Sytetråd

Jeg har "endelig" blitt uggen i magen noe jeg har ventet på i og med at jeg har hatt mindre symptomer. MEN det betyr ikke at det er kjekt å gå kvalm..

Jeg er personlig trener i tillegg og vil ikke ha i meg for mye usunn mat, men jeg gulper nesten bare av tanken på den maten jeg vanligvis spiser.. Fikk tips av mamma på å spise mariakjeks, og det hjelper faktisk litt mot kvalmen.. Men jeg vil bare ikke legge på meg for mye i svangerskapet :/

Jeg er 7+1 i dag :)

Noen som har noen tanker angående dette?
Jeg er veldig kvalm. Så og si hele dagen. Akkurat nå spiser jeg akkurat det som frister så får jeg skjerpe meg når kvalmen går over... regner med det skjer om 3-4 uker
 
Så lei av å være kvalm. Hele forbanna tida. Ikke nok til å være hjemme, og ikke lite nok til å få jobba ordentlig. Får kvalmeassosiasjoner til alt, så nå blir jeg uggen av alt jeg tenker på å gjøre, selv når jeg ikke egentlig er kvalm. :D Sur i magen, og ulvesulten hele tiden, men så får jeg skikkelig fæl smak i munnen og halsbrann når jeg har spist.

Det er altså best at dette blir bedre fra uke 12, ellers blir det første og eneste ungen. Jeg vil bare ut av min egen kropp for tiden. Og jeg har så lyst til å klage, men ingen vet at jeg er gravid, så mannen får all klaginga. :( Det er ikke engang gøy å se på babyting og tenke på baby lenger, for da tenker jeg også på hvor kvalm jeg er.
 
Beklager som sagt hvis innlegget mitt støtet deg. Men når det er sagt, så var det faktisk nettopp det du selv skriver jeg mente faktisk, så dumt hvis jeg ordla meg klossete. Jeg oppfordret ikke til å spise usunt, hvis man kan ta et sunnere valg, men det forutsetter selvsagt at man orker å spise forskjellige ting. Det jeg mente er at dersom du kun har lyst på en krembolle og alt annet gjør deg uvel, så spis heller den i stedet for å la være, men har du heller lyst på en gulrot, så har du da et sunnere alternativ, og det er ikke noe som er bedre enn det. All kred til deg forøvrig som har klart å gå ned 20kg, viser virkelig viljestyrke! :D

Er ikke så lett heller når man ikke kjenner til alles bakgrunn, men å skulle la være å ytre seg, i fare for å skulle tråkke noen på tærne, ja - da vet jeg ikke helt hva jeg kan bidra med dette forumet. For som mange andre har sagt før meg, inkl. meg selv på innlegget mitt i dag, så er vi hormonelle, underskudd på søvn, næring, vondter osv. Og det å skulle uttrykke seg via tastaturet, er ikke like enkelt bestandig det heller. Vi får heller la tvilen komme hverandre tilgode, og vite vi faktisk i utgangspunktet er her for å støtte opp om hverandre når vi først er i samme båt - dele erfaringer, meninger, råd og tanker, og at ingen er ute etter å være ekle eller "ta" noen... :Heartred
Neineinei! Det går helt fint :DVi har alle vår historie :D Men jeg syns dy har veldig rett i mye for hvorfor kan ikke mariekjeks være godt nok om jeg ikke vil ha noe annet ? Hihi, og kvalmen går over en gang :D jeg tok det ikke som om du ville ta meg <3
 
Det er bedre å spise usunt enn å ikke spise, tenker jeg. For når jeg ikke spiser - da kommer trollet frem, hehe :D
 
Er sååå trøtt... Sovna i 9-tiden i går, klarte ikke å være våken lengre. Hadde jo håpet at jeg sov til jeg våknet til "rett" tid, men neida! Antall timer med søvn blir det samme, uansett når jeg legger meg. Nå er jeg så trøtt at jeg holder på å stupe her jeg ligger, men å få sovet videre? Nubbsjans! Føles som jeg er den eneste som er våken i hele verden... I tillegg har jeg lyst på klementin. Får vel bare stå opp og starte dagen da. Ventetiden blir jo så mye lengre og dagene segler så sakte avgårde hvis jeg bare skal være våken mesteparten av døgnet jo!! :(
 
Er sååå trøtt... Sovna i 9-tiden i går, klarte ikke å være våken lengre. Hadde jo håpet at jeg sov til jeg våknet til "rett" tid, men neida! Antall timer med søvn blir det samme, uansett når jeg legger meg. Nå er jeg så trøtt at jeg holder på å stupe her jeg ligger, men å få sovet videre? Nubbsjans! Føles som jeg er den eneste som er våken i hele verden... I tillegg har jeg lyst på klementin. Får vel bare stå opp og starte dagen da. Ventetiden blir jo så mye lengre og dagene segler så sakte avgårde hvis jeg bare skal være våken mesteparten av døgnet jo!! :(
Jeg har vært våken en stund! Du var ikke alene :)
 
