Symptomtråden

Jeg testa blendahvitt 9dpo, og svaaaaaaakt positiv 10dpo. Men reagerte på at jeg var uggen så tidlig, for jeg har lutealsvikt og går på progetsrontilskudd, men ikke før fra 5dpo. Så spørs om jeg bare hadde et skikkelig godt egg dene gangen- håper jo veldig det!
Takk for svar
Krysser fingre og tær for deg ❤️
 
Jeg er veldig usikker på om jeg er gravid, men har en følelse av det. Både i går og i dag har jeg blitt ganske kvalm på kvelden. Jeg er i dag 3+2 (om jeg er gravid).
Er det noen andre som har fått symptomer/kvalme såpass tidlig?
Med forrige baby testet jeg positivt 3+2! Jeg tok test fordi luktesansen min ble så mye bedre. Det sies at om symptomene er reelle, så er hcg høyt nok til å måles :) Ta en test? Og lykke til :)
 
Med forrige baby testet jeg positivt 3+2! Jeg tok test fordi luktesansen min ble så mye bedre. Det sies at om symptomene er reelle, så er hcg høyt nok til å måles Ta en test? Og lykke til
Jeg har også hørt dette med hcg og symptomer.
Jeg har vært å kjøpt tidlig test i dag, tenker å teste på morgenurin i morgen :)
 
Nå er jeg så oppblåst at det ser ut som jeg er minst 6 måneder på vei :p Gleder meg til det går litt over, må kjøpe noen store gensere i dag siden jeg skql på møte med sjefen i morgen. Ikke klar for å fortelle enda :)
 
Skjønner godt hva du mener! Har brukt noen dager på å finne ut om jeg begynner å bli syk eller hva det var, men konkluderer nå med at jobben sliter meg helt ut, dette til tross at jeg tar det veldig rolig. Og føler ikke at en natts søvn gjør at jeg får hentet meg inn heller, når jeg skal på jobb dagen etter… håper virkelig det blir bedre, hvis ikke tviler jeg på at jeg kan stå i 100% jobb mens utmattelsen pågår
Ja en natts søvn er liksom ingenting lenger! Jeg har nå sovet på sofa’n i to timer fra kl.10-12 selv om jeg sov fra 19.30-5.30 i natt. Jeg bestemte meg for å begynne med 40% sykemelding fra neste uke, så kan jeg ha en dag mellom hver vakt til å hvile. Hadde så lyst å klare 100% men bare å innse at slaget er tapt…
 
Ja en natts søvn er liksom ingenting lenger! Jeg har nå sovet på sofa’n i to timer fra kl.10-12 selv om jeg sov fra 19.30-5.30 i natt. Jeg bestemte meg for å begynne med 40% sykemelding fra neste uke, så kan jeg ha en dag mellom hver vakt til å hvile. Hadde så lyst å klare 100% men bare å innse at slaget er tapt…
Skjønner det, føles ut som man er på reservebatteriene hele tiden. Og synes det er litt vanskelig når man ikke har lys til å fortelle kolleger/jobb såpass tidlig. Høres lurt ut! Ingen vits i å pushe kroppen når man er gravid tenker jeg :Heartred Har heldigvis ferie neste uke, skal ut og reise. Så blir spennende å se hvordan det funker med det lave energinivået som er nå. Men jeg heller tviler sterkt på at jeg klarer 100% om videre om det fortsetter som dette…
 
Mange her som har opplevd sterke menssmerter tidlig i graviditeten? Jeg har vanligvis heftige smerter under mensen og nå kjenner jeg det igjen. Noen ganger kommer det så kraftig at jeg bare vrir meg. Er uke 5+3 i dag. Har økt på de siste 3 dagene, men ingen blødning og fikk 3+ på clearblue digital i går. Har nå fått meg hastetime hos legen fordi jeg blir så redd. Noen andre som har opplevd lignende? :oops:
 
Mange her som har opplevd sterke menssmerter tidlig i graviditeten? Jeg har vanligvis heftige smerter under mensen og nå kjenner jeg det igjen. Noen ganger kommer det så kraftig at jeg bare vrir meg. Er uke 5+3 i dag. Har økt på de siste 3 dagene, men ingen blødning og fikk 3+ på clearblue digital i går. Har nå fått meg hastetime hos legen fordi jeg blir så redd. Noen andre som har opplevd lignende? :oops:
Jeg hadde heftige mensensmerter fra rundt 3+5, var redd det var exu. Men har vært på ultralyd og sett fosteret og alt er i orden. Er nå 6+1 og har av og til de samme smertene, men mye mildere. Trenger ikke bety at noe er gale :Heartpink
 
