Symtomer

Idag våknet jeg potte sur, bare lyden av kattene vasket seg gjorde meg forbanna offameg
Jeg tok meg selv i å være alt for sur på kattene her om dagen for at en av dem fant ut at de skulle slippe en skikkelig stinker i kattedoen rett før jeg skulle på badet, som om det var planlagt :p

Jeg tok meg selv i å være alt for sur på kattene her om dagen for at en av dem fant ut at de skulle slippe en skikkelig stinker i kattedoen rett før jeg skulle på badet, som om det var planlagt :p
Ikke sant, er da ikke demmes feil de skal vaske seg eller skal på do, men av og til tror jeg nesten de planlegger det

Jeg er ekstremt sulten HELE tiden! Er det noen andre som har opplevd det? Er på andre dagen med hunger i dag, jeg må seriøst spise noe hver 1-2 timer, ellers tror jeg at jeg skal besvime. Er ikke bare litt småsulten, men sånn skikkelig kraftig, som om jeg ikke har spist på en uke! Er 6+3 i dag.

Ca. 8+0. Enorme pupper, "fyllesyk", trøtt og litt stikking i magen. Har blitt vant til dårlig kondis. Misliker kaffe og søtsaker.

Tror nok det er like sannsynlig at du har bare én ❤️ Det er nok forskjell på person til person. Noen får jo sterkere symptomer med tvillinger. Mente bare at det ikke finnes noen fasit på det :love017
Jada var bare litt gøy. Min mann ha mye tvillinger på begge side så mulighet var der får å si det sånn :D men var nok en her ja ♥️

Jada var bare litt gøy. Min mann ha mye tvillinger på begge side så mulighet var der får å si det sånn :D men var nok en her ja ♥️
Det hjelper ikke med tvillinger på mannens side, det er du som må slippe flere egg :Heartpink

I går kveld kjente jeg hormonene for første gang. Gråt av en sang, gråt av at samboer skulle på jobb. I dag gråt jeg av noe morsomt min barn viste meg på nett. Ble så rørt har gjespet hele ettermiddagen og sovet litt. 5+0

Jeg er ekstremt sulten HELE tiden! Er det noen andre som har opplevd det? Er på andre dagen med hunger i dag, jeg må seriøst spise noe hver 1-2 timer, ellers tror jeg at jeg skal besvime. Er ikke bare litt småsulten, men sånn skikkelig kraftig, som om jeg ikke har spist på en uke! Er 6+3 i dag.
Har det sånn jeg og. Helt sinnsykt. Er ikke som at sulten kommer snikende heller. Ulvesulten umiddelbart

Hjelpes, måtte selvfølgelig google, og kan visst være tegn på at noe har gått galt og
Neida, det trenger ikke å gå galt selvom. Men hvis du har problemer med stoffskiftet og derfor fryser så mye, må du bare starte opp behandling raskt. Og er det ikke noe med stoffskiftet, tror jeg ikke det er noe problem. Men nå er jeg ikke fasit her. Sliter bare med stoffskiftet selv, så har oppfølging på det i svangerskapet. Ta gjerne TSH, T4 og T3. Særlig TSH er viktig indikator, den bør vel være under 2 optimalt sett når man er gravid, selvom referanseområdet er mye "større".

Flere ganger har jeg opplevd hjertebank i situasjoner hvor jeg ligger på sofaen og slapper av. Er det flere som kjenner seg igjen i dette? Synes det er litt ubehagelig..
4+5

Neida, det trenger ikke å gå galt selvom. Men hvis du har problemer med stoffskiftet og derfor fryser så mye, må du bare starte opp behandling raskt. Og er det ikke noe med stoffskiftet, tror jeg ikke det er noe problem. Men nå er jeg ikke fasit her. Sliter bare med stoffskiftet selv, så har oppfølging på det i svangerskapet. Ta gjerne TSH, T4 og T3. Særlig TSH er viktig indikator, den bør vel være under 2 optimalt sett når man er gravid, selvom referanseområdet er mye "større".
Nå er tempen oppe i 37.2. Ser på smartklokka at jeg hadde et veldig dropp i nattemp, for så at den steg nesten like brått igjen 1000006536.jpg

Nå er tempen oppe i 37.2. Ser på smartklokka at jeg hadde et veldig dropp i nattemp, for så at den steg nesten like brått igjen Vis vedlegget 433293
Ja, det kan godt hende dette er normalt for deg. Du kan jo høre med legen hva de tenker også. Jeg bare syntes det hørtes litt lavt ut med 35-36, men hvis du har brukt smartklokke kan det forklare du kan jo bare dobbeltsjekke med en rektaltemp, og da ville jeg nesten tro at den viste høyere temperatur. Så beklager hvis jeg uroet deg!

Jeg skulle kanskje være forsiktig med å skrive TSH bør være under 2 her, i tilfelle du har en høyere normalvariasjon, hvis og om du sjekker det opp. Men det er det jeg har lært at er det optimale. Så håper jeg at alt er i orden!

Last edited:
Bare 3+5. Første barn hvis alt går bra.
Testet svakt positivt allerede DPO 9-10.
Hatt mye murringer og ubehag i korsrygg.
I dag våknet jeg til mild kvalme noen timer.
Oppblåst på kvelden.
Økt utflod.
Reagerer litt på enkelte lukter.
Økt matlyst.
Til tider hodepine.
Litt økt hvilepuls.

Synes det var tidlig å få symptomer allerede. Veldig milde symptomer da men merker at noe er på gang i kroppen for å si det sånn.

Andre som våknet opp og ikke hadde lyst på morgenkaffe ☕?

Å fy, denne trøttheten.. Den kom over meg som en flodbølge her på lørdag og har ikke sluppet siden. Kombinert med kvalme som kommer og går, så føler jeg meg 10/10 om dagen:knegg: Men jeg tar det jeg får og tenker at symptomer er gode tegn på at utviklingen går som den skal, selv om det aldri er noen garanti uavhengig formen man er i.

Back
Topp