Er sååå trøtt... Sovna i 9-tiden i går, klarte ikke å være våken lengre. Hadde jo håpet at jeg sov til jeg våknet til "rett" tid, men neida! Antall timer med søvn blir det samme, uansett når jeg legger meg. Nå er jeg så trøtt at jeg holder på å stupe her jeg ligger, men å få sovet videre? Nubbsjans! Føles som jeg er den eneste som er våken i hele verden... I tillegg har jeg lyst på klementin. Får vel bare stå opp og starte dagen da. Ventetiden blir jo så mye lengre og dagene segler så sakte avgårde hvis jeg bare skal være våken mesteparten av døgnet jo!! :(
La meg 21.30 jeg og.. Og våkna i 6 tiden.. Fått en merkelig døgnrytme.. :eek:
 
Jeg må opp kl 6 uansett. Men her har vi hatt en slitsom start på natten med flere skrikerunder. Så jeg sovnet ikke før halv 2...
 
Så lei av å være kvalm. Hele forbanna tida. Ikke nok til å være hjemme, og ikke lite nok til å få jobba ordentlig. Får kvalmeassosiasjoner til alt, så nå blir jeg uggen av alt jeg tenker på å gjøre, selv når jeg ikke egentlig er kvalm. :D Sur i magen, og ulvesulten hele tiden, men så får jeg skikkelig fæl smak i munnen og halsbrann når jeg har spist.

Det er altså best at dette blir bedre fra uke 12, ellers blir det første og eneste ungen. Jeg vil bare ut av min egen kropp for tiden. Og jeg har så lyst til å klage, men ingen vet at jeg er gravid, så mannen får all klaginga. :( Det er ikke engang gøy å se på babyting og tenke på baby lenger, for da tenker jeg også på hvor kvalm jeg er.

Tenker akkurat det samme, det blir et enebarn om det ikke blir bedre snart. Mannen påstår hardnakket at alt er glemt senere, men jeg har mine tvil.
 
Tenker akkurat det samme, det blir et enebarn om det ikke blir bedre snart. Mannen påstår hardnakket at alt er glemt senere, men jeg har mine tvil.
Så godt å se at det er flere enn meg som tenker sånn. Men det ender vel med at vi går for flere om noen år alle sammen sikkert:p
 
Dette innlegget burde egentlig ha vært i klagetråden, eller under "når kjæresten er en dust". Fortalte mannen nå om innleggene på oss som er kvalme og derfor tenker at det blir det første og siste barnet, dersom formen ikke blir bedre. Da klarer han å lire ut av seg " det der er glemt tre uker etter fødselen. Garantert!" Vet ikke om jeg skal le eller grine her, eller gi han en high five i ansiktet. Og nå topper han det hele med å si "ja, tror du jeg hadde syklet birken hvert år, hvis jeg hadde husket hvor jæv*** det er fra år til år?". Er det mulig!?! Som om det kan sammenlignes!! Kvalmen pågår jo daglig i timesvis, i flere uker, om ikke måneder! Dustemann! :shifty:
 
Dette innlegget burde egentlig ha vært i klagetråden, eller under "når kjæresten er en dust". Fortalte mannen nå om innleggene på oss som er kvalme og derfor tenker at det blir det første og siste barnet, dersom formen ikke blir bedre. Da klarer han å lire ut av seg " det der er glemt tre uker etter fødselen. Garantert!" Vet ikke om jeg skal le eller grine her, eller gi han en high five i ansiktet. Og nå topper han det hele med å si "ja, tror du jeg hadde syklet birken hvert år, hvis jeg hadde husket hvor jæv*** det er fra år til år?". Er det mulig!?! Som om det kan sammenlignes!! Kvalmen pågår jo daglig i timesvis, i flere uker, om ikke måneder! Dustemann! :shifty:
Hahaha, høres ut som noe mannen min kunne funnet på å si i et lite gjennomtenkt øyeblikk:p:banghead: må le altså, de skjønner det jo bare ikke:bored:
 
Dette innlegget burde egentlig ha vært i klagetråden, eller under "når kjæresten er en dust". Fortalte mannen nå om innleggene på oss som er kvalme og derfor tenker at det blir det første og siste barnet, dersom formen ikke blir bedre. Da klarer han å lire ut av seg " det der er glemt tre uker etter fødselen. Garantert!" Vet ikke om jeg skal le eller grine her, eller gi han en high five i ansiktet. Og nå topper han det hele med å si "ja, tror du jeg hadde syklet birken hvert år, hvis jeg hadde husket hvor jæv*** det er fra år til år?". Er det mulig!?! Som om det kan sammenlignes!! Kvalmen pågår jo daglig i timesvis, i flere uker, om ikke måneder! Dustemann! :shifty:
Det er ikke det man vil høre. Men han har faktisk rett. Jeg hadde aldri blitt gravid igjen hvis jeg ikke hadde glemt forskjellige ting fra forrige gang:p
 
Back
Topp