Skjønner det, føles ut som man er på reservebatteriene hele tiden. Og synes det er litt vanskelig når man ikke har lys til å fortelle kolleger/jobb såpass tidlig. Høres lurt ut! Ingen vits i å pushe kroppen når man er gravid tenker jeg :Heartred Har heldigvis ferie neste uke, skal ut og reise. Så blir spennende å se hvordan det funker med det lave energinivået som er nå. Men jeg heller tviler sterkt på at jeg klarer 100% om videre om det fortsetter som dette…
Ja, jeg hadde nok ikke kunne jobbe i det hele tatt hvis jeg ikke hadde fortalt det på jobb. Jeg fortalte det tidlig denne gangen, var sykemeldt 100% de første tre ukene pga kvalme. Har verdens beste kollegaer som virkelig tar hensyn når jeg er gravid, de er sånn «sett deg ned, jeg gjør det!» og får servert både mat og drikke og det er ikke måte på(jobber i helsevesenet). Håper du kan slappe godt av på ferie! :Heartred Tenk at vi lager et helt nytt menneske helt fra scratch, det er jo egentlig naturlig at DET tar en god del energi!
 
:hungover:Er 6+3 i dag og føler at kvalmen har gitt seg/bare blitt mindre og mindre. Har vært mer kvalm/uggen de første ukene.. Noen flere som opplever at kvalmen forsvinner? Burde vel bare være glad for det, men blir selvfølgelig stresset:schocked028
Glem det jeg skrev her… kvalmen er kommet fullt tilbake uff :sick006:hungover:
 
Altså jeg kan leve med morgen kvalme.. Men ettermiddag/tidlig kveld skulle jeg gjerne vært uten kvalme.. Kjempe gøy å sitte på foreldremøte i 1.5t døds kvalm og luktsensitiv. Tror det blir vindusplass på meg
 
Mange her som har opplevd sterke menssmerter tidlig i graviditeten? Jeg har vanligvis heftige smerter under mensen og nå kjenner jeg det igjen. Noen ganger kommer det så kraftig at jeg bare vrir meg. Er uke 5+3 i dag. Har økt på de siste 3 dagene, men ingen blødning og fikk 3+ på clearblue digital i går. Har nå fått meg hastetime hos legen fordi jeg blir så redd. Noen andre som har opplevd lignende? :oops:
Ja, i tillegg i dag bittelitt spotting. Uke 5+4. Blir veldig bekymret.
 
Ikke vær redd for å ikke ha symptomer! Veldig vanlig å både ha og ikke ha symptomer. Hvertfall helt tidlig. Mange har ikke symptomer før uke 6 og noen har fra uke 8. Og noen kjenner lite i det hele tatt. Tenk noen føder uten at de visste de var gravid, eller finner det ut i uke 20. Bare nyt. Husker jeg hadde lite sist svangerskap før uke 6-7 da begynte jeg å spy. Så nyt så lenge det varer og er lite symptomer. Og ikke stress for mye eller bekymre dere. Jeg prøver selv å slappe av og ikke bekymre meg er ikke lett men jeg hørte en podcast der hun ene sa at hun syns at det å spontanaborter ble like trist om hun gikk å bekymret seg eller om hun koste seg med at akkurat no e jeg gravid. Syns det var fint å leve etter. Kose meg eventuelt til jeg begynner å blø. Tror ikke det blir noe verre eller bedre å glede seg i forhold til å miste. Men det kan hvertfall lette på humøret i hverdagen ☺️❤️ selv så hadde jeg litt symptomer rett rundt IKM men no har jeg lite uten at jeg må tisse hele tiden. Men jeg nyter godt at jeg ikke e kvalm enda tipper den melder seg om 2-3 uker. Ingen vet hva som venter deg videre i graviditeten. Og derfor oppfordrer jeg dere å nyte tiden!
 
Jeg hadde heftige mensensmerter fra rundt 3+5, var redd det var exu. Men har vært på ultralyd og sett fosteret og alt er i orden. Er nå 6+1 og har av og til de samme smertene, men mye mildere. Trenger ikke bety at noe er gale :Heartpink
Takk for svar, det var veldig betryggende :Heartpink Jeg mistenker egentlig ikke exu siden smertene ikke er ensidige. Tok hcg hos legen og ble sykemeldt, så får hvertfall se hvordan stigningen ligger an og må bare ta det med ro:) Så bra smertene har roet seg hos deg, håper det blir sånn her også etterhvert:smiley-angelic001
 
Jeg føler kvalmen tok seg opp i går. Var kvalm natt til i går og småkvalm/kvalm hele dagen.
Tok en tidlig test fra clearblue nå i dag, den var negativ. Da får jeg vente noen dager å se om TR kommer og evt ta en ny test.
IKM er på tirsdag, så får bare smøre meg med tålmodighet litt til..
 
Haha, måtte GÅ opp hele rulletrappa på Stortinget T i dag, og trodde helt seriøst jeg skulle daue før jeg kom til toppen. Pusta og pesa så jeg ble sår langt ned i svelg og hals... Fun times! Men godt det var opp og ikke ned, for det hadde gjort vondt i puppene...
 
Back
Topp