Det er noen som blør litt rundt de tidene man "skulle" hatt mens. Det er nok derfor.Blødde også i uke 8 (alt ok på ul) samme gjorde min søster (som har fått en nydelig gutt)...kanskje det er noe i det...hmmm...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er noen som blør litt rundt de tidene man "skulle" hatt mens. Det er nok derfor.Blødde også i uke 8 (alt ok på ul) samme gjorde min søster (som har fått en nydelig gutt)...kanskje det er noe i det...hmmm...
Sliter med det samme. Jeg er kronisk sulten, er opptatt av å spise sunt. Men ingenting smaker og har ikke lyst på det jeg spiser til vanlig. Og jeg vil ikke spise kjeks med sukker i eller junk de neste mnd og bli unødvendig stor. Men hva skal vi spise? Nå går det i mager kesam med banan og varme skogsbær.Jeg har "endelig" blitt uggen i magen noe jeg har ventet på i og med at jeg har hatt mindre symptomer. MEN det betyr ikke at det er kjekt å gå kvalm..
Jeg er personlig trener i tillegg og vil ikke ha i meg for mye usunn mat, men jeg gulper nesten bare av tanken på den maten jeg vanligvis spiser.. Fikk tips av mamma på å spise mariakjeks, og det hjelper faktisk litt mot kvalmen.. Men jeg vil bare ikke legge på meg for mye i svangerskapet :/
Jeg er 7+1 i dag
Noen som har noen tanker angående dette?
Takk gud for at det er noen "som meg" her også! Jeg vet jo hva jeg burde spise og det som frister mest hos meg er smoothie med fryste blåbær og jordbær med vanilje youghurt og kanskje banan smaker himmelsk og ikke usunt! Nøtter faller ikke i smak hos meg, blir kvalm av det! Samme med smågodt også, hahahaha. Nei jeg vet ikke i dag spiste jeg grønnsaks suppe med litt flatbrød til. Men gikk over til mariakjeks rett etterpå. Huff, dette kan ikke fortsetteSliter med det samme. Jeg er kronisk sulten, er opptatt av å spise sunt. Men ingenting smaker og har ikke lyst på det jeg spiser til vanlig. Og jeg vil ikke spise kjeks med sukker i eller junk de neste mnd og bli unødvendig stor. Men hva skal vi spise? Nå går det i mager kesam med banan og varme skogsbær.
Jeg elsket grønnsakssuppe. Nå takler jeg det ikke. Tomatsuppe kan gå til nød. Hasselnøtter kan jeg spise litt av. Evt riste mandler med salt i komfyren. Flatbrød spiser jeg en del av og drikker farris. Og frokosten kan bestå av klementiner. Men jeg trenger middagstips som resten i familien kan spise også, nå spiser stortsett de og jeg ser på.Takk gud for at det er noen "som meg" her også! Jeg vet jo hva jeg burde spise og det som frister mest hos meg er smoothie med fryste blåbær og jordbær med vanilje youghurt og kanskje banan smaker himmelsk og ikke usunt! Nøtter faller ikke i smak hos meg, blir kvalm av det! Samme med smågodt også, hahahaha. Nei jeg vet ikke i dag spiste jeg grønnsaks suppe med litt flatbrød til. Men gikk over til mariakjeks rett etterpå. Huff, dette kan ikke fortsette
Uffda...har du spottet mer siden du skrev dette?
Ja, gått over til blødning i dag
Uff da! Har du tatt kontakt med legen din? Håper ikke det er noe galt.
Jeg er helt enig med deg.Mulig det er pga. lite søvn og hormoner som herjer her, som fører til at jeg får en reaksjon på de siste innleggene, så håper dere kan bære over med meg. Men tror vi er mange her som er "som deg" og vil aller nådigst gå strengt tatt opp i vekt noe mer utover det som er nødvendig. Samtidig så er det en gang sånn, at dersom man sliter med å få i seg noe som helst mtp. "vanlig" sunn kost grunnet kvalme og uvelhet, er det vel bedre å heller få i seg det som anses for "usunne" kalorier, fremfor ingenting. Til syvende og sist, så er det mht. den lille inni oss som står høyest og viktigst. Det er tross alt snakk om bare noen få måneder også, kanskje tom. uker for noen, før den verste kvalmen slipper taket. Særlig for de som allerede i forkant av en graviditet lever sunt og er godt trent, så er kanskje takhøyden enda høyere mtp. hva man har av inntak og dermed vet å skulle kvitte seg med det igjennom trening? Og ikke minst, er bedre kvalifisert til å skulle riste av seg babykiloene, fremfor de som kanskje allerede hadde par kilo for mye og ikke har samme disiplinen mht. trening og kosthold. Tror alle må bare gjøre det som er riktig for enhver uten å tenke for mye, få dårlig samvittighet og bli kroppsfiksert i en slik fase, det er jo i utgangspunktet bare en midlertidig fase og ser da ikke nødvendigheten med å skulle hause seg opp om man må få i seg noen mariekjeks fremfor de grove knekkebrødene en dag eller to.
