Symptomtråden

Har vært så sliten i dag at jeg har hatt mest lyst til å sove hele dagen. La meg nedpå etter barna la seg og nå var det så hardt å skulle rydde og gjøre i stand til i morgen og tanken på jobb klokken 07 i morgen at jeg nesten ble lei meg:bag:
 
Så vanvittig trøtt og sliten. Lurer på om det er noe annet rot i kroppen i tillegg. Men føler jeg kunne sovet hele dagen.. så tung. Andpusten av alt jeg gjør. Veldig mye murringer overalt. Litt stikk nedover mot livmorhalsen(syns det er litt skummelt), også at det «kniper» litt i sidene. Føler det var sånn knip sist jeg mista.. er på samme sted i graviditeten, så er vel ekstra var på det nå.. fortsatt noe ømme pupper, veldig god luktesans(bleia til toåringen er plutselig litt slitsom). Også øm i hele nedre mageregion. Andre som har det sånn?
 
Last edited:
Jeg er kvalm, luktesansen har blitt tusen ganger sterkere, jeg har litt vondt i korsryggen, jeg er megatrøtt hele tiden og kaffe lukter dritt :hungover: Har ikke tatt test, så er ikke sikker på om kroppen lurer meg eller om jeg er gravid. Har ikke hatt mensen siden før forrige svangerskap.
 
Våkne 03:30 og klar for dagen :cool:



Heldigvis er det bhg på barna så jeg kan sove litt på dagen:laughing002
 
4+0 i dag og kvalmen slo til meg nå.. jeg orker ikke å bli kvalm så tidlig.:wideyed: Men har heldigvis kvalmestillende liggende i tilfelle det utvikler seg som første gang. For da ble der sykehusinnleggelse pga jeg ikke klarte å stoppe å spy :depressed:
 
Virker som om appetitten min er på vei til å takke for seg, og det samme med godtesuget. Blir litt håpefull, for akkurat det samme skjedde med nr 1, og det har ikke skjedd i de tre avbrutte svangerskapene... men så er jeg redd for å lulle meg inn i en falsk trygghetsfølelse og. Men mat er bare uinteressant liksom.

Gått til innkjøp av 1.5l flasker blå farris til å ha på kontoret da, og snart knekt en halv av de allerede. Fant ut det var bedre å kjøpe 3 storetil 45kr, enn å kjøpe småflasker hele tiden. Blå Farris var greia i det vellykkede svangerskapet og.

Fremdeles småuggen mye av tida- men redd for at jeg ikke er uggen nok liksom... og ikke vært stuptrøtt ennå i dag- så det stresser jeg med og. men så VET jeg jo at det plier å komme og gå brått.
 
I natt fikk jeg et gjenmøte med det symptomet som plaget meg mest sist svangerskap.. Rastløse ben..! Har sikkert brukt mer tid på å gå rundt i natt enn i sengen.. Kunne man ikke bare fått rastløse ben på dagtid?

Så nå er listen her:
- stuptrøtt
- lav matlyst
- ømme bryst (bh er no go..)
- oppblåst
- lett morgen kvalme
- rastløse ben/armer
 
Har mye murringer og ekstremt ømme pupper:eek: har vært en del kvalm av og på. Litt svimmel og hodepine. Og myyye bedre luktesans
 
Sykt lavt blodtrykk i dag. Kan være at minsten er syk og jeg blir smittet ig at jeg har vært våken halve natten, men jeg velger å tro at det er graviditeten :nailbiting:
 
Vært mer uggen denne gang enn med de andre. Muligens fordi matlysten er mindre, med de andre stappa jeg noe spiselig i munnen ved enhver anledning. Så langt idag har jeg spist 1 måltid (vært oppe siden kvart over 6).
 
Har egentlig ikke noe symptomer. Var kvalm i morrest, men det har gått over. De to andre gangene hadde jeg ekstremt ømme bryster, men ikke den gangen her. Er ikke det litt rart? Regner med det kommer etterhvert :)
 
Ja det er ikke lett å bare tenke at alt skal gå bra, spesielt hvis man har mistet før. Jeg har aldri mistet, men jeg klarer jo å la det bli negativt også og tenker at «hvorfor ikke meg?»
Jeg VET at det er normalt at symptomer kommer og går, leste noe om at kroppen kan tilpasse seg hormonene etterhvert. Er ikke så mye mer å gjøre enn å veeeente. Tiden går så sakte!
Ble så bekymret at jeg hadde time for privat ul i dag. Alt så fint ut, vi fikk se et bankende hjerte og jordmoren målte meg til å være akkurat så langt som jeg skal være (7+1)❤️ Bør nok bare være glad for at kvalmen og trøttheten ga seg så fort
 
uteblitt mens er eneste symptom her…
 
Trøtthet har slått meg ordentlig for første gang i dag. Har tenkt at det ikke kan være «så ille» å være litt trøtt og sliten mår jeg har lest det hos andre, men føles virkelig som om noen har sugd ut hver eneste celle med energi i meg. Sovet godt og lenge i natt og fremdeles føler jeg meg utmattet!!
 
Magen føles så «presset» - skikkelig tyngdefølelse og at den presser seg rett ut!
 
Nå kommer kvalmen snikende.. vært litt mer strekk nedi der i dag. Mistet i uke 5+6 sist; men da hadde jeg spottet i 3-4 dager i forkant.. så håper virkelig nå.. kjennes litt mer likt ut som de vellykka svangerskapene mine. Men av erfaring så tenker jeg sikkert helt motsatt i morgen :facepalm:
 
Back
Topp