Symptomtråd

Jepp. Mitt var akkurat blitt bedre siden forrige gang så jeg var forberedt på at det skulle slå ut fort nå. Skal prøve å opprettholde treningen denne gangen.
Ja, jeg begynte med trening igår (har vært/er så trøtt). Men har du noe tips til øvelser? :D

Har så korsryggsmerter, det bedrer seg om jeg ligger i ro en stund. Men hvis jeg går, står eller gjør noe med bøyd rygg tar det ikke lang tid før det gjør ganske vondt.. Jeg har i tillegg en krevende jobb med mye løfting, ståing, gåing (sykehus). Er nå 50% sykemeldt, men bare ut neste uke.. Er dette en grei grunn for å videre sykemelde seg? Kan også legge til at det er vanskelig med tilrettelegging der jeg er, og jeg kjenner jeg gruer meg til å skulle sitte og stå mye i morgen uten muligheten til å legge meg ned.. Er dette noe noen andre også sliter med? Er forresten 4+4 i dag
Må også legge til at jeg fra tidligere har en liten prolaps i korsryggen som sikkert bidrar litt (den har vært i sjakk i mange år, så har ikke kjent så mye til den).

Last edited:
Ja, jeg begynte med trening igår (har vært/er så trøtt). Men har du noe tips til øvelser? :D
For opptrening har jeg hatt nytte av hofteøvelser i kroppsvekt. Heter det beinhev mon tro? Liggende til siden. Ellers hadde jeg god nytte av knebøy hvor man gikk opp på tærne på vei opp igjen sist gang.

For opptrening har jeg hatt nytte av hofteøvelser i kroppsvekt. Heter det beinhev mon tro? Liggende til siden. Ellers hadde jeg god nytte av knebøy hvor man gikk opp på tærne på vei opp igjen sist gang.
Takk for svar! :Heartred Jeg har foreløpig kun tre øvelser :smiley-ashamed004 knebøy, push up (på knærene) og hip thrust. (Kroppsvekt) håper jeg kommer inn i en rutine :angelic:

Hei! Er 4+ 6, har hatt murringer i flere dager men veldig sterkt i dag. Noen som kjenner seg igjen? Jeg hadde en SA i april og smertene nå kjennes ut som da, bare at da var det jo kraftige blødninger inne i bildet. Foreløpig ingen blødning (løper som en gal på do hvert 5 minutt). Jeg har lest at det både kan være helt vanlig, men også at det kan være noe dårlig i gjære… noen andre som har hatt lignende problemer? Helt greit med noe murringer, men i dag er det vanskelig å konsentrere seg om treåringen :(

Samme symptomer som sist; murringer. Sist ble de så vonde at jeg trodde jeg skulle miste hver dag i 4 uker. Kjenner at den frykten bare øker nå. Håper alt går bra
har ganske kraftige murringer i dag selv. Det kjennes ut som ganske kraftige smerter rett før mensen men har lest at jordmødre sier det blir feil å beskrive det sånn. Hvor lenge har dine murringer vart og hvor intens vil du si de er? Jeg husker ikke hvordan det var med treåringen, men i april hadde jeg en SA. Jeg vil ikke si at «murringene» nå er like kraftige som under SA (og jeg har ingen blødninger - håper og tror heller ikke det blir noen) men er veldig stresset og bekymret med tanke på at jeg har hatt en SA

Symptomene melder seg i tur og orden nå - så trøtt som en spade hele dagen, kveldskvalmen er tiltakende og nattesøvnen avtar. 6+3

Hei! Er 4+ 6, har hatt murringer i flere dager men veldig sterkt i dag. Noen som kjenner seg igjen? Jeg hadde en SA i april og smertene nå kjennes ut som da, bare at da var det jo kraftige blødninger inne i bildet. Foreløpig ingen blødning (løper som en gal på do hvert 5 minutt). Jeg har lest at det både kan være helt vanlig, men også at det kan være noe dårlig i gjære… noen andre som har hatt lignende problemer? Helt greit med noe murringer, men i dag er det vanskelig å konsentrere seg om treåringen :(
Jeg har ekstreme murringer - både nå og i mine tidligere svangerskap. Verre og verre for hver gang :)

har ganske kraftige murringer i dag selv. Det kjennes ut som ganske kraftige smerter rett før mensen men har lest at jordmødre sier det blir feil å beskrive det sånn. Hvor lenge har dine murringer vart og hvor intens vil du si de er? Jeg husker ikke hvordan det var med treåringen, men i april hadde jeg en SA. Jeg vil ikke si at «murringene» nå er like kraftige som under SA (og jeg har ingen blødninger - håper og tror heller ikke det blir noen) men er veldig stresset og bekymret med tanke på at jeg har hatt en SA
Jeg er også 4+6 (også opplevd en SA i august. Uke 5) Jeg kjenner sterke murringer om natten men er som regel helt «stille» når jeg våkner og står opp. Har mye sterke murringer iløpet av dagen og har tenkt flere ganger at dette går gale. Har veldig vondt i korsryggen også (noe jeg hadde før og under SA også) men så lenge det ikke er blod klarer jeg å holde roen og tenke at det er livmoren som vokser og strekker seg slik at den lille spiren kan vokse seg stor :love017

Jeg er også 4+6 (også opplevd en SA i august. Uke 5) Jeg kjenner sterke murringer om natten men er som regel helt «stille» når jeg våkner og står opp. Har mye sterke murringer iløpet av dagen og har tenkt flere ganger at dette går gale. Har veldig vondt i korsryggen også (noe jeg hadde før og under SA også) men så lenge det ikke er blod klarer jeg å holde roen og tenke at det er livmoren som vokser og strekker seg slik at den lille spiren kan vokse seg stor :love017
Ser jeg har trykket feil her, skulle svare M-40282891 :smiley-ashamed004

Veldig vanlig med murringer! De kan bli ganske sterke også! Med sønnen min var det av og på hele svangerskapet, men mest i 1.trimester. Det «morsomme» er at da jeg hadde SA hadde jeg ingen smerter

Jeg har ekstreme murringer - både nå og i mine tidligere svangerskap. Verre og verre for hver gang :)
Ok, selv om jeg synes det er kjipt at vi har det sånn er det også litt beroligende… kan det være at det blir verre for hvert svangerskap? Kan ikke huske dette med min første i det hele tatt. Håper uansett at det kommer friske barn når tiden er inne

Jeg liker ikke at du har det slik men det føles litt beroligende at andre har det på samme måte så da tenker jeg at kanskje det er mer vanlig enn jeg trodde. Jeg har også hatt vondt i korsryggen og nedover benet etc… jeg vil beskrive det hele som mest likt rett før mensen. Livredd for SA igjen. Dette blir en laaaang graviditet hvis jeg skal gå på veggene allerede nå

Veldig vanlig med murringer! De kan bli ganske sterke også! Med sønnen min var det av og på hele svangerskapet, men mest i 1.trimester. Det «morsomme» er at da jeg hadde SA hadde jeg ingen smerter
Jeg hadde veldig kraftige smerter ved SA, men da var blødningene ganske langt på vei. Jeg håper og tror at disse murringene/smertene bare er livmor som lager liv og at alt kommer til å gå bra til slutt.

Mine har vært veldig milde denne gangen, men med første var de så vonde at jeg sto opp om natten og hylgråt. Hun er 8 måneder i dag.

Føler ikke jeg har så mye symptomer ennå egentlig. Vet ikke om det kan ha noe med at jeg "nettopp" var gravid (fødte for ca 13 mnd siden), og kroppen min takler gravidhormonene bedre? Idk… jeg har kun vært litt uggen etter middagen, kjent på murringer i livmor (og ks-arret), litt løs mage og sover ekstremt urolig på natta (våkner mye og drømmer mye) :p

Jeg liker ikke at du har det slik men det føles litt beroligende at andre har det på samme måte så da tenker jeg at kanskje det er mer vanlig enn jeg trodde. Jeg har også hatt vondt i korsryggen og nedover benet etc… jeg vil beskrive det hele som mest likt rett før mensen. Livredd for SA igjen. Dette blir en laaaang graviditet hvis jeg skal gå på veggene allerede nå
Vil også nevne at jeg stresset så mye i trimester 1 sist at jeg fikk høyt blodtrykk :hilarious: Roet meg en god del etter tul ❤️ 1. trimester er verst synes jeg.

Kan det være vanlig at brystene går fra å være superømme til nesten ingenting? De var så ømme en uke at BH var smertefullt.. nå kjennes de helt normale igjen… trodde den ømheten varer en stund

Back
Topp