Symptomtråd

Ømme bryst, tisser på natt, murringer, kvalm av og på med brekninger. Men har ikke spydd til nå. Blir fort sliten og trøtt av og på.

Når kom kvalmen som verst? Hvor langt var du/dere på vei?
Kvalmen kom som verst sist uke, når jeg var 6+4 ca. Denne uken har jeg vært ganske uggen, 7+4 dag..

Kvalmen kom som verst sist uke, når jeg var 6+4 ca. Denne uken har jeg vært ganske uggen, 7+4 dag..
Er 6+3 nå og er tydelig mer kvalm nå på kvelden enn tidligere. Var litt redd for at symptomene ble mindre og mindre. Men er vell ikke uvanlig at symptomene svinger?

Første gang jeg har kommet så «langt» i svangerskapet. Så har ikke så mye erfaring her :smiley-ashamed004

Er 6+3 nå og er tydelig mer kvalm nå på kvelden enn tidligere. Var litt redd for at symptomene ble mindre og mindre. Men er vell ikke uvanlig at symptomene svinger?

Første gang jeg har kommet så «langt» i svangerskapet. Så har ikke så mye erfaring her :smiley-ashamed004
Fra uke 5-7 hadde jeg veldig svingende symptomer. En dag helt fin og neste dag mamge symt. Har hatt det i mine to forrige svangerskap også. Nå har kvalmen vært til stede hver dag, men de andre symptomene kommer og går :) Helt normalt.

Gleder meg til kvalmen blir fast inventar ❤️ ømme og stive nipler her, varierende styrke dag til dag. Sliten og litt småuggen innimellom, men ikke noe wow. 6+2

Hatt en del svingende symptomer, vært kvalme, murring og stikking her og der siden uke 6. Kastet opp på 3- sek varsel flere ganger de siste to ukene, sjarmerende når det bare plutselig går en fontene på tur med hunden uten forvarsel.. Ikke oppkast nå, men kvalmen og utmattelsen har desidert vært værst denne uken ( uke 9, snart 10). Ble sykemeldt, for nå blir kvalmen forverret ved aktivitet, dvs en klesvask og jeg må gå krokbøyd resten av dagen.. Trøster eg med at jeg er ikke veeldig lang unna uke 12 og at dette gir seg forhåpentligvis innen jul.

Blir altså så tett i nesa i det jeg legger meg.. er det vanlige eller? Aldri vært borti det før

Blir altså så tett i nesa i det jeg legger meg.. er det vanlige eller? Aldri vært borti det før
Det har jeg vært hele svangerskapet til nå egentlig, alle snakker om forsterket luktesans, ikke merket noe til det, heller tverdt om :confused005

Har det relativt greit om dagen, men så blir man jo bekymret av det og. Er 8+2, og kvalmen svinger veldig. Idag var jeg veldig kvalm når jeg våkna til jeg fikk spist. Igår ingen kvalme Osv. Ellers har jeg ikke like vondt i korsryggen lengre, men kan begynne smått å kjenne det litt i bekkenet der jeg slet skikkelig med første mann senere ut i graviditeten. Har også ligamentsmerter som kommer og går. Så ingenting fast hver dag, hadde mye tydeligere symptomer på dette tidspunktet med første mann - men da hadde jeg selvfølgelig også mer tid til å legge merke til det. Var på ul for en uke siden og alt var fint, så tenker at det er helt naturlig! Glemmer helt at jeg er gravid oppi jobb, barn og eksamenskaos!!

Har det relativt greit om dagen, men så blir man jo bekymret av det og. Er 8+2, og kvalmen svinger veldig. Idag var jeg veldig kvalm når jeg våkna til jeg fikk spist. Igår ingen kvalme Osv. Ellers har jeg ikke like vondt i korsryggen lengre, men kan begynne smått å kjenne det litt i bekkenet der jeg slet skikkelig med første mann senere ut i graviditeten. Har også ligamentsmerter som kommer og går. Så ingenting fast hver dag, hadde mye tydeligere symptomer på dette tidspunktet med første mann - men da hadde jeg selvfølgelig også mer tid til å legge merke til det. Var på ul for en uke siden og alt var fint, så tenker at det er helt naturlig! Glemmer helt at jeg er gravid oppi jobb, barn og eksamenskaos!
Forstår den altså. Har ikke kjent noe særlig kvalme selv det siste halvannet døgnet. Man blir jo litt nervøs av det også

Forstår den altså. Har ikke kjent noe særlig kvalme selv det siste halvannet døgnet. Man blir jo litt nervøs av det også
Absolutt! Sleit mye med ekstrem bekymring i første svangerskap, måtte ha ekstra oppfølging, hadde vel time til jordmor hver andre uke fra og med uke 9 eller noe. Syntes det hjalp veldig å snakke med noen og være tett på systemet, denne gangen kjenner jeg ikke på like stor bekymring selv etter en MA, men som sagt tror jeg at det er fordi jeg oppriktig ikke har tid til å bekymre meg. Det kan selvfølgelig dukke opp i blant, men ikke så intenst at det går utover hverdagen min som sist! Tenker det er viktig at man er ærlig og oppsøker støtteapparatene rundt om man opplever det som en veldig intens bekymring :) (mener selvfølgelig ikke at du jeg siterer trenger det, bare leste flere over som sliter med bekymring, så ønsket bare å formidle.)

Har vært konstant kvalm og uvel de siste to ukene. Kaster ikke opp, men det er nesten verre å aldri få "fred" fra kvalmen :arghh: I tillegg til utrolig sliten og veldig hormonell. Sliter mye med lukter jeg blir kvalm av, og flere rom i huset klarer jeg nå ikke å gå inn i uten å brekke meg om igjen og om igjen. :dead: Mye tårer på grunn av kvalmen nå for tiden. Kjenner på lite glede :rolleyes: Dagens klag ;)

Ææææ, har den fryktelige metallsmaken i munnen 24/7.... Noen som har tips til drops o.l som tar knekken på den? Ikke mint :hungover:

Så kvalm i går kveld og idag, lille fikk omgangssyke i går, så ikke godt å si om det er graviditet eller sykdom :sour:

Back
Topp