Åpner klokken 8. Skikkelig dårlig følelse var på ul for 6 dager siden og da var alt bra. Så fort kan det snu
Mulig det er pga. lite søvn og hormoner som herjer her, som fører til at jeg får en reaksjon på de siste innleggene, så håper dere kan bære over med meg. Men tror vi er mange her som er "som deg" og vil aller nådigst gå strengt tatt opp i vekt noe mer utover det som er nødvendig. Samtidig så er det en gang sånn, at dersom man sliter med å få i seg noe som helst mtp. "vanlig" sunn kost grunnet kvalme og uvelhet, er det vel bedre å heller få i seg det som anses for "usunne" kalorier, fremfor ingenting. Til syvende og sist, så er det mht. den lille inni oss som står høyest og viktigst. Det er tross alt snakk om bare noen få måneder også, kanskje tom. uker for noen, før den verste kvalmen slipper taket. Særlig for de som allerede i forkant av en graviditet lever sunt og er godt trent, så er kanskje takhøyden enda høyere mtp. hva man har av inntak og dermed vet å skulle kvitte seg med det igjennom trening? Og ikke minst, er bedre kvalifisert til å skulle riste av seg babykiloene, fremfor de som kanskje allerede hadde par kilo for mye og ikke har samme disiplinen mht. trening og kosthold. Tror alle må bare gjøre det som er riktig for enhver uten å tenke for mye, få dårlig samvittighet og bli kroppsfiksert i en slik fase, det er jo i utgangspunktet bare en midlertidig fase og ser da ikke nødvendigheten med å skulle hause seg opp om man må få i seg noen mariekjeks fremfor de grove knekkebrødene en dag eller to.
Jeg blør også mye mer. Har du ringt til lege?
Ja, har time halv 2. Hvordan går det med deg ? Fått time?
Ja, har time halv 2. Hvordan går det med deg ? Fått time?
Time halv 3. Murringer, menssmerter, blod. Har ingen tro på dette.
Det er fanken meg ikke enkelt dette her! Hadde helt glemt hvordan det var å være kvalm og uggen mesteparten av dagen, men jeg liker ikke!! Tommelen ned. Jeg har ingen gode tips til middag dessverre, skulle så ønske at jeg hadde det.. Tipset mitt er egentlig bare å spise det du føler er godt, og som går ned uten å bli gulpet opp igjen :/Jeg elsket grønnsakssuppe. Nå takler jeg det ikke. Tomatsuppe kan gå til nød. Hasselnøtter kan jeg spise litt av. Evt riste mandler med salt i komfyren. Flatbrød spiser jeg en del av og drikker farris. Og frokosten kan bestå av klementiner. Men jeg trenger middagstips som resten i familien kan spise også, nå spiser stortsett de og jeg ser på.
Du har så rett i mye av det du skriver, men å si det til ei som har vert stor før og gått ned 20kg og samt gått litt opp igjen i sommer og NÅ er gravid, så er det veldig vanskelig å skulle si til meg selv at jada det er greit å spise ditt og datt når det egentlig ikke er det :/ Men mitt råd hadde jo vert å si at spis det du får i deg og ikke spis det du blir kvalm av.. Men heller så prøver jeg å spise gode ting som da er mer på den sunne siden enn den usunneMulig det er pga. lite søvn og hormoner som herjer her, som fører til at jeg får en reaksjon på de siste innleggene, så håper dere kan bære over med meg. Men tror vi er mange her som er "som deg" og vil aller nådigst gå strengt tatt opp i vekt noe mer utover det som er nødvendig. Samtidig så er det en gang sånn, at dersom man sliter med å få i seg noe som helst mtp. "vanlig" sunn kost grunnet kvalme og uvelhet, er det vel bedre å heller få i seg det som anses for "usunne" kalorier, fremfor ingenting. Til syvende og sist, så er det mht. den lille inni oss som står høyest og viktigst. Det er tross alt snakk om bare noen få måneder også, kanskje tom. uker for noen, før den verste kvalmen slipper taket. Særlig for de som allerede i forkant av en graviditet lever sunt og er godt trent, så er kanskje takhøyden enda høyere mtp. hva man har av inntak og dermed vet å skulle kvitte seg med det igjennom trening? Og ikke minst, er bedre kvalifisert til å skulle riste av seg babykiloene, fremfor de som kanskje allerede hadde par kilo for mye og ikke har samme disiplinen mht. trening og kosthold. Tror alle må bare gjøre det som er riktig for enhver uten å tenke for mye, få dårlig samvittighet og bli kroppsfiksert i en slik fase, det er jo i utgangspunktet bare en midlertidig fase og ser da ikke nødvendigheten med å skulle hause seg opp om man må få i seg noen mariekjeks fremfor de grove knekkebrødene en dag eller to.
Du har så rett i mye av det du skriver, men å si det til ei som har vert stor før og gått ned 20kg og samt gått litt opp igjen i sommer og NÅ er gravid, så er det veldig vanskelig å skulle si til meg selv at jada det er greit å spise ditt og datt når det egentlig ikke er det :/ Men mitt råd hadde jo vert å si at spis det du får i deg og ikke spis det du blir kvalm av.. Men heller så prøver jeg å spise gode ting som da er mer på den sunne siden enn den usunne