgangspunktet og som følges tett og spesielt nettopp pga dette. Slanker man seg når man er gravid eller ammer kan kroppen få overskudd av giftstoffer som ikke er bra for den lille.
Men det er veldig langt spenn mellom ikke å få i seg mat, ikke ville spise, overspise, legge på seg normalt og å være 20 kg + for mye i utgangspunktet.

Husk på at man går ned etter fødsel, kroppen trenger litt å gå på til ammeperioden og at det kan bli fint å gå på trilletur i august når vi har våknet fra den verste dvalen og den met intense varmen er over.
 
Lykke til!
 
Jeg elsket grønnsakssuppe. Nå takler jeg det ikke. Tomatsuppe kan gå til nød. Hasselnøtter kan jeg spise litt av. Evt riste mandler med salt i komfyren. Flatbrød spiser jeg en del av og drikker farris. Og frokosten kan bestå av klementiner. Men jeg trenger middagstips som resten i familien kan spise også, nå spiser stortsett de og jeg ser på.
Det er fanken meg ikke enkelt dette her! Hadde helt glemt hvordan det var å være kvalm og uggen mesteparten av dagen, men jeg liker ikke!! Tommelen ned. Jeg har ingen gode tips til middag dessverre, skulle så ønske at jeg hadde det.. Tipset mitt er egentlig bare å spise det du føler er godt, og som går ned uten å bli gulpet opp igjen :/
 
Mulig det er pga. lite søvn og hormoner som herjer her, som fører til at jeg får en reaksjon på de siste innleggene, så håper dere kan bære over med meg. Men tror vi er mange her som er "som deg" og vil aller nådigst gå strengt tatt opp i vekt noe mer utover det som er nødvendig. Samtidig så er det en gang sånn, at dersom man sliter med å få i seg noe som helst mtp. "vanlig" sunn kost grunnet kvalme og uvelhet, er det vel bedre å heller få i seg det som anses for "usunne" kalorier, fremfor ingenting. Til syvende og sist, så er det mht. den lille inni oss som står høyest og viktigst. Det er tross alt snakk om bare noen få måneder også, kanskje tom. uker for noen, før den verste kvalmen slipper taket. Særlig for de som allerede i forkant av en graviditet lever sunt og er godt trent, så er kanskje takhøyden enda høyere mtp. hva man har av inntak og dermed vet å skulle kvitte seg med det igjennom trening? Og ikke minst, er bedre kvalifisert til å skulle riste av seg babykiloene, fremfor de som kanskje allerede hadde par kilo for mye og ikke har samme disiplinen mht. trening og kosthold. Tror alle må bare gjøre det som er riktig for enhver uten å tenke for mye, få dårlig samvittighet og bli kroppsfiksert i en slik fase, det er jo i utgangspunktet bare en midlertidig fase og ser da ikke nødvendigheten med å skulle hause seg opp om man må få i seg noen mariekjeks fremfor de grove knekkebrødene en dag eller to. :)
Du har så rett i mye av det du skriver, men å si det til ei som har vert stor før og gått ned 20kg og samt gått litt opp igjen i sommer og NÅ er gravid, så er det veldig vanskelig å skulle si til meg selv at jada det er greit å spise ditt og datt når det egentlig ikke er det :/ Men mitt råd hadde jo vert å si at spis det du får i deg og ikke spis det du blir kvalm av.. Men heller så prøver jeg å spise gode ting som da er mer på den sunne siden enn den usunne :)
 
Du har så rett i mye av det du skriver, men å si det til ei som har vert stor før og gått ned 20kg og samt gått litt opp igjen i sommer og NÅ er gravid, så er det veldig vanskelig å skulle si til meg selv at jada det er greit å spise ditt og datt når det egentlig ikke er det :/ Men mitt råd hadde jo vert å si at spis det du får i deg og ikke spis det du blir kvalm av.. Men heller så prøver jeg å spise gode ting som da er mer på den sunne siden enn den usunne :)

Beklager som sagt hvis innlegget mitt støtet deg. Men når det er sagt, så var det faktisk nettopp det du selv skriver jeg mente faktisk, så dumt hvis jeg ordla meg klossete. Jeg oppfordret ikke til å spise usunt, hvis man kan ta et sunnere valg, men det forutsetter selvsagt at man orker å spise forskjellige ting. Det jeg mente er at dersom du kun har lyst på en krembolle og alt annet gjør deg uvel, så spis heller den i stedet for å la være, men har du heller lyst på en gulrot, så har du da et sunnere alternativ, og det er ikke noe som er bedre enn det. All kred til deg forøvrig som har klart å gå ned 20kg, viser virkelig viljestyrke! :D

Er ikke så lett heller når man ikke kjenner til alles bakgrunn, men å skulle la være å ytre seg, i fare for å skulle tråkke noen på tærne, ja - da vet jeg ikke helt hva jeg kan bidra med dette forumet. For som mange andre har sagt før meg, inkl. meg selv på innlegget mitt i dag, så er vi hormonelle, underskudd på søvn, næring, vondter osv. Og det å skulle uttrykke seg via tastaturet, er ikke like enkelt bestandig det heller. Vi får heller la tvilen komme hverandre tilgode, og vite vi faktisk i utgangspunktet er her for å støtte opp om hverandre når vi først er i samme båt - dele erfaringer, meninger, råd og tanker, og at ingen er ute etter å være ekle eller "ta" noen... :Heartred
 
Jeg er så lei kvalmen og det verst når ungene kommer hjem fra skole og bhg. :banghead: Vet ikke hva og hvor jeg skal gjøre av meg!!!

Leiligheten ser ikke ut da vi holder på å få nytt kjøkken. Så "kjøkkenet" vårt er spisestua hvor det florerer av rot og null system.

Jeg vurderer å flykte...:excited001

Sånn, det var dagens sutring fra meg!
 
Back
